Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bwoay

    nagyúr

    válasz Lacccca87 #31 üzenetére

    semmi kifogásom nincs az ellen, hogy városi legendaként könyveld el.

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • Egon

    nagyúr

    válasz Lacccca87 #31 üzenetére

    Első kézből származó infó alapján (a sógórom kábeles nagykerben üzletágvezető), pl. a Digi 180 napos fizetési határidővel hajlandó szerződni csak. Kettő beszállítót váltogatnak: hol az egyiknek nem fizetnek, hol a másiknak. Kérdezem én: ha nem tudja befektetni, vagy bármilyen más módon használni a pénzt, akkor miért ez a gyakorlat? Az új előfizetők elfogynak egyszer, egyébként meg - ha nem fektetik be a pénzt- erősen piramisjáték-jellege van a dolognak...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • válasz Lacccca87 #31 üzenetére

    Miért van 30-60-90-120 napos fizetési határidő? Kíváncsi vagyok a véleményedre.

    Ha válaszolunk / írunk az üzenetére, elvárjuk a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.

  • bwoay

    nagyúr

    válasz Lacccca87 #28 üzenetére

    nem vagyok pénzügyi szakember, nem is leszek. másfelől nem célom, hogy meggyőzzelek (pláne, hogy kellőképpen elkanyarodtunk a témától). a lekötés egy példa volt. ha ez a lehetőség nem adott, akkor más módon használják a pénzt, hiszen ez a nyújtott fizetési kondíció pont azt a célt szolgálja, hogy hónapokig rendelkezésükre álljon a tőke (mellesleg az időkorlát sem feltétlenül akadály, hiszen a beszállítás folyamatos, tehát minden frissen beérkezett készletnél megvan a 120-150 nap előny, így mindig van mihez nyúlni)

    harusakura1:
    sőt, a "selejtárut" azonnal visszaszámláztatja, így megesik, hogy egy beszállító gyakorlatilag már akkor tartozik, amikor még hónapokra van attól, hogy kifizessék. selejt pedig minden, amit kibontottak, függetlenül attól, hogy a termék hibás vagy sem. az esetek zömében ez áll a rugalmas, vevőbarát ügyfélszolgálat mögött, ami kérdés nélkül visszavesz bármilyen terméket. létezik még az "öregáru" fogalma, ami 90 napja bent áll, és nem hozza az elvárt forgalmat - ezt is azonnal vissza lehet számláztatni.

    [ Szerkesztve ]

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • bwoay

    nagyúr

    válasz Lacccca87 #25 üzenetére

    zsebre teszik? semmi ilyesmire nem utaltam. pusztán arra reflektáltam, hogy egy MM rentábilis üzemeltetési modellje egészen más, mint pl a sarki zöldségesé, és sokkal kevésbé vanna ráutalva a vásárlókra, miután más forrásból is származik bevételük - közvetlenül a beszállítóktól és a beszállítók pénzéből is. rosszallás sem volt a mondandómban, ezek legális pénzügyi műveletek, hiszen a céged által felhalmozott tőkével szabadon rendelkezel, és úgy forgatod meg, ahogy akarod. van egy legalább 1000 nm-es elektronikai szaküzleted egy zsúfolt bevásárlóközpontban. a hozzád beszállított készletet egyelőre a beszállítóid finanszírozzák, te majd csak 4-5 hónap múlva vagy köteles elszámolni velük - eközben ők már fizetnek az általuk elfoglalt helyért, meg a speciális kihelyezésekért, a kapuknál látható reklámért, szórólapért, stb. az innen származó nyereséget azonnal a költségeidre fordíthatod. és vajon hány beszállítód van, 200? nem tudom, hogy milyen havi forgalmat produkál egy ilyen üzlet (persze nem egy van, hanem több, mint 20), de a tőke felhalmozódik. mit teszel? kifizeted előbb a partnereket? :) vagy inkább pl. lekötöd, és ezáltal plusz bevételre teszel szert? a Media Saturn Holding (meg nyilván az összes többi hasonló cég is) pénzügyi szakembereket alkalmaz arra, hogy a szabad tőkével úgymond gazdálkodjanak. de ez nem egy sejtelmes, városi legenda szerű story, hanem egy abszolút logikus és célszerű dolog, bárcsak én is megtehetném...

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

Új hozzászólás Aktív témák