Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Hóesésnél a kamerarendszer csak pislog, hogy mi merre, ahogy írod.
Mi van akkor, ha valaki egyik éjjel szándékosan átfesti az aszfaltot, a fehér vezetőcsíkok a semmibe vezetnek? Simán letérnek a betonútról, vagy korábbi GPS adatok alapján ahány járgány arra ment, figyelembeveszi azt, s inkább megáll / beavatkozást kér?Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.
-
őstag
Kérlek az egész mondanivalómat vedd alapul, ne csak azt a kiragadott részt.
Továbbá én kérdeztem valamit, erre kapok vissza több másik kérdést. Válaszra voltam kíváncsi és nem további kérdésekre.Én csak és kizárólag abban az esetben értettem, hogy inkább álljon meg, amikor nem egyértelmű a felfestett útvonal (szándékosan este valaki felfestett egy "új" pályát, ami mondjuk pont a szakadékba vinné a kocsi) + GPS adatok alapján, hogyan kellene mennie. (helyzet: szabotázs a közúron).
Szerintem inkább álljon meg a teherautó, minthogy levezessen engem a szakadékba.Havas úton be sem kapcsolnám, ez egyértelmű. Ki lenne olyan bátor, hogy bekapcsolná? Nem is tanácsos szerintem.
Kétszer ültem Teslában 2 évvel ezelőtt, vezette saját magát szépen, de autópályán mentünk, szép időben, nagyon jó útviszonyok közepette.
Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.
-
weiss
addikt
OK, rögzíti, hogy 140-nel mentem. És? Honnan tudja, hogy nem Ausztriában voltam? GPS? Zavarható. Jön Putyin, aztán 3 km-rel odébb vagyok. Párhuzamosan futó utak szintén kérdésesek meg egyébként is, tachográf pontos? Ki fizetné az évenkénti bevizsgálását minden személyautóban?
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
nagyúr
Ti nem fejtegettek hanem temetitek az egész technológiát holott még be sincs vezetve. Az nem önvezetés, hogy bizonyos feltételek esetén tudja magát valameddig vezetni az autó. Önvezető technológia az lesz amikor A-ból B-be bármilyen emberi segítség nélkül eljut a jármű. Ez még nincs de biztos, hogy nem mondanak le róla a cégek csak azért mert lehet, hogy ez vagy az fog történni. Bevállalják és folyamatosan fejlesztik mert óriási költségeket takaríthatnak meg rajta ha egyszer működni fog. Jelenleg a fejlesztés nagyon korai fázisában vagyunk, biztos vagyok benne, hogy az itt felemlegetett problémák nem csak nektek jutott eszetekbe.
Thanos was right.
-
#06658560
törölt tag
-
-
Ghoosty
őstag
Kamionoknál nyomják a sofőröket, hogy túlhajtsák magukat. Szinte minden nap vezetnek 8 órát. Ha valaki nem hivatásos az évente pár alkalommal fog ennyit vezetni. Tehát nem a vezetéstől lesz fáradt.
Csak a vezetési fáradság csökkentésével lehet javítani a baleseti statisztikát. Viszont ahol nincs vagy elhanyagolható a vezetési fáradtság, ott nem fog javítani. -
Ghoosty
őstag
Alapvetően 2 dolgot említettél. A túlvezetést és az abszolút gyorshajtást. Majd a tachográf utáni jobb baleseti statisztikát. A baleseti statisztikák arról szólnak, hogy nagyon kis százalékban történnek abszolút gyorshajtás miatt. Tehát az említett javulás szerintem főként a fáradság csökkentése miatt van. Túlvezetés nem jellemző személyautóknál, ebből következően nem várnék tőle túl nagy baleseti statisztika javulást.
-
Ghoosty
őstag
Mivel ez nem önkényes dolog, hanem elvileg minden egyes azonos szoftverű autónál azonosan működik a dolog, ezért elég egyetlen amelyiknél megállapítják, hogy relatív gyorshajtás miatt történt a baleset, akkor azonnal vissza tudják hívni az összes kocsit szoftverjavításra és többet nem követi el. Ez az elmélete. Hogy gyakorlatban ezt hogyan lesz kivitelezve az másik kérdés. Azért vannak ötleteim.
-
weiss
addikt
Szted egy önvezető rendszer karbantartása a drágább, vagy egy tachográfé?
Nyilván előbbi, de az, ha működik, az legalább jó is valamire, míg az utóbbi csak az autósok szivatása. Szerinted mennyire balesetveszélyes, ha állandóan a sebességmérőt nézem, hogy nem léptem-e túl a korlátot? Tudom, kamionosoknak most is kell, de ugyan ne keverjük már az egyszeri sofőrt egy hivatásossal.
A tachográfillesztés kétévente esedékes, amit természetesen a tulaj fizet.
Egy személykocsinál, amelyik közvetlenül nem terhel hasznot, azért eléggé bicskanyitogató kétévente elkérni 20 rugót.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
Ghoosty
őstag
Előfordulhatnak olyan esetek, hogy jelenlegi technológiával nem lehet elkerüli. Nyilván ilyenkor nincs rajta mit javítani.
De olvastam olyanokat (nem tudom, hogy gyakorlatban is működik-e), hogy a kerék csúszásából és abból, hogy a jármű nem az eleje felé halad, az embernél sokkal gyorsabban tud reagálni, így egy megcsúszás kisebb eséllyel lesz baleset. De azt is el tudom képzelni, hogy máshogy fénylik egy jeges felület, ami én nem biztos, hogy kiszúrok, de egy szenzornak feltűnhet és már azelőtt lassít, hogy rámenne, így nem csúszik meg.
Az elméleti cél a 0 baleset, de reálisan az is elég, ha megfelezi a mostanit."Persze, a kaliforniai tesztkörnyezetben nem valószínű, hogy előfordul ilyen szitu."
Amúgy tesztelik a kocsikat téli havas környezetben is. Találhatsz róluk rengeteg videót.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
-
Tigerclaw
nagyúr
Az EU gondolkodik kötelező feketedobozon az autókba, ahogy azon is, hogy korlátozza komolyan az autók maximális sebességét, ami jobban illeszkedik a KRESZ- hez. Lehet hogy jön kötelező menetrögzítő kamera is. Van pár ötlet a tarsolyban, de nem is árt, mert az önvezető autók korszaka még erősen a távoli jövő.
Egyébként én sem értem a fikázást. Egy fejlesztés alatt álló hasznos technológiáról van szó. Történnek balesetek nagyon ritkán az önvezető autó hibájából, ráadásul egy jó részük messze áll még az önvezetéstől, csak a buta gazda gondolja, hogy már se vezetnie, se figyelnie nem kell. Gondolom már most sokkal jobb a baleseti statisztikája ezeknek, pedig még nincsenek befejezve.
Az egy másik tészta, hogy lesz-e ezekre fizetőképes nagyobb volumenű kereslet, vagy törvényileg kényszerítik majd ki a váltást. Szerintem az önvezetéssel jórészt véget ér a személyautók korszaka. A gazdagabbaknak lesz, a többiek meg robottaxiznak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Le Mans Ultimate
- Windows 11
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Motoros topic
- Steam topic
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari