- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- YouTube
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Aliexpress tapasztalatok
- SkyShowtime
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- Synology NAS
- Router gondok
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
ez a dobbetét alá, az ajtóívhez kell.
A műszefalhoz, meg vágni kell régi szivacsból darabokat és betenni a borítás alá.Renault power
-
harry
veterán
Okay, kb meg is van. Igen rájöttem, hogy magát a hangszórót nem kell kivenni: link
Ellenben kissé félek tovább bontani mert ez már maga a kapcsoló. Vagy szét lehet azt nyitni úgy, hogy össze is lehessen rakni? Miféle világítás van ebben?
Na jó belenéztem, de itt semmit nem látok link
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
Ne sirassatok, 3-5k között távolkeletről korrekt, 2 USB portos, normális árammal töltős, tökéletes hangú Bt receiverek vannak, amivel telefonálni, léptetni is lehet, és kábelt dugdosni sem kell...
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
A kazetta adapter az nem kicsit gyatra, hanem r... sz...
Én ezt vettem páromnak a C3-ba (meg úton van most egy Baseus Column is). 1 értékelés nem értékelés, de 2-3 márkanéven is adják [Vanjew, Casewin, Ugreen] és több mint 5000 értékelés átlaga 4,9* az ötből).
1, Szivargyújtós töltő 2 db (normális áramerősségű) aljzattal.
-egyik aljzat QC3.0-ás töltést is tud (két telefonnal is ellenőrizve), másik aljzat 1A, és az tud háttértárról lejátszani is zenét (pendrive, telefon, egyéb multimédiás eszköz).
2, Van benne egy FM transmitter, ami -sejtésem szerint- az autó elektromos rendszerére tolja egyből a jelet (lásd Dension korábbi termékei). Olyan erős hogy gyengébb rádiót is elnyom, a leghangosabb rádióadóként jön be (felénk nem túl acélosak az adók, de jobb környéken olyan mint a legerősebbek).
3, Van benne egy Bluetooth receiver, zajcsökkentős mikrofonnal; ezzel csatlakozik a telefonodhoz, média lejátszásra és hívásra is.
-3 gomb van rajta, ezzel felveszed/lerakod/szünetelteted/újratárcsázod (zöld), vagy léptetsz(ill frekvenciát, hangerőt állítasz beállítás módban). Vakon, miközben telefon a zsebedben/táskádban.Azaz folyamatosan bent a cucc a szivargyújtódban, beülsz, gyújtást adsz, telefonod ráakad (és akár elindítja az Android Autót/Car Mate-et ha úgy érzi hogy nem zsebben van - hanem a tartóba raktad.) Elmentetted pl a 89,5-re amíg nincs újraosztva a freki, mondjuk a hatos gombra.
Ha zenét akarsz hallgatni, hatos gomb, és telóról mehet a cucc. Odanézés nélkül odanyúlsz, érzed a gombokat és léptetsz ha léptetni akarsz. Onnan folytatja a lejátszást ahol abbahagytad mikor folytatod az utad.
Ha hívnak, és épp nem ezt hallgattad, akkor hatos gomb és lenyúlsz megnyomni a zöld gombot. A beszélgetés minősége (ahogy minket hallanak) jó-tűrhető. Ahol nem nagyon eldugott helyen van a szivargyújtó, ott kb úgy hallanak minket, mint mikor felrakom a középkonzolra a telefont, és a szokásosnál picikét hangosabban beszélek. 1-2 ismerősnek olyan helyen van (pl Scenic II) ahonnan nem olyan jó a hang, érteni lehet, de a jó nem ilyen. Páromnak a C3-ba jó helyen van, ha nem lógatom rá a lábam középen , akkor jól értenek kb normál hangerővel beszélve is.szerk: felénk, ahol gyenge adók vannak, egy picikét ront a rádiók vételén, de amikor nagyobb városok/erősebb adók felé járunk, akkor nem venni észre ilyet. De a Xiaomiéra is ezt írják, sőt, arra még többen panaszkodtak.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dik
őstag
Ja igen feltevés. Hát nem tudom a lényeg teszi a dolgát itt a nagy alföld szívében. Persze cserélni kell mint mindent semmi nem tart örökké ez ilyen nincs is ezzel nagy baj nem játék ez. Nem nagy összeg szóval aki bizonytalan hajrá...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
#89309696
törölt tag
Viselkedésben más, olyan mintha egy petrolhead-re akarnál dízelt erőltetni. Vagy Horváth Andrásra.
Bár a környezetvédelmi normák miatt már a rendes automata is langyi lett, de még úgy is inkább kéne, mint egy duplakuplungos.
Amiben markánsan különbözik mindentől az a hidrodinamikus nyomatékmódosító, könnyebb nevén wandler, citrom, turbina stb. Nincs fix mechanikus kapcsolatod a hajtáslánccal, csak hidrodinamikus. Bazijó dolog. Csak olajat kavargatsz, aztán megy, nyúlik, mászik, kúszik, felbőg és mindenre azonnal, folyamatosan lag nélkül reagál mivel fizikailag szabályozza önmagát. Mint egy robogó amiben vannak fokozatok is. Az átváltásokat sem veszed észre, mert minden bolygóműves fokozat egy soklamellás olajban fürdő kuplunggal nyit és zár össze. Emiatt tud eget rengetően jobb lenni minden másnál. Viszont emiatt zabálja az üzemanyagot, a nyomatékot, a károsanyag kibocsátása is magasabb és manapság az böki a szemet.
Már egy ideje a wandlerben lévő lockup annyira agresszívra van hangolva, hogy szinte azonnal zár (régen csak a legmagasabb fokozatnál zárt akkor is csak egy közepes fordulat felett), hogy kevés legyen a vesztesége, emiatt sok fokozatot kellett beletenni és eltűnt a nyúlós jellege, pluszba lettek 6-8-10 sebességes bazidrága váltók amit pórnép sose vesz meg és a váltó is inkább fokozatot dobál, okoskodik mint a DSG, ahelyett hogy nyúlna. Bár a lockup egy váltó ECU írással simán módosítható és vraaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMM!A duplakuplungos ezzel szemben fix mechanikus kapcsolat, elektronika kattogtatja, lag van, kúszni sem tud csak alapjáratig, alatta meg elleti a kuplungot. A VAG konszern DSG-je ráadásul annyira eco-ra van hangolva, hogy képes másodikban (a gyárilag kisebb kuplungon) csúsztatni, vagy alapjáratozni ahelyett hogy visszaváltana, de a start-stop motorbeindulást is akkora laggal dolgozza fel, hogy folyamatos csuklás van a topikokban miatta. Ma meg már mindegyik szárazkuplungos (talán a legerősebbek nem), még könnyebben pusztulnak ha nem figyelnek rá. Pedig ha figyelgetnem kell a váltót hogyan vezethetek akkor már rég elveszett az automataság élménye. A bolygóművesnél csak arra kell figyelni ne kapcsold át gurulás közben R-D között, mert lekoptatja a lamellákat. Amúgy csak olajat kell cserélni benne normálisan és lehet padlózni orrba-szájba egész életén át, megölhetetlen, többet kibír a kéziváltóknál röhögve. Csak sokan nem cserélnek olajat benne vagy nem jól (nem tudják, hogy az olajleengedőn csak a fele folyik ki pl.).
Valószínű a Renault EDC nem olyan buzi, mint a DSG, de nem tudom, EDC-t még nem vezettem. DSG-t elviszik azért páran ECU írásra és akkor nem lesz annyira ostoba, de attól még egy darabos, nyúlni nem képes automatát kapunk ugyanúgy, ebben az EDC sem lesz különb.
A robotizált kézieket felesleges megemlíteni, az minden csak nem váltó, minden hátrányt szorozz meg 2-vel.
A CVT is fasza, annak csak egy baja van, hogy kúszni nem tud és extrém dolgokra képtelen reagálni (padkán nem mászik fel pl. csak lendületből).
Az új Renault váltó szimpatikusnak tűnik, mivel villanymotor hajtja így valószínű mind kúszni, mind nyúlni is tud, bár a kapcsolókörmös mechanikától tartok, mert minden alkalommal a recsegő MTZ váltók jutnak eszembe, rühellem a szekvenciális váltókat is pont emiatt. Rendes váltónak nincs hangja.
Azért írtam, hogy hibridben élhetőek ezek, mert ott a kúszást, nyúlást megoldja villanyból, a Renault új váltója is csak ezért lehet jó, amúgy nem lenne az (mondjuk felépítése miatt villany nélkül nem is működne).Nekem villanyon vagy rendes automatán kívül egyik se kéne. Csak akkor ha hibrid. Ha egyik se adott akkor meg inkább kéziváltó (pedig utálok váltogatni és kuplungolni), csak legyen mellette egy alacsony fordulaton jó nyomatékos dízel, 8 szelepes TDI pl.
Nekem sikerült kifognom mindkét autóval a szöges ellentettjét ezeknek, nem véletlenül vagyok frusztrált.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Kevés futással nem is jön ki a matek egy új hybrid esetén - mármint ami rendes, nem ilyen mild hybrid -. Priusok ára iszonyatosan megy felfelé, én anno 2 év és kb. +60.000 km után árában adtam el a P2-esemet, ahhoz képest már most is kb. 150k-t drágultak. P3ból már inkább 4 millió lassan a 200k körüli, LEDes kivitel. Ezért is örülnék, ha a Renault új hajtáslánca siker lenne, kicsit talán helyretenné az árakat néhány év múlva a használt piacon.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
Nézem a képet és nem tudom értelmezni!
Ez honnan van és milyen motor?
Nem laguna 2/1 es?Mert a generátor 2 es meganeé
A klímakompresszor 4 csavaros ilyet én még csak twingón láttam.
A szervó miatt ami 1 es meganeé már teljes a kavar..
A gázpedál pedig bowdenes.
Tehát ez egy laguna 2 ph1 1.6 16v blokk?[ Szerkesztve ]
Renault power
-
MC Pite
veterán
A benzineseken jellemzően van (direkt) vízhűtés a törzscsoporban (és néha van hozzá elektromos vízpumpa is), ill néha a nagy teljesítményű dízelen is. Az 1.2 TCE turbóján nem tudom, azt nem mi gyártjuk; de ott is látok 3 lukat, (azaz valószínű négy van).
harry: Bőven visszajön egy turbófelújítás ára (üzemanyagban, lásd autopult normakörök például). Sajna általában GDI a legtöbb turbós motor, és ebből adódnak a gondok; de a mai szívók is főként ilyenek.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
A fűtéspanel világítós? Nekem korom sötét, nem is tudtam, hogy lámpás.
A hangja a motornak 101% olyan, mint az enyémnek, ez jó jel. Hogy az enyémnek is jó a hangja.Morgó hangja van a klímának, de mintha sziszegős hőcserélő hangja is lenne. Hűt és szedi a párát rendesen? De a morgás az egyértelmű.
Nem tudok többet mondani a klímákról, én két év után bekapcsoltam fél órára és ment, hűtött, most újabb két évig nem fogom bekapcsolni. -
-
LamerGyuri
senior tag
Nem; vagy gáz, vagy olajozás és aztán gáz. Gázcserét-töltést lehet végezni az olajozás nélkül is.
Ott a képen az a kukaforma gép az autók előtt csinál mindent, amit épp beállítanak rajta. Nyomáspróba, gáz le, gáz fel, olajozás."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
Ha zörög akkor már nem elég a töltetcsere az is lehet, hogy valóban be kell olajozni a kompresszort, ehhez van külön olajozó nyílás, és pagos olaj kell mindenképpen a kompresszornak megfelelő, mert a multi olajoktól pontosan ilyen lesz a hangja.
Most még menthető egy olajozás töltetcserével, nem zörög még olyan csúnyán, e később már csak a kompresszor csere vagy felújítás fog segíteni.Renault power
-
Csatravi
senior tag
Motor leállítása előtt pár perccel érdemes lekapcsolni a klímát.....
Ennek kb annyi időnek kell lenni hogy a párologtató hőmérséklete harmatpont fölé emelkedjen mert ha ez nem történik meg akkor hiába van menet közben leállítva és szárítva. Amint leáll az autó és egyben a leszárítás is megszűnik de még nincs harmatpont felett akkor újra megkezdődik a kondenzvíz termelődés. Én tapasztalatom szerint kell legalább
~ 6-10 perc kell a klíma kikapcsolása és az autó leállítása között hőfoktól és ventilátor sebességtől függően.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
Sajna az a baj hogy ez legtöbbször a nem megfelelő szűrőcsere miatt szokott előfordulni.
Ha megfelelő méretű szűrő van behelyezve akkor semmiféle szennyeződés nem kerülhetne a szűrő mögé így nem dugulhatna el semmi. Viszont ha rossz méretű a szűrő akkor a por elmegy mellette ami idővel sarat képezhet és dugulás is lehet a vége. A másik nagy hiba mikor kiveszik a szűrőt de a szűrőházat nem porszívózzák ki. A szűrő kihúzásakor a szűrőről piszok potyog a szűrőházba ami késűbb az új szűrő mellett megint bejuthat a szűrő mögé és idővel akár dugulást is okozhat. De ha dugulás nem is lenne akkor is ez a szennyeződés gátolni foglya a kondenzvíz szabad, könnyedebb kifolyását. Ez pedig így a baktériumok melegágya lesz. -
harry
veterán
Erre a zajra / leírásra tudnátok mondani valamit? link
Hogy szemléletesebb legyen, készítettem ma egy videót: link
A legvégén megállásnál a fék persze. De lehet amúgy is hozzáér ahogy dülöngél?Meg hétvégén körbefényképeztem az alját, tornyokat stb. Majd összeszedem azokat is, lenne egy-két kérdésem.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
Ezen nemrég volt hengerfej felújítás.
Emberünk szakszerűen megcsinálta.
Most húztam le nyomatékra a csavarokat, mert ez úgy érzésre volt.
Nem tudom mennyire lesz tartós, elmondtam a tulajnak, hogy ez cigány munka volt ez van.
A hosszbordást meg le se cserélte.
De annyi minden van rajta istenem, csak sorolnám sorolnám, de minek.
A jótól is messze van nem, hogy a tökéletestől.Ez a magyar valóság, stupekolt autók, olcsó alkatrészekből.
Renault power
-
MC Pite
veterán
Fél órás nyomáspróba több a semminél, de a több órás informatívabb (és enyhe szivárgás még akkor is lehet üzemben). Havonta (alapjáraton, nem magas fordulaton ereszt össze a klíma kuplungot) érdemes bekapcsolni hogy ne száradjanak ki a tömítések.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
gergo5991
őstag
én keveset hasznalom a kocsim, renault megane 3 ról van szó, de már 4 éve tökéletesen mukodik a klima. Előző tulaj nem tudom mikor töltötte, de amikor bekapcsoltam, akkor mindig hutott, igaz nyáron 35 fok felett érezhetően gyengébb volt, de 4 éve mióta nálam a kocsi még tölteni vagy karbantartani nem kellett.. gondolom kocsi és felhasználás függő
az éven készülök tölteni, ha a korona engedni fogja[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
Elől a betét hozzáér a tárcsához. Nem tragikus, de ha zavar akkor szét kell szedni, megpucolni, lekenni a csúszórészeit, megjáratni a munkahengert és összerakni.
Hátul az a kevéske hang még normális.
Én nem piszkálnám. Esetleg néha nézz rá kézzel, normális vezetés mellett ha nem kellett nagyot fékezned akkor langyi lesz a fék vagy akár tök hideg.
Öszeellenőrizhető a másik oldalival is, ha a hangos az forró a másik oldali meg hideg akkor egyértelmű. De szerintem ez nem durva. Mondjuk én elég széles skálán látom a világot.Múltkor a Ladát megracsingoltam, ott már az utastérben is szag volt, nem kellett sokat gondolkozni rajta a fék vajon meleg-e. De azóta sokkal jobban fog ugyanakkora pedálerőre. Nem sokat van használva, kellett már neki az élet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Formula-1
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- TCL LCD és LED TV-k
- Mobil flották
- Ismét egyedit alkotott a Sharp
- Házimozi haladó szinten
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen