- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- XPEnology
- DIGI internet
- Python programozás
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
Sziasztok!
Twingo II RS napi használatra mennyire vállalható? Méretben a sima Twingo II-t ismerem, abba befértem és jóval több a hely benne, mint a Swift Sportban. Van valami extra szop*roller benne, amiért nem ajánlott?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #67663 üzenetére
Köszi az infót. Igen, pont ettől félek igazából, hogy mit kapott az évek alatt. Nekem igazából nincs reális érvem ilyet venni, jelenleg egy Toyota P2t használok, de kéne valami izgalmasabb, valami, ami nem egy sima átlag közlekedési eszköz. Bár majd 2 méter vagyok, szeretem a kisautókat, Twingo I-esből is volt egy sokáig. Néztem ebben az ársávban Swift sportot is, sokkal kisebb sajnos belül, plusz abba hátulra beszállni nagyon necces.
Etetése nem tűnik vészesnek a spritmonitor alapján, ott a user átlag 8 liter, min. 7, max 10,5. Nyilván nem egy prius, de nem is ezt várnám el.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #67665 üzenetére
Város, agglomeráció. Pályára nem tévednék vele. Ahogy írtam jelenleg egy Priussal közlekedem, szeretem, imádom, semmi baja, 4,5-5,2 körül eszik a Bp és környékén, még úgyis, hogy alapvetően tempózok, ha nincsenek a gyerkőcök velem. Viszont időnként elmennék erre-arra, kanyarogni, abba pedig sok élvezetet nem ad a P2 (hacsak nem azt, hogy beesik 4 liter alá a fogyasztása. ). Koromnál fogva sem vagyok éppen egy boyracer. 11 körüli fogyasztáshoz tartós fogyasztáshoz azért már pörgetni kell rendesen, nem? Nem mondom, hogy néha nem forgatnám meg a hangja miatt, de alapvetően nem az az életcél, hogy tiltáson gangoljak vele lámpától lámpáig.
Meló miatt azért akadt a kezembe számos nagyobb vas, hosszabb, rövidebb időre (mondjuk úgy 500 lóig), és pont azok karbantartási költségei miatt sem szeretné egy akkora dögöt. Meg bármennyire is szép hangja van egy majd 500 lovas v8-asnak, azért az túlzás közútra szvsz. Turbos darabok kiestek, főleg a korai TSIk az egész VW csoportból, szintén flotta szinten nagyon rossz tapasztalat volt velük. Twingo felé azért mentem el, mert a régit is imádtam és szeretem a pici kisautókat, ha elférek bennük. A hátsó mozgó üléssor pazar, ISOFIX van (2 gyerkőc van, de napi ingában csak 1 utazik velem a jobb egyen). Az RS alapvetően azért lett, mert nagyon mokány kinézete van a domborításokkal, illetve elég dinamikusnak tűnik a súly/Le alapján. A twingo GT nekem valahogy túl alapnak tűnik (bár az üvegtető plusz pont, ha befér a fejem) és talán a 100 Le sem lesz éppen egy táltos.
Clio GT külsőre már alakul, de belül elveszíti a twingo játékosságát. Pl: a Gordini kiadás is valahogy szolidabb lett.
Meganeból a GT is elég jól néz ki, de már ez is turbo-s, plusz azért +200 van rajta a twingohoz képest. Az RS 200 feletti lóval meg már a túl nagy kategória napi lötyögéshez.
MC Pite: van egy hybrid Auris asszonynak, 215/45 R17-eseken gurul gyárilag. Szerintem elment az eszük anno, de én szeretem, viszont valóban nem átgázolós mindenen.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz molnarpeter #67695 üzenetére
Twingo II-ben 1.2 ~101 paci és a az FL-eknél jelzik csak TCEként, de gondolom akkor ez ugyanaz lesz. Marad a szívó benzin, még talán így is lesz némi izgalom a Toyota után (bár nem annyi, mintha asszonynak megvettük volna az 1007-est, amibe beleszeretett. )
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
-
CactuS
Arcképgyáros
-
CactuS
Arcképgyáros
Ej, ránéztem az egyetlen eladó Gordinire. 4 itthoni tulaj és elve sérülten került az országba. A mostani tujalnál 3000 km óta van (tavaly szeptember), de a leírás szerint természetesen gondos gazdától, rendszeresen karbantartva. Érzem ez nem lesz olyan egyszerű, mint gondoltam.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Skacok, még mindig keringek a twingo RSek körül, de közben szembejött 1-2 darab Clio GT. Ezt ismeri esetleg valaki? Ha jól láttam, akkor ebben is az az l 1.6os motor van, mint a twingo RSben, csak 133 ló helyett 128 helyett. A GTről viszont önmagában elég kevés infót találtam, pl: hogy más e a felfüggesztés vagy csak egy finom body kit + ülések a GT szint része. Gondolom egy Cliot a 128 paci végképp nem fogja szétvetni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #67987 üzenetére
Hát akkor majd alakul, elrakom a típust tartaléknak, ha nagyon nem jutok dűlőre a Twingo RS felhozatallal és már nagyon kell valami. Köszönöm az infót.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Skacok, azt esetleg tudja valaki, hogy Twingo II esetében, átszerelhető a fix hátsó ülésváltozat helyére a tolósínes darab? Szemezek az egyik példánnyal, digitklímát kért bele az első tulaj, de ezt a praktikus dolgot meg nem.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Utólag egyébként ez nem okozhat gondod? Mármint, hogy mondjuk egy motort 10 évig használtak, ahogy, tele van lerakódással, majd hirtelen kap valami adalékot + prémium benzint + még meg is forgatják. Amikor lejön a lerakódás az nem okozhat problémákat? Ehhez a részéhez már hülye vagyok, bocs, ha kapitális baromság, de érdekel a dolog.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #68070 üzenetére
Ennyire ritka a Twingo II bontás? Vagy mivel nem volt alapáron az autóban, így ennyire sokan keresik? Sajna az egyik RSnél pont fixek az ülések, így akkor azt lehet passzolom.
rsf: szívóbenzin és hybrid van és lesz a családban, később meg villany. A turbós gépek olyanok, mint a DSG-s autók. Tök jó dolog, amíg a cég fizeti a szerviz és javítási költségeit és nem én.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rolio1 #68087 üzenetére
Köszönöm a tippet, én még csak vadászok egy RSre, de amit kinéztem pont elvitték (abban volt sima hátsó sor a tolós helyett), amúgy se sok van Hahun és azok sem a legjobbak. Van olyan, aminél 2 év alatt 5 tulajoson ment át. Nehéz szülés lesz, már látom.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Srácok, találtam egy RS Twingot, viszont kicsit elbizonytalanodtam. Az autó állapota és belseje a korának és valós futásának megfelelő. És itt van a kis probléma. ~3 évet futott kint, majd behozták, később picit megtörték a fenekét (csomagtérajtó, hátsó üveg,talán még a lökös lett cserélve). Renaultnál kicsit kutakodva fény derült 2 eseményre: 55k kmnél volt valami gyújtótrafó cseréje (talán 2), de ez már itthon volt. Illetve 3 hónapos korában cseréltek benne egy érzékelőt. Na itt viszont van egy anomália.
3 hónapos korában már majd 9000 km-rel volt bent a francia Renault-nál. Ha felszorzom a dolgot, akkor 3 0000 *12 *3, akkor kb. 100k volt az autóban, azt tekerték kb. 40k-ra vissza. Most van benne óra szerint 66k, így akkor kb. 120-130k lehet a valós futása. Ez nem tragédia, a flottában ennyit futnak nálunk is az autók, vagy még többet, a képek alapján kb. ennyire is saccoltam volna. Csak hát, itt egy 10 éves autó, amit 2x láttak márkaszervizben, sérülve is volt, igaz valszeg nem nagyon, de nincs előélete, egy szellem, nincs szervizkönyve, amúgy is egy rétegmodell, ha megveszem, szerintem az életben nem adom el. Jól érzem?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rolio1 #68113 üzenetére
Hehe, ez vicces megoldás az autótól. Mostani tulaj annyit tud, hogy nincs szervizkönyve. A sérülést sem hiszem, hogy tudja, mert előtte történt. Órán annyira nem csodálkozom, azért kint sem szoktak eladni 40k km-rel új autókat 3 évesen. Persze lehet csak az első pár hónapban mentek vele sokat, aztán beállt, de hát a fene tudja. Idegesítő a bizonytalanság és a fene tudja hogy tartották karban az első 7 évben...
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Szakik, úgy néz ki élesedik a Twingo project, pontosabban az RS. A kinézett példányon 2 hibát találtam, jobb első lámpa picot párás, de repedést nem látok, illetve jobb hátsó sárvédőn van egy centis húzás. Amúgy élmény az autó, beleférek, sőt kb. újra elkapott a szerelem a twingo iránt.
Van valami kritikus, amire figyelni kell? Azon túl hogy elektromosan minden működjön?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #68161 üzenetére
Megvolt a felemelés, átnézés. Futómű abszolút ok, az első bölcső vagy mi a fene szorul majd némi kezelésre a tartósság jegyében, mert az dobja le a festéket magáról (meg a váltó háza) (ahol alul a motortérnél burkolva van), utána meglepően szép, még a hollandból jött Aurisom mellett is. Sehol nem ömlik belőle semmilyen olaj. Ami említésre az a gyári hátsó dob, az kezd rozsdásodni. Kb. ennyi, szóval úgy tűnik, hogy sikerült egy egész pofás példányt találni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #68203 üzenetére
Minden porcikám akarja. Alul nem csontszáraz, de nem ömlik semmi, meg hát 10 éves lesz, alváz védelmet idővel úgyis tennék rá, a kövi dolog rá egy téli szett lenne, aztán ennyi. Tárcsák szinte újak, az is oké, csak eredetileg azért adtam el a priust, hogy ~fél millával olcsóbb kis ingazóst vegyek. Ez meg annyi, mint a prius, viszont nagyon hasít. Meg hát van ez a becsípődésem a twingok felé...
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Az emelt fényű izzók élettartama hónapokban mérhető, prius csoportban sokan használnak, mert állítólag a P2 és az alap P3 lámpája is gyenge. Ők 3-6 havonta cserélgetik az izzókat, de az tény, hogy erősebb a fénye, P2nél én maradtam a sima izzónál, az auris meg gyárilag xenonos lett.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Ez jó, újat.... Nem is értem miért nem vesz mindenki újat. Egyébként új autók is elromlanak, állt már 6 honapos Ranger Wildtrack autónk 4 hónapot szervizben. Van ilyen is.
Japánok elektronikában nagyon jók, jellemzően öregebb darabokkal sincs semmi gond, viszont jobban hajlamosak a rohadásra, mint az európai társaik, főleg a Mazdák. Franciákat inkább pár rosszabb darab miatt utálja a nép. Az is igaz, hogy új autóknál is bár mondhatnám, hogy már problémamentes a francia, de sajnos nem az.
Ha már francia, azt esetleg tudja valaki, hogy C4 1.4 motorral szabad venni? 2005, olaszból jött, rozsda 0, motorháztető lakkozása adta meg magát, kívülről kb. ennyi. De ez a kor nekem kimaradt, nepítélet annyira nem biztató.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Külföldi bérlés jobb autóparkkal rendelkező kölcsönzőknél egy okból kifolyólag drágább, mert több a futása az autónak. Nyilván nem olcsó, de a bérléshez jár mondjuk az assisstance szolgáltatás, ami jól tud jönni.
Én nemrég eladtam a Priusomat, a vevő 2 napra rá ment Horvátországba. Egy új hibája lett, ebben a nagy melegben valamiért nem akar elindulni egyből az autó - kiveszi üresbe -, kb. 30 sec alatt visszahűl és utána minden oké. Valószínűleg a féklámpa kapcsoló döglődik ilyen melegben, napon hagyva az autót (bőrös volt, én sose tettem napra, főleg nem nappal szembe). Szóval mindig lehet valami új, pedig ~2 éve volt nálam hibamentesen.
HAHU szerintem évek óta botrányos, volt olyan ismerős, akinek hónapokig szórtam ki a lehetséges jelöltjeit, mert egyszerűen nekem pl: idegesítő, ha azt állítják az autóról, hogy sérülésmentes és látom az autón, hogy nem stimmelnek az elemek. Ilyenkor meg jön a találgatás, hogy összevarrták az autót kettőből vagy anya leparkolta az oldalát. Nem mindegy, csak aki eleve hazudik, azzal szerintem később sem lesz egyszerű, mert már oda a bizalom. És nem azzal van a baj, hogy 1-2 elem fényezve volt, bár az emberek 99%-a sérülésmentes autót akar venni, 20 éves darab esetén is, abba meg nem gondol bele, hogy naponta hány balesetet lát.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Gombinyó #68322 üzenetére
Köszönöm szépen! Vizsgahelyen is benéznek az ajtón, továbblép, visszalép: mi a fene ez? Milyen twingo?
Kicsit szűkebb lesz most a nadrágszíj pár hónapig, az építkezés vége/költözés miatt, de nem tudtam otthagyni. Az egyetlen épkézláb RS volt a mostani hahu kínálatból.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #68328 üzenetére
Köszi. Fiam összefoglalója: úúú milyen pici... Aztaaa mekkora kereke van, majd az első combosabb gyorsításkor: úú milyen hangos, ez jó gyors.
shiftyhungar: Igen, 17es pacskerek vannak rajta. Télire biztos valami kisebb lesz.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Skacok, egy dolog eléggé zavar a Twingoval kapcsolatban: se olajnyomás, se vízhőfok, se olajhőfok visszajelzés nincs. Utólagosan vajon beépíthető egy ilyen műszeregység? Milyen költségekkel jár kb.?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Üléshuzatra adnék egy tippet, amit a Prius csoportban kaptam, ott úgy jár szájról szájra, hogy Piroska néni üléshuzata. XIII. ker. Csuka utca 4., 06 1 329 6910.
Ez pl: 31.000 Ft volt a tulajnak:
Anyagot, színt te választhatsz, lehet akár műbőr, talán bőr is, nyilván az drágább. Csináltak ilyet is:
Nem egy gyári bőr szett minőségben, de ár/értékben szvsz baromi jó. Én gondolkozom, hogy a twingora csináltatok velük egy szettet.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Azon túl, hogy a törvény tiltja, hogy ledet használj, a legtöbb foglalatban teljesen sz*r lesz a vetítési képe (főleg a H4esekben, azt hiszem a projectoros megoldásoknál egy fokkal jobb). Lámpamosó talán még a ledeshez is kell - ebben nem vagyok biztos -, így elég könnyű kiszúrni a dolgot. Az olcsóbb LEDesek, főleg a kínai legalja szeret túlmelegedni, ami azért tud elég nagy problémákat okozni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
CactuS
Arcképgyáros
Én us így voltam, de a Priust imádtam, mint közlekedő edény. Automata, de nem esik szét 500k km után sem a váltója, faék egyszerű. Asszonyka hybrid Aurisa is teljesen élhető, de mostanában inkább kirázatom a vesémet a twingoval, pedig abban csak a fordulatszámmérő analóg.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #68595 üzenetére
Én a twingoval sem állok bele, mert igazából egy flottás Octavia TSI párban gyorsul vele, az más kérdés, hogy körforgalomban én nem veszem el, mert elfordul. Állítólag ezekegt is chippelik, de nem tudom mennyire tenne neki jót, ilyen melegben néha így is azt hiszem, hogy elolvad a motor, olyan forró a motortér.
Asszonyka múltkor elvitte egy körre, minden lámpánál túráztattak mellette, amikor elől állt, aztán kilőttek, szerencsétlen meg utána jött rá, hogy nem az Aurissal van és azért, ráadásul pont elég volt neki a kuplunggal harcolás az automata után.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #68609 üzenetére
Nekem van olyan szerencsém, hogy időnként sikerül beülnöm nagyobb vasakba is meló miatt, mondjuk olyan ~500 ló környékéig. Azokhoz képest minden átlag autó gyenge és erőtlen, viszont szerintem azok már annyira erősek, hogy hétköznapokra vállalhatatlanok, főleg idehaza. Plusz ha azt az ember picit ki akarja autózni, egy picit hallani akarja a hangját, akkor pikk-pakk össze lehet szedni vele jobb eseten egy 300-as csekket, rosszabb esetben pedig egy 6-12 hónapos eltiltást.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Itthon ez amúgy is veszélyes gondolatmenet, a hazai vezetési morál mellett, amikor 0 követési távolságot tartva mennek egymás seggébe, amikor az indexet úgy használják, mintha fényhíd lenne és bármilyen apróságot személyes sértésnek vesznek és belemennek a közúti veszélyeztetésbe, hogy igazolják frusztrált felsőbbrendűségűket.
Azért sem értem azokat, akik családosok, megtehetnék, hogy akár vesznek egy új autót is, de inkább egy 2000 évek előtti autóba teszik a gyerekeket, amit egy kerékpár is kiflibe hajt, ha ütköznek. Pesten napi szinten látni kb. tisztán TKra tört autókat, pedig városon belül ugye elvileg 70 a max sebesség.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #68679 üzenetére
Jól hangzik, rákívántam a szervizre (mondjuk flottában nálunk a fiatal autókkal is van baj néha, 1-2x már a perelésig fajult a dolog.
Ha eljön az ideje, nem akarsz élőben megnézni egy Twingo RSt?
Kicsit ehhez kapcsolódóan: Torque vagy valami hasonló egyszerűbb program BTs OBDn keresztül tud esetleg kiolvasni olajhőfokot, vízhőfokot? Kíváncsi lennék rá, hogy mit mutat és milyen gyorsan melegszik. Amikor melegebb időben hazaérek, csak úgy tolja ki magából a meleget, pedig igazából inkább dugóban állok, mintsem hajtom. (Ok, a nagyobb dögök is öntik ki a meleget magukból, de ez azért messze nem egy 5.0 V8)
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #68697 üzenetére
Mondjuk a fékfolyadék csere elhagyása tipikus probléma itthon, az újabb - relatív - autóknál pl: Suzukiknál ezért is írják tipikus hibaforrásnak az ABS kocka meghibásodást. Holott csak arról van szó, hogy nem cserélik fékolajat és így az idő megeszi a hydraulikáját az ABS kockának. Nyilván a vasaló előttieknél nem volt ilyen gond, ezért ez típus hiba. Logikus.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #68700 üzenetére
"túlreagálják az autóhoz való hozzáállást ami nem baj, csak nem kell ezt normálisnak meg elvárandónak kikiáltani." Mármint úgy érted, hogy a gyártó által előírt periódusokat betartják?
Sokan vesznek, használnak úgy autót, hogy igazából nem engedhetnék meg maguknak, részben azért, mert fogalmuk sincsen, hogy milyen költség fenntartani. Addig jutnak el, hogy van rá x pénzem, jobb esetben még számol az átírással, aztán annyi. Náluk a léleknyugtatás kategória az összes sárga piktogram (ESP, ABS, légzsák stb.), bár ez kb. igaz elég sok fővárosi taxisra is,. szóval nem feltétlenül autó érték függő...
És ezt nem bántásból írom, tudom milyen olcsó autóval járni, főleg úgy, hogy munka miatt azért elég nagy a kontraszt, amikor beülök mondjuk egy 20+ millás dögbe. Nálunk is kicsit túl van tolva a két autó árban, a Twingos kattanásom előtt én is kerestem olcsó autót, mert Budapesten, agglomerációból 2 gyerekkel máshogy nem tudjuk megoldani a közlekedést, de nem volt nagyon alternatíva. Én családosként nem engedhetem meg azt a luxust, hogy olyan autóba üljek, ami a legkisebb koccanásra is U-ba hajlik, mert tele vannak az utak önjelölt tesztpilótákkal (Pesten napi szinten látok elég emberes baleseteket, városon belül), illetve a főváros csodás közlekedése miatt a hybrid nálunk éves szinten kb. 200k-t spórol csak az üzemanyagon. Valóban sok szerelő nem akar foglalkozni az általad leírt dolgokkal, még Pesten sem, pl: a fékolaj cserével, főleg pl: a hybrideknél, csak 1-2 szaki vállalja el, de azért van élhető alternatíva és az nem az, hogy akkor addig használom, amíg baja nem lesz. Toyota márkaszervizben a közepes szerviz egy gömbőc Aurishoz 57.000 Ft, 0W20 olajjal, amiben benne van a fékfolyadék csere is. 2 évente szerintem azért vállalható a történet, főleg, ha azt nézem, hogy mennyi lenne egy új kocka hozzá.
Egyébként millió egy ilyen dolog van, amikor megy a spórolás, fillérb*szás és nem azért, mert olcsó autója van a delikvensnek és ez nem a szerelők sara. Pl: a klíma tisztítás, fertőtlenítés, amit sokan egy sima bombával megoldanak - jobb estben -, rosszabb esetben vesznek habot és azzal próbálkoznak. Prius csoportban nem egy, nem kettő olyan eset volt, amikor volt pénz 2-3 millás autóra, de a klímatisztítást nem akarta kifizetni, inkább otthon habosított, ami olyan jól sikerült, hogy hazavágta az autó elektromos rendszerét, mert olyan ügyesen habozott, hogy beázott az egész műszerfal.
Én ezért is szeretek tőlünk nyugatabbról autót venni (Hollandiából), anno a P2-esünket 250k km-rel vettem, amikor éppen túl volt a 10. évén. A szervizkönyvben megvolt minden pecsét, minden szervizhez felírták, hogy mit cseréltek és mindig megcsinálták a gyári előírt karbantartásokat, betartották a ciklusokat, pedig csak 2 éves koráig látott márkaszervizt. Egyedül a váltóolaj nem volt cserélve, mert akkoriban a Toyota még nem írta elő Európában (azt hiszem azóta már 90k az előírás, de van rá példa, hogy taxik elmennek 400-500k-t is olajcsere nélkül).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #68711 üzenetére
Az 1.2 16 szelepest csak megerősíteni tudom, pályán nem a tempóval van baj, megy 130 felett is bőven, de beszélgetni nem fog az ember, az biztos. 8 szelepes sokkal halkabb, de még annyira sem megy. Kolleginának 8v van, még a 2004 előtti, nekem 2006, faceliftes 16v volt, hát, azért nem egy kategória még azon a típuson belül sem.
Ami kimaradt talán, az az, hogy baromi hosszú az ajtó, így szinte az összes lóg, plusz az elektromos ablakemelő szereti megadni magát. Nálam visszatérő gond volt a fűtéskapcsoló előtét ellenállása vagy mi, ami a klímát vezérelte. Ha volt venti fokozat, nem ment a klíma, ha nem ment a venti, akkor volt klíma. Azt kiszedni macera, de amúgy az se drága. Rohadás anno engem elkerült, hála az égnek, alul teljesen rendben volt anno.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #68730 üzenetére
Szalonból autót magánszemély, mint átlag magyar nem vesz. Az 1-5 éves autók 90 százaléka kb. céges vagy flottakezelő birtokában volt. Az, hogy magánszemély tulajdonból hirdeti a nepper már egy másik kérdés...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Skacok, twingoban a kisebbik fejegység van (nincs felső kijelző, nincs BT). Kihangosítás és BT zene viszont jól jönne. Szerintetek mi az ideális megoldás? Próbáljak vadászni valami gyári fejegységet (bár akkor ahhoz kéne cserélni felül a + kijelzőt és a kormányon a gombokat is) vagy egyszerűbb kivenni a régit és venni bele valami nevesebb 1 DIN-es cuccot? Ebben az esetben van esély arra, hogy a hangerő gombok a bajuszkapcsolón működjenek?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #68765 üzenetére
Anno 20k alatt megvolt a vezérlés csere, én 6,0- 7,5 között jártam vele Pesten belül, nyilván itt azért sok a dugó, akkoriban is benne volt, hogy egy 20 percet út simán volt 50-70 perc.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz atosan #68770 üzenetére
Hangszórók már cserélve lettek, megtaláltam a számlát a papírjai között. JBLt kapott a gyári helyett.
Én is arra gondoltam, hogy lehet inkább cserélni kéne valamire. 2 DIN ugye kiesik, még az 1 DIN droid sem jöhet szóba, mert nem lenne hely szerintem kifordulni a képernyőnek. 1 DINben meg igazából elég jó a választék, bár kb. ugyanazt tudja mindegyik az alsóbb kategóriákban, BT, USB már mindegyiken van, kinézetben kell valami narancssárga, hogy ne üssön el (esetleg szürkés előlappal) és meg is vagyunk.
shiftyhungar: Priusban azzal toltam, elég volt belőle, inkább fix cucc kéne.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
2 első sárvédő elég gány. Nem ismerem ezt az ársávot, de az egyik házilag van javítva a másik meg rügyezik a rozsától rendesen. Az elején az illesztések baromi csálék, sem a sárvédő - motorháztető, sem a lámpa - lökhárító rések nem stimmelnek. Sárvédő - A oszlop szintén. Képek alapján ez szerintem ezzel megfogtak valamit. Nyúlványokat nézzétek meg mindenképpen, üvegeket, lámpák egyformák-e, egy gyártási évből vannak -e stb.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Autós topik
- Milyen egeret válasszak?
- DIGI Mobil
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Synology NAS
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Építő/felújító topik
- Xbox Series X|S
- Gurulunk, WAZE?!
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Renpho talpmasszírozó
- Noble Chair EPIC
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000