-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Benir8
senior tag
válasz MaXX81 #62267 üzenetére
Értem. Ahogy nézem weboldalon nem lehet kapni normális termosztát házat, kivéve amit küldtél ide képet, gondolom kovácsnál van. Szerintem nézd be bontóban, hogy jó állapotban van-e, jobban jársz vele. Termosztátot lehet venni bárhol+ tömítő paszta is elég.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
Benir8
senior tag
válasz MaXX81 #62296 üzenetére
Akkor az alumínium résznél 3 csavar menetének lett szét kopva?
Mert ha igen akkor oda utána műanyagot nem érdemes berakni. Keres rá bontóban, hacsak K4MA702 motort találsz benne.Szerk:
Lehet hülyének hangzik, nem próbálod meg 3 hosszú csavarral összefogod? Így csak össze fog rendesen.[ Szerkesztve ]
-
Benir8
senior tag
válasz MaXX81 #62298 üzenetére
Hát...ez nem valami szép látvány.
Tehát ez az alumínium ami a hengerfejhez megy 2 csavarral azt is cserélni kell ha nagyon oda van menetelve a termosztát ház 3 csavarját.
Én szerintem bontó a megoldás ami keresel hozzá.
Az a vastag gumi van rajta ugye? Lehet hogy elég lesz úgy ha leveszed és bekened tömítő pasztával. Én a Loctite 5910-et használtam.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz MaXX81 #62296 üzenetére
Akkor neked csak a csőcsonk kell ami 3ezer forint. Plussz egy uj termosztát ha már szét van szedve. Mpndjuk 3 új egyforma csavar az tuti kelleni fog de a menet nem tűnik rossznak. Hiszen most is fel van fogatva.
De üondjuk ha nagyon gány akkor lehet kell az egész. Igy képről nem jön le a nagy gumi izé miatt[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Benir8
senior tag
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz MaXX81 #67559 üzenetére
Ha van bemaródás amit szemre lát az már régen rossz.
Ha ki van cserélve valóban tud megoldást jelenteni a csattogásra. Azaz nullára redukálni.
A 10w40 et soha nem tettem volna bele, valóban 5w40 a jó neki, főleg télen!
Az egyik ismerősömnek, 5w30 van benne kicsit félve tettem bele, de nem eszi és azóta gyönyörű a hangja valamint kevesebbet fogyaszt, nem vicc.!!!Renault power
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68354 üzenetére
Fura, de ugyanezt csinálta az Astrám, amikor az egyik gyertyám megadta magát (és mint kiderült, két másik sem állt már a helyzet magaslatán). Pont így pöfögött. Akkor négy új gyertya megoldotta a problémát. A pöfögés megszűnt és gyönyörűen kisimult a motor járása. Én elsőnek megnézném a gyertyákat és a gyertyahézagokat.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68361 üzenetére
Értem.
Hm. Bár nem tegnap volt, de eszembe jutott, hogy a Renault 9-em szelephézagja állandóan elállítódott, és rendszeresen mentem vele szerelőhöz, hogy állítsa be. Csattogott mint a fene, nagyon idegesített.
Emlékszem, hogy egyszer visszavittem, mert az egyik állítás után az alapjáratom ingadozni kezdett (nem emlékszem, hogy csak meleg motornál vagy hidegnél is). Az meg sem fordult a fejemben, hogy köze lehet a hézagnak az alapjárathoz, de a szerelő benyögte, hogy ja, bocs, túl kicsire állította a hézagot. Gondolom azért, hogy később jelentkezzen a csattogás, és ne lássa a képem olyan gyakran. Állított rajta, és a hiba megszűnt.
Egy alkalommal megkérdeztem tőle, hogy az R9-et mindenki kéthetente viszi szelephézag állításra? Azt felelte, hogy csak azok, akik nem cserélik ki a szelephimbákat. A kérdésre, hogy eddig miért nem cserélte ki, az volt a válasz, hogy mert nem kértem...
Elképzelhetőnek tartom, hogy a szelephézagod túl kicsi lett. Mindenesetre a problémáid akkor kezdődtek, ezért érdemes lenne visszavinni, és állítani rajta.
Természetesen ez csak egy tipp, amit ködös emlékeimre alapozok, de egy próbát megér. Ha marhaságnak tartod, akkor elnézést, nem akarlak idegesíteni, így is eléggé pipa lehetsz.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Bass
addikt
válasz MaXX81 #68354 üzenetére
Szia én is ezzel szívok miota ki lett pucolva . Tegnap voltam hivatalos renaultnál(nyitrai pécs) 7400ft volt az alaphelyzetbe állítás mert kb 20 perc volt feltanítani. 99%-s az eredmény ,valami még mindig nem frankó . Megane 2 1.6 16v
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68367 üzenetére
Igen, ez jelenleg patthelyzet, de nem kell beletörődnöd. Nekem is volt dolgom ilyen arrogáns "szakemberrel", aki szarul állította be a szelephézagot neked. Az arc óriási, a tudás már nem annyira, azt pedig soha nem fogja beismerni, hogy hibázott. Az ilyen alakokhoz felesleges visszavinni az autót. Kőtörőbe küldeném mindet, ha nem sajnálnám a köveket. A pénzt azért elvette, és javasolt egy újabb baromságot, ami megint pénzbe kerülne, és nem hozna eredményt.
Az autónak működnie kell, és fog is, de találnod kell valakit, aki rendesen beállítja a hézagot. Méghozzá úgy, hogy az állítás után nem mész sehová, hanem megvárod a műhelyben vagy előtte, amíg bemelegszik a motor. Én ezt tenném. Biztos nehéz lesz találni valakit, de ha nem találsz, végül neked kell majd beállítani.
Az, hogy a szerelők menekülnek, ha meghallják a Renault szót, jól jellemzi, hogy az igazi szakemberek kihalófélben vannak. Az Astrámat is úgy akarta javítani a szakember, hogy várt egy donor autóra, amiről leszedhette volna az alkatrészeket sorban, amíg meg nem szűnik a probléma. Ez mi? Végül én javítottam meg a parkolóban az utcalámpa fényénél. Nem azért, mert olyan nagyon értek az Opelekhez, hanem mert kilogikáztam, hogy mi lehet a gond, aztán vettem egy nagy levegőt, és megcsináltam magamnak. Mert kellett az autó. Ugyanígy javítottam a Vectrámat is, amikor mindenki elhajtott. A hova vigyem az autót kérdésre nem egyszer kaptam azt a választ, hogy ahova akarod. Jó, akkor a ház előtt a parkolóban megoldom...
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68370 üzenetére
Kis szerencsével hamarosan megint el fog állítódni a hézag, ahogy anno nekem is, és megszűnik az alapjárat problémád egy időre. És persze visszatér a csattogás. Na, akkor lehet cserélni a himbákat, szerintem. Nekem onnantól kezdve nem volt gondom vele. Egyébként ha elállítódik a hézag, és megjavul az alapjárat, ott lesz a bizonyíték, hogy tényleg az okozta.
Igen, a fórumozók tapasztalatait lesöprik a "szakemberek". Ha lenne eszük, inkább elgondolkodnának rajta, de mennyivel könnyebb azt mondani, hogy "A kis nyomik a gép előtt olyan rohadtul okosnak képzelik magukat, Józsikám! Nekem mondják, hogy kell beállítani a szelephézagot? Hát ezt csinálom már húsz éve!". Igen, és húsz éve szarul. Vagy ahogy sikerül. Állítsuk kicsire, hogy ne jöjjön ide kéthetente a kedves ügyfél. Ahogy velem tették.
"I'm too old for this sh.t..."
-
-
MC Pite
veterán
válasz MaXX81 #68361 üzenetére
Így jártam nejem C3asával. El lett k.rva a szelephézag állítás akkor. Ingadozott az alapjárat, böfögött a kipufogóba. Néztem mindent, nem találtam semmit, visszavittem. Azt mondták ráhagyással állítottak a vélhető himbakopás (115k ) miatt.
Újraállították, mostmár nagyjából jó.Szerk: Az offos TU3-nál is vajon ez (himbacsere) lenne a megoldás? 2 ismerős hasonló motorjánál szintén elállítódik, és a miénken is kicsit már elállítódott... A fenébe.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
válasz MaXX81 #69030 üzenetére
"mert bevallotta hogy nincs járműismerete ehhez a típushoz."
S mi lenne ha olyan helyre vinnéd, ahol van? Nem értem a problémát, aki nem ért hozza, ne szerelje / ne lepődjünk meg, ha nem lesz jó. Vagy rosszul látom a helyzetet?
Fehér Farkas: én nemrég voltam műszakin, pár napon belül volt időpont, s kb bruttó egy óra volt a folyamat ha jól emlékszem (Pécelen, NKH vizsgapont, bár ha jól emlékszem ez neked nem sokat segít ). És igen, egy hónapon belül nem veszik el az idő, lehet (érdemes) menni ha tudsz.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz MaXX81 #69033 üzenetére
Jó, de sokat érsz vele, ha az sem tudta mit csinált Azért csak van arrafelé is olyan ember, aki ért a Renault-khoz De nem vagyok ismerős, Google alapján max tippelni tudok, pl. link. Vagy ha nagyon más nem, Budapest környéke sem tűnik végtelen távolinak. Ismerősöm ide hordta a kocsit, hozzám közel van, így gondoltam ide viszem én is: StefiMester.
gixxergabi: ok, és?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
válasz MaXX81 #70570 üzenetére
istenem
Ezt a videót kár volt belinkelned.
Leveszed a hűtőről az alsó vízcsövet ha van flexi fogód egyszerű, ha nincs akkor anyázás után lejön.
Leveszed a kiegyenlítő kupakját, leveszed a termosztátot.
(ha ezt nem teszed meg nem fog kijönni mind)
Termosztát vissza, nyomatékra kell meghúzni.
Feltöltöd a rendszert az előre bekevert 1:1 G12+ os fagyálló desztvíz kombóval.
Elindítod és amikor nyit a termosztát szépen utántöltöd a tartályt.
Aztán megvárod míg kétszer elindul a ventilátor.
Ha ez megvolt és szinten van a folyadék akkor végeztél.Renault power
-
MaXX81
tag
válasz MaXX81 #71441 üzenetére
Valahogy [így] kell elképzelni a dolgot, ez a felvétel 2 hetes azóta vagy 8e forint elment fagyállóra mert se lehetőségem se módom nincs alátenni valami edényt plusz javasolták hogy cseréljem ki a termosztátot ami 1 évvel ezelőtt lett cserélve, oké 6e forintos gates márkájút vettem és ki lett cserélve a kiegyenlítő tartály is.
-
rob210
Topikgazda
válasz MaXX81 #71441 üzenetére
A légtelenítést úgy ahogy van és erre figyelj, mert olyankor forr a víz azért kúszik fel a szint, ha forr a víz akkor meg könnyen hazavágod a hengerfej tömítést.
Ha nyomás alatt van a rendszer nem szabad ugyebár forrnia.
HA levegős akkor tud forrni.
azt ugye tudod, hogy a termosztáton is van egy légtelenítő szelep az a kis bicikli szelepsapka szerű, az oldalra menő csonk felett!!!!Renault power