Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kékes525
félisten
Szurkolok nekik!
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
titán
Így nekem a 6x tonna kb a képtelenség és a hazugság legjobb példája.
Azért a fotelből ne próbáld megszakérteni egy rakéta szállító képességét. Nem mondta senki, hogy időközben a merlinen nem faragtak. Továbbá a 3 gyorsító + csak 1 második fokozat is sok deltaV pluszt ad.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
emre33
addikt
Fontos a marketing és a lódítás. Sajtó beszéljen róluk.
Ugyan az mint a Heavy kapacitása.54 tonnáról bőven 60 főlé emeltek a kapacitását, miközben nincs az első 3 fokozat között kereszt táplálás.
Így nekem a 6x tonna kb a képtelenség és a hazugság legjobb példája.
ASUS B650E-E, AMD Ryzen 9 7900, CORSAIR 64GB DDR5 6000MHz CL30 KIT CMK64GX5M2B6000Z30, ARCTIC COOLING Liquid Freezer II 360
-
titán
Igen ezen jót röhögtem. Begyújtották ugyanazt a 9 merlint, ami már repült egyszer egy falconban Hogy most egy heavy egyik boostere (ami jórész azonos egy falcon 9-cel) alá rakták be, annak semmi jelentősége a pörkölés szempontjából.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
félisten
Majd írok egy kicsit részletesebben a Falcon Heavy-ről a Logoutra, de most röviden csak (tegnap sajnos teljesen lefoglalt a munkahely, még PH!-zni sem tudtam rendesen ), de röviden:
-Az egész "Heavy" program arra épült, épül már több, mint 10 éve, hogy meglévő vagy tervezett fokozatokkat (Falcon 1, Falcon 5, Falcon 9) összeépítve nagyobb hasznos terhet vihessenek fel. A Falcon 9-nél nagyobb fokozatokat nem tudnak közúton szállítani, emiatt nagyobb rakétát a jelenlegi gyáregységekkel nem tudnak megvalósítani (a rakétafokozatokat Kaliforniában építik, Texasban tesztelik, és legtöbbször Floridából indítják, noha Kaliforniában is van egy indítóállásuk - de éppen azért építenek egyet még Texasban, hogy ezt a problémát valamennyire csökkentsék - a jelek szerint gyártani Floridában nem akarnak).
-Jelenleg a Falcon Heavy alapvetően nem kiemelt fontosságú a SpaceX-nek. Amire eredetileg kellett volna nekik, az a GTO / GEO pályára való műholdállítás 5 tonnás és annál nehezebb műholdaknál. A Merlin-1D és más fejlesztések miatt erre már a Falcon 9 is képes, így a Falcon Heavy elsődleges célja kvázi elveszett, ezért is került lejjebb a prioritáson. Jelenleg az indítási megbízással rendelkező Falcon Heavy-k hasznos terhe 6 tonnás, vagy annál nehezebb GTO / GEO műholdindítás - csakhogy például a 2018-ra tervezett, 6 tonnás GiSAT-1 műholdindításnál ehhez Falcon 9-est fognak használni.
-A Falcon Heavy másodlagosan a Mars-tervekhez való alkalmazása az általános (ez van említve a cikkben is). Na most a gond az, hogy a Red Dragon néven emlegetett program csúszik, tavaly arról volt eredetileg szó, hogy 2018-ra szerették volna összehozni, ezt viszont nem sokkal később 2020-ra módosították. Igén tavasszal bejelentették, hogy a NASA és a SpaceX egy "iker" missziót küldene a Mars-ra, két Red Dragonnal, 2020-ban. Ezt a programot júliusban elkaszálták, és egy nagyobb leszállóegységben kezdtek el gondolkodni, viszont már inkább 2022-es indítási dátummal.
-Mellékág: ezzel kb. egyidőben a SpaceX felhagyott azzal a tervével, hogy hajtóművel, szárazföldre térjen vissza a Dragon 2. Ez hosszú történet, eredetileg ezzel nagyot alkothatott volna a cég, mivel ejtőernyő nélkül térhettek volna vissza a Dragon 2 űrhajók, a szárazföldre. A NASA viszont nem bízott annyira ebben, ezért megkövetelte mindkét CCDev résztvevőt (a másik ugye a Boeing), hogy az amerikai űrhajózás régi "hagyományai" szerint tengerre, ejtőernyővel térjenek vissza. A SpaceX jelenleg is így hozza vissza a Dragon CRS teherűrhajtók kapszuláit. Ezek miatt viszont a Dragon 2-őn nem lesznek leszállólábbak és nem fog tudni hajtóművel leszállni se sehol - a Marson se. Tehát a Red Dragon kvázi el lett kaszálva.
Tehát ez nem valósul meg a jelek szerint...-Ugye bejelentették, hogy lesz egy Hold-megkerülő űrturista út. Ez tök jó, csakhogy önmagában ez még nem jelenti azt, hogy a Falcon Heavy-vel megéri vesződnie a cégnek. Az már kiderült, hogy az eredetileg tervezetthez képest sok téren változtatni kellett a koncepción - eredetileg a középső fokozatot a két oldalsó (gyorsító) fokozat hajtóművei táplálták volna (ezt hívják Asparagus fokozat megoldásnak, a való életben még sose használták korábban). Na erről már letettek. Tavaly azt mondta Musk, hogy nem jelent problémát a 27 hajtómű összehangolása, később elismerte, hogy ez mégse olyan egyszerű, mint azt korábban gondolták.
Jelenleg tehát a Falcon Heavy egy olyan program a SpaceX-en belül, amely keresi a helyét. Ha túl kockázatos lesz vele az indítás, akkor nem fogja amúgy sem senki választani, és csak a cég PR-ját rontja - többek között ez is az indokok között lehet, miért csúszik hosszú évek óta a Falcon Heavy megvalósítása. A Falcon 9 még ma is elég jó hírnévnek örvend, így nem akarnak túl nagy kockázatot vállalni a jelek szerint.
Megjegyzés a végére: az, hogy a fokozatok tesztelése sikerült, még nem jelent semmit - egyszerre még sose indították be az összeszerelt rakétát, ehhez megfelelő teszt- vagy indítóállvány is per pillanat csak Floridában van.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bindike01
aktív tag
Ha nem tör ki a harmadik világháború vagy atom háború még talán ember is sétál majd a marson
http://phmegbizhatosag.atw.hu/
-
titán
-
Blacktom
újonc
Nagyon furcsa cikk, pár dolgot tegyünk helyre.
"SpaceX Mars-rakétájának tesztje"
A Falcon Heavy mitől Mars-rakéta? Nem tudjuk fog-e valaha valamit küldeni a Marsra, több mint valószínű hogy a korábban 2018-2020-ra tervezett Red Dragonból sem lesz semmi."viszonylag friss fejlesztésű Falcon Heavy"
Hááát, tekintve hogy kora 2013-ban már a kilövést tervezték nem mondanám hogy friss fejlesztésű. Egyfolytában fejlesztik ahogy sok változata volt a Falconnak és kábé most lett kész a módosított kilövőállással együtt."Falcon Heavy rakéta korábbi kudarcok után újra lefolytatott földi tesztjei"
Milyen korábbi kudarcok? Gondolom CRS-7-re és AMOS-6-ra gondol, de az nem FH, úgyhogy furcsa ez a megfogalmazás."ez az eszköz kulcsfontosságú szerepet játszana majd valamikor egy/több Mars-expedícióban, illetve Hold-utazásban"
Hát ember a Marsra nem megy vele az biztos. Eddig Hold körüli utazásról volt szó, talán lesz majd leszállás is, de ez megint csak találgatózás."A teszt mérőszámait egyelőre még nem publikálták"
Amennyire tudom nem is szokták, nem is fogják. -
Béééla
őstag
Csak nekem van az az érzésem hogy ez pont olyan volt mint a Tuner Jóska a szakadt ladával a mérőpadon?
(és pont a "jó" része marad ki)
Értem hogy most jó nagyokat mértek de ez kitenni... Kicsit szovjet Oroszország sikereinek tűnik.Bélabá
-
DjFlanker
aktív tag
Én is csak Cifu értékelésére várok
Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
#72042496
törölt tag
"Az eszköz tényleg „bika”, a nagyjából 25 tonna hasznos terhet hordozó Falcon 9-hez képest, körülbelül 70 tonna rakomány képes felvinni"
Azért nem mindegy hová, így szerintem bele kéne írni, hogy ez alacsony Föld körüli pályára (LEO) értendő.
-
-
0xmilan
addikt
Summon Cifu
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Motoros topic
- Asszociációs játék. :)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- TCL LCD és LED TV-k
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Házimozi haladó szinten
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest