Új hozzászólás Aktív témák

  • Yany

    addikt

    válasz BiP #22575 üzenetére

    Szerintem itt többen félreértik a DLSS skálázását, vagy én értelmeztem rosszul. A Tensor magok nem egyszerűen a meglévő pixelek okos skálázásával érnek el nagyobb felbontást, hanem ML "tapasztalati" adatbázist használnak, olyan, mintha hiányzó részleteket "pótolnának" a pixelek "közti" részeken. Vagyis olyan információkból dolgoznak a magok, ami túlmutat az adott képkockán található információkon és az NVIDIA által (gondolom a driverrel/profilokkal) szállított csomagban lévő adatokat használja fel a felskálázásra.

    Nem szakmám a ML/DL, ezért ha túlságosan konyhanyelven és vagy pontatlanul fogalmaztam, nyugodtan javítson ki egy szaki. Mindenesetre ha nem tévedek az alapvető működésben, akkor messze nem egy hagyományos képkocka-felskálázásról beszélünk (különben mindenhol homályosabb, vagy cakkosabb kép lenne a végeredmény (lásd MLAA - pfujj), hanem arról, hogy ahelyett hogy SSAA-val (vagy akár natívan) számolná ki a közbenső pixeleket, a tréningelt neuronhálót használva kitalálja a Tensor, hogy mi kell oda. Arról nem beszélve, hogy a hagyományos értelemben vett felskálázáshoz minek Tensor? :D

    szerk.: Abu írása

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

Új hozzászólás Aktív témák