Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kavalkád

    aktív tag

    válasz adlersson #13 üzenetére

    OK, ezt a lineáris motor megoldást már értem, köszi!
    gyanítom ez a megoldás sokkal drágább mintha a felépítménybe van a motor.

  • dabadab

    titán

    válasz adlersson #7 üzenetére

    ennek a megoldásnak miért kisebb az igénye, önmagát rakodja?

    Hát gondold végig, hogy mekkora infrastuktúra kell ahhoz, hogy a mostani kilométeres szerelvényeket összerakják: vágányok, tolatómozdonyok.

    Mennyivel gazdaságosabb, mondjuk egyetlen 100 kocsiból álló szerelvény helyett 10 x 10 ilyen kocsit közlekedtetni ugyanazon a menetvonalon, azért hogy egy átrakást megspóroljanak?

    A 10x10-et nem tudom mire vélni, az 100x1 (vagyis minden egyes "kocsi" önálló szerelvényként tud viselkedni). És nem csak feltétlenül egyetlen átrakodásról van szó: simán lehet, hogy ahhoz, hogy egy konténer eljusson A-ból B-be, ahhoz előszőr el kell vinni egy kisebb szerelvénnyel A-ből C-be, ott megvárja a C-ből D-be menő nagy szerelvényt, átrakják arra, D-ben megvárja a D-E-be menőt, és akkor talán majd E-ből eljut B-be: és ez a sok rakodás meg várakozás plusz idő, plusz pénz.

    A vasút nagyon rugalmatlan, ezzel nagyjából mindenki tisztában van, meg azzal is, hogy ezzel kezdeni kell valamit és ezek az autonóm kocsik pont ezt célozzák.

    Igen, ehhez kell valamiféle olyasmi infrastruktúra, mint az ETCS 3 moving block (ami szerintem még végleges standard szintjén sem létezik).

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz adlersson #23 üzenetére

    Most a példáidból ítélve, szerintem te teljesen 1 jármű = 1 "vonat" felállásban gondolkozol,

    Nem én gondolkozok ebben, hanem ennek a koncepciónak a kitalálói.

    Ahogy a cikk meg a videó is sugallja, itt is lennének tényleges vonatok

    Ha megnézed, azok a "vonatok" valójában egymástól független "kocsikból" állnak.

    N darab egy kocsiból álló "mozgó blokk" levezényléséhez meg sok sikert, főleg egy vágányon.

    Ezt nem értem: a moving block egészen pontosan erről szól.

    Semmi nem garantálja, hogy az efféle vasúti szállítmányozás esetén az egyes konténerek akár közvetlenül is eljuthatnának, vagy lényegesen közelebb juthatnának a célponthoz

    A példámban elég nyilvánvalóan A és B is vasúti terminál (ahogy C, D és E is az), szóval ez nem áll.

    Ahová eddig lehetett / megérte vasúton szállítani, oda most is szállítanak, vonat hosszától függetlenül

    Az, hogy megéri-e, az nagyban függ a szállítás sebességétől is, az meg attól, hogy mennyit áll az áru átrakásra várva.
    Gondolom az neked is világos, hogy ha - magyar példát hozva - egy kontérnyi árut el akarok küldeni Fertőbozról Abaújszántóra, az nem úgy fog kinézni, hogy megérkezik a Taurus Bozra, rákapcsolják a kocsit és mintegy négy óra múlva lekapcsolják Abaújszántón, hanem először elviszik Sopronba, ott vár, aztán átkapcsolják egy Budapest felé induló szerevényre, ami vagy elmegy Miskolcig, vagy lesz megint egy várakozás + átkapcsolás Miskolc fele, aztán Miskolcon megint várakozás + átkapcsolás Abaújszántóra és mindeközben valószínűleg napok teltelk el. Mármint ugye elméletben, a gyakorlatban inkább azt mondják, hogy vidd el a cuccot Sopronba és majd Miskolcon megkapod.

    DRM is theft

  • vicze

    félisten

    válasz adlersson #24 üzenetére

    Az utas forgalom hány sorosa pontosan? :)
    A teherforgalmat más dolgok gátolják, pl. határok, annak ellenére, hogy virtuálisak.

Új hozzászólás Aktív témák