-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
Sziasztok!
Pár napja én is tag lettem Ismerősömtől vettem egy Renault Megane I Classic Sedan Alize 1.4 16V benzines autót. 2003-as évjárat, 177k km, ami kb valid is. Vezérléscsere volt nem olyan rég (talán 25k km ezelőtt? Majd rákérdezek pontosan), az aksi és a nyári gumi is jónak tűnik. Váltó picit lötyögős, ez lehet csak nekem szokatlan, de együtt lehet vele élni.
Viszont az olajszinttel valami nem kerek, indulásnál nincs gond, némi üzem után alacsonyra panaszkodik, s valóban, a pálca hegye olajos csak : \ Gyorsmegoldásként rátöltök mindjárt, ha minden igaz 10W-40 van benne, aztán a hetekben lesz időm rendes olaj + szűrők cserére. Ha jól olvastam, mehet bele 5W-30 is, igaz?
Illetve még előttem az eredetvizsgálat, és egy hónapon belül műszaki is. Kicsit letakarítom, aztán feldobok pár képet is.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #67744 üzenetére
Köszi az infókat!
Biztos tartóbak gond? Ezekről vélemény? link link (utóbbinál nem a konkrét autó miatt, de a váltórúd csatlakozásánál nincs ilyen műanyag karika, amit érdemes cserélni?).Most néztem egy kis nyugi után, és így is elég minimális, de legalább a jelölés felett. Egyelőre eszközölök egy gyors rátöltést biztos ami biztos, a héten megpróbálok beszerezni mindenféle szűrőt meg olajat akkor, legyen szép rend. Mindjárt ránézek az olajra (betöltősapkát néztem, az elég tisztának tűnt, mindjárt lövök képet).
Note: ugyan szeretnék vigyázni a kocsira, és nem fogom elbarmolni, de sokat költeni sem szeretnék rá, mert csak fél-egy évig tervezem megtartani (ősszel szeretnénk kiköltözni Ausztriába, s majd ott meglátom kell-e egyáltalán autó, s ha igen, talán praktikusabb kint venni - most már szinte biztos.)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
További fejlemény: igen valószínű a bakok sem az igaziak. Ha csak gurulok, gázadásra érezni a váltón (ha rajta hagyom a kezem), hogy megmozdul. Hasonlóan, ha gázt elveszem, mikor visszaáll alapjáratra, kicsit berezonál.
Olaj: úgy tapasztalom, hogy 'hidegen' pont elérte a minimum szinten, ezért lehetett, hogy indításnál azt jelezte, Oil Ok, viszont némi menet után ez lecsökkent, s csak a pálca hegye ért bele. Beletöltöttem a liter olajat, akkor / menet után nézve kb a jelzés közepéig ért, ami már jó lehet, reggel megnézem hidegen megint az egészet. Kérdés persze, miért ez a csökkenés / mennyi volt korábban / mikor volt cserélve / mennyit ment, ezekre rákérdezek, de majd a cserék után tudom elkezdeni monitorozni pontosabban.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #67752 üzenetére
Bár új nekem úgy általában az autózás, így kérlek nézzétek el ha kezdő kérdés, mi az ami ekkora gond 10w40-nél? Amit specifikáció alapján értek ebből, az az, hogy az 5W30 'folyékonyabb' nagyobb hidegben (bár nem hiszem, hogy ez itthon annyira releváns), viszont veszít a kenőképességéből nagy melegben (mert 'folyékonyabb', így kevésbé képez egybefüggő olajfilmet). Ez így nem tudom mennyire pontos, főleg szintetikus olajnál. A 'hideg' érték nem tudom mennyire indokolt, de ilyen logika mentén akkor az 5W40 még jobb lehet, hiszen mindkét 'irányban' tágabb intervallumot fed le, nem?
Autó: ugyan még nincs meg a válasz, de itt ez a kép a kopottas matricáról (+ motortér, sapka) én nem tudom kivenni, sajnos a dátumot sem. link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #67758 üzenetére
Kösz az infókat, nyilván beleteszem ami a legjobb, csak érdekelt mi-hogy működik Legyen akkor 5W30, a szűrőknek kicsit utánaolvasok.
Elkértem most a szervizadatokat, így állunk:
2015.06.16. műszaki vizsga, fékbetét és -tárcsa csere 118800 km
2015.07.08. zavaró hang megszűnt, légkondi hiba megvan
2015.09.01. akkumulátor csere
2016.03.29. bal első kerék csapágy cseréje
2016.06.07. olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserék, zárjavítások 136400 km
2017.02.14. olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserék, fagyálló csere, vízpumpa csere, vezérlés csere, (vezérműszíj) 150200 km
2017.07.27. műszaki vizsga, szellőzőben cseréltek lapátot, légkondi feltöltése
2018.02.13. olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserék 164420 kmCimbora elég lelkiismeretesen vezetgette, 2012-ig minden tankolás adat is megvan Igen ez a mostani csere 1.5 év és 13k km után valóban esedékes. Én terv szerint vagy évente, vagy 10-15k között tervezek cserélni, de szerintem az évi futás nem fogja ezt elérni, ezért is írtam így.
rob210: amit én eddig láttam hivatalos doksit / netes leírást, azokban szerepelt a 10W40 is, azért kérdem. Nyilván a jobbat akarom venni, csak érdekel, hogy akkor miért van a támogatott listán egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Voltam ma eredetvizsgán, ahol megállapították, hogy a motorkód nem olvasható Szerencsére azt is ráírták, hogy "A jármű nem rendelkezik motorszámmal, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem észlelhető."
"A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be. A jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható."Remek... El is mentem a közlededési hatósághoz, de ott 11:30 körül azt mondták nemsokára műszakváltás, jöjjek vissza 12:30 körül. Kint állt vagy 20 autó sorban a műszaki állomáshoz, sofőr csak egyik-másikban, a többiek pihentek valamerre, lévén nem halad úgysem. Mivel 14-ig vannak, így ezt elengedtem, nekiesek hétfőn, remélem aznap sikerült elintézni utána az átírást is.
A vizsgálaton azt mondták, hogy egy motorszám megállapítást kell kérnem, valami díja van (3k-t mondott talán), de elvileg nincs ezzel baj. Ez a kép készült amúgy, nem tudom mire vélni, ha kicsit hűlt a motor megnézem magam is. Nem egyértelmű számomra, merre keressem a motor számát? Megane 1, 1.4 benzin 16v. De ha jól rakom össze a dolgot, akkor a nívópálcától jobbra fel kicsit, a cső mögött van a kérdéses rész.
Megnéztem a másik két korábbi átírást is, előző alkalommal ez a sokat mondó kép készült kép[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Megnéztem, hát valóban nem igazán lehet olvasni, az eredetit ismerve pár karakter kivehető ugyan, de nem is tudom, rozsdás, vagy mi történt ezzel?
A második képen pont kitakarja a cső, nem is értem, ezt hogy gondolták 'bizonyítéknak'...[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hát nem tudom, gyanús, hogy a második vizsgán (amikor ismerősöm vette) nem látszik semmi a képen, de ott elvileg nem is volt semmi gond. Rákérdezek azért. Mondjuk egy 16 éves kocsinál valóban lehet már rozsdásodás... pár karaktert amúgy ki lehet venni, a D 351-et kb látni az alsó sorban.
molnarpeter: ezzel nyugtatott a átvizsgáló is Nekem aztán mindegy, biztos nem fogok ilyesmivel szórakozni. Eladásnál remélem ha nem is előny, de legalább hátrány nem lesz, már annak örülök.
Más: a klíma indításnál kicsit büdös, és hát a teljesítménye is elég harmatos, majd mérek egy hőmérsékletet, de majd elviszem egy tisztítás, átvizsgálás, töltésre. Legalábbis bízom benne, hogy ez dob a dolgon, nem kívánnék a kompresszorral variálni, de erre a nyárra legalább kéne valamit javítani a hatásfokon... Ismerősöm szerviz doksijában látok olyan bejegyzést, hogy 2015 légkondi hiba megvan; 2017 légkondi töltés; 2018 légkondi töltés. Ebből mondjuk fakad egy olyan gyanúm, hogy ha évente tölteni kell rá, ott valami ereszt. Mivel lehet gond? Csak a csövek, esetleg hűtő, vagy kompresszor? Ugyan nem tudom mennyi egy feltöltés, de ha a szezont utána kibírja, akkor talán együtt lehet élni ezzel.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Az egész motorkód-rögzítő eljárást nem teljesen értem. Már az 'eredeti' képen is látszik, 2006-ban, konkrétan 3 éves korában, hogy az említett hely elkezd rozsdásodni, hiszen ott máshogy van kezelve a felület, mint bárhol máshol (szépen látszik az éles széle ennek a területnek, itt még nincs semmi kókányolásra utaló jel). Na de miért olyan megoldást választanak erre, ami után nem marad korróziógátló réteg az adott területen? Az alvázszámok szép dombor-nyomottak, azokkal nem is volt gond.
Esetemben sérülés sem látszik, gyárinak tűnik a motorház belső fényezése, lemez élek egyenesen futnak, nem látok torzulást, roncsolódást.Fehér Farkas: köszi az infót, ha ilyen tárva terveznék vele, gond nélkül megcsináltatnám, jelenleg viszont kérdéses.
De akarok készíttetni egy rendes állapotfelmérést a kocsira valamikor (csak az adminisztráción legyünk túl), aztán meglátom ár-érték arányban miket érdemes cseréltetni. Nyilván olaj, szűrők igen, vagy fékek ha kell, de mondjuk a motortartó bakokat nem feltétlenül piszkálnám, ha csak komfortérzetben jelentkezik a gyengesége (mozgó váltó, 1000 fordulat körül rezonáló kasztni).[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Itt a két olaj között mi a különbség? Árban +1k, illetve van egy /AF a név mögött: link1 link2. Vagy hasonlóan: link3, link4
Mit jelent ez a /AF, érdemesebb azt venni? Illetve az említettek közül melyik jobb, az EVO900, vagy a Fulltech? Megane 1, 1.4benzin, 16V.Illetve emellett még az alábbiakat gondoltam beszerezni a művelethez:
Olajleeresztő csavar tömítéssel + 8mm négyszögkulcs link1, link2
Olajszűrő link (Bár meglep, hogy Mann nincs az ajánlott listában az összefoglalóban - legyen inkább Filtron, Purflux? Nekem mindegy, nem tétel, jót szeretnék)
Légszűrő link (Még Filtron-on belül is elég sokféle van, ugyan miért?)
Pollenszűrő link (Ahogy néztem, nem sokkal drágább az aktív szenes, akkor meg miért ne)
Üzemanyagszűrő: link (szintén, Bosch helyett inkább egy olcsóbb Filtron? Nem tudom amúgy mennyire fontos / körülményes cserélni, nem ragaszkodom hozzá mindenképp, de ismét csak nem egy komoly tétel, gondoltam nem árthat).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Köszi!
Olaj: csak furcsállom, hogy ha beállítom a kocsi típusát, egyáltalán nem listáz Elf olajakat, csak Liqui moly-t, és Mannol-t, de mindenhol azt olvasom, hogy Elf-et érdemes venni, s itt korábban is a Evolution 900 SXR-t javasolták, marad az akkor.Kulcs: ebben az tetszett, hogy van 10mm-es vége is, igaz kétlem, hogy sokat használnám. Sajna jó ideje nem láttam ott nyomatékkulcsot, de figyelem : \
Többi szűrőre vélemény? Vagy szinte mindegy?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #68027 üzenetére
Oksa
Szuro: ahol irnak meretet, ott 176*80mm szerepel / konkret beallitott autohoz javasoljakMas: egy ilyen kellemes kopogo hangot hallok en is, talan inkabb balrol (onnan biztos, de ugye ott ulok...), talan akkor ha kanyarodaskor gazt adok / indulok. Egyenes indulasnal nem figyeltem fel ilyesmire, gaz nelkuli kanyarodasban most nem vagyok biztos, de akkor talan nem (avagy nem pusztan a nagymerteku kanyarodas az okat). Itt is a motortaro bakokkal lesz gond? Vagyis azokkal amugy is, erezni, hogy gazadasnal mozog a valto, motor (talan a kelletenel jobban, tekintve, hogy eleg kis meretu).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha amúgy is akarok klíma karbantartást, érdemes megvárnom vele a pollenszűrő cserét? Nem szívesen nyomatnám át rajta a büdös levegőt.
Illetve ha már téma, érdemes klímára specializálódott helyre vinni a kocsit (nem tudom, hogy eleve csak ilyen van-e, vagy egy átlag szerviz is foglalkozhat ilyesmivel)? Pl. én ide terveztem menni (Stefi mester), ismerősöm korábban oda hordta, s itt van a kerületben.
Tisztítást + töltést mindenképp kérnék, meg akkor már egy állapotfelmérést, van-e gond valamerre.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #68050 üzenetére
Mármint merre előrébb, utastér, pollenszűrő, klíma befújt levegő, külvilág, vagy pont fordítva? Kültér, pollenszűrő, klíma beszívó rész, beltér?
Találtam a kerületben egy szervizt ahol klímás árakat is láttam, itt 22k a nyomáspróba, fertőtlenítés, töltés link Viszont ha szivárgásra gyanakszom, akkor jól értem, hogy +20k a diagnosztika / feltárás, + nem tudom mennyi az esetleges alkatrész + szerelés költsége, vagyis számoljak egy legalább 42k + tényleges szereléssel?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Holnap utazunk nagyobb távot, pár száz km javarészt autópályán, már emiatt is, de amúgy is kéne tankolnom (negyed alatt lehet a tank, nem tudom pontosan), utoljára Lukoilnál töltöttem bele ~25l 95-ös benzint, holnap ezelőtt még egy ~50-80km táv vár rám.
Kérdés: érdemes néha valamilyen prémium üzemanyagot tankolni, esetleg idősebb motornál gyakrabban? Ez 'minőségibb benzinkutat' jelöl, magasabb oktánszámot, vagy más hozzáadott adalékokat? Avagy érdemes-e pl. most rátankolnom egy MOL Evo Plus 100-at, esetleg mást, vagy ahhoz érdemes lenne jobban kiüríteni a tankot, vagy nincs értelme? Esetleg maradjon 95-ös benzin, de máshonnan...?[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Igen kb. ez érdekelt, hogy ez csak a tudatomnak segít, vagy a kocsinak is Ha rosszabb nem lesz, akkor negyedévente hosszabb utazásnál belefér, talán még segít is, anyagilag ez szintén elviselhető.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Megane classic 1.4 benzin, 60l tank, hány liternél villan fel a lámpa?
Szeretném kifogyasztani a benzint, tele tankkal indultam, és 410km körül jár, elvileg 7-8 liter körül fogyaszt, így én úgy számolom egy 260km es út bele kell férjen, igaz? Csak hogy számoljak, jelzőlámpa után mennyit mehetek vajon?
Nem szokásom centizgetni, csak mint írtam, szeretném ha nagyjából kifogyna s menne bele egy tank jóféle'. Bp-Zalaegerszeg út előtt tankoltam OMV 100-at, talán 1/3-on állhatott a mutató, de csak 32l-t tudtam rátölteni : /
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #68176 üzenetére
Köszi!
Az alábbiak a fogyasztással kapcsolatos tapasztalataim (Megane Classic benzin 1.4 16V 95 ló):
A hétvégi túra előtt, nem tudom már pontosan, de mindenképp bőven a fele alatt mutatott az üzemanyagszint-mérő, mégis elnyelt 37l benzint, ami alig több mint a fele. Másik érdekesség, hogy az Gyáli úti felüljárón lévő OMV kúton a Maxxmotion 100plus benzin 394Ft/l volt aznap (múlt csütörtök).
Most, 657km megtétele után, a kijelző szerint kb 15/16 szinten van a benzin (mert 8 rész van, s az utolsó szakasz közepén állt), a kúton sikerült 41l tankolni Vagyis ~19l még volt benne, vagyis ez idő alatt a fogyasztás kb. 6,3l/100km körül alakul (úgy, hogy abból az odaúton pályán egy 150km távon nagyjából 130-as tempót ment, 2 személy + csomagok, ami ennél a motornál 3500-3800rpm körüli tartomány ahogy láttam). Vagyis egy tank benzinnel meg kéne legyen a 800km távolság is (a fenti fogyasztással akkor is csak 50l enne, s maradta 10).
Ami inkább szíven ütött, hogy egy másik, 0-24 OMV kúton töltöttem tegnap este fél 11 körül, ahol ugyanez a benzin 423Ft volt : \Klíma téma: holnap elviszem megnézetni, cserélnek pollenszűrőt, leszívják a gázt, nyomáspróba - na és ezen a ponton derülne ki, hogy érdemes-e tölteni, de mivel kivizsgálásra csak augusztusra kapnék időpontot, ezért inkább feltöltöm (hacsak nem ereszt 'nagyon'), ezt a nyarat gondolom kibírja, aztán meglátom a következőnél érdemes-e vele foglalkoznom (hisz mint írtam, kb. egy évig lesz nálam). Mindenesetre azt már év közben is ráér átgondolnom.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #68205 üzenetére
Igaz városban több lenne (ebben az is van bár elég kevés), illetve most hazafelé a pályán is nagyon nyugis 120 körül/alatt mentem, szóval egy vegyesebb átlag a 7 - 7.5 lehet itt is.
Más: ablaktörlő lapátnak ez jó választás? Valeo szett link (Elvileg jó a Meganehoz, a gyártó is ajánlott, csak nem találom biztosra, hogy jó-e ez az 'U' illeszkedő adapter, illetve ez a két hossz stimmel-e: 55+51cm. kép1 kép2)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz MC Pite #68170 üzenetére
Mármint Osram Night Breaker Unlimited? Neten nem annyira találok már (emagon volt, 8k egy párért, nem tudom mennyire reális / meddig bírják).
Más javaslat esetleg? Gondoltam összerakok egy csere izzókészletet is + esetleg a tompítottat (H7) egyből le is cserélném, s akkor már egy jobbfajtára.
Kissé tartok attól, hogy feleslegesen költök sokkal drágábbra, mert az élettartam esetleg csökken a jobb teljesítményért cserébe, illetve kérdéses számomra még az is, hogy mennyivel tapasztalom jobbnak.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Illetve ha már világítás téma: mivel nincs nappali menetfény, van-e abban logika, hogy a helyzetjelzőt használja erre az ember (lévén a semminél több - nyilván olyan helyzetben, amikor amúgy nem kapcsolna tompítottat), s akkor ehhez esetleg egy emelt fényű izzót keresni...? link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Nálam a műanyag elem elvileg jó, de ez a feltekercselt anyag szétvált középen. Mi ennek a hivatalos neve, hogyan kereshetek rá / mennyibe kerül? Vagy tényleg szerezzek ~fél méter 70mm-es alu levegő csövet? Jó hát ha az is illeszkedik nekem megfelel...
Izzók: köszi, hát ez kissé szomorú, nincs kedvem azon izgulni vajon kibír-e még egy hónapot, vagy szerelgetnem kell (amivel alapvetően nincs gond, meg egyszerű, gyors stb, a gyakorisággal inkább - mégis csak alapvetően használni akarom, nem szerelni, és ezek jellemzően a legrosszabb helyzetben égnek ki úgyis, s nem feltétlenül akarok autóúton/pályán emiatt félreállni, ahol meg fontos is lenne, hogy működjön).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Szóval ablaktörlő lapátnak ez jó lehet? Valeo szett U rögzítés link
Másik még amatőrebb kérdés: szélvédő mosó folyadékból miért van nyári? Nem jó télit venni s használni egész évben? Vagy honnan tudjam a fagy beálltával, mennyi maradt a nyáriból, le lehet engedni valahol? Érdemes ezzel szórakozni, vagy öntsek bele télit?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Jep, első kocsi Jó hát honnan tudjam, nem üzemeltettem még. Nyilván gondoltam, ha jön a hideg töltsek télit, csak nem tűnt túl szakszerű megoldásnak, tekintve, hogy fogalmam sincs mikor, melyikből, mennyi van a rendszerben, így inkább eleve teleöntöm télivel aztán jól van.
Egy korábbi Totalcaros teszt alapján a Prelix jónak tűnik, talán ez lesz.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68249 üzenetére
Szerintem vidd ahova akarod aztán jól van. Annyi félelem lehet (jogosan) a kereskedőben, hogy egy tényleg alapos szerviz minden szirszart felír, s az egyszeri vásárló emiatt könnyen elrettenhet. Míg ha mondjuk valaki tájékozottabb, az nem kap szívrohamot attól, hogy vissza lett tekerve 50k km-t, vagy 100 mikronnal vastagabb a festék egy elemen, vagy kerékcsapágyat kell cserélni... szerintem ha látja, hogy helyén kezeled a dolgot, nem lesz gond.
Szélvédőmosó téma: vettem is a Bárdiban 5L -30°C Prelixet (bár nem tudom miért Prevent néven fut...?), meglepő de olcsóbb volt mint máshol : \ Mondjuk én ennek csak örülök. Azt mondjuk nem láttam sem a leírásban, sem a tartályon, hogy mennyi fér bele / hol áll a szint, mindenesetre töltöttem bele.
Klíma: megvan az eredmény Állítólag a ~20p-es nyomáspróba alatt nem eresztett, így ki lett tisztítva, fel lett töltve, cseréltek pollenszűrőt, mindez 22+2.5k volt, s valóban jó hideget fúj (rendesen bezárva még nem tudtam lehűteni az utasteret, mert azért van egy vegyszerszag még mindig), mindenesetre ennek örülök, igyekszem pár hetente mindig megjáratni, kíváncsi vagyok egy év múlva mi lesz a helyzet.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Nálam ~3 hete van egy 1.4-es 16V Megane 2003-ból, már kezdem egész megszokni / megkedvelni, együtt lehet élni a motorral városban és pályán is. Persze ehhez tartozik az is, hogy jellemzően ketten utazunk; családdal / csomaggal azért biztos neccesebb.
Ami érdekes, hogy eddig a családi Focus 1-et vezettem, az kb. ugyanilyen nehéz, de 95 helyett csak 75 lóerő (szintén 1.4), mégsem érzem gyengébbnek, sőt talán kicsit dinamikusabb is a Focus (megindulni egy fokkal jobb vele). De mondjuk 16 éves kocsiknál a gyári számok sokat szerintem már nem számítanak / kétlem, hogy hoznák ezeket az értékeket. Illetve egy dolog a max lóerő, de nem ismerem a nyomatékgörbét, ami talán érdekesebb a mindennapokban.
Na de a lényeg, hogy nem gondolom használhatatlannak egyáltalán, így ha kifogsz egy jó állapotút, pusztán a motor miatt ne mondj le róla. Persze ha van nagyobb, az jobb.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68279 üzenetére
Na jó, de lehet opció autóbérlés is, nem? Nem tudom mennyivel több, ha külföldre viszed, belföldön lehet bérelni értelmeset 8k/nap körül. Akár a mostani alkalomra, akár úgy általában nyaraláshoz.
Gabady, Fehér Farkas, eTrade: köszi a részletes infókat, görbéket! Így érthetőbb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Én pl. innen béreltem (itthonra), itt nincs kaució + lehet kérni kisebb casco önrésszel, persze ettől még kockázat, de hát az autózás veszélyes üzem Inkább csak arra írtam, hogy ha betudja az ember utazás költségnek, akkor kevésbé fáj, s utána nyugodtabban lehet keresgélni. [link]
Amit én vettem Megane-t, azzal ismerősöm kiment németekhez, illetve most júniusba hozta haza eladásra (mert kint nem használta), és az elmúlt hetekben én is beletettem már 1000 km-t, így hát alapvetően bírnia kell, de ez nagyon egyedfüggő.
Alapvetően amúgy én is ilyen 1.5-2M Ft között nézegettem, FocusII, Ceed volt kiszemelt (ráadásul kombi / 5 ajtós), de egyszerűbb volt ismerősét megvenni, még ha teljesen más is, mint amit eredetileg kerestem. Ez igazából annyit jelent, hogy nem merültem el a használtautó-piacban, nem tudom milyen a helyzet, de valahogy inkább bíztam ismerős 16 éves autójában, mintsem belevessem magam a keresgélésbe...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
Tegnap megemeltem / alánéztem kicsit a kocsinak, megtennétek, hogy véleményezitek, szerintetek milyen állapotban van? Galéria
Amiket én láttam / tapasztaltam:
- Jobb első féltengely gumiharang rendben, de forgatásnál lassul a kerék... fékkel lehet gond? link- Jobb hátsó szépen fut, se hang, se lassulás: link
- Bal első: na ez több szempontból problémás... egyrészt megvan itt is a súrlódó hang, másrészt ha kifordítom, látszik, hogy kiszakadt a gumiharang. Feltételezem be is ment némi por, és emiatt lehet a kopogó hang, ha nagy ívben fordulok.
Forgatás egyenesen: link
Forgatás kifordítva: link
Bentől így néz ki, de van még fent sok kép: link
Állítólag a bal első kerékcsapágy lett cserélve (3 éve), de szerintem a jobb első lesz az, ott szinte új a gumiharang.- Jobb hátsó kerék, a túloldal alapján azt vártam volna, hogy ez is szépen fut, de nem, néha mintha belefogna a fék: link
- Váltó: elég olajos alul, ereszthet valahol? További képek 'jobbra' lapozva: link
- Úgy általában: próbáltam megmozgatni a kerekeket oldal irányban, majd függőlegesen, de így nem tapasztaltam mozgást, kotyogást, zajt, jóformán semmit...
- Kormányzár, próbálom mozgatni a kereket. Itt csak annyi az érdekes, hogy minden (eléggé) mozog: motor, váltó, kipufogó. Nyilván, mert összeköttetésben vannak, na de szabad ennek ennyire mozognia? link Gyanítom a tartóbakok nincsenek már túl jó állapotban, gázadásnál is (szerintem) a kelleténél jobban mozdul a váltó, a motor.
- Kipufogó: elég rozsdásnak tűnik, de nem tudom konkrétan van-e gond vele... Pl. ez a fémharisnya nem túl hézagos, vagy jó ez így? link
A héten szeretném átnézetni egy szervizben is, én a XVII-ben vagyok, itt Stefi Mestert ajánlották. Esetleg valakinek van tapasztalata?
rob210: te hol / merre / mit is dolgozol? Adott esetben tudnál ilyesmi munkát vállalni? (Nem tudom pontosan mivel foglalkozol, csak következtetek az eddig olvasottak alapján)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #68393 üzenetére
Köszi a részletes elemzést!
Okay, hát akkor a féltengely. De összességében azt hiszem így is pozitív, elvégre egy 16 éves autó Jövő pénteken tudom megnézetni jobban, kíváncsi leszek.
A bakokat sajnálom kicsit, a Focusban nagyon szépen jár a váltó, rövidebb úton, feszesen (nem úgy általában, hanem a miénkben - többit nem ismerem), ez annak a teljes ellentéte De meg lehet szokni persze. No vagy ezt vegyük ketté: az egész szerkezet mozgása egy dolog, de gondolom a pontosságon sem igazán lehet változtatni...? Tehát pl. rövidebb legyen az útja, 'bekattanjon' a helyére, valamilyen tömítést, műanyag perselyt cserélni...?Illetve ha nincs problémám, mennyire érdemes csinálni magamnak? Gondolok itt arra, hogy nem tudok semmit a trafóról, felső holtponti jeladóról, fojtószelepről. De 'érzésre' nincs is semmi gond... Érdemes lehet valamit preventív jelleggel cserélni, vagy lehet, hogy ezzel csak magammal szúrok ki?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Félig-meddig elméleti kérdés: ha a magas teljesítményű izzók párja 6-8k körül alakul, s mondjuk fél évet bírnak, nem jobb vétel lehet kiadni 25-30k -t egy LED-es párra? 4* ár, így ha két évig bírják akkor tartamban ugyanott vagy, de nem kell szerelgetni. Vagy ezek nem olyan erősek / mégsem bírják addig / más gond van velük / nem lehet csak úgy LED-re cserélni...?
Most jobban megnéztem s amik itt vannak, azok OffRoad-ok s nem is lehet közúton használni : \ 'Normál' használatra nem lehet LED-re cserélni tehát egy izzót?
Illetve ha már itt tartok: mi alapján érdemes 'erősebb' izzót választani? Keressek rá H7 bulb test -re aztán próbáljak abból következtetést levonni? Jó lenne az élettartamról is némi tapasztalat, illetve ez a színhőmérséklet kérdés úgy láttam eddig elég szubjektív (ki-mennyire látja 'fehérebbnek' vagy 'kékebbnek' a fényt, ha egyáltalán).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz CactuS #68435 üzenetére
Ja oks nem tudtam. Csak úgy adta volna magát a dolog (meg láttam van ilyen kategória), de akkor ez nem ilyen egyszerű, rendben.
A magasfényű izzókkal azért majd lehet futok egy kört. Csak ezzel az a problémám, hogy ugye nappali menetfény nincs, így napközben is menne, ahol így feleslegesen fogyna az élettartam...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #68459 üzenetére
Most pontosan nem tudom már, de nekem is ilyesmi rémlik a múltkori utamról, hogy 3800-4000 körül járt már ha ilyen 130-140 környékén mentem (1.4 16v szedán).
Lámpa: köszi a tippeket. Az a baj, hogy ez a ~17k -s megoldás még lehet érdekelne is Na meglátom még, egyelőre nagyon nem prioritás, de ősztől, hamarabb sötétedésnél mindkettő jó szolgálatot tehet... meglátom, hogy alakul eddig.
Olajcseréhez cuccok megrendelve, hétvégén megcsinálom.
Nem, nem terveztem kulccsal ráhúzni a szűrőtTheoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz MC Pite #68473 üzenetére
Köszi
Egyelőre rendbe teszem a kocsit, aztán meglátom mire érdemes még költeni.Más: sikerült beszereznem 60-as és 80-as fél-flexibilis alu csövet, holnap lehet megpróbálom beszerkeszteni a szétfoszló légcső helyére.
A tengely kopogás kissé aggasztó, illetve alacsony fordulaton mintha valami súrlódást is hallanék... Aztán lehet csak aggódok, mindenesetre remélem rosszabb nem lesz addig, míg nem jut el szervizbe... (utána meg aztán végképp nem )
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
Megcsináltam én is a légcső kicserélését, képek: link
Én 60-as alu csövet használtam, sajnos ezzel is kell ügyeskedni, mert az 'elöl' lévő résznél kb 55mm talán a cső külső keresztmetszete, amire kicsit így nagy a cső (ezért pár helyen bevágtam, rásimítottam, körbetekertem a csövet alu ragasztószalaggal, majd végül egy bilinccsel rögzítettem), míg 'hátul' meg nem elég nagy ahhoz, hogy rámenjen, de bele meg nem fér. Szóval itt is be kellett vágni kicsit, oválisabbra formálni, s betolni a csőbe. Itt inkább körberagasztottam az egészet megerősített szalaggal. Összességében szerintem jó lesz.
Feltételezem a hátsó résznél lévő doboz (nem amibe ez a cső fut) tartja a motor levegőszűrőjét. Holnap megjön az is, hétvégén cserélem (egyelőre ezért nem nagyon tisztítottam ki a környékén, de elég koszosnak tűnt).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
Az olajleeresztő csavarhoz adtak két tömítést, de a dobozon lévő ábra szerint ne használjam mindkettőt. Az egyik egy réz karika, a másik meg fém, belül egy gumiperemmel, kb mint a képeken. Melyiket használjam? Nyilván megnézem a bent lévőt majd, csak egyrészt nem feltétlenül bízok benne, másrészt érdekel miért van kétféle.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Köszi, akkor a réz lesz. Saját kép: + négyszögkulcs (valamiért azt gondoltam kisebb kép alapján, de elég masszívnak tűnik, amúgy ez is KingTony - azért nem vettem végül csak fejet, mert kellett volna hozzá 1/2"-os kulcs is szereznem, ennyire meg most nem akartam belemenni).
Más: a felhajtóról beálltam a garázsba, s mielőtt leállítottam a motort, én is tapasztaltam, hogy fent maradt a fordulat 2000 környékén, majd 1-2 gázadásra visszament 1000 környékére (ha hosszabb ideig békén hagyom, visszaáll 700 környékére, vagy mi is a 'normális'). Mindjárt visszanézem mikkel volt gond korábban emiatt. Gyanakodjak valamilyen hibára?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #68568 üzenetére
Jó hát nem mondtam, hogy mindenre jó Terv szerint egy olajcserére kell, de mindjárt neki is látok (nyilván egy alkalommal is szét lehet cseszni, de gondoltam egy próbát megér, mielőtt egy meló miatt szerszámkészletbe ruháznék).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Sikerült a folyamat Képek
Vicces de ugyanaz a lég- és olajszűrő volt bent korábban is, mint amiket most vettem (Filtron, ugyanazok a típusok). Az olajleeresztő csavaron a fém+gumi tömítés volt, de most felraktam a rezet, nem izomból rángatva, de azért meghúzva a négyszögkulccsal. Kinyitni kicsit nehezebb volt, de azt fater csinálta, így nincs tapasztalatom. Az olajszűrő szerencsére kézzel, könnyen lejött. Kb. egy fél liter olaj maradt még, így ha minden igaz 4.5l van benne, 4dl még férhet, a pálca is 2/3 - 3/4 körül mutat, de meglátom majd némi használat után.
Légszűrő kicsit bogaras volt, de nem volt holt mocskos, elvileg az is ~1.5 éves volt, mint az olaj.Az egyik C5W kiégett a rendszámtábla felett, cserélve lett. Kissé megégette a műanyag házat is, kellemesen porladni kezdett azon a ponton a műanyag, de nem vészes link
Ablaktörlő lapátok szintén cserélve, Valeo valamire + kapott rendes ablakmosó folyadékot már korábban.
Egyelőre ennyi.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- EAFC 24
- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban