Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Lehet hogy félreértem, de nem úgy lenne a logikus, hogy csak azok a cégek kapják meg ezeket a jogokat, akik már teljesítették a korábbi követelményeket? Arra gondolok, hogy van pár cég, akik már vagy 5 éve róják az utakat és biztonsági sofőrrel már teljesítettek X millió kilométert balesetmentesen?

    Ennek is olyannak kellene lennie, mint pl. a gyógyszergyártásnak, vagyis csak akkor következik a következő fázis, ha már teljesítették a kötelezőt előtte. Ergó hiába jönnek az újabb és újabb startupok, vagy akár multicégek, nekik is a nulláról kell kezdeni és ebben az esetben beletenni sok-sok évet mire kiengedik őket a forgalomba sofőrrel, aztán újabb éveket mire mehetnek sofőr nélkül és persze ha új autótipus jön a képbe, akkor arra szintén külön végig kell játszani egy komolyabb tesztet.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz daninet #7 üzenetére

    Szerintem a Waymo(Google) az első magasan. Azt viszont nem tudom, hogy a Waymo profitorientált cég-e, illetve ha igen, akkor mikor és milyen módon akarnak majd a tudásukból profitot csinálni. Saját autóban, vagy szolgáltatásban gondolkodnak, vagy licencelni akarják a kifejlesztett technológiát? Az utóbbinak nem biztos hogy sok értelme lenne, tekintve hogy szinte minden autógyártó saját megoldást fejleszt.

    A Tesla esetén azt tartom egyedinek, hogy ők autónak és nem ufónak kinéző járművekből akarnak önvezetőt faragni, vagyis nem használhatnak extrém méretű és számú szenzorokat.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Somatom #30 üzenetére

    Az EU gondolkodik kötelező feketedobozon az autókba, ahogy azon is, hogy korlátozza komolyan az autók maximális sebességét, ami jobban illeszkedik a KRESZ- hez. Lehet hogy jön kötelező menetrögzítő kamera is. Van pár ötlet a tarsolyban, de nem is árt, mert az önvezető autók korszaka még erősen a távoli jövő.

    Egyébként én sem értem a fikázást. Egy fejlesztés alatt álló hasznos technológiáról van szó. Történnek balesetek nagyon ritkán az önvezető autó hibájából, ráadásul egy jó részük messze áll még az önvezetéstől, csak a buta gazda gondolja, hogy már se vezetnie, se figyelnie nem kell. Gondolom már most sokkal jobb a baleseti statisztikája ezeknek, pedig még nincsenek befejezve.

    Az egy másik tészta, hogy lesz-e ezekre fizetőképes nagyobb volumenű kereslet, vagy törvényileg kényszerítik majd ki a váltást. Szerintem az önvezetéssel jórészt véget ér a személyautók korszaka. A gazdagabbaknak lesz, a többiek meg robottaxiznak.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák