Új hozzászólás Aktív témák
-
a napokban volt hír, hogy drónról vetített fake sebességkorlátozás táblát bekajált az önvezető rendszer.
úgyhogy szerintem a következő fontos mérföldkőnek annak kellene lenni, hogy leállítják a fejlesztéseket és az összes eddigi cuccot kihajítják a fenébe.
szerk: 2-3 hete meg arról volt hír a totálkáron, hogy az okos önvezető autó betolta a satuféket, ezért csattantak mögötte...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
olyan hír is volt, hogy az önvezető autók valós baleseti statisztikája rosszabb, mint az emberi...
másrészt továbbra is úgy gondolom, hogy ha nekem lehetőségem van valamiről első kézből infót szerezni, az elsőbbséget élvez a véleményalkotásomban a hírekkel szemben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
majd megkeresed.
"Még mindig annál a bohózatnál tartasz, hogy az Opelod max level 2-es képességeit próbálod meg önvezetésnek beállítani?": még mindig annál a bohózatnál tartasz, hogy a fotelből jobban el tudod dönteni, mint más az utakon?más topicokban elő szokott kerülni a fotelfizikus kifejezés. feltételezem, a kifejezést tudod adoptálni erre a konkrét kérdésre.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
két példa (nem ezeket láttam korábban, de mindegy):
[link] [link]tekintve, hogy a saját autóm hivatalosan l2 önvezető autó, így első kézből van infóm 21 ezer kilométernyi l2 önvezetésről. ebből pontosabban extrapolálhatok egy l3-l5 önvezető autó szintjére, mint te az általad olvasott marketing anyagokból. maradjunk annyiban, hogy te kibic vagy az önvezetés terén.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hiába trollkodsz, akkor is az a vége, hogy te a fotelből szerzed az infóid és szóhasználaton tudsz max. vitatkozni, én meg lemegyek a ház elé a parkolóba, beülök, nyomom a gázt és látom, hogy az ipar hol tart azzal a bárminek hívom, de benne van az autóban.
és legyél teljesen biztos, ha egy ilyen, a teljes önvezetéshez képest relatíve alacsony funkcionalitást sem tudnak rendesen elkészíteni, akkor az önvezetés az még nagyon távol van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Tehát az, hogy létezik egy olcsó, gagyi rendszer, az egyben bizonyítéka annak, hogy nem létezhet drágán kifejlesztett és implementált jó rendszer?": tehát létezik egy jól implementált l2-es önvezető rendszer? akkor miért nem azt tették bele az autóba?
szerinted mi a valószínűbb:
1. létezik egy olyan l4-l5-ös önvezető rendszer, ami jó, és az abból levont tapasztalatokat nem alkalmazzák sehol máshol
2. az l2 rendszer implementálásakor tapasztalható elvi problémákat nemcsak az l2-ben nem tudták megoldani, de az l4-l5-ben sem.maradjunk annyiban, hogy a második a valószínű. az l2 bénasága azt mutatja, hogy alapvető problémák vannak az önvezetés felé vezető úton, amiket még nem oldottak meg.
"Azt hiszem, mára ennyi elég is volt belőled.": ennek örülök. ha kérhetem, tedd tartóssá.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
"pl1: Túl drága lenne": nem zárom ki ezt az érvet, de alapvetően mi a drágább? rendes cuccot rakni az autóba, vagy pr-kodni, hogy nem is azért ment a hegynek a boeing és nemis azért van 400-500 halálos áldozat.
"Egy autó fejlesztése sok évig tart. Legutóbb 10 évet olvastam": egy autó fejlesztése max. akkor tart 10 évig, ha alapvető technológiai változásokat csinálnak benne. az átlagos modellciklus hat év, félúton frissítéssel. az enyém nem öreg.
"hogy 2009-es technológia lehet benne a legfrissebb": de az önvezető részt nem az autóval együtt fejlesztették, azt egyben vették valahonnan. tehát az önvezető hardver más fejlesztési ciklusú, mint az autó, sokkal régebben is fejleszthették, mint magát az autót.de mindez lényegtelen, mert ezek a tragacsok, de kifejezetten az önvezetés rész, ugyanúgy szoftverek, mint a w10 desktop. beállsz a szervizbe, a kocsi felmászik a szerviz wifijére (teslánál mobilinternetre) és letölti az aktuális frissítést. tehát az, hogy milyen régen futtatták azt a végeselem algoritmust, amitől a kasztni úgy törik, ahogy, nem mérvadó arra nézve, hogy mi fut a kocsiban a számtalan számítógép egyikén.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #06658560 #50 üzenetére
"Meg tudod mutatni, mennyi közös elem van a te Opeled L2 rendszerere és a Waymo vagy az Audi megoldása között?": persze.
például közös elem, hogy nem tudunk mesterséges intelligenciát csinálni, mert nincs hozzá hardver. SENKINEK sincs, nem csak az opelnek. de közös elem az is, hogy az útfelismerési algoritmus az mindenkinek útfelismerési algoritmus, nagyságrendi különbségek nincsenek.
jelenleg ezek az autók alapvető dolgokat sem tudnak olyan megbízhatósággal elvégezni, hogy emberéleteket bízzunk rájuk. legfeljebb azt tudod mondani, hogy amíg nem ölnek tömegesen embert, addig hagyod, hogy játszanak vele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz #06658560 #74 üzenetére
a gond még mindig az, mint az akksikkal: minden évben hoznak pár százalék javulást, de az a forradalmi változás, ami kellene hozzá, az nincs.
ezek az önvezető cuccok is minden évben jobbak egy kicsivel. de nem forradalmian jobbak. és egy szakadékot nem lehet átugrani 5-6 kis ugrással.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Tigerclaw #78 üzenetére
"Egy fejlesztés alatt álló hasznos technológiáról van szó.": nézz rá egy windows desktopra. amit abban leműveltek a programozók, az alapján te rábíznál másfél tonnás, akár 130-cal is száguldó vasakat ugyanolyan programozókra, mint akik windowsokat csináltak?
mert én nem.
vagy amiért engem itt nagyon szeretnek: ülj bele egy mostani autóba, amiben bármiféle vezetési segédlet van. kizártnak tartom, hogy ne kapjon el az ideg annak láttán, hogy milyen elemi hibák vannak a rendszerben. ez alapján nem azt kell feltételezni, hogy maradtak apró bugok, amiket majd korrigálnak, hanem azt, hogy a komplett fejlesztési módszertanuk nem ér egy fél pár rendőrcsizmát se. például nem az a baj az inteliluxszal, hogy "maradt" benne egy-két "apró" hiba, hanem az, hogy olyan jelenségeket produkál, amiből csak azt az egy következtetést lehet levonni, hogy ki se vitték valódi útra tesztelni. vagy 30-40 év alatt nem tudtak egy rendes automata sebességváltó programot készíteni.
le akarjuk cserélni az embert a sofőrülésben, mert sokat hibázik. de ugyanez az ember fogja megcsinálni azt a programot, ami majd őt leváltja. miből hisszük, hogy csak a sofőrülésben hibázik, a programozószékben nem? nonszensz feltételezés.
vannak még további problémák:
pár napja volt cikk arról (másik portálon), hogy drónról vetített táblával meghüjítették a táblafelismerő rendszert. számítástechnikából tudjuk, hogy az informatikai biztonság jelenleg arról szól, hogy fel nem mérhető számú programozási hibát kihasználó nem ismert számú malware, vírus, stb. kering a neten, és a biztonsági problémák után lohol a fél világ. nem előtte, utána. lemaradva. ilyen környezetben még az autót is netre kötni és elektromos beavatkozó szervekkel ellátni őrültség. és ezt a problémát soha nem tudták megoldani a pc-s világban, majd pont az autóban fogják? pont olyan pc-ken elkészített programokkal, amely pc-ket most sem tudunk megvédeni?további problémára mutat rá a boeingek esete, ami mostanában fut itt is. jól láthatóan egy olyan drága cuccnál is, mint a repülő, megy a fillérb.szás, két cent plusz profitért eladnák az anyjukat is és szemrebbenés nélkül megöltek párszáz embert. szerinted pont az autó vezérlését fogják rendesen megcsinálni? egy rohadt kábelcsatlakozót nem bír az autóipar rendesen megcsináltatni, nem egy komplett önvezetést... arról még nem is beszéltünk, hogy majd megvetted az önvezető autót, amit szervizelni is kellene... a gagyi opelemhez nincs megbízható szerviz 200 kilométernél közelebb. majd önvezetőt tákolnak a sufniban, ahha...
végül probléma még az etika meg a jog. mint azt megtudtam a napokban, amit az opelem adaptív tempomatja csinál, azért ott helyben elvehetik a jogsimat. nem én programoztam, nem tudom felülírni a működését, csak egy dolgot tehetek, hogy kikapcsolom. miért nekem ugrik a jogsim azért, mert valahol nyugaton egy programozó hülyeséget csinált? megkapom a vezetéssegítő/önvezető rendszert "as-is"? vettél egy windowst as-is. ha az összeomlik, akkor elszáll a dokumentumod, amin dolgoztál, meg két óra munkád. ez is probléma, de nem akkora baj, mintha elszáll az önvezetés és ezért meghalnak páran.
szóval nem. a jelenlegi állapotában, metódusokkal, emberi hozzáállással az önvezetés katasztrófa. és ahhoz, hogy ne legyen az, először az embereknek kellene megváltozniuk, ami soha nem fog megtörténni. ezért (sem) lesz soha rendes önvezető rendszer. és ha most becsuknak, mert elgázoltam egy óvodáscsoportot, akkor tudni fogom, hogy azt én okoztam, nem más.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5