-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csatravi
senior tag
Egy kicsit jobban figyeld meg a dolgot.
A gyári bekötésnél mikor világít a nappali menetfény meg a tompított is akkor bizony világít hátul a helyzetjelző.
Mert ugye az úgy működik, hogy
1. Nappali menetfény (semmi nem világít vele együtt)
2. Parkolófény, tompított, reflektor. (Nem világít a nappali menetfény)Másik, bizonyos autóknál most elterjedő verzió.
1. Nappali menetfény (semmi nem világít vele együtt)
2. Parkolófény, tompított, reflektor ( nappali menetfény világít a többivel együtt de csak 50% fényerővel)
tehát ilyenkor a nappali menetfény + fényforrást jelent a többihez de csökkentett fényerővel. -
Csatravi
senior tag
Akkor nem értem a problémád.
Leírod, hogy44. § A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.Eleget tesz ennek a követelménynek az aki felkapcsolja a nappali menetfényt ? Igen.
Eleget tesz ennek az aki felkapcsolja a tompítottat és még mellette világít a nappali menetfény 50%-os fényerővel ? Igen.
Akkor most mi is a probléma ?
Ha elég a menetfény azt használom ha nem elég mert a látási viszonyok megkövetelik akkor felkapcsolom a tompítottat, hogy a hátsó lámpák is világítsanak. Ennél rosszabbat csak az csinál aki semmit nem kapcsol fel. -
Csatravi
senior tag
válasz forceberg #48499 üzenetére
Azért most keveredik itt a dolog rendesen.
Nappali menetfényt akkor használunk amikor a közlekedés biztonságát nem veszélyezteti az, hogy hátul nem vagyunk kivilágítva. Szóval jó látási viszonyok között.
Ha a látási viszonyok gyengülnek felkapcsoljuk a tompítottat. Ennyi.
A régi világban is ez volt mikor nem kellett nappal lámpát használni. Szürkülettől felkapcsoltuk. A nappali lámpahasználatot (nem a nappali menetfényt) a szembejövő járművek figyelemfelkeltésére találták ki nem a ráfutásos balesetek elkerülésére. A nappali menetfényt meg arra találták ki, hogy tök felesleges nappal hátsó lámpát meg műszerfalat kivilágítani. A hátsó lámpából sz@r se látszik nappal. Nem beszélve arról hogy egy követett autó mögül lemaradhatok de egy szembejövő akkor is jön ha én totál lelassítok. -
Csatravi
senior tag
válasz diablo1984 #48498 üzenetére
Gyári szerelésben én még nem láttam olyat ami vakított volna fél fényerővel a tompított használata mellett.
Utólagos felszerelés az más tészta. Ott nem is engedélyezett jelenleg ez az 50%-os világítási mód.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz forceberg #48504 üzenetére
Sajna mindig voltak, vannak és lesznek olyanok az utakon akik soha nem tanulják meg, hogy mikor milyen menetfényt kell alkalmazni a közlekedése során. Lásd pld a ködlámpa, főleg a hátsók alkalmazását.
Ilyen lett a nappali menetfény is. Megfelelő alkalmazása esetén nincs vele probléma.Az utólagosan felszereltek gazdáit piszkálnám meg egy kicsit mert tuti hogy legalább az 50% szabálytalanul van felszerelve. A minőségükről (megfelelőségükről ) nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
Elnézést kérek mindenkitől de az alábbi lemaradt
Üdvözletem Mindenkinek így újoncként a topikban !
-
Csatravi
senior tag
válasz eTrade #69340 üzenetére
Szereld ki és nézd csak meg újra azt a csövet amibe a pálca belemegy. Nem akkor és ott törik el a pálca amikor az egyenes szakaszon halad hanem akkor mikor a görbülethez ér és megfeszül. Neked is a vége törött le amikor újra kihúztad, valószínűsíthetőn akkor mikor a kanyarban megfeszült. (egyenes szakaszon mikor lötyög a csőben mitől törne el ?) Szerintem ott lesz az a csőben. Inkább egy vastagabb anyaggal próbáld meg kitolni ne a pálcával. Én egy km-óra spirállal toltam ki.
-
Csatravi
senior tag
A kondenzviz merre kerul elvezetésre?
Ott ahol az a leírás is mutatja.
El tud az dugulni?
Igen el. Ennek legtöbbször a szakszerűtlen klímatisztítás az oka. Ha a pollenszűrőt kiveszik a helyéről akkor kötelezően ki kell porszívózni a szűrőházat. A másik ok ami elő szokott fordulni hogy nem megfelelő méretű pollenszűrőt szerelnek be így sok por és apró falevél törmelék tud a hőcserélőre kerülni onnan aztán a csepptálcára majd a kivezető csőbe kerül.
Sajnos az 1-2 perc ventilátor utánjáratás nem segít a a büdösödés elkerülésében. Annyi idő alatt a hőcserélő sem melegszik vissza harmatpont fölé.
A legnagyobb gond hogy Renault mérnök tervez felhasználó szenved.
A kondenzvízgyűjtő csepptálca műanyagból van alacsony dőlésszöggel. A műanyag felületnek nagy a felületi feszültsége így az odacseppenő víz nem folyik le rajta rendesen. Hasonlatkén egy vaxolt autó fényezésén gyöngyökben megáll a víz és egy "kritikus" tömeg felett vagy egy szélfuvatlatra leszáguld a fényezésről. Egy vaxolatlan kopott festéken meg megáll a víz teljes felületet lefedve. Kb ez történik a csepptálcán is. Ezt tetézték a mérnökök folyásirányba betett merevítő bordákkal aminek a sarkaiban szintén megáll a víz a felületi feszültség miatt
Szóval itt kezd el büdösödni leginkább. Egyet tehetsz ( vagy még többet de azzal már egy keveset dolgozni kell) ez ellen ami valamelyest segíthet ezen a problémán. Leállítás után mikor járatod a ventilátort akkor a műszerfal légbefúvó felé állítod a légáramot és lezárod. Így a megnövekedő légnyomás a kifolyócső felé is kényszerből jobban áramlik. Ez viszont azzal jár hogy a csepptálca felett is lesz légáram és rásegít annak a leszárításában. De sajna az M2 az soha nem lesz tartósan szagmentes, csak ha nincs használva a klíma. A napi szintű használat annyiban segíthet hogy folyamatosan mosatva van a csepptálca. De pár nap állás után a klíma bekapcsolásakor érezni megint pár percig a büdöset.
A másik segítő megoldás amivel meg dolgozni kell, hogy a felületi feszültség csökkentése érdekében a csepptálca belső felületére úgynevezett hidrofób víztaszító anyagot fújsz ami miatt a víz könnyeben eltávozik a felületről. Sokfajta ilyen anyag van spray formájában.
Húú, az már majdnem egy regény lett[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz Nordik #70728 üzenetére
"Mert mondták megbolondulhatnak a szenzorok. Tudja valaki alapból milyen üveggel szereltek a kettes meganet?"
Kezdjük az elsővel. Semmi szenzor nem bolondul meg. Nekem az M2 lila üveggel szerelt. Legmagasabb hővédő fokozatú. Csak keveset szereltek ezzel az üveggel. Annak ellenére hogy a legnagyobb hőszigetelésű üveg nem kellett semmiféle üres területet hagyni azért hogy a wifi vagy a GPS kilásson rajta. Tökéletesen működött mögötte még a régi GPS navigáció is.
Üvegből több fajta és minőség van. Fajtában, sima üveg, színezett üveg, hangszigetelt üveg, hővédő üveg, biztonsági üveg.
Az M2 üvegbeszállítója a Saint-Gobain Sekurit. A legtöbb M2-t sima színezett üveggel szerelték. Az sima és a fokozottan hőszigetelt üveg között hőmérséklet szempontjából ég és föld a különbség. Ha gyáriba vennéd meg akkor közel 200000 Ft lenne csak az üveg a márkaszerviben.
Egy Saint-Gobain magas hőszigeteltségű üveg hangszigetelő réteggel megspékelve[kép] ~ 50000 Ft + a körítés. (Munkadíj, keret, ragasztó, szenzorgél (ha kell ) )
Jobb helyeken a beszerelésre 10 év garanciát adnak.
Ami a minőséget illeti. Sajna vannak olyan gagyi üvegek amik egy szárazon használt ablaktörlés után karcosak lesznek. Sajna az M2 ablakmosó funkció felprogramozása nem a legjobbra sikerült így sokszor előfordul, hogy ablakspriccelést csinál de víz még nincs de az ablaktörlő már megy. -
Csatravi
senior tag
-
Csatravi
senior tag
válasz #89309696 #70805 üzenetére
..akkor már azért is felrúgják az embert, ha az 1.4-es motor mellett az 1.6-os felnije és gumimérete van fent, hiába gyári és a kaszni változatlan.
Csak a gyárilag kiadott méretekkel lehet szerelni. Ha nem gyári méret az már egyedi átalakításnak számít aminek azért vannak követelményei. Sajna Magyarországon a műszaki vizsga sok helyen a vicc kategória.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
OFF !
Én inkább azt mondanám, hogy kis hazánkban egyre nagyobb méreteket ölt a törvény szándékos kijátszása. És igen, ócska romok is kapnak műszaki vizsgát [kép] (ezen rendszám és műszaki is van és nemrég ált be a parkolóba) míg pld engem az egyik kiégett rendszámtábla izzóért akartak meghúzni a vizsgán.
Én csak azért szóltam, hogy tudj róla hogy bizony lehet probléma is belőle. -
Csatravi
senior tag
válasz LamerGyuri #70852 üzenetére
"A Total-Elf olajos oldal javaslatára öntöttem első körben rossz olajat a váltómba."
Ez mit is jelent pontosan ? Mit és milyen váltóba ? -
Csatravi
senior tag
válasz LamerGyuri #70864 üzenetére
Értem, és köszi !
Azt hittem egy manual váltóba ajánlott rosszat. Az automatákba sokszor tévednek az olajválasztók. Nem is bízom ezekre magamat inkább elolvasom a termék gyári technical data sheet és safety data sheet lapját hogy az megfelel-e a gyártói követelménynek. -
Csatravi
senior tag
-
Csatravi
senior tag
Szerintem ez fejjel lefelé van felrakva.
Amúgy vehetsz vagy készíthetsz hozzá. Ez a cikkszáma .[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz #89309696 #71242 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy csinálsz egy hasonlót és ebből két oldalra elnyúló nyúlványt ami megtartja a középtől távolabbra eső részt is.
-
Csatravi
senior tag
válasz forceberg #71261 üzenetére
Sőt, ha megnézed az alsó táblázatot. ott azt írja hogy megfelel az EN 590 szabványnak.
Abban a szabványban meg tudtommal rögzítve van a bizonyos mennyiségű FAME tartalom is.
Ami januártól megint növekedni fog Így aztán a növényi olaj és állati eredetű zsiradék még több lesz az üzemanyagban -
Csatravi
senior tag
válasz MC Pite #71265 üzenetére
.... jobb lenne ha már régóta erre készítették volna fel a járműveket...
.
Itt írtad le a varászmondatot. Megtervezik az autót de jönnek az okosok és módosítanak az üzemanyagon ami már így kevésbé fincsi a technikának. Ha összhangba lenne mindkét fejlesztés akkor lenne ez dicséretes. -
Csatravi
senior tag
válasz #89309696 #71267 üzenetére
Ezzel teljesen egyetértek !
Miért nem elégednek meg a visszagyűjtött használt növényi és állati zsiradékkal ?! Hatalmas mennyiségben keletkezik és ezzel megoldódik az ártalmatlanítása egy újabb más típusú felhasználás által. És ingyen vagy minimális költségből van ami extra haszon ezen százalékrésznyi mennyiségen! Miért erőlteti a MOL is ?
Amúgy a gázolajban károsabb ez az összetevő főleg a CR rendszereknél ahol a kisebb pár mikronos illesztések már kevésbé tolerálják a minimális lerakódásokat is. Egy Delphi befecskendezőben 2 mikron a legkisebb illesztés. -
Csatravi
senior tag
válasz gixxergabi #71311 üzenetére
Az hogy a chip ez a verzió még kevés ahhoz hogy megfelelően működjön a renaultnál. Nagyon lényeges de kevés. A szoftververziónak nem szabad 2 -2.1- 2.2-nek lennie mert akkor az alap parancskészletet kiritkítják a ferdeszeműek hogy beleférjen a tárolóba a magasabb verzió parancskészlete. Az sem árt ha az eredeti tervezés szerint a nyomtatott áramkör a 4Mhz-s oscillátort tartalmazza. Persze kell hozzá még a PyRen , PyClip vagy DDT szoftver is.
-
Csatravi
senior tag
válasz kalmanchris #71344 üzenetére
Menetesen van rögzítve az elektromos csatlakozása vagy csak rápattintós mint a motor izzítógyertya gyertyapipánál ?
[link] -
Csatravi
senior tag
válasz kalmanchris #71362 üzenetére
Szerintem akkor ilyen lesz az [kép]
Iskra 11.721.054. Vagy ennek a más márkájú megfelelője.
pld. BERU GN20 , FAE 74158 , MARELLI 062900084304.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz rob210 #71371 üzenetére
Nem azzal van a probléma ami hivatalosan van benne tehát gyári. Azzal van a probléma amit a gyártó hagyományos izzóval bocsájtott ki de ledre akarják cserélni. Belül lehet ezeket cserélgetni de a külsőket vagyis azokat amik az autó közlekedéséhez kellenek azokat nem.
Ezekbe tartoznak az első és hátsó fényszórók összes izzója, index, oldal index, féklámpa, tolatólámpa, ködlámpa, rendszámtábla megvilágítás. (talán nem hagytam ki semmit) Ha ebből bármelyik ledes gyárilag akkor abba lehet cserélni, ( ha az oda tervezett és engedélyezett fényforrás ! ) amúgy nem. -
Csatravi
senior tag
válasz rob210 #71376 üzenetére
Semmi gond, tudom hogy mindenki azt tesz fel amit akar.
Én csak azt írtam le, hogy mi a szabályos és mi nem. Azt is tudom hogy vannak logikátlan szabályok is az életben de míg az a szabály addig az a szabály. Aztán hogy kinek mekkora az ingerküszöbe arra, hogy ezen szabályokból, törvényekből mennyit és milyen mértékben hág át az legyen az ő ügye. Addig míg nem lesz az más ügye is. Onnantól kezdve akár igen kellemetlen is tud lenni a dolog.
A sünöket meg inkább nem minősíteném -
Csatravi
senior tag
válasz kalmanchris #71402 üzenetére
Jól látom hogy ez Iskra ..721.054 ?
Más zsebe, de szerintem érdemes lenne a negyediket is cserélni.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz sesomaru1989 #71420 üzenetére
Nem is kell elérnie. Abba a "kallantyúba" a fűtésbox oldalsó takarólemez hátsó rögzítő füle akaszkodik bele. A pollenszűrő saját magát rögzíti ha rendesen betolják a helyére. Biztos hogy benyomtad rendesen ?
[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz sesomaru1989 #71433 üzenetére
Semmiféle csavar nem kell ahhoz, hogy pollenszűrő a helyén maradjon. Én már 22-szer vettem ki és raktam vissza az enyémbe és soha nem jött ki magától a helyéről.
Az meg alapnak kell, hogy legyen ha a pollenszűrőt ha csak kihúzzák a helyéről akkor is kötelezően porszívózás ! Ennek hiányában szokott jönni a sírás-rívás hogy eldugult a kondenzvíz elvezető és áll az utastérben a víz. A büdösödésről nem is beszélve (ami sajna amúgy is van )
5 perc időspórolásból később lesz egy komplett beltér kipakolás (ülések és teljes kárpitozás ) meg 1-2 nap szárogatás.
Kérdés, hogy megéri-e ? -
Csatravi
senior tag
válasz sesomaru1989 #71433 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Robot fűnyírók
- Autós topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hobby elektronika
- EAFC 24
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- DIGI műholdas TV
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Napelem
- További aktív témák...