Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz harry #74191 üzenetére

    Viselkedésben más, olyan mintha egy petrolhead-re akarnál dízelt erőltetni. Vagy Horváth Andrásra.
    Bár a környezetvédelmi normák miatt már a rendes automata is langyi lett, de még úgy is inkább kéne, mint egy duplakuplungos.
    Amiben markánsan különbözik mindentől az a hidrodinamikus nyomatékmódosító, könnyebb nevén wandler, citrom, turbina stb. Nincs fix mechanikus kapcsolatod a hajtáslánccal, csak hidrodinamikus. Bazijó dolog. Csak olajat kavargatsz, aztán megy, nyúlik, mászik, kúszik, felbőg és mindenre azonnal, folyamatosan lag nélkül reagál mivel fizikailag szabályozza önmagát. Mint egy robogó amiben vannak fokozatok is. Az átváltásokat sem veszed észre, mert minden bolygóműves fokozat egy soklamellás olajban fürdő kuplunggal nyit és zár össze. Emiatt tud eget rengetően jobb lenni minden másnál. Viszont emiatt zabálja az üzemanyagot, a nyomatékot, a károsanyag kibocsátása is magasabb és manapság az böki a szemet.
    Már egy ideje a wandlerben lévő lockup annyira agresszívra van hangolva, hogy szinte azonnal zár (régen csak a legmagasabb fokozatnál zárt akkor is csak egy közepes fordulat felett), hogy kevés legyen a vesztesége, emiatt sok fokozatot kellett beletenni és eltűnt a nyúlós jellege, pluszba lettek 6-8-10 sebességes bazidrága váltók amit pórnép sose vesz meg és a váltó is inkább fokozatot dobál, okoskodik mint a DSG, ahelyett hogy nyúlna. Bár a lockup egy váltó ECU írással simán módosítható és vraaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMM!

    A duplakuplungos ezzel szemben fix mechanikus kapcsolat, elektronika kattogtatja, lag van, kúszni sem tud csak alapjáratig, alatta meg elleti a kuplungot. A VAG konszern DSG-je ráadásul annyira eco-ra van hangolva, hogy képes másodikban (a gyárilag kisebb kuplungon) csúsztatni, vagy alapjáratozni ahelyett hogy visszaváltana, de a start-stop motorbeindulást is akkora laggal dolgozza fel, hogy folyamatos csuklás van a topikokban miatta. Ma meg már mindegyik szárazkuplungos (talán a legerősebbek nem), még könnyebben pusztulnak ha nem figyelnek rá. Pedig ha figyelgetnem kell a váltót hogyan vezethetek akkor már rég elveszett az automataság élménye. A bolygóművesnél csak arra kell figyelni ne kapcsold át gurulás közben R-D között, mert lekoptatja a lamellákat. Amúgy csak olajat kell cserélni benne normálisan és lehet padlózni orrba-szájba egész életén át, megölhetetlen, többet kibír a kéziváltóknál röhögve. Csak sokan nem cserélnek olajat benne vagy nem jól (nem tudják, hogy az olajleengedőn csak a fele folyik ki pl.).

    Valószínű a Renault EDC nem olyan buzi, mint a DSG, de nem tudom, EDC-t még nem vezettem. DSG-t elviszik azért páran ECU írásra és akkor nem lesz annyira ostoba, de attól még egy darabos, nyúlni nem képes automatát kapunk ugyanúgy, ebben az EDC sem lesz különb.
    A robotizált kézieket felesleges megemlíteni, az minden csak nem váltó, minden hátrányt szorozz meg 2-vel.
    A CVT is fasza, annak csak egy baja van, hogy kúszni nem tud és extrém dolgokra képtelen reagálni (padkán nem mászik fel pl. csak lendületből).
    Az új Renault váltó szimpatikusnak tűnik, mivel villanymotor hajtja így valószínű mind kúszni, mind nyúlni is tud, bár a kapcsolókörmös mechanikától tartok, mert minden alkalommal a recsegő MTZ váltók jutnak eszembe, rühellem a szekvenciális váltókat is pont emiatt. Rendes váltónak nincs hangja.
    Azért írtam, hogy hibridben élhetőek ezek, mert ott a kúszást, nyúlást megoldja villanyból, a Renault új váltója is csak ezért lehet jó, amúgy nem lenne az (mondjuk felépítése miatt villany nélkül nem is működne).

    Nekem villanyon vagy rendes automatán kívül egyik se kéne. Csak akkor ha hibrid. Ha egyik se adott akkor meg inkább kéziváltó (pedig utálok váltogatni és kuplungolni), csak legyen mellette egy alacsony fordulaton jó nyomatékos dízel, 8 szelepes TDI pl.
    Nekem sikerült kifognom mindkét autóval a szöges ellentettjét ezeknek, nem véletlenül vagyok frusztrált. :DD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák