Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Senkié. Számunkra valós élethelyzetben még egyik sem bizonyított. Én nagyon szkeptikus vagyok ezekkel kapcsolatban. A kamionokban nagyon erőltetik ezeket a vezetést segítő rendszereket. Pl. tavaly óta már a távolságtkövető automatika is kötelező. Vezettem már 2018 -as Volvot, MAN -t és DAF -ot. Már egy közepes hóesésnél is vakká válik bennük az összes szenzor, a figyelmeztetésektől besárgul az egész műszerfal és az asszisztencia kb. egy IFA szintjére esik vissza. Mi lenne, ha nem ülnék ott?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Bluesummers #11 üzenetére
"inkább megáll / beavatkozást kér"
Na, az is gyönyörű lenne. Egy behavazott úton eltűnnek a sávok. Jó esetben marad egy nyom, azon kell menni, letérni nem tanácsos. Hol áll meg? Milyen infrastruktúrán kér beavatkozást? Ugye, nem mobilneten, mert akkor rügyezni fognak a fák, mire megkapja a beavatkozást.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A valós kockázat fejtegetése nem károgás. Ha már a repülést említetted. Elméletileg kiforrott folyamatokról van szó. De, ott a Boeing, vagy tavaly a Heatrow esete. Azon lehet vitatkozni, hogy világviszonylatú közlekedésben ezek mennyire voltak súlyos incidensek. Ezek még csak a gondatlanságból fakadó példák. Mi a helyzet a szándékossággal? 2001 -ben láthattuk, hogy mit tud okozni négy repülőgép. De, még ez is csak lokális probléma volt. 100, megfelelő pozíciókban leállított önvezető kamion gyakorlatilag Magyarország teljes közúti közlekedését blokkolni tudná. Ezzel leállna a közúti áruszállítás is. Csak a Waberer`s -nek 4000 kamionja van. Ez óriási fenyegetettség és hatalmas pénzkereseti lehetőség bűnözőknek. Még a Nasa adataihoz is hozzá lehetett férni egy Raspberry -vel. Snowden, USA határőrség, stb. Ne legyünk már annyira naívak, hogy azt feltételezzük, hogy ez a rendszer majd biztonságos, feltörhetetlen lesz! A fejlesztő cégek, autógyártók itt is versenyben vannak egymással. Azonos képességűnek hirdetett termékek közül a vásárló melyiket fogja választani? Nyilván az olcsóbbat. De, hogyan tud olcsóbb lenni az egyik, mint a másik? Gyengébb minőségű alkatrészek, szoftveres simlik, stb. A jelenlegi típusoknál is ez a tendencia. Az önvezetőknél mitől lenne másképp?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #32 üzenetére
A kamionosok tiltott túlmunkáit, túlvezetéseit drasztikusan csökkentette. Továbbá, 28 napra visszamenőleg vagyunk büntethetőek a rögzített szabálysértésekért. Ezt most tovább szigorítják. Idéntől már csak olyan új tachográfot lehet üzembe helyezni, ami GPS adatokat is rögzít és online ellenőrizhető. Tehát, a rendőrnek nem kell megállítania az ellenőrzéshez. Mögém jön, követ és közben lekéri a tachográfom adatait. Ha 28 napon belül szabálytalan voltam, akkor bukta. Eddig csak az abszolút gyorshajtásnak maradt nyoma (1 percet meghaladóan 90Km/h fölött), a helyieket csak megállításos ellenőrzéssel tudták büntetni (fizettem is már így 108 Eurót). GPS koordinátákkal bárhol elkövetett gyorshajtásért büntethetnek 28 napra visszamenőleg. Ha egy autó elhalad egy VEDA kapu alatt, akkor a kapu lekérdezheti az elmúlt 28 nap bejegyzéseit. Ettől alaposan megcsappanna a szabálytalankodási kedv.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #41 üzenetére
Ez már egy érdekesebb kérdés. Németországban országúton kamionnal 60Km/h a megengedett. Ha én ezt betartom, az még a német személyautósoknál is kiveri a biztosítékot, mert ők 100 -zal mehetnének, ha nem tartanám fel őket. Az a minimum, hogy dudálnak. Ez még nem baj, mert egy kamionost nem nagyon érdekli a mögötte feltorlódó személyautósok nyomora. A rosszabb az, hogy olyan előzéseket is bevállalnak, amiket nem lenne szabad. Ez veszélyes. Márpedig egy robotkamion tuti, hogy nem fog 60 -nál többel menni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ez nem teória, hanem valóság. A GPS jelvesztés is egy hibaüzenet, amit nyilván figyelembe kell venni a szankcionáláskor. Meghibásodott tachográffal nem szabad tartósan közlekedni, szervízbe kell vinni. A tachográfillesztés kétévente esedékes, amit természetesen a tulaj fizet. De, szted ez a bonyolultabb, vagy egy önvezető rendszer? Azt nem lehet zavarni, nem kell rendszeresen ellenőrizni, karbantartani? Azt vajon ki fizeti? Szted egy önvezető rendszer karbantartása a drágább, vagy egy tachográfé?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #52 üzenetére
Ha ez lett volna a gond, akkor nem vezették volna be a tachográfot. Egyébként a relatív gyorshajtás a GPS adatok alapján ellenőrizhető. A piroson áthajtás csökkentéséhez sem kell önvezető rendszer. A németeknél egy pirosért símán rádmérnek 250 Erzsi büntit, plusz két hétre berántják a jogsidat. Már a halványsárgánál is beletaposok a fékbe. Az osztrákok rendszere még hasznosabb, mert a sárga előtt villogni kezd a zöld. Sokat segítene, ha nálunk is alkalmaznák.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Pont azt magyarázom, hogy nem csak erre alkalmas a tachográf. Rutinellenőrzésre megállítottak. A tachográf szerint nem volt hibám. Csakhogy, az elmúlt fél órában volt, hogy 80 -nal mentem. Mivel abban az irányban, amerről jöttem, fél órányira nem volt autópálya, már rám is mérték a 108 Erzsit. Ehhez még GPS sem kellett nekik. Érted már? GPS adatokkal sehol sem mehetek a megengedett sebesség felett, mert utólag 28 napon belül rám mérhetik a büntit. Ez elég komoly visszatartó tényező. Én már csak tudom.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Tél, kanyar, váratlan lejegesedés, önvezető iránythatatlanul kicsúszik. Mennyi lett volna az a sebesség, ami nem minősül relatív gyorshajtásnak? 0Km/h? Úgy nehéz eljutni A -ból, B -be. Milyen szoftverfrissítés garantálja, hogy ez többet ne fordulhasson elő? Persze, a kaliforniai tesztkörnyezetben nem valószínű, hogy előfordul ilyen szitu.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nem olyan nagy ügy az. Én sem nézegetem a tachográfot. A navim azonnal visít, ha 1Km/h -val meghaladom az aktuális sebességhatárt. De, ott a limiter is, amit ha bekapcsolok, akkor hiába nyomnék padlót, akkor sem tudnék gyorsabban menni. Másrészt a korlátozás mindenkire vonatkozik és nem azért kell(ene) betartani, mert van az autóban egy tachográf, ami miatt a sofőr utólag számon kérhető. Tehát, egy személyautó sofőrjének ugyanúgy figyelnie kell(ene) a sebességmérőt tachográf nélkül is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #69 üzenetére
Azért csúszik ki, mert hirtelen megszűnik a tapadás. Néztem ezeket a videókat. A Fordos nem komoly kihívás. Mármint egy humán sofőrnek. A második valami Yandexes teszt Moszkvában. Még csak nem is havas az út, csak nedves. Nézted a sebesség mérőt? 25 és nem hiszem, hogy az mérföld lenne. Nem véletlenül van felgyorsítva a felvétel. De örülnék, ha egy ilyen ténferegne előttem! Ráadásul ezek a tesztek sík úton történtek. Ettől nekem sokkal gázosabb körülmények között kell vezetnem.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #72 üzenetére
Keversz valakivel. Én pont az vagyok, aki semmit sem vár az önvezető technikától. Ti mutogattok itt videókat, amiktől ámulnom kéne. Bocs, hogy nem esek hasra ezektől a milliárdokba kerülő produktumoktól, de semmi olyat sem tudnak, amit egy közepes tudású sofőr ne rázna ki a kisujjából. Majd elismerően csettintek, ha mondjuk izzót cserél az első lámpában (múlt héten kellett cserélnem). Addig viszont csak drága játék kockáknak. Lehet, hogy újabb fontos mérföldkőhöz ért a project, de ez kb. a tizedik mérföld a Föld - Hold távolságból.
Ahogy Neil Amstrong mondta, amikor a Holdra lépett:
Kis lépés ez egy embernek, de most inkább kérek egy hosszú lépést! Vagy, valami ilyesmi.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #74 üzenetére
Z gondolat? Amiket eddig írtam az nem a csúcs, hanem a minimum ahhoz, hogy nálunk egyáltalán utcára kerülhessen egy ilyen autó. Utána kezdődnek majd csak az igazi kihívások. Budapest az nem Kalifornia. Be lehet próbálkozni az 50 -es táblánál 50 -nel, de nem ajánlatos.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tigerclaw #78 üzenetére
Elég sokat vezetek mindenféle járműveket biciklitől a kamionig. Gyakran kerülök érdekes szitukba és elgondolkodom, hogy egy robot azokat hogyan oldaná meg. Bizony, nagyon sok esetben nem találok rá megoldást. Az egyik kedvencemet egy hasonló topikban linkelte vki igazolásul arra, hogy egy ilyen sofőrnél bármi jobb. Valóban egyszerűnek tűnik, én viszont azon gondolkodtam, hogy ezt hogyan oldaná meg egy robot és mi történne az utasaival? Vedd alapul, hogy a robot nem sértheti meg a kreszt. Szerinted?
YT videóSamsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A DAF szenzora a hirtelen fényváltozástól, becsillanástól hülyül meg. A fékbe még nem szólt bele, de az üres autópályán váratlanul elkezd üvölteni, hogy veszély. Nem kellemes. A MAN -t a keresztirányban elhaladó tárgyak zavarják meg. Nagyon durva a vészfékasszisztense. Eddig kétszer satuzott be alattam indokolatlanul úgy, hogy ha nem lettem volna bekötve, akkor ráhasaltam volna a műszerfalra.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G