Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz cinemazealot #38 üzenetére
Hosszabb tavon sokkal dragabb es kornyezetre terhelobb akkumulatorra epiteni tehervonat meghajtast. Autoknal ez nem opcio, mivel az utvonala valtozo. Kotottpalyanal ez adja magat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
ledgeri
nagyúr
válasz #16939776 #42 üzenetére
Hát ja...
Itt a vidi linkje 10p, mert túl sok olyat említettél ami összezeng vele// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
#16939776
törölt tag
válasz #16939776 #42 üzenetére
"Napjainkban a vasútra nagy szerep hárul, az összes teherszállításból kb. 30%-kal részesedik. Vonatok szállítják a szén 70%-át, a konzervek és a fagyasztott élelmiszerek 74%-át, a hús- és tejtermékek 45%-át, a háztartási készülékek 45%-át, az autók és autóalkatrészek 76%-át, a celluóz és papíráru 86%-át, az épületfa 78%-át, a vegyi anyagok 63%-át, és a fém félkésztermékek 68%-át."
-
#16939776
törölt tag
Szerintem nem teljesen véletlen, hogy a villamos vontatást sem erőltették, és néhol a talpfák is úgy állnak szanaszét, mintha túl lenne terhelve, közben nem lenne igazán karban tartva.
Meg lennék lepődve, ha tolongás lenne ezért és a vasút társaságok egymással és a közúti fuvarozással is versenyre kelnének a fuvarokért. Azért, hogy végeredményben nagyobb terhelés érje a vonalakat, és egyszerre költeni kelljen sokat a modernizálásukra, csak azért, hogy a rázkódástól lehetőleg ne törjenek szét a konténerek, ahogy te is írod.Awikiből idézve:
Teljes vasúthálózat hossza: 293 564km
Ebből nagy sebességű: 735 km[ Szerkesztve ]
-
ledgeri
nagyúr
válasz #16939776 #40 üzenetére
Igazából én a számolyrészt láttam bele, nem azt hogy igazából semmivel sem kompatibilis a sinen kívül
Igen, tegnap láttam egy videót róla, pontosabban amit akartak koncepcióvideót... HÁÁT
Egy valaki kritizálta, és érthető pontjai a következők voltak:
-ha csak könténer alá csapott zsámolyok, akkor kevesebbet bírnak, mint egy rendes kocsi, mert a konténer nem erre lett tervezve (és igencsak szabvány)
-Ha USA akkor ott vannak doublestack-ek aminél már nem biztos hogy hatékonyabb a pályán
-nincs szabványos ütköző (és vontatáshoz teherbírás így) így bajos
-vannak szabványos alternatívák már ezekre is, és jóval korábban behalt szabvány próbálkozások....// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
#16939776
törölt tag
Mondjuk úgy, hogy ezeket is ki tudja váltani funkciójukban, de ezekkel ellentétben tempót is tud menni.
Ha arra gondolsz hogy egy dízel-villamos "aggregát" töltené/látná el árammal a zsámolyokat, az valószínűtlen, mert ismételten kellene személyzet aki szét/összekábelezi, és az alapproblémától sem kerülnénk messze, hogy n db konténertől fölfelé, hosszú szerelvényekben érné meg árút szállítani vasúton.
Itt leginkább olyan megoldásban gondolkodnak, ami 1db konténernél is működik/gazdaságos.[ Szerkesztve ]
-
ledgeri
nagyúr
Lehet hogy ilyenek kiváltására, vagy ezek mellé lesz szánva...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
válasz Tigerclaw #36 üzenetére
Azért néhány fenti hozzászólásban lehet valami: ha Amerikában tényleg ennyire nem jellemző a villamosított vasúti pálya, akkor az áramszedősítés ott tényleg nem lesz opció. Ilyenkor pedig el lehet gondolkozni, hogy mi a rosszabb környezeti szempontból: a dízel-villamos vagy az akkumulátoros meghajtás?
Viszont akárhogy is, egy szimpla transzformátorral nem fogja megúszni egy ilyen zsámoly. Nyilván kell bele valamilyen egyenirányító, stabilizátor stb. az elektronikához... plusz a biztonsági rendszerhez, hiszen bárki megkörnyékezheti ezeket a kis "robotokat", hogy kilopja belőlük az értékes fémeket.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz cinemazealot #4 üzenetére
Raadasul teljesen feleslegesen epit akkura, ami
draga
dragitja a tobbi akkut amiket nem lehet kivaltani
kornyezetszennyezo banyaszni hozza
nehez, vagyis pont a cel ellen dolgozik
gyakran ritka nyersanyagokat igenyel
A legtobb palya villamositott, igy nem igenyel akkut, csak egy aramszedot es egy transzformatort. Meg egyeniranyito sem kell bele.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
kavalkád
aktív tag
akit érdekel itt egy tegnapi, a vonatok kifosztásához kapcsolódó cikk + videó.
-
"minden országban különbözőek, máshogy működnek a vasúti rendszerek" - Az, hogy más a rendszer, meg ETCS az csak két kis dolog, a nagyobb baj az, hogy mindent megtesznek, hogy konzerválják is ezt a széttagoltságot. Itt egy elég jó írás a témával kapcsolatban.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
"Nem én gondolkozok ebben, hanem ennek a koncepciónak a kitalálói." - Az animációban többszöri megtekintés után sem úgy tűnik, hogy kizárólag egyetlen, önállóan közlekedő járműben gondolkodnak, hanem vonatba rendezhető, de önálló mozgásra is képes, üzemszerűen bontható egységekben, egy kvázi motorvonatban.
"Ha megnézed, azok a "vonatok" valójában egymástól független "kocsikból" állnak." - Semmit nem változtat a lényegen, ettől még vonatba vannak rendezve.
"Ezt nem értem: a moving block egészen pontosan erről szól." - Az biztos, csak nem mindegy, hogy 100 darab 1 kocsiból álló blokknak a fékgörbéjét kell meghatározni, pályakapacitást felszabadítani stb. vagy 1 darab 100 kocsiból állóét.
"A példámban elég nyilvánvalóan A és B is vasúti terminál (ahogy C, D és E is az), szóval ez nem áll." - Hát, ha átrakást írsz, akkor nem nyilvánvaló, vasúti kocsit (extrém körülményeket leszámítva) minek átrakni? (A magyar példádban már te se átrakást írtál.) Amit max. el tudok képzelni az az, hogy már a kikötőben / konténerterminálnál is ilyen önjáró teherkocsikból állítják ki a szerelvényt, ugyanúgy hosszú tehervonatba rendezve, mozdonyokkal továbbítva amelyek aztán a kisebb, regionális csomópontoknál önmagukban közlekedhetnének tovább a rendeltetési helyig, megspórolva mondjuk azt, amit te is írtál, hogy esetleg nincs vonat, ami továbbvigye. De ettől függetlenül önmagukban vagy jelentősen rövidebb vonatokban, hosszabb távra, pláne az USA-ban, teljesen életszerűtlennek látom a használatukat mind logisztikai, mind műszaki szempontból.
A magyar példát ettől függetlenül teljesen felesleges idekeverni, mert más volumen, más szisztéma, utasítások szerint zajlik a vasúti szállítás, annak időtartamát, kültségeit teljesen más arányban határozzák meg az egyes részműveletek, ennek neked is evidensnek kéne lennie.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
dabadab
titán
A teherforgalmat más dolgok gátolják, pl. határok, annak ellenére, hogy virtuálisak.
Azok a határok sajnos nem olyan virtuálisak A nemzeti "hagyományok" (értsd: történelmi okoból ránkmaradt hülyeségek) minden országban különbözőek, máshogy működnek a vasúti rendszerek és a vasútirányításnál minden országhoz saját rendszert kell csinálni.
Az ETCS azzal a céllal jött létre, hogy valami egységet hozzon ebbe a káoszba, de attól azért messze vagyunk, hogy ezt a célt tényleg el is érjük.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz adlersson #23 üzenetére
Most a példáidból ítélve, szerintem te teljesen 1 jármű = 1 "vonat" felállásban gondolkozol,
Nem én gondolkozok ebben, hanem ennek a koncepciónak a kitalálói.
Ahogy a cikk meg a videó is sugallja, itt is lennének tényleges vonatok
Ha megnézed, azok a "vonatok" valójában egymástól független "kocsikból" állnak.
N darab egy kocsiból álló "mozgó blokk" levezényléséhez meg sok sikert, főleg egy vágányon.
Ezt nem értem: a moving block egészen pontosan erről szól.
Semmi nem garantálja, hogy az efféle vasúti szállítmányozás esetén az egyes konténerek akár közvetlenül is eljuthatnának, vagy lényegesen közelebb juthatnának a célponthoz
A példámban elég nyilvánvalóan A és B is vasúti terminál (ahogy C, D és E is az), szóval ez nem áll.
Ahová eddig lehetett / megérte vasúton szállítani, oda most is szállítanak, vonat hosszától függetlenül
Az, hogy megéri-e, az nagyban függ a szállítás sebességétől is, az meg attól, hogy mennyit áll az áru átrakásra várva.
Gondolom az neked is világos, hogy ha - magyar példát hozva - egy kontérnyi árut el akarok küldeni Fertőbozról Abaújszántóra, az nem úgy fog kinézni, hogy megérkezik a Taurus Bozra, rákapcsolják a kocsit és mintegy négy óra múlva lekapcsolják Abaújszántón, hanem először elviszik Sopronba, ott vár, aztán átkapcsolják egy Budapest felé induló szerevényre, ami vagy elmegy Miskolcig, vagy lesz megint egy várakozás + átkapcsolás Miskolc fele, aztán Miskolcon megint várakozás + átkapcsolás Abaújszántóra és mindeközben valószínűleg napok teltelk el. Mármint ugye elméletben, a gyakorlatban inkább azt mondják, hogy vidd el a cuccot Sopronba és majd Miskolcon megkapod.DRM is theft
-
-
Most a példáidból ítélve, szerintem te teljesen 1 jármű = 1 "vonat" felállásban gondolkozol, ami szerintem teljesen életszerűtlen már regionális viszonlatban is, országosban meg pláne. Ahogy a cikk meg a videó is sugallja, itt is lennének tényleges vonatok (erre írtam pl. 10 kocsit), s ezek kiszolgálásához, rendezéséhez biztosan kell infrastruktúra. N darab egy kocsiból álló "mozgó blokk" levezényléséhez meg sok sikert, főleg egy vágányon.
"hogy egy konténer eljusson A-ból B-be" - Semmi nem garantálja, hogy az efféle vasúti szállítmányozás esetén az egyes konténerek akár közvetlenül is eljuthatnának, vagy lényegesen közelebb juthatnának a célponthoz, és nem igényelne ugyanúgy átrakodást. Ahová eddig lehetett / megérte vasúton szállítani, oda most is szállítanak, vonat hosszától függetlenül. Az USA sem csak Class I vasútvonalból / vasúttársaságokból áll...
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
kopi72
aktív tag
ja, a meg nem erositett kontener meg eltorik az azota sem teljesen szimulalhato/tervezheto imbolygas es rezgestol a vasuti palyan :-)
[ Szerkesztve ]
Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
-
dabadab
titán
ennek a megoldásnak miért kisebb az igénye, önmagát rakodja?
Hát gondold végig, hogy mekkora infrastuktúra kell ahhoz, hogy a mostani kilométeres szerelvényeket összerakják: vágányok, tolatómozdonyok.
Mennyivel gazdaságosabb, mondjuk egyetlen 100 kocsiból álló szerelvény helyett 10 x 10 ilyen kocsit közlekedtetni ugyanazon a menetvonalon, azért hogy egy átrakást megspóroljanak?
A 10x10-et nem tudom mire vélni, az 100x1 (vagyis minden egyes "kocsi" önálló szerelvényként tud viselkedni). És nem csak feltétlenül egyetlen átrakodásról van szó: simán lehet, hogy ahhoz, hogy egy konténer eljusson A-ból B-be, ahhoz előszőr el kell vinni egy kisebb szerelvénnyel A-ből C-be, ott megvárja a C-ből D-be menő nagy szerelvényt, átrakják arra, D-ben megvárja a D-E-be menőt, és akkor talán majd E-ből eljut B-be: és ez a sok rakodás meg várakozás plusz idő, plusz pénz.
A vasút nagyon rugalmatlan, ezzel nagyjából mindenki tisztában van, meg azzal is, hogy ezzel kezdeni kell valamit és ezek az autonóm kocsik pont ezt célozzák.
Igen, ehhez kell valamiféle olyasmi infrastruktúra, mint az ETCS 3 moving block (ami szerintem még végleges standard szintjén sem létezik).DRM is theft
-
dabadab
titán
Én inkább arra térnék ki, ami az utóbbi pár évben sújtja a kötött pályás teherszállítást a tengeren túlon, mégpedig a fosztogatók
Abban valószínűleg jobb lenne, mivel manapság senki sem azt csinálja, mint a westernekben, hogy a nyílt pályán állít meg vonatokat, hogy kifossza, hanem az álló kocsikat fosztogatják, ezekkel a cuccokkal meg pont az állási idők csökkennének.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az USA-ról beszélünk, ott meg gyakorlatilag nincs felsővezetékes pálya.
DRM is theft
-
Nyeste86
csendes tag
A problémák többségét felsoroltátok már. Én inkább arra térnék ki, ami az utóbbi pár évben sújtja a kötött pályás teherszállítást a tengeren túlon, mégpedig a fosztogatók. Mibe telne egy ilyen önjáró szerelvény megakasztása és kirablása? Az ötlet szimpatikus, de míg nem ül minden szerelvényen egy "Marshall" mint a repülőgépeken, addig az ötlet kivitelezhetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
CorsairS
csendes tag
Elsőre inkább valamelyik infrastruktúra üzemeltetőnél töltsenek el pár évet, hogy egyáltalán fogalmuk legyen hogyan működik a vasút, mert ez az ötlet úgy ahogy van életképtelen a jelenlegi infrastruktúrán.
-
De, pl. a budapesti metró harmadik sínről kapja a villanyt, de maguk a vontatómotorok a járművön helyezkednek el. A lineáris motor esetén viszont a jármű és a pálya tényleg kvázi egy nagy villanymotort alkot. Néhány japán meg kínai metró kapott ilyen kialakítást, gyakorlatilag a pálya a sztátor, a jármű meg a rotor.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
copass
veterán
válasz cinemazealot #4 üzenetére
egy hibridnek tényleg sokkal több értelme lenne.
ahol van vellany ott azzal menne, ahol nincs ott akcsiról.[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
vicze
félisten
Te jó ég Musk még a végén feltalálja a villamost, a metrót és a villamos mozdonyt.
És csak halkan megjegyzem, hogy egy nem hálózatba kötött eszköz kb. totálisan értelmetlen, mert a hatótávja olyan kicsi, hogy semmire se használható, pont mint a csodás Boring alagutak.
-
"Persze ehhez nem eleg 1-2 orszagnak valtania, hanem kvazi minden orszagnak kellene." - Bruh, egységes vonatbefolyásolást sem sikerül tető alá hozni az EU-ban.
Egyébként nem, vagy nem teljesen látom a problémát, amit meg akarnak oldani ezzel. Pl. már az elején is, hogy nincs szükség (állítólagos) bonyolult infrastruktúrára stb., ennek a megoldásnak miért kisebb az igénye, önmagát rakodja? Vagy úgy gondolják, hogy egyetlen egyetlen, véletlenszerűen összerendezett hosszú tehervonat járja az egész USA-t, amit minden állomáson szét aztán meg össze kell rendezni? Mennyivel gazdaságosabb, mondjuk egyetlen 100 kocsiból álló szerelvény helyett 10 x 10 ilyen kocsit közlekedtetni ugyanazon a menetvonalon, azért hogy egy átrakást megspóroljanak?
"kiválóan alkalmasak a vasúttársaságok által most nem kedvelt rövidebb szakaszok kihasználására" - Ez nem kedv kérdése, a vasúttársaság oda szállít, ahova van megrendelő. Ha nem vasúton rendelik meg a szállítást, akkor az azt jelenti, hogy közúton gazdaságosabb.
"már teherautó sem kell a közbeeső szállításra, hiszen a konténert közvetlenül a raktárba tartó vonatkocsira tehetik a hajóról stb." - Ez eddig is így volt, bár ez is azt feltételezi, hogy a rendeltetési helyre vezet vasútvonal vagy valami iparvágány is.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
ledgeri
nagyúr
Mint a metró(k)....
Egyébként sok sikert nekik megtörni az USA béli vasút monopóliumokat, amiket még személyszállításra is alíg bírnak használni...
Ellenben a cikk olvasása közben az a kombó jutott eszembe, hogy az tök jó tudna lenni, hogy oké megmaradnak a hosszú induló vonatok, de a forgózsámolyok inteligensek (mint ahogy a felrakodás is), elindul a hosszú vonat (rásegítve a zsámolyok akkuból), de haladás közben nincs extra "motorforgattatás", fékezésnél azért van visszatápálás, viszont közeledve a célhoz (amerikai méretekkel számolva) szépen szét-szét szakadozik a vonat, és a megfelelő részek a megfelelő teherállomásokra befutva, vagy ha olyan akkor maguktól rendezve az árut a megadott vágányra már beálláskor.
Személyszállításnál EU-ban volt olyan, hogy kis állomásokra menetközben lecsatolták a vagont és csak befékezték az állomásra... Voltak balesetek, de azóta meg fejlődött a vágánytechnika...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Egyik szemem sír, a másik nevet.
Nevet, mert végre egy koncepció, ami nem az aszfaltozást népszerűsíti. Ugyanakkor sír is, mert ez a projekt is az akkumulátoros meghajtásra épít, ami minden egyéb akkumulátoros termék árát meg fogja növelni. Elektromos autóknál és egyéb PEV-knél még megértem, hiszen azoknál esély sincs egyéb táplálásra. De nem lehetne ezeket az önjáró forgózsámolyokat áramszedővel is ellátni, hogy felső vezetékes pályákon ne kizárólag a(z egyébként relatíve nagy méretű) akkumulátorán múljon, hogy eljut-e sikeresen A-ból B-be?
-
#16939776
törölt tag
Ezen én is gondolkodtam ezen, csak személy szállításra fókuszálva, arra jutottam, hogy nem lenne gazdaságos, pont mert sok megállás indulás történik, és kellene valahol tölteni az akkumulátort. Azt a legegyszerűbben, a legnagyobb kihasználást elérve egy villamosított pályán egy áramszedős "nem mozdony" tudná megtenni.
Az első "problémámat" megoldja az hogy teherszállításról van szó, de a töltés/rendelkezésre állást nehezíti, mert olyan helyen is kell boldogulnia ahol nincs törekvés felső vezeték kiépítésére.Amúgy ami még ennek hátránya lehet, hogy hagyományos módon nem lehet vontatni egy ilyen szerelvényt, mert nincs ami átvigye az erőt a két vége között. Így vallhat ez akár nagyon költséges játékká, ha az egyik ilyen zsámoly megáll nyílt pályán.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Talan vagy 2 hete en pont ezt az otletet vetettem fel itt az egyik topikban. Kilometeres szerelvenyek helyett meg lehetne valositani ugy a vasuti teherszallitast, mintha az egesz foldresz csak egy nagy raktar lenne, benne onjaro targoncakkal. Egyszerre tobbezer ilyen is mozoghatna a halozaton, megosztott kozponti es lokalis iranyitassal, nagyjabol ugy amilyennek az onvezeto autok jovojet almodjak meg.
Ennel is kiemelten fontos, hogy minel jobb legyen a netto/brutto tomeg aranya, vagyis a meghajtas es maga a kontener is minel alacsonyabb sulyu legyen. Azt is el tudom kepzelni, hogy a meghajtast magaba a palyaba epitenek be, igy csak gurlo kontenerek lennenek.
A szemelyszallitasnal is latszik, hogy a kisebb 1-2 szerelvenyes motorvonatok hasznosabbak. Lehet, hogy a vasut es a villamosok jovoje ugyanabba az iranyba mutat.
Persze ehhez nem eleg 1-2 orszagnak valtania, hanem kvazi minden orszagnak kellene. Ez tobb evtizedes projekt lenne, de hosszabb tavon valoszinuleg olcsobb es kornyezetbaratabb lenne mind a teher, mind a szemelyszallitas.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
kavalkád
aktív tag
jól hangzik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Strix G513RM G513RM Gamer Laptop RTX 3060, Rysen 7 DDR5 16GB
- Zsír HP EliteBook 845 G7 Fémházas Laptop 14" -45%Ryzen 5 PRO 4650U 16/256 FHD IPS SURE VIEW
- 1TB Western Digital SN850X M.2 PCIex4 SSD (WDS100T2X0E) ÚJ!!! 36 hónap garancia
- Intel Core i5-12400F LGA1700 OEM (ÚJ!!! 36 hónap garancia)
- AMD Ryzen 7 5700X OEM (ÚJ!!! 36 hónap garancia)
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest