Újabb fontos mérföldkő az önvezető autók bevezetésében

Mintegy másfél éve számoltunk be arról, hogy nagyon komoly előrelépés történt az önvezető autók piacra lépésének terén, ugyanis tavaly februárban az amerikai Kalifornia állam közlekedésfelügyelete megadta arra az engedélyt, hogy a Waymo biztonsági sofőr nélkül, távfelügyelettel tesztelhesse rendszerét élesben a közutakon.

Most egy újabb nagy lépés történt, ugyanis a hasonló arizonai projekt után – ahol jelentősen kisebb forgalomban tesztelik a szolgáltatást – a California Public Utilities Commission (CPUC) engedélyt adott a Waymo számára, hogy kísérleti jelleggel (Autonomous Vehicle Passenger Service Pilot) a vállalkozás már személyszállítást is lebonyolítson viszonylag kis területen (South Bay, San Francisco) a sofőr nélküli járművekkel. De szigorítás is van: díjat nem számíthatnak fel (Arizonában ezt is megengedték), és személyszállításkor kötelező a biztonsági sofőr jelenléte, ahogy az arizonai projektben is. A pilot természetesen nemcsak a Waymót érinti, mások is bejelentkezhetnek, ha teljesítik a feltételeket (Kaliforniában eddig több mint ötven vállalkozás kért engedélyt tesztekre), de mivel a Waymo globálisan is az egyik legfontosabb fejlesztő, akik elsőként vágtak bele egy ilyenbe, rájuk figyel a világ.

A vállalat szóvivője megjegyezte, hogy hamarosan expanziót várnak, vagyis hogy egyre több területre kapják meg az engedélyt, ha a tesztek sikeresek lesznek.

A Waymo két autótípust fog használni a tesztek során: a Chrysler Pacifica Hybridet, valamint az elektromos meghajtású Jaguar I-Pace-t.

Hirdetés

Előzmények