- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
LamerGyuri
senior tag
válasz #27216896 #60484 üzenetére
Az autó klímarendszerében nem csak gáz, olaj is van. Már persze, ha rendes töltést csinálnak rajta (tömítettségvizsgálat, felolajzás, gázzal feltöltés).
Nem kéne nagyon így szárazon járatni..."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz #27216896 #60484 üzenetére
Nem tudok elég meglepődött arcot vágni.
Azonnal cserélj szerelőt.
Eleve ha bontott kompresszor került be azt előbb ki kell takarítani, átmosni.
Utána minden csatlakozónál bekenni pag-al a tömítéseket. Ahol bontva volt. (jelen esetben a két kompresszor csatlakozásnál.
A másik fele pedig az, hogy a gáz mellé olaj is jár.Amit nem értek miért nitrogén gázzal lett feltöltve? Ebbe r134a kell. (uv adalékot szoktak tenni a rendes töltetbe akkor látszik ha ereszt.)
A másik a mit nem értek, amikor elkezdett nyikorogni akkor sem tűnt fel, hogy olaj is kéne bele?
Ne járasd, mert szétkopik a kompresszor. (ha még nem kopott szét, nem össze, szét!!!)[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz #27216896 #60503 üzenetére
De akkor miért nem vitted el egy rendes klímáshoz?
Csak azért kérdezem, mert lehet ezzel meg is öltétek az "új" kompresszort. A nitrogénben ugyanis nem keveredik, nem jön létre "elegy" a Pag olaj. Ellentétben az R134a gázzal amivel elegyedik és optimális kenést biztosít a dugatyúk és forgó egységek számára.Vidd el egy klímáshoz és mond rá valamit.
De ha zörög a kompresszor akkor annak nincs sok hátra sajnos.Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
válasz #27216896 #74296 üzenetére
Marha okos számolja az indításokat.
Ezért van az, hogy az autópályás kocsiknál elmennek vele 30ezret, mert nem jelzett a kocsi.
A városban meg már 7ezernél jelez.
Aztán lesnek, hogy miért.
Pedig jogos, mert az elhasználódás a sok rövidtáv miatt extrém mértékben nő.Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
-
Jaded
senior tag
válasz #27216896 #74470 üzenetére
Milyen autó ez? M2 ph1-nél van nullázó gomb az óracsoporton, ph2-nél nincs. Ph2-nél odalapozol a szerviz számlálóhoz (ha jól emlékszem talán elég gyújtáson is) és a bajuszkapcsolón addig nyomod a gombot, ameddig nem villog, ha kiírja a beállított intervallumot (pl 30ezer km), akkor elengeded.
FC gondolom a Board Computer akar lenni flansziásanRenault Megane IV Limited
-
harry
veterán
válasz #27216896 #74571 üzenetére
Meg lehet merni a folyadek forraspontjat (?), ebbol lehet kovetkeztetni arra, hogy maradjon-e. De 2-4 evente szinte biztos fog kelleni cserelni, tekintve, hogy atveszi a levego paratarlamat, vizesedik, melegben elforr s levegosodni fog, es nem igazan lesz feked, ami nem egeszseges.
A masodik allitast meg egyaltalan nem ertem s nem tudom mire gondolt. Rosszabb biztos nem lesz. Vagy ha igen, az mar reg rossz, es amugy is kellene cserelni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
válasz #27216896 #74571 üzenetére
Attol fel sok szerelő ilyenkor, hogy a folyadekmozgatastol a leváló darabok a fekcso belső falán belejutnak az ABS kocka a es pont a csere utan lesz rossz.
Ismeretlen eloeletu feknel tulnyomasos géppel es kocka jaratassal kell cserélni, mosni. Ha be van tartva a 2-4 ev akkor eleg csak kicserélni a pedalpumpalossa (ha nem levevos)l.
Viszont a legtelenito csavarok ettol meg beletorhetnek ugyanugy. Nem sokan vallaljak a nyugot vele, az ilyen szerelok nyugtaznak valami sablon szöveggel es kesz. Es a kocsi kora miatt is leszarjak, par ev es a Megane 1-ek nagy resze roncstelepen lesz ugy is. Annyit meg kibir a fek, akkor is ha nem lesz ABS, itthoni muszakin leszarjak.
Valami ilyesmi a gondolkodasmenet sok esetben.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
-
Ghandi
aktív tag
válasz #27216896 #74624 üzenetére
Ugyan így jártam én is. Vezérlés és vízpumpa(Gates szett) csere után egy hónappal megadta magát. Mint kiderült nem az anyaggal volt a baj, fellazult az egyik vezérműkerék csavarja. Persze nem számlás autószerelő volt, magyarul gari nincsen, nem is ismerlek stb.... szép mi?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz #27216896 #74627 üzenetére
Jaaaa gyári szakszerviz. Vecsésen volt egy ideig Renault szalon és servíz, egyik haverom is dolgozott ott 1-2 hónapot. Mit is mondjak egy olyan szervízről aho nem fizetik meg az embereket, ezélrt 3 hónaponként cserélődnek a szerelők. Ennyi idő alatt nem lehet márkaspecifikus tudásra szert tenni, és ennyi pénzért még az sem biztos hogy jó szerelőröl bezélünk, szóval ennyit a csak gyári alkatrésszel és megfelelő tudású szakemberekkel dolgozunk szövegről...
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- E-book olvasók
- Okos Otthon / Smart Home
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- További aktív témák...