Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Tigerclaw #4 üzenetére

    Alapvetően egyetértek vele, annyi kitétellel, hogy nem feltétlenül kell nulláról kezdeniük, meg éveket tesztelni, hanem a korábbi tapasztalatok alapján elkészített szigorúbb teszteknek kéne megfelelni. Persze azért kell valamennyi minimális tesztelési időszak is, de nem sok-sok év.

  • dabadab

    titán

    válasz Tigerclaw #4 üzenetére

    Konkrétan a Waymo kapta meg ezeket az engedélyeket, ők meg messze a legrégebbi és legtöbb teszttapasztalatot felmutatni tudó önvezetős cég.

    DRM is theft

  • Somatom

    veterán

    válasz Tigerclaw #78 üzenetére

    Elég sokat vezetek mindenféle járműveket biciklitől a kamionig. Gyakran kerülök érdekes szitukba és elgondolkodom, hogy egy robot azokat hogyan oldaná meg. Bizony, nagyon sok esetben nem találok rá megoldást. Az egyik kedvencemet egy hasonló topikban linkelte vki igazolásul arra, hogy egy ilyen sofőrnél bármi jobb. Valóban egyszerűnek tűnik, én viszont azon gondolkodtam, hogy ezt hogyan oldaná meg egy robot és mi történne az utasaival? Vedd alapul, hogy a robot nem sértheti meg a kreszt. Szerinted?
    YT videó

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Tigerclaw #78 üzenetére

    "Egy fejlesztés alatt álló hasznos technológiáról van szó.": nézz rá egy windows desktopra. amit abban leműveltek a programozók, az alapján te rábíznál másfél tonnás, akár 130-cal is száguldó vasakat ugyanolyan programozókra, mint akik windowsokat csináltak?

    mert én nem.

    vagy amiért engem itt nagyon szeretnek: ülj bele egy mostani autóba, amiben bármiféle vezetési segédlet van. kizártnak tartom, hogy ne kapjon el az ideg annak láttán, hogy milyen elemi hibák vannak a rendszerben. ez alapján nem azt kell feltételezni, hogy maradtak apró bugok, amiket majd korrigálnak, hanem azt, hogy a komplett fejlesztési módszertanuk nem ér egy fél pár rendőrcsizmát se. például nem az a baj az inteliluxszal, hogy "maradt" benne egy-két "apró" hiba, hanem az, hogy olyan jelenségeket produkál, amiből csak azt az egy következtetést lehet levonni, hogy ki se vitték valódi útra tesztelni. vagy 30-40 év alatt nem tudtak egy rendes automata sebességváltó programot készíteni.

    le akarjuk cserélni az embert a sofőrülésben, mert sokat hibázik. de ugyanez az ember fogja megcsinálni azt a programot, ami majd őt leváltja. miből hisszük, hogy csak a sofőrülésben hibázik, a programozószékben nem? nonszensz feltételezés.

    vannak még további problémák:
    pár napja volt cikk arról (másik portálon), hogy drónról vetített táblával meghüjítették a táblafelismerő rendszert. számítástechnikából tudjuk, hogy az informatikai biztonság jelenleg arról szól, hogy fel nem mérhető számú programozási hibát kihasználó nem ismert számú malware, vírus, stb. kering a neten, és a biztonsági problémák után lohol a fél világ. nem előtte, utána. lemaradva. ilyen környezetben még az autót is netre kötni és elektromos beavatkozó szervekkel ellátni őrültség. és ezt a problémát soha nem tudták megoldani a pc-s világban, majd pont az autóban fogják? pont olyan pc-ken elkészített programokkal, amely pc-ket most sem tudunk megvédeni?

    további problémára mutat rá a boeingek esete, ami mostanában fut itt is. jól láthatóan egy olyan drága cuccnál is, mint a repülő, megy a fillérb.szás, két cent plusz profitért eladnák az anyjukat is és szemrebbenés nélkül megöltek párszáz embert. szerinted pont az autó vezérlését fogják rendesen megcsinálni? egy rohadt kábelcsatlakozót nem bír az autóipar rendesen megcsináltatni, nem egy komplett önvezetést... arról még nem is beszéltünk, hogy majd megvetted az önvezető autót, amit szervizelni is kellene... a gagyi opelemhez nincs megbízható szerviz 200 kilométernél közelebb. majd önvezetőt tákolnak a sufniban, ahha...

    végül probléma még az etika meg a jog. mint azt megtudtam a napokban, amit az opelem adaptív tempomatja csinál, azért ott helyben elvehetik a jogsimat. nem én programoztam, nem tudom felülírni a működését, csak egy dolgot tehetek, hogy kikapcsolom. miért nekem ugrik a jogsim azért, mert valahol nyugaton egy programozó hülyeséget csinált? megkapom a vezetéssegítő/önvezető rendszert "as-is"? vettél egy windowst as-is. ha az összeomlik, akkor elszáll a dokumentumod, amin dolgoztál, meg két óra munkád. ez is probléma, de nem akkora baj, mintha elszáll az önvezetés és ezért meghalnak páran.

    szóval nem. a jelenlegi állapotában, metódusokkal, emberi hozzáállással az önvezetés katasztrófa. és ahhoz, hogy ne legyen az, először az embereknek kellene megváltozniuk, ami soha nem fog megtörténni. ezért (sem) lesz soha rendes önvezető rendszer. és ha most becsuknak, mert elgázoltam egy óvodáscsoportot, akkor tudni fogom, hogy azt én okoztam, nem más.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák