-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
"Szóval kíváncsi lennék, hogy mi a tosztól lett ennyire CPU-igényes a BF1 a BF4-hez képest, miközben inkább a grafika javult, semmi okát nem látom, hogy egy 32 fős BF1-nek több procira lenne szüksége, mint egy 64-es BF4-nek. Brutális a kontraszt."
Röhögni fogsz, de a Denuvo másolásvédelem miatt lett hirtelen kevés a BF1-nek a 4 mag 4 szál, ami teljesen feleslegesen ott fut minden multizó játékos prociján és rontja a játékélmény, de egy 8 szálas 4 magos 2600(k)-n már stabilan megvan a 60+ fps. Egyébként szinte minden játék aminek nem elég egy 4 magos, 4 szálas proci, ugyan ezt a Denuvo másolásvédelmet használja...
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Anno azzal magyarázták, hogy az Újabb konzolok memóriamenedzsmentje sokkal jobban fekszik a BF1 alatt lévő motornak és a BF1 optimalizálásánál már Host szinten is azokat vették figyelembe,sorolták elsődlegesre, mert nem tudom hányszor nagyobb piac.
( Radeonokon egyébként x( 20 %?) % kal kisebb a CPU terhelés ugyan azzal a a CPU val.)Kb ez miatt nem oldják meg a fenti 1-2 másodperces lag megakadást sem már jó ideje, inkább így demózzák az RTX-t is vele, hogy közben tele van huge lag spike-okkal.
Abu leírta feljebb , hogy megtudnák, ha nagyon akarnák.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
az már nagyon régóta nincs szerencsére. Egyébként különösebb gond nincs, kivéve ezt az időközönként menet közben előjövő lagspike dolgot, de ez szerintem már orvosolatlan marad. a BF1 ben.
Haverommal akivel játszok Vega 64-t vett most valami CPU csere bere beszámítás üzlet folytán, azóta elég sokat panaszkodik bár Abu elég jól megoltotta őket a vega topikban hogy frostbite mennyire fekszik annak és mennyire odatevős kártya, 1080TI-t- fogja meg majd a BF5 alatt, mert 4K textúrag meg a HBCC lehozza nekik a világot.
Most abból az van , hogy haverom teleépítget a drivereket,állítgatja a chill profilt, és nézegeti mikor nem droppol be neki annyira játék BF alatt hogy ne kapjon agybajt de azért vannak apróságok, is hogy a vizet elfelejti kirakni textúrába, vagy csak egy színű textúraként jeleníti meg.Nem VS topiknak szánom, csak azért mesze nem olyan rózsás a helyzet Vega téren sem, ahogy írod is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenen baj van vele. Itt leírtam mi a baj: [link] , [link]
A Frostbite Team se nagyon tud vele mit csinálni DX12 alatt. IGP-n jó, vagy aktivált HBCC mellett Kaby Lake-G-vel, illetve Vega 10-zel megkerülhető a hiba. De nagyon fontos, hogy engedélyezni kell a HBCC-t a driverben legalább úgy 14 GB-ra, különben ugyanúgy fog viselkedni a rendszer, ahogy a többi hardveren. Meg ugye itt is csak a rossz memóriamenedzsmentet kerülöd meg, mást már nem. Alternatíva a DX11, aminek meg az erőforrásledobálós problémája van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
DX11-ben nem létezik az a kód, amit DX12-re kötelező megírni. Ez nem az API hibája, mert elég nehézkes lenne szabványosan úgy kezelni a VGA-kat, hogy közben nincs eszközlokális memória. A Vulkan is ilyen. A Mantle az egy speciális API volt, marhára rászabva arra, amit az AMD meg tudott engedni magának. Nekik teljesen realitás az egész VRAM-ot host visible flaggel kezelni, meg kb. az Intelnek is az. De ez egy nagy piac, ahol nem csak AMD és Intel van. Emiatt ilyen a DX12 és a Vulkan. De ebből nagy gond azért nincs, nem egy fejlesztő megcsinálja jóra a DX12 módot. A Frostbite-nak az sajnos nem volt túl szerencsés, hogy nagyon építettek a Mantle-re, így az egyes kritikus képességek kihullásával jöttek a problémák. És nem olyan egyszerű ám nulláról újraírni egy memóriamenedzsmentet, ez a legkritikusabb része az explicit API-knak. Viszont más alapvetően megoldja, tehát ez innentől az EA sara.
A Vulkan azért a memóriamenedzsment szempontjából jóval egyszerűbb. Ha nem akar működni a dolog, akkor alávágod az AMD VMA-t. Már majd húszezer sornyi kódról van szó, amit tényleg elég jól konfigurálni lehet az igényekre. Nem lesz szupergyors, mert általános megoldás, de arányaiban minden szituációban jó sebességgel működik. A DX12 esetében a Microsoft egy sokkal butább verzióját kínálja ennek, ami igazából tényleg csak egy kiindulási pontnak jó, nem lehet csak úgy beépíteni és várni tőle az automatikus működést. Szóval jelenleg egészen mások a lehetőségek a két API-n.
Azért a Doom pont egy rosszabb példa, mert annak elég sok problémája volt GeForce-on a Vulkan miatt, több memóriát is kért, mint Radeonon. A Wolfenstein 2 ezeket korrigálta. A Doom inkább egy nulladik generációs projekt volt számukra. Nem különösebben számított, hogy hibátlanul működik-e, arra kellett, hogy a Wolfenstein 2-re tapasztalatot gyűjtsenek. Szépen el is mondja Axel, hogy milyen volt a portolás. [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De nem a Vulkan API segít ezen, hanem az AMD írt egy majdnem húszezer soros kódot, amit be lehet építeni, így nem kell megírni. Ugyanezt megtehetnék a DX12-höz is, vagy akár a Microsoft is leportolhatná.
Semmi reformra nincs szükség. Egyszerűen csak egy VMA kellene ide is. Csak ezt az AMD valószínűleg nem fogja megírni.
Nem a Frostbite Team tudása a probléma, hanem az EA vezetősége, akik minden évben várnak x címet. Nem lehet úgy dolgozni, hogy jövő karácsonyra mindig kell új Battlefield vagy Battlefront. Az id Software-féle "when it's done" modellhez képest ez jóval kötöttebb.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
az a gond ezzel, hogy a felso kategoriaban lehet ar/ertek aranyrol beszelni, csak ertelme nincs. akinek a legjobb kell, ezt veszi az 1080ti is szarabb ar/ertek aranyu, mint az 1070ti pl.
en kivarok, lehet a kov generacioig.
amugy nem is ertem az uj hwek arazasat... amiota en kovetem az egeszet (kb 92-93 ota), mindig az volt a jellemzo, hogyha az uj megjelent, ha dragabb is volt, ar/ertekben tobbet hozott. most meg mit csinalnak? ennyivel gyorsabb/nagyobb akkor fizess ennyivel tobbet (plusz a premium felar). ez megy a vinyoknal, mar a mainstream procikra is atterjed (a top intel x eve 350 eur korul jon, most meg mar 500at rebesgetnek), videokartyaknal is begyuruzott. egy mainstream pc ara lassan egy autojeval vetekszik, a toppckrol nem is beszelve.
a masik szemet huzas, amit az nv talalt ki, hogy csinaltak egy normal arat, aztan az fe arat, aztan a custom kartya arat. a vege az lett, hogy az msrp arakhoz kepest +20-30%al dragabban tudsz vmit venni. ott tartunk, hogy kifuto termekkent is tobbe kerul, mint az msrp.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
3L1T3
addikt
Azért gondoltam , hogy csinálok külön mert előzőleg is így volt és az általad linkelt topikban többen is panaszkodtak pont erre.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Joshi
titán
-
BiP
nagyúr
"Csak ugye ha kiadna egy 2060 Ti kártyát,"
Amit persze nem fog, ahogy évek óta nem ad ki x60Ti-t.
az x60-x70 között nagy űr szokott lenni, tehát mindig indokolt lenne mindig egy x60Ti, de valahogy sosem jön.
De most, hogy a 2070 várhatóan nem lesz annyira izmos, mint sokan szeretnék, talán az űr is csökken kicsit.
Az elképzelt 2060Ti szerepét meg tippem szerint a 1070 fogja betölteni.Érdekes fejtegetés a nv jelenlegi piacszegmentálása, és hogy hogyan osztja fel a 2 generáció között/együtt, de az x60-x70 között nem lesz átjárás, főleg nem átlapolódás, úgyhogy tárgytalan a fejtegetés ezen vonala.
-
-
félisten
pedig nem tartanám rossz döntésnek, hogy dobjanak ki egy teljesen új szériát Tensor magok nélkül. EZ alatt értem a 2080 kártyát is,( GTX jelöléssel) akár olcsóbban.
Szerintem tippre a 2060 nem új GPU lesz, hanem Pascal. ( véleményem szerint az 1070 ) vagy pedig a 2070 GPU csonkolt hibás változatait kapja meg esteleg némi módosításokkal, a GDDR6 ra.( meg hát a leaked infók 5 GB ról beszélnek, ami nem valami sok GDDR6 ide vagy oda)Még az energiahatékonyságra akartam írni, hogy azért működő és leterhelt Tensor magokkal-RT alatt- nagyon kíváncsi leszek, mert azok a mostani tesztek alatt malmoznak még.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Jack@l
veterán
Ja, csak az nem mindegy hogy natív felbontásról skáláz fel és vissza, vagy kissebbről natívra.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
én ezt úgy értelmeztem, ( bár ott még Abu sem tudta konkrétan a működését) hogy úgy működik, mint az SSAA csak nem teljes képernyőn számol, hanem a kép élsimítás igényes részeit felismeri a neuronhálón át és csak az adott részén vesz négyszeres vagy többszörös mintát és tolja el egymáshoz képest.
Bár amit lenox belinkelt videó alapján, lehetséges hogy az van amit te írtál.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ukrajnai háború
- Gyúrósok ide!
- Építő/felújító topik
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Volvo és Saab topik
- Politika
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-