Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Senkié. Számunkra valós élethelyzetben még egyik sem bizonyított. Én nagyon szkeptikus vagyok ezekkel kapcsolatban. A kamionokban nagyon erőltetik ezeket a vezetést segítő rendszereket. Pl. tavaly óta már a távolságtkövető automatika is kötelező. Vezettem már 2018 -as Volvot, MAN -t és DAF -ot. Már egy közepes hóesésnél is vakká válik bennük az összes szenzor, a figyelmeztetésektől besárgul az egész műszerfal és az asszisztencia kb. egy IFA szintjére esik vissza. Mi lenne, ha nem ülnék ott?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Yoshida
aktív tag
hát, én is kíváncsi lennék erre, pláne hogy Elon szerint "hülye" aki LIDAR-ral fejleszt.
A Tesla tavaszi bemutatójában volt egy 5 másodperces videó, amit a kocsi vett fel (persze az összes kamerájával, tehát több videó készül), és kb. összerakták 3d-ben az utcát, házakkal, autókkal. Meg ugye vittek is már egy adag embert a környékükön teljesen önvezető módban. (ez alapján tényleg megkérdőjelezhető a LIDAR)
Az biztos, hogy az autopilot 3-mal amivel március óta minden Teslát felszerelnek -ha megrendeled-, nekik van legjobb autóba szerelt hardware. -
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem a Waymo(Google) az első magasan. Azt viszont nem tudom, hogy a Waymo profitorientált cég-e, illetve ha igen, akkor mikor és milyen módon akarnak majd a tudásukból profitot csinálni. Saját autóban, vagy szolgáltatásban gondolkodnak, vagy licencelni akarják a kifejlesztett technológiát? Az utóbbinak nem biztos hogy sok értelme lenne, tekintve hogy szinte minden autógyártó saját megoldást fejleszt.
A Tesla esetén azt tartom egyedinek, hogy ők autónak és nem ufónak kinéző járművekből akarnak önvezetőt faragni, vagyis nem használhatnak extrém méretű és számú szenzorokat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.