Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
Alapvetően egyetértek vele, annyi kitétellel, hogy nem feltétlenül kell nulláról kezdeniük, meg éveket tesztelni, hanem a korábbi tapasztalatok alapján elkészített szigorúbb teszteknek kéne megfelelni. Persze azért kell valamennyi minimális tesztelési időszak is, de nem sok-sok év.
-
Ghoosty
őstag
"Nem egy 3-5 hónapos gyorstalpaló után vezetsz repülőt, meg azért nem mindenki alkalmas repülőt vezetni, míg az autóvezetés majdnem alanyi jog..."
Csak egy jogszabály módosítás és máris sokkal szigorúbb a jogosítvány megszerzése. Onnantól, hogy van alternatíva, máris nem jogos az esetleges sírás ez miatt. Ha nem vagy elég jó, akkor te csak önvezetővel mehetsz. Aki meg szeret vezetni, az meg kénytelen lesz jobban vigyázni a jogsijára, mert könnyebben elveszítheti.
-
Ghoosty
őstag
"akkor miért nem azt tették bele az autóba?"
"1. létezik egy olyan l4-l5-ös önvezető rendszer, ami jó, és az abból levont tapasztalatokat nem alkalmazzák sehol máshol"Nem akarok állást foglalni, ezért értsd ezeket feltételes módban. De létezhet más válasz is. pl1: Túl drága lenne. pl2: Egy autó fejlesztése sok évig tart. Legutóbb 10 évet olvastam. Ezt kicsit sokallom, de olyan 6-7 év biztosan megvan. Ezt úgy kell érteni, hogy a kocsikban legfiatalabb 6-7 éves technológia van. Nem tudom, hogy mikor jelent meg a modell amit vezetsz, de ha 3-4 éves megvan, akkor azt jelenti, hogy 2009-es technológia lehet benne a legfrissebb. A Waymo project 2009-ben indult még titkosan. Szóval az autó megtervezésekor nem létezett.
pl3. Az önvezető autók teljesen más szenzorokra támaszkodnak, mint a forgalomba lévő autók vezetéstámogató rendszerei, ezért hiába van meg a jó megoldás, nem kompatibilis a kettő. -
Ghoosty
őstag
Kamionoknál nyomják a sofőröket, hogy túlhajtsák magukat. Szinte minden nap vezetnek 8 órát. Ha valaki nem hivatásos az évente pár alkalommal fog ennyit vezetni. Tehát nem a vezetéstől lesz fáradt.
Csak a vezetési fáradság csökkentésével lehet javítani a baleseti statisztikát. Viszont ahol nincs vagy elhanyagolható a vezetési fáradtság, ott nem fog javítani. -
Ghoosty
őstag
"de mindez lényegtelen, mert ezek a tragacsok, de kifejezetten az önvezetés rész, ugyanúgy szoftverek, mint a w10 desktop. beállsz a szervizbe, a kocsi felmászik a szerviz wifijére (teslánál mobilinternetre) és letölti az aktuális frissítést."
Szerintem nem elválasztható egymástól a hardvare és a szoftver ebben az esetben. Hasraütéses példa: a te kocsidban a szenzor 15cm-es pontosságú, mert amire szánták, arra elég, az önvezetőben meg mondjuk 1cm-es. Hiába oldódik meg a probléma pontosabb számolással, szoftveres oldalon, ha a hardvered nem tud adatot szolgáltatni hozzá, vagy csak simán nagyobb proci is kéne hozzá, hogy kiszámolja amit ki kell időben.
-
Ghoosty
őstag
Alapvetően 2 dolgot említettél. A túlvezetést és az abszolút gyorshajtást. Majd a tachográf utáni jobb baleseti statisztikát. A baleseti statisztikák arról szólnak, hogy nagyon kis százalékban történnek abszolút gyorshajtás miatt. Tehát az említett javulás szerintem főként a fáradság csökkentése miatt van. Túlvezetés nem jellemző személyautóknál, ebből következően nem várnék tőle túl nagy baleseti statisztika javulást.
-
Ghoosty
őstag
Mivel ez nem önkényes dolog, hanem elvileg minden egyes azonos szoftverű autónál azonosan működik a dolog, ezért elég egyetlen amelyiknél megállapítják, hogy relatív gyorshajtás miatt történt a baleset, akkor azonnal vissza tudják hívni az összes kocsit szoftverjavításra és többet nem követi el. Ez az elmélete. Hogy gyakorlatban ezt hogyan lesz kivitelezve az másik kérdés. Azért vannak ötleteim.
-
Ghoosty
őstag
Előfordulhatnak olyan esetek, hogy jelenlegi technológiával nem lehet elkerüli. Nyilván ilyenkor nincs rajta mit javítani.
De olvastam olyanokat (nem tudom, hogy gyakorlatban is működik-e), hogy a kerék csúszásából és abból, hogy a jármű nem az eleje felé halad, az embernél sokkal gyorsabban tud reagálni, így egy megcsúszás kisebb eséllyel lesz baleset. De azt is el tudom képzelni, hogy máshogy fénylik egy jeges felület, ami én nem biztos, hogy kiszúrok, de egy szenzornak feltűnhet és már azelőtt lassít, hogy rámenne, így nem csúszik meg.
Az elméleti cél a 0 baleset, de reálisan az is elég, ha megfelezi a mostanit."Persze, a kaliforniai tesztkörnyezetben nem valószínű, hogy előfordul ilyen szitu."
Amúgy tesztelik a kocsikat téli havas környezetben is. Találhatsz róluk rengeteg videót.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Filmvilág
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- OpenWRT topic
- PHP programozás
- Fujifilm X
- Házimozi haladó szinten
- Vodafone mobilszolgáltatások
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- További aktív témák...