Új hozzászólás Aktív témák
-
Majd írok egy kicsit részletesebben a Falcon Heavy-ről a Logoutra, de most röviden csak (tegnap sajnos teljesen lefoglalt a munkahely, még PH!-zni sem tudtam rendesen
), de röviden:
-Az egész "Heavy" program arra épült, épül már több, mint 10 éve, hogy meglévő vagy tervezett fokozatokkat (Falcon 1, Falcon 5, Falcon 9) összeépítve nagyobb hasznos terhet vihessenek fel. A Falcon 9-nél nagyobb fokozatokat nem tudnak közúton szállítani, emiatt nagyobb rakétát a jelenlegi gyáregységekkel nem tudnak megvalósítani (a rakétafokozatokat Kaliforniában építik, Texasban tesztelik, és legtöbbször Floridából indítják, noha Kaliforniában is van egy indítóállásuk - de éppen azért építenek egyet még Texasban, hogy ezt a problémát valamennyire csökkentsék - a jelek szerint gyártani Floridában nem akarnak).
-Jelenleg a Falcon Heavy alapvetően nem kiemelt fontosságú a SpaceX-nek. Amire eredetileg kellett volna nekik, az a GTO / GEO pályára való műholdállítás 5 tonnás és annál nehezebb műholdaknál. A Merlin-1D és más fejlesztések miatt erre már a Falcon 9 is képes, így a Falcon Heavy elsődleges célja kvázi elveszett, ezért is került lejjebb a prioritáson. Jelenleg az indítási megbízással rendelkező Falcon Heavy-k hasznos terhe 6 tonnás, vagy annál nehezebb GTO / GEO műholdindítás - csakhogy például a 2018-ra tervezett, 6 tonnás GiSAT-1 műholdindításnál ehhez Falcon 9-est fognak használni.
-A Falcon Heavy másodlagosan a Mars-tervekhez való alkalmazása az általános (ez van említve a cikkben is). Na most a gond az, hogy a Red Dragon néven emlegetett program csúszik, tavaly arról volt eredetileg szó, hogy 2018-ra szerették volna összehozni, ezt viszont nem sokkal később 2020-ra módosították. Igén tavasszal bejelentették, hogy a NASA és a SpaceX egy "iker" missziót küldene a Mars-ra, két Red Dragonnal, 2020-ban. Ezt a programot júliusban elkaszálták, és egy nagyobb leszállóegységben kezdtek el gondolkodni, viszont már inkább 2022-es indítási dátummal.
-Mellékág: ezzel kb. egyidőben a SpaceX felhagyott azzal a tervével, hogy hajtóművel, szárazföldre térjen vissza a Dragon 2. Ez hosszú történet, eredetileg ezzel nagyot alkothatott volna a cég, mivel ejtőernyő nélkül térhettek volna vissza a Dragon 2 űrhajók, a szárazföldre. A NASA viszont nem bízott annyira ebben, ezért megkövetelte mindkét CCDev résztvevőt (a másik ugye a Boeing), hogy az amerikai űrhajózás régi "hagyományai" szerint tengerre, ejtőernyővel térjenek vissza. A SpaceX jelenleg is így hozza vissza a Dragon CRS teherűrhajtók kapszuláit. Ezek miatt viszont a Dragon 2-őn nem lesznek leszállólábbak és nem fog tudni hajtóművel leszállni se sehol - a Marson se. Tehát a Red Dragon kvázi el lett kaszálva.
Tehát ez nem valósul meg a jelek szerint...-Ugye bejelentették, hogy lesz egy Hold-megkerülő űrturista út. Ez tök jó, csakhogy önmagában ez még nem jelenti azt, hogy a Falcon Heavy-vel megéri vesződnie a cégnek. Az már kiderült, hogy az eredetileg tervezetthez képest sok téren változtatni kellett a koncepción - eredetileg a középső fokozatot a két oldalsó (gyorsító) fokozat hajtóművei táplálták volna (ezt hívják Asparagus fokozat megoldásnak, a való életben még sose használták korábban). Na erről már letettek. Tavaly azt mondta Musk, hogy nem jelent problémát a 27 hajtómű összehangolása, később elismerte, hogy ez mégse olyan egyszerű, mint azt korábban gondolták.
Jelenleg tehát a Falcon Heavy egy olyan program a SpaceX-en belül, amely keresi a helyét. Ha túl kockázatos lesz vele az indítás, akkor nem fogja amúgy sem senki választani, és csak a cég PR-ját rontja - többek között ez is az indokok között lehet, miért csúszik hosszú évek óta a Falcon Heavy megvalósítása. A Falcon 9 még ma is elég jó hírnévnek örvend, így nem akarnak túl nagy kockázatot vállalni a jelek szerint.
Megjegyzés a végére: az, hogy a fokozatok tesztelése sikerült, még nem jelent semmit - egyszerre még sose indították be az összeszerelt rakétát, ehhez megfelelő teszt- vagy indítóállvány is per pillanat csak Floridában van.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
it A saját fejlesztésű eszközök nem kevés balesetet szenvedtek el az elmúlt években a tesztek során, de egyre kiforrottabbá válik a technológia.
- Vékony készülékházba nem fér a SIM-kártya?
- Volt egy kis félreértés a OnePlus frissítési politikáját illetően
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
- Ingatlanos topic!
- Macska topik
- Riasztó topik
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Eredeti játékok OFF topik
- Képek és árak még be nem mutatott Motorolákhoz
- Megvan, mekkora akksi kerül a vékonyított S25-be
- További aktív témák...
- Yongnuo 85mm 1.8 (legújabb modell) - Sony E
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 Yoga Gen1 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Meike 55mm 1.8 Pro objektív - Sony E
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 370 - i7-G7 I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I W11 I Cam I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 Gen2 - i7-1165G7 I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I W11 I Cam I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest