Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FireKeeper #10259 üzenetére

    Már megtették. Ott a Havok FX modul.
    Nem azért nem használják, mert nem szabad, hanem azért, mert nem jelent előnyt. A legtöbb fizikai motor CPU-ra született meg, így arra ment a legtöbb optimalizálás. Később a Havok és a Bullett is kapott GPU-s kódot, de sok esetben ez lényegtelen, mert a CPU-n így is gyorsabb. A PhysX azért gyorsít GPU-n, mert a CPU-s kódok egy magra korlátozták, illetve nem kapott jó ideig SSE2 optimalizálást sem. A Batman: AC már GPU-s mód nélkül is automatikus többszálúságot használ, és SSE2 optimalizációt is tartalmaz. Az eredmény, hogy négymagos proci mellett gyorsabb a CPU-s kód, mert a GPU nem skálázódik jól.

    A Havok FX OpenCL-re van optimalizálva. Minden GPU-n működik, ami OpenCL-t támogat, de senki sem alkalmazza, mert nem gyorsít, ha nem korlátozod a CPU-n a teljesítményt. A PhysX-en ezt meg lehet tenni, mert az NVIDIA számára lényegtelen, hogy hogyan fut CPU-n, de a Havokon már nem. Ezen az IGP-k javíthatnak. Az mégis extra erőforrás, így arra ki lehet rakni a Havokot, ráadásul az ott van a CPU mellett azonos lapkában. Így talán lehet annyit gyorsítani, hogy értelme legyen a GPU-s kódnak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák