Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adlersson

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #27 üzenetére

    "minden országban különbözőek, máshogy működnek a vasúti rendszerek" - Az, hogy más a rendszer, meg ETCS az csak két kis dolog, a nagyobb baj az, hogy mindent megtesznek, hogy konzerválják is ezt a széttagoltságot. Itt egy elég jó írás a témával kapcsolatban.

    毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

  • adlersson

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #25 üzenetére

    "Nem én gondolkozok ebben, hanem ennek a koncepciónak a kitalálói." - Az animációban többszöri megtekintés után sem úgy tűnik, hogy kizárólag egyetlen, önállóan közlekedő járműben gondolkodnak, hanem vonatba rendezhető, de önálló mozgásra is képes, üzemszerűen bontható egységekben, egy kvázi motorvonatban.

    "Ha megnézed, azok a "vonatok" valójában egymástól független "kocsikból" állnak." - Semmit nem változtat a lényegen, ettől még vonatba vannak rendezve.

    "Ezt nem értem: a moving block egészen pontosan erről szól." - Az biztos, csak nem mindegy, hogy 100 darab 1 kocsiból álló blokknak a fékgörbéjét kell meghatározni, pályakapacitást felszabadítani stb. vagy 1 darab 100 kocsiból állóét.

    "A példámban elég nyilvánvalóan A és B is vasúti terminál (ahogy C, D és E is az), szóval ez nem áll." - Hát, ha átrakást írsz, akkor nem nyilvánvaló, vasúti kocsit (extrém körülményeket leszámítva) minek átrakni? (A magyar példádban már te se átrakást írtál.) Amit max. el tudok képzelni az az, hogy már a kikötőben / konténerterminálnál is ilyen önjáró teherkocsikból állítják ki a szerelvényt, ugyanúgy hosszú tehervonatba rendezve, mozdonyokkal továbbítva amelyek aztán a kisebb, regionális csomópontoknál önmagukban közlekedhetnének tovább a rendeltetési helyig, megspórolva mondjuk azt, amit te is írtál, hogy esetleg nincs vonat, ami továbbvigye. De ettől függetlenül önmagukban vagy jelentősen rövidebb vonatokban, hosszabb távra, pláne az USA-ban, teljesen életszerűtlennek látom a használatukat mind logisztikai, mind műszaki szempontból.

    A magyar példát ettől függetlenül teljesen felesleges idekeverni, mert más volumen, más szisztéma, utasítások szerint zajlik a vasúti szállítás, annak időtartamát, kültségeit teljesen más arányban határozzák meg az egyes részműveletek, ennek neked is evidensnek kéne lennie.

    毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

  • adlersson

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz vicze #21 üzenetére

    Az EU-s vasúti teherszállítás mennyisége (tonna kilométer) ennek ellenére mégis töredéke, az ára meg többszöröse az USA-nak, felsővezeték ide vagy oda.

    [ Szerkesztve ]

    毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

  • adlersson

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #20 üzenetére

    Most a példáidból ítélve, szerintem te teljesen 1 jármű = 1 "vonat" felállásban gondolkozol, ami szerintem teljesen életszerűtlen már regionális viszonlatban is, országosban meg pláne. Ahogy a cikk meg a videó is sugallja, itt is lennének tényleges vonatok (erre írtam pl. 10 kocsit), s ezek kiszolgálásához, rendezéséhez biztosan kell infrastruktúra. N darab egy kocsiból álló "mozgó blokk" levezényléséhez meg sok sikert, főleg egy vágányon.

    "hogy egy konténer eljusson A-ból B-be" - Semmi nem garantálja, hogy az efféle vasúti szállítmányozás esetén az egyes konténerek akár közvetlenül is eljuthatnának, vagy lényegesen közelebb juthatnának a célponthoz, és nem igényelne ugyanúgy átrakodást. Ahová eddig lehetett / megérte vasúton szállítani, oda most is szállítanak, vonat hosszától függetlenül. Az USA sem csak Class I vasútvonalból / vasúttársaságokból áll...

    毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

  • adlersson

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz kavalkád #8 üzenetére

    De, pl. a budapesti metró harmadik sínről kapja a villanyt, de maguk a vontatómotorok a járművön helyezkednek el. A lineáris motor esetén viszont a jármű és a pálya tényleg kvázi egy nagy villanymotort alkot. Néhány japán meg kínai metró kapott ilyen kialakítást, gyakorlatilag a pálya a sztátor, a jármű meg a rotor.

    毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

  • adlersson

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz Tigerclaw #2 üzenetére

    "Persze ehhez nem eleg 1-2 orszagnak valtania, hanem kvazi minden orszagnak kellene." - Bruh, egységes vonatbefolyásolást sem sikerül tető alá hozni az EU-ban.

    Egyébként nem, vagy nem teljesen látom a problémát, amit meg akarnak oldani ezzel. Pl. már az elején is, hogy nincs szükség (állítólagos) bonyolult infrastruktúrára stb., ennek a megoldásnak miért kisebb az igénye, önmagát rakodja? Vagy úgy gondolják, hogy egyetlen egyetlen, véletlenszerűen összerendezett hosszú tehervonat járja az egész USA-t, amit minden állomáson szét aztán meg össze kell rendezni? :F Mennyivel gazdaságosabb, mondjuk egyetlen 100 kocsiból álló szerelvény helyett 10 x 10 ilyen kocsit közlekedtetni ugyanazon a menetvonalon, azért hogy egy átrakást megspóroljanak?

    "kiválóan alkalmasak a vasúttársaságok által most nem kedvelt rövidebb szakaszok kihasználására" - Ez nem kedv kérdése, a vasúttársaság oda szállít, ahova van megrendelő. Ha nem vasúton rendelik meg a szállítást, akkor az azt jelenti, hogy közúton gazdaságosabb.

    "már teherautó sem kell a közbeeső szállításra, hiszen a konténert közvetlenül a raktárba tartó vonatkocsira tehetik a hajóról stb." - Ez eddig is így volt, bár ez is azt feltételezi, hogy a rendeltetési helyre vezet vasútvonal vagy valami iparvágány is.

    毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

Új hozzászólás Aktív témák