Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz rob210 #47371 üzenetére

    Sziasztok!

    2014es Méganeról az új családtagunk, a gyári 17es kerekeket 16osra cserélném - illetve a téli keréknek is tervezek egy acél szettet.
    Gondoltam nem rakom át az 5 éves TPMS szenzorokat, veszek 8 újat, egyszer hozzátanítjuk az autóhoz és örülünk. Viszont úgy tűnik (renault szerviz állásfoglalása) hogy minden kerékcserénél be kéne mennem átprogramoztatni?!
    Nem a szenzorokra sajnálom a pénzt (azt is tudnám másra költeni, de egy fene) - de nem azért tartok 2 szettet, hogy évente kétszer álljak sorba a gumicserés csúcsban, hogy ezt 4-5000ért átprogramozzák. :U

    Valami tanítási lehetőségről tudtok amivel OBD-n meg tudom magam is ejteni, vagy inkább keressek olyan helyet ahol kikapcsolják? :(

    Köszi a segítséget! :R

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz mycso #67046 üzenetére

    Tatabányai Császár és a budapesti Baumgartner szerint is
    1, négyet tud
    2, pozíciók nem felcserélhetőek.

    Nem értem, emberek nagyja 5 évente 110-120 ezret költenek rá és évente kétszer mennek a kegnagyobb csúcsban még emiatt márkaszervizbe?
    Kikapcsolásra tudtok alternatívát esetleg? :R

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz #89309696 #67064 üzenetére

    Még nincs, de tervezek.
    Ez milyen, univerzális, beragasztósból 4 db (klónozva jobb esetben a gyáriakatt?)

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz mycso #67070 üzenetére

    Értelemszerűen 4 db-ot tud, 4 szettel nem lenne gáz.

    Várjunk csak: ha csak rossz helyre írja a pozíciót és nem rinyál hogy nem látja, akkor máris más a leányzó fekvése, úgy értettem császárnál mintha nem is látná; de a fordított kijelzés megfelel, ha...
    Valahol(?) kiolvastatom a 4 gyári azonosítót (4,5 éves) és veszek 8db utángyártottat, amivel klónozzuk a gyári ID-t. Akkor nem kell évente kétszer a renaultnál szopni kerék cserekor. Más kérdés hogy azoknak 10k darabja, vagy Kínából 15k a 4db, de nem tudom ki tudja felprogramozni a szenzort/olvasni a gyárit, mert a gumisom csak a 1 márkával foglalkozik.

    Renault nem hajlandó kikapcsolni, gyári diagos kontaktom Esztergom-Tatabánya környéken (meg sehol) nincs egyelőre.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Azt írta a Mégane, hogy a keycard battery Low. 2,9V, csere, az új elemben 3,17 van.
    Ééés továbbra is ezt írja ki :U
    Tipp?

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz gooool #67124 üzenetére

    Próbáltam a négyszeri, meg többszöri gombnyomást, ez egyelőre nem segített. Szombaton megyünk vele egy nagyobb kört (elemcsere óta nem volt használva) aztán meglátom törli-e a keycard battery low-t; köszi!

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz MC Pite #67141 üzenetére

    A jó hír: Ma mentünk az autóval, és nem rinyált többet low keycard battery miatt.

    A rossz hír:
    -3 nap állás után 2-3 másodperces csattogással indult (2014, 1.6 16V 110Le benzin) ami feltételezem azt jelenti hogy a vezérlésmódosító kerék cseréjét is vegyem hozzá a kb ősszel esedékes vezérléscseréhez?
    -Egyúttal ignition és crusie control fault-ot is dobott. Leállítottam, újra beindítottam, ezek nem jöttek többet elő. Erre tippetek van mit nézzek meg? Kedden hoztam el a járművet, azóta garázsban pakolgattam bele, stb; érdemi előzményt nem tudok mondani.

    Gondoltam rálesek mi van a hibatárolóban, de aki ezekben kitalálta hova dugják el az OBD csatit, és milyen golyóálló fedelet rakjanak elé... kívánom naponta kelljen leszedniük. A készletből egyik szerszám sem illik igazán ide, mert úgy nézem fentről kellene kipattintani ha minden igaz [link] - idáig nem sikerült. Néztem korábbi és jelenlegi psa járművekhez képest hogy pl olajszűrő,légszűrő, különöseb a pollenszűrőt nehezebb cserélni; ez van. De ekkora faszságot mint ezt a csati eldugás...

    Bónuszkérdés: Elég idegesítő a kis műanyag minden ajtóban -a kilincs alatt ami gondolom az antenna miatt van- hogy becsukáskor zörög. Erre komplett ajtószétszedés nélkül van valami gyógyír? :B

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz rob210 #67181 üzenetére

    Olvastam, hogy van hozzá szerszám, de az ugye * hogy ehhez szerszám kell. Nem olvasgatnék ha nem lenne mit, bár monitorizni szoktam ezt azt...
    Hó végén megyek a renaulthoz(négy gyári tpms szenzort kap az alufelni, aztán téli szettbe meg veszek utángyártottat hogy klónozhassuk a gyárit; elvileg ez a legolcsóbb kombó(?)), kiszedetem velük ha nem felejtem el.

    Azt hogy tudnám kiszűrni hogy a mágnesszelep vagy a kerék engedi már el az olajat? 4,5 évesen ez kb megszokott, vagy szar olaj gyorsítja? Ha amit most vettem 0W30 A3/B4 Elfet szereti, következőleg A5ös olajat kap (érdekes mód az Eneosé tudja az RN0700at, pedig 2,9-3,5közötti HTHS viszkozitású; hidegen pedig jóval kevésbé sűrűbb).

    Szerk: Elöbb gyakoroltam normális szerszámok nélkül a középső szellőző kivételét, szétesett (megint) a lamella állító pöcök és beesett... Ha megint szétjön valami lightos ragasztót adjak neki? Igaz, most nem akad sehol, de volt már így, aztán utána megakadt, állító lejött.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Srácok, azt honnan tudom meg a Mégane kódját? Bárdinál is vanpár, itt is, de nem tudom melyik az enyém.

    Meglesném a mágnesszelepet, vezérléscsere előtt kicserélném; ha ezután jó, éljen, ha nem, megy a kerék is vezcserénél. Gondolom ez olcsóbb mint a kerék.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz femiki #67192 üzenetére

    Nem nekem szólt, de nem elérhető a videó.
    Szelephézagot mikor ellenőriztetek? (Néha ellenőrzéskor sokat hagynak rá és rosszabb lesz mint előtte, mert 'már homorúra kopott'). Kipufogó kormos esetleg?

    Előzőhöz: Báridnál az alábbiakat írja - MEGANE III Grandtour (KZ0/1) 1.6 16V (KZ0U, KZ1B, KZ1U)

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz forceberg #67194 üzenetére

    VF1KZM4

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz forceberg #67197 üzenetére

    Egy ezüst színű matrica van a jobb hátsó ajtónál az alváz számmal, tömegekkel, mást nem találtam... KZM4 meg egyik programban sincs. :(
    Ez lett volna az ovál plakett vagy valami másnak kéne lennie?

    Fehér Farkas: Forensis kártya? Neked főleg megérné.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz forceberg #67218 üzenetére

    Érdekes...[kép]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz forceberg #67222 üzenetére

    Körbenéztem mindent, nem találtam. Ügyfélszolgálat már nem adhat ki ilyen infót (mi van a matricán/új matrica kérés), csak személyesen a szervizben.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Srácok, megosztanék veletek egy érdekes tapasztalatot a 2014es Mégane-nal.

    Tegnap voltan a Renaultnál (Tatabánya) hogy az új TPMS szenzorokat (4,5 éves a gyári 17es kerékszett, abból nem akartam már átrakni az 'új' 16osba, inkább újat vettem hozzá) bedobják és beprogramozzák az autónak.
    Előbb utóbb elvileg sikerült, az újak a csomagtartóba mentek vissza, nem az autóra.
    Nézem a nyomásokat a szervizből munkahely felé menet, baszki, a 17es (régi kerékszett) adatait látom, ami az autón van. Mondom fasza, el...am egy csomó időt, és nem sikerült a hozzátanítás. Baumgartner és Császár is mondta hogy csak 4et tud az autó. Olvastam valahol, hogy bizonyos sebesség fölött megtanulja a pozíciót az autó, reméltem hátha a szenzort is, de mondták hogy ennél nem így van. Szóltam telefonon hogy ez nem sikerült, mi legyen. Mondták dobjam fel az új kerekeket, menjek vissza és soron kívül hozzátanítják. Este feldobtam a kerekeket, reggel indulok, megyek a kútra beállítani a nyomásokat, akkor gondolkozok hogy nem bimmbammolt az autó. Nézem, jé, látja az új kerekek nyomásást.

    Úgy tűnik nem csak 4 TPMS szenzort tud a Mégane 3.

    Azt kéne kideríteni, hogy bármilyen gyári szenzort simán lekezel, csak kell egy bajuszkapcsolóról indított inicializálás, vagy 2 szettet tud amit a szerviz tanít hozzá.
    Van ezzel valakinek tapasztalat/módja rá hogy kipróbálja?

    Kezelésiből:
    A megadott gumiabroncsnyomás értékének újra beállítása
    A következő esetekben szükséges elvégezni:
    – amikor a megadott gumiabroncs-nyomás értékét a használat körülményeihez (üresen, terhelés esetén, autópályán haladáskor stb.) kell igazítani;
    – a kerekek egymással való felcserélése után (a felcserélést ugyanakkor nem tanácsoljuk);
    – kerékcsere után.
    Mindig azután kell elvégezni, hogy hideg motornál ellenőriztük mind a négy gumiabroncs nyomását. A gumiabroncsok nyomását a gépkocsi használati körülményeihez (üresen, terhelés esetén, autópályán haladáskor stb.) kell igazítani.
    Bekapcsolt gyújtás mellett:
    – röviden nyomja meg többször a(z) 3 kapcsolóját a gumiabroncsok nyomásának
    kiválasztásához (tájékozódjon a „fedélzeti számítógép: utazási paraméterek”
    című részében);
    – a beállítás megkezdéséhez hosszan (körülbelül 3 másodpercen keresztül) nyomja meg a(z) irányítón a(z) 3 -t. A villogó gumiabroncs, majd a(z) „Pressure ref Ongoing” üzenet megjelenése jelzi, hogy a referencia-nyomásérték memorizálási kérését a rendszer figyelembe vette;
    – a beállítás menet közben több percig is eltarthat.

    Más:
    @rob210: Laguna 1 hátsó futóműve hasonló tűgörgős lenne mint a PSA-nál egyes típusok? [Mert ott nem a hidat kellene cserélni, hanem a csapágyat lenne célszerűbb, mint tettük családban az összes ilyen autónál. De az emberek 99,99% százaléka megvárja míg nyikorog, terpeszt, lezabálta a féltengely, majd egy komplett, valamilyen minőségben felújított hidat rakat fel, persze jóval drágábban mint a pár csapágy ára.]

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz gixxergabi #67439 üzenetére

    Ez ha jól sejtem nem gyári program, hanem egyéb (?). Ezekszerint elvileg tudnia kellene a 2 szettet az enyémnek is :R [Érdekes hogy a kezelésiben is van némi ellentmondás az egyes és hármas fejezet között.]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz Plero #67460 üzenetére

    Ahogy a kolléga írta, a lényeg a ACEA C4 ill Renault RN 072 (kevés cégnek van ilyen, általában a top olajakat írják a keresők, pl Castrol Edge, Eneos Sustina). Én speciel a dpf nélkülibe se nagyon töltenék 40es/főleg groupII-es motorolajat; oda elvileg C3-as, mondjuk 0/5W30 ajánlott, de 40 is megengedett, Elf vagy Eneos pl (kedvezménnyel hasonló árban vannak, anélkül az eneos általában olcsóbb).

    rob210: Kösz, úgy tűnik annyira mégsem volt köcsög a renault hogy ne tudjon 2 szettet (a szervizeket meg egyelőre hagyjuk hogy miért ezt mondták, várom a választ/délután megyek cuccért és rákérdek.)

    gixxergabi: Köszi, én is épp akartam kérdezni a progit. A pyrent is használod, emrt mittomén paranccsorsból tudhat többet is; vagy? :B Egyelőre csak szenzort tanítanánk hozzá, kolléga vett renaulthoz valót kínából (16k a 4db) és megnéznénk hogy hozzá tanítható-e.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Nemsoká nekiesek a motortéri biztitábla kiszedésének (a fedelet levéve még nincsenek ott egyből a biztik)...
    Balfasz módon a kurvára megtépett olajszűrőt (leeresztő csavar meg kézlaza volt b..a meg) vászon után körmös olajszűrő fogóval akartam leszedni, aztán a hajtószárral sikerült a generátor és valami között zárlatot csinálni :W
    Persze olajszűrő meg se moccan továbbra se; és fosok hogy ez mamutbizti volt, nem egy sima 30-40 amperes :(

    Szerk: ezt kinyitottam, elég szarul férnibhozzá a méréshez, rohadtul remélem csak egy ilyennkis bizti ment ki *fingercross*.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz #89309696 #67488 üzenetére

    Rongyon és ujjamon kis égésnyom és a kis pukkanás hang (nekem) jobb előről...

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz #89309696 #67488 üzenetére

    Nem túl fasza a helyzet, fék behúzva van, még nem tudom hogy oldom, plusz akad itt még pár dolog: [link]

    Szerk: egy kültéri biztitáblakiosztás is jól jönne, Haynes könyvben sincs benne :(

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz #89309696 #67495 üzenetére

    Nincs töltés, előbb néztem.
    Kézifék kioldása ilyenkor hogy megy?

    Hát, kurvára nem vettem még sose le sarut olajcseréhez, ez elég kemény leckének tűnik...

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Csomagtartóhoz még nem férek hozzá, megpróbálom megnézni, köszi.

    Motortéri biztidobozban minden jó :(

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz rob210 #67507 üzenetére

    [kép] ez akkor csak az egyik oldal?
    A lámpa mögötti dobozt nézegetem, két nagyobbbrelé, minimum egy 30A bizti van ott, de úgy nézem a szívócsövet ki kell bányászni hozzá... Sokat lendítene egy doksi/ha nem vakon tapogatóznék.
    Fuck, vissza a táblához. Az alsó sori csatlakozókat nem tudtam leszedni előbb; nekifutok megint.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz rob210 #67512 üzenetére

    Nem, K4M (110).

    Ma nem tudtam folytatni, ennek a táblának a másik oldalán is kéne lennie?
    Mivel 1-1 motor van a féken, azoknak kéne direktbe nyál hogy mozdítható legyen?
    :R

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz rob210 #67518 üzenetére

    1, A másik felén az azt jelenti hogy szedjem szét az UPC(? - a kültéri biztis egység) burkolatát és a nyák másik oldalán, vagy valahol alatta/akku alatt kellene hogy legyenek a nagy biztik?

    2, Jut eszembe, mérjek egyet a generátor és az akku között hogy van-e fesz, és reménykedjek hogy nincs (elvileg akkor egy mamutbizti ment ki; mert ha van fesz, akkor az nagyobb szopónak tűnik :( )?

    3, Fizetősen legalább lehet valaki, aki tud némi iránymutatást/rajzot adni hibakereséshez? Egybe vannak a kábelek eléggé kötelgelve, 'vakon' meg elég nehéz hogy azt se tudom miket keressek (hány egység/bizti van).

    4, Ha elakadok ezzel, Kom-Egom, esetleg Bp környékén tudtok esetelg olyan javasolni aki ilyet javít (és nyilván már látot párat közelről)? (2014 Mégane)

    5, A rögzítőfék esetemben ha jól sejtem -ha nem találom meg a hibát- leszerelős történet lesz? Mondjuk nem szedtem még ilyet szét/le, nem tudom hogy szorít rá (gondolom itt nincs belső dob, hanem a munkahengert/betéteket szorítja neki az aktuátor)...

    :R

    Bass:M2 1.6 16V? A Renault elég alacsonra a rakja a lécet a gépkönyvben, konkrétan az A3-as olaj a létező legalapabb. Annyira, hogy a tizenéves Briggs motoros fűnyíróba is jobb olajat írnak elő; és nyilván nem egy kategória a kettő. Én a sajátomba első körben egy A3/B4 0W30ast (SL) céloztam meg, de utána találtam meg hogy RN0700as minősítést tud pl az eneos A5-ös 5W30as olaja, amikor kb minden szempontból jobb (és igen, hígabb is) mint ez az Elf amit most vettem. Árban a 40es GrouI/II-es olajakhoz képest alig van különbség, nem is értem minek írnak elő ilyet/minek töltenek bele szerelők is ilyet (beleértve a márkaszervizt is) mikor sűrűbb, instabilabb/kevésbé tartós, kosz oldási/lebegtetési képességei is rosszabbak.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz Bass #67539 üzenetére

    Hivatalosan: igen, jó bele.

    Egyébként: miért nem raksz bele normális olajat? :F Nem az a kérdés hogy miért igen; miért ne?
    Olajinfo.hu vagy mazda doktor anyagait érdems átfutni akit érdekel egy picit az olajtéma, vagy Gajdán Miklós közérthető videóit.
    Évente nem szeretek 3-4000et ezen spórolni; inkább minél kevesebb ideig tartson hidegen a sűrűbb olaj okozta kopás(ha közben alacson fordulaton az ember meg erölteti a motort mikor még nincs normális olaj áramlás), járjon könnyebben/kevesebb energiával a motor, legyen minél hosszabb idieg stabil, lebegtessen minél több koszt, minél kevésbé járuljon hozzá a koksz kialakulásához.

    Általában a castrol.de oldalon nézem meg mi az ajánlott olaj, mert kishazánkat valmaiért melegégövi országnak sorolja be, illetve néha akkor baromságot dob a magyar oldal ami még oda sem lenne igaz. Megnézem -ha van- a gépkönyvet; a szabványt. Ha ismerem a partner olajcéget (mint a psa-nál a total vagy az elf) akkor náluk is van hogy ránézek, mert sokszor újabb infó van, mint ami a tizenéves gépkönyvben szerepel. Pl így kiderül hogy az ezeréves gépkönyvben nem ltező olaj (A5) is simán mehet a TU motoroknak, és tényleg, halkabb vele, a fogyasztásra is van egy hangyáni pozitív hatása, és jobb állapotú hosszabb távon. 2-4 helyen megnézni sem több mint 5 perc.

    Jó olajjal sokat, nagyon sokat kibírnak a mai (2000től) motorok,nem egy nem két példa van fél, akár 1 milió km-re. Sűrű silányabb vackokkal garantáltan nem fognak ennyit elmenni.

    gixxergabi: Igen, valószínű, a 60/80A+ -os biztiket.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz Bass #67546 üzenetére

    Mint többen írtuk már, igen.
    A jósági sorrend:
    A3 > A3/B4 > A5/B5 általában (nem a nagyobb szám a 'jobb', de jelen esetben ez a sorrend). Ugyan a B az dízelmotorokra vonatkozik, de a második magasabb minőségi szint mint az első.
    Enyémbe a márkaszerviz természetesen 40es olajat rakott :U, a szokásosnál langyosan is sűrűbb már. Bár ha most nem állok neki a cserének, nemsokára elhagytam volna a leeresztőt és akkor már mindegy lenne... Egyébként 3 napi állás után már van a keréknek hangja (104E km). :(((

    Kaptam egy biztosítékos pdf-et, innen küldte valaki? Ha igen, köszi!

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Ha Minden igaz, akkor megvan a beteg... [kép]
    A bal felső pin és a többiek között szakadás van, egyébként a többi pont között kapcsolat van; ha jól sejtem ez a hiba.
    Elvileg az ott az F4,Biztosíték: motortéri biztosíték- és relédoboz (597) - generátor (103).
    Csak egyben cserélhető az egység.

    szerk: A szarul szerelhető franciázásnak mégiscsak leht alapja; pl ebból kiszedni az akkutartót az nehezebb mint a halálcsillag gyengepontját megtalálni... rengetegféle kötőelem, rengeteg kötés, és sok az egmyáshoz rögzülő elem... És a csatlakozók is relatív szarul oldhatóak. Az általam korábban szerelt franciáktól/egyebektől bőven eltér.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz rob210 #67552 üzenetére

    Nem szedtem még szét; elsőre bontottan 12k+posta, újonnan 15,6K+posta árat találtam, megvárom anyámat mennyiért tudná beszerezni (vszínű ennyiért, és nincs posta).
    Mert ehhez van valahol bizti amit simán meg tudok venni? (nem donorból, hanem boltból gondoltam) megköszönöm ha van infó (gondolom ekkora biztis csavarosan vanak úgyis rögzítve már).

    Persze, mindent meg lehet szokni, és nyilván ha kicsit kiismerem jobb lesz -VW-ket egyébként nem szeretem különösebben van jónéhány szar megoldás- de azért egy hasonló kaliberű psahoz képest háromszor annyi idő kiszedni. Ami egyébként nem is sikerült, de mozdult annyit hogy már le tudjam húzni a csatikat. Ezer vezeték van hozzá csatlakoztatva körbe, meg az ecu, meg fent és jobbra is rá van csavarozva több dolog, meg alul meg elől meg, meg kötegelve meg pfff... Maradjunk annyiban menne ez szebben is, rutintalanságom ide vagy oda :B

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Egy A5ös 5W30 az hígabb 0, 40 és 100 fokon is mint egy A3/B4-es 0W30. A hideg oldali szám a csak a szivattyúzhatóság -35 fokon, így lehet hogy 0 foktól felfelé hígabb az A5-ös 5W30.
    1-2 castrol példának RN0700as olajokból: kin. viszkozitás 40 °C-on/kin. viszkozitás 100 °C-on
    A3/B4 10W40: 99 / 14,7 (GTX)
    C3 5W40: 76 / 13 (Magnatec)
    C3 0W30: 72 / 12,3 (Edge)
    A5/B5 5W30: 54 / 9,6 (Magnatec SS)

    Annál ugye egy csak A3/B4 nyilván sűrűbb, a sima A3 (5W30ban ritka) még sűrűbb, a 40es olajok meg mint a nemrég linkelt videóban egy egészen más liga. [link]

    Azzal egyet szoktunk érteni hogy a kopás nagy része hidegen következik be. Milyen akkor az olaj? Sűrű, nincs meg a kenést adó normális áramlás, hogy kialakuljon az olajfim. Nem a nyomástól lesz kenés, az áramlástól. Turbóknál különösen igaz ez, hisz siklócsapágyakat használunk (van pár golyóscsapágyas próbálkozás, de elé sok a probléma velük).
    Namost ha hűtés/kenés/tisztántartás végett az a jó hogy áramoljon rendesen az olaj, mi a fenéért raknánk az optimálistól (A5, de min 0W30 A3/B4) sűrűbb olajat? Mert megengedi a gépköny, aminél annyi a cél hogy a garanciaidőt kibírja úgy a motor? Szimeringeknél, tömítéseknél nagyobb a nyomás (motorból kifelé), nehezebben megy át a pici réseken (lásd toyotás cikk akit érdekel a korábbi hsznél) és hamarabb leromlanak a tulajdonságai.

    Jönnek néha a 100.000Km-es városi legendával, aminek lada/smart/N45B20S/wankelen kívűl az égvilágon semmi jogosultsága nincs, általában 2-300ezernél legtöbb motornál még látszik a gyári hónolás.
    Igaz, szar olajjal használva vezérműtengelyen/himbán már akár 100nál is látszanak bemaródások, és akik elég idióta módon alacsony fordulaton terhelik a motort, akár oválisra is koptathatják az egyébként golyóálló motorok blokkját is ennyi idő alatt. De eredendően nem kell vastagabb/silányabb minőségű olajra váltani sokatt futott autónál sem, a 100-200 meg messze nem sok.
    Sajnos sok motor érzékeny a normális olajra (relatív régiek is, pl vw 1.4 75, psa/bmw 1.4 88, és a legtöbb japán/változó szelepvezérléses motor) vagy épp a részecskeszűrő miatt is kellene, vagy épp a kokszosodás elkereülése végett. Mert ugye szar a prince/tsi motor is, persze, de itthon még a büdös életbe nem kapta meg azt az olajat, amilyen minősítést előírnak hozzá, hanem 5w40/10w40. Igen, márkaszervizben is, legyen skoda/vw/suzuki(a 0w20-as ajánlás helyett az 1.5ösbe pl). Nyilván mindegyik gdi jobban kokszolódik, és minden részecskeszűrőnek egyszer kampó lesz, de nem mindegy hogy mikor/mennyire.

    Ha adalék, prolongot javaslom esetleg; de elsősorban jó olajat. Nem, nem az amcsi túlzó tv reklámból láttam, teljesen más bemutatón találkoztunk vel (szerelőknek/autóboltosoknak), wattmérővel ellenőrizve, stb. Csodát nem tesz, mondjuk úgy picit feltölti a felületi egyenetlenségeket, ezzel picit kvázi keményebb lesz; pont, csodát nem tesz. De ezt nyilván addig érdemes használni amíg jó állapotban a motor és még síkok kb a felületek.

    A legjobb amit a motorral tehetünk, ha az előírásoknak megfelelő (benzineseknél most itt ar RN0700ról van szó) jobbik olajat vesszük, és nem terheljük normális kenés nélkül a motort (azaz mint a munkagépeknél, a személyautóknál is be kéne alul is pirosozni a fordulatszámmérőt, és 1500 alatt pirosnak kéne lennie).
    Ez pl nem azt jelenti hidegen hogy nem forgatjuk; pont hogy forgatjuk, legyen áramlás, de relatív lassan emelve a fordulatot (nem 60%os folytószelep állás mellett) és nem 18km/h-nál húzzuk a kettest, hanem minimum 26nál mondjuk - ahogy a klasszikus írás is említi, a nyomaték öl, nem a fordulat - és rendes gázzal tolatunk ki az udvarból, gázfröccsel/csúsztatott kuplunggal, nem 1100as fordulaton enyhe emelkedőn a még sűrű olajjal, akár becsörgő motorral. A fantizájára bízom annak aki ezen még nem filózott hogy a becsörgés az vajon mitől lehet; mi nincs ilyenkor a fém alkatrészek között aminek lennie kellene (oldalbordáknak is érdemes ezt foganatosítani).

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz #89309696 #67566 üzenetére

    Ha a többieket sem zavarja írd/linkeld; én a tervezettnél sokkal hosszabban írtam így is. Arra próbáltam rámutatni, hogy bizonyos képességeken/minősítésen túl nem azért használunk kétfokozatú olajakat, hogy sűrű (és általában alacsonyabb kategóriás/alapolajú) kenőanyagot töltsünk bele.
    Nyilván a megengedetteken belül(!), a szélsőségesebb esetekkel nem számolva.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz #89309696 #67590 üzenetére

    Preventíve Wynns Egr tisztító spré? Ha nem atomvastag dzsuva van, elég hasznos (akkor is old, de azt már ne vigye befelé ha sok a retek), sokszor kezelés közben csöpög a fekete cucc a kipufogóból.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz rob210 #67594 üzenetére

    Egy kis kerozinnal sok kárt nem okozunk szerintem; a kérdés az hogy mennyi cuccot old le - egy nem tökig lerakódott motort nem hiszem hogy tönkretenne. Környéken pár szerelő komolyabb lerakódást is takarít ezzel (fojtószelepet kiszedve, minden mást csak ezzel) azt már nem díjjazom. Általában nincs belőle baj, de ott már jöhetnek le nagyobb darabok is. Évente/15.000enként szoktam az autókat a családben ezzel kezelni, plusz utána petrol extreme cleanert a tankba - az eredmény hasonló mint egy kiadós autópályázás után.

    Bár ha nem a nagyob darabok levállásáról beszéltek, akkor viszont érdekel hogy mi a tapasztalat vele.
    Túl sok bontás nélküli alternatívájáról nem tudok;(normális naftát tankolok, normális olajat használok, időnként beleöntök egy-egy injektor tisztítót is a tankba, és kihasználom a gázpedálutat gyorsításkor, mégis képződik mindig egy adag dzsuva) - viszont ha vannak még ajánlott alternatívák, megköszönöm ha megosztjátok. :R

    Más: Akksi modult megrendeltem; viszont a régit megcsinálnám, ha van infó hol találok bele alkatrész, megköszönném. Bár úgy látom (képen, nem szedtem még szét) hogy egy része simán az alaplap egy részének átolvadásával véd, nincs átcsavarazható bizti?

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz rob210 #67597 üzenetére

    Az első érhető, a szelepszár kikeményedés furcsa (nem tudom milyen szer volt) de nem kizárt.
    A habos gépi tisztításról is találtam korábban negatív tapasztalatokat; de diószóraTni évente egy tűrhető állapotú motort nem szeretnék (és megelőző jeleggel szoktam másoknak javasolni a kerozinos sprét is ezek miatt; lehet benne ráció hogy mindezt mondjuk olajcsere előtt csinálják/jam meg).
    Köszi :R

    albiosz: Suzukinál filérre mindenkinél ugyanannyi az autó, van a listaár,és a hahun is elérhető ár (már a full kedvezményes, speciálisabb flottás kedvezményt is tartalmazót írja ki sok kereskedő, amit magánszemély nem kap meg). De ahogy leültem az asztalhoz egyből megadták azt amennyiért a hahun is mennek.
    Mikor a Clio kombikat nézegetemm bemutató/újak közül, megnéztem a listaárakat és a hasznaltauto.hu-n lévő hirdetéseket, és úgy láttam hogy kb 3-400E ami ebben az ársávban max beleférhet, nyilván egy full közeli/jobban felszerelt példány esetén, fapadosoknál szerintem kicsit kevesebb a játéktér.

    Hangszóró: Ha épp hangszórózunk (ugyan épp nem ez a legnagyobb bajom...) de a Megane3 gyári (mélyközép)hangszóróit cserélném, vagy csak a hátsókat aluláteresztővel; van olyan hely ahol érdemes nézelődni lehet tapasztalat az autóval/konkrét hangsugárzókkal? Sajnos a 13as méret eléggé lekorlátozza a felhozatalt és a végeredményben sem várok óriási ugrást a fizikai korlátok miatt. Van 1-2 típus ami megy keret nélkül is,(bár abból inkább szetett találtam) bár gyanítom jobban járok a kiemelőssel.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz atosan #67045 üzenetére

    Most néztem a linket csak; ez alapján érdemes lehet utánakérdezned...
    Előző autókba próbáltam 13 és 16os koaxot, de a boka magasságból érkező magasokkal sokra nem mentem, cserébe a mélyekből is jóval kevesebb(freki, dinamika, mennyiség egyaránt) volt. Így csak sima mélyközép került az ajtóba.
    (Meg korábban volt kickbass mélysugárzó is, de bizonyos körülmények között lement 2 Ohmig és azt nem tolerálta a gyári fejegység már, lekapcsolta a kimeneteket.)

    Captur: Logan MCV-ben próbáltam a 0.9 Tce-t, k*rvára jól vitte, nagyon meglepődtem. Sőt, még hangra és karakterre is kellemesebb volt (és erősebbnek is érződött mint a 112 lovas boosterjet a Vitarában). Szögegyszerű a turbó, közvetett befecskendezéses(!), én mindenképp ezt ajánlanám ha várhatóak rövid (nem melegszik be rendesen az olaj) utak az autóval, nem a GDI 1.33-ast (attól függetlenül hogy tök jó kis motor lett).

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz Gombinyó #67607 üzenetére

    Feltételezem nem vezettél még ezzel szerelt autót?

    Arra tippeltem, hogy egy égészséges 1.4esnek fog érződni (1.2esek az 1,8asokat hozzák alul, az 1,6osokat felül érzésre), de inkább hasonlít alul 1,8ashoz a 0.9 tce is, és ameddig próbáltam (4 személlyes 70-80km/h-ig) addig az ereje fent is inkább 1.6oséhoz haosnlított mint 1.4eséhez). Nem tudom hogy, de hasonló pozitív csalódás mint amikor kis kasztniba próbálja az ember az 1.4 HDi-t, és marhára nem úgy megy ahogy 68 ló alapján várná.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Kiindulva akár más gyártók, akár a renault egyéb motorjaiból, soknál van pár dolog amire figyelni / 'típushibánál' hivatalos idő előtt cserélni kell. (Kollégák 1.6os renault motorjainál trafó, okoskerék, injektor; a 'tuti' turbómentes motoron.) Szeretem ha van elég tapasztalat egy hajtásláncról, és tudja az ember, hogy mire készüljön - legalábbis 1-2 dolgot preventív cseréljen (mint 1.5 dci régebbi verzióknál hajtókarcsapágy az erősebekknél, vagy nagynyomású szivattyú a delphi rendszerűeknél).
    Megkockáztatom hogy az 1.3 sem lesz egy sokkal megbízhatóbb cucc, csak még nem ismerjük eléggé. De záporozhatnak rám a kövek, vállalom :B .

    Visszakanyarodva másfél hónapja érkezett utoljára pl olyan kérés, hogy még szűk 3 évig 50km-re jár dolgozni, utána nyugdíj, és főként helyben lesz használva; milyen új autót nézzünk.
    Na; ilyenkor ki mit merne ajánlani mint jó eséllyel strapabíróbb hajtáslánc rövidtávozásra? (Kia/Hyundai 1,4MPI, 0.9tce, 1.2 puretech volt amiket első megnézésre ajánlottam, de 1.2 110 puretech motoros autót vett végül, mert már nem volt a szívó mpi, és tetszett neki az új Cactus - majd figyel az üzemanyagra és olajra.)

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz rob210 #67615 üzenetére

    Ez csak 1-1,5 éves nem? Hát, jöhet az újabb kövezés, de nekem nem a megbízhatóság záloga ha a mercivel dolgoznak; pl egy csokit tennék arra hogy ez megint biciklilánc használatát jelenti.

    Megbízhatóságban nem annyira tartok egyiktől sem, ami szimpatikusabb kisebb autóban, hogy nincs részecskeszűrő, meg eleve az indirekt befecskendezés miatt valószínű kevésbé kokszolódik.
    Igazából alig van modell amibe mindkét motor elérhető, de azok mind könnyebbek, nagyobb eséllyel rövidtávoznak vele, 0.9eznék.
    Nagyobb méretben/nagyobb távokra meg nincs kérdés, mert csak a nagyobbik elérhető.

    Ha már korábbi motorok; a K4M (858) 2014 környékén normális olajon (főként v.m.kerék) kívül érinti még valami; pl injektor ugyanaz lehet mint a korábbiakban, vagy nem nagyon van erről infó? Gondolom egyenetlen járás/3 hengerezéssel a tünet ha betegeskedik (mint említetted is a trafót egy ideje változtatták már)?

    Scalar24: Gyári fejről hajtanám, így gondolom elsődleges az érzékenysége lenne. Ha ne adj isten találok olyan ami gyárilag aluláteresztő szűrős(hátra), az még még jobb. Csodát nem várok, de siralmas picit karcsú ami az autóban gyárilag van, asszony C3mk1-e egy hifibarlang a Méganehoz képest. A gyári fejből is sejthető hogy nem vájtfüleskedni akarok az autóban, csak ne tűnjenek el a 250Hz alatti hangok menet közben.

    Tényleg, most Mégane vagy Megane?

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz rob210 #67622 üzenetére

    Arra utaltam, hogy régi golyóállónak hirdetett motorok sem feltétlen voltak hibátlank (mostani közvélekedés hogy a turbó a sátántól való, és minden ami még szívómotoros az hibátlan és elusztíthatatlan).

    Illetve a sajátomra is kíváncsi voltam van-e amire jobban figyeljek. 3 nap állás után adott hangot, úgyhogy vezérléssel cserés lesz; vagy ha még előtte érdemes a szolenoidot cserélni és olcsóbb, akkor kezdem azzal.

    A 0.9 tce az szívócső befecskendezéses, azaz kevésbé kokszolódik; emiatt, és a dpf hiánya miatt alkalmasabb szeritem kisautókba / rövidtávozásra.

    Bocs, előfordul, hogy csapongok.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Köszi srácok; úgy látom a zenét sokféleképp értelmezzük. :)

    Csomagtartóban mélyládám tuti nem lesz, koax hangszórók, és másik fejegység sem.

    Volt már kompakt mélynyomóm is, nem rossz; egy tipikusan hallgatott hangerőre érdemes belőni, felette/alatta nem az igazi (szintén jelillesztővel az erősítettről, igaz, abban gyárilag volt).
    A gyári bose-t az ülés alá(drága bontottan is), vagy egy bármilyen pótkerékmélynyomót (és hozzá a jelillesztőt) azt esetleg vennék, ha a mélyközepek cseréjével még mindig messze leszek attól amit elvárok (10ből 8 autó gyári, nem feláras hangcuccával ki vagyok békülve, már megfelel).

    Pontosítok, ha még kell, és ha már sikerült egy ... pótkerékszettet szereznem (ami idáig lehetetlennek tűnik bármilyen bontóból), akkor kaphat egy pótkerékbemélnyomót. :)

    Gyári fejet nem cserélem (rendes hifire van a szobában elég cucc) - többet ér a kényelem; bt, sebeségfüggő hangerő, tolatóradar, kormányról vezérlés, stb. Több autóban javult a hang normális merevítés és egy normálisabb, érzékeny mélyközéppel, reméltem van egy kedvelt/bevállt típus is kipróbálom azt én is.
    Normális fej kerül annyiba mint amit az egészre szánok - tudom hogy gyenge a gyári, de tizen/huszonezerért sem sokkal jobb van (dac-al is végigjártam hosszú lépcsőt); és 99%ban bt-ról játszok zenét.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Gumi/felni / kerékmérés:
    Nem tudom van-e a topikban még aki ezzel foglalkozik, megmértem a 16"os Kaleido(6,5") + 205/55R16 PremiumContact6 súlyát, 19,0 kg. Kicsit több mint amire számítottam.
    Főként a 17es Pragma (7") és a 4mm-es Sportcontactok 19,7es súlya mellett.

    Nincs valakinek 16os lemezfelnis, vagy akár 15ös kerék adata véletlenül? :)
    (Előd 15ös lemezkekerekei 14,7kg-ot nyomtak, nejem 14es alukereke 13,5-öt).

    A semmitől több ez is, csak ha lenne 5 csavaros, Meganra való adat az pontosabb lenne :R

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    eTrade, gaabdy, rob210: Szelep és hf közötti tömítésről van szó, amit azért cseréltek mert szivárog ott a olaj; vagy ez egyéb tömítés? A 8200162970 lenne az?
    Úgy látom 25000-től indulnak a szelepek (ebayről olcsóbban is); ha pár nap állás után csatogva indul, érdemes ennek a cseréjével kezdenem; vagy csak kapjam ki a meglévőt, egy tisztítás féktisztítóval, tömítéscsere ha már ott járok, oszt nézzem meg van-e javulás? Ha meg nincs változás, akkor még idén a vezérléscseréhez mindenképp csapjam hozzá a kereket.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz CactuS #67662 üzenetére

    CactuS: Nem simerem az RS-t. Nem félek jobban a sportos (kis)autóktól mint a simáktól, átlagban a sportosaknak inkább volt gazdájuk; szopó mindennel lehet.
    RS-nél, Swisft Sportnál is kicsit a kerék/futómű nyugtalanít, amikor mentem hasonlókkal, minden komolyabb kátyú stresszfaktor volt a /45 vagy /40-el és fájt is ha nem sikerült kerülni.
    Clio 3 GT(mondjuk ritka), Punto 1.4T (szívócsőbefecskendezéses a 120 lovas), DS3 (1.6 szívót céloznék be magamnak elsőkörben ezek közül, de a THP sem vállalhatatlan csak több törődést igényel megvételkor).
    Esetleg Megane 3 (GT Line) 1.4T, C4 VTR (meglepően jól megy a 120 lovas 1.6ossal).
    Pályanapozni viszont ezek közül az RS-t venném.

    eTrade: Köszi, ha cserélek szelepet akkor hozzádom ezt is. Kintről a szelep 13k-ból megáll, nem is olyan vészes; kérdés inkább az, hogy mit cseréljek először(szelep/kerék), ha pár nap állás után csattogva indul.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz glx #67667 üzenetére

    Hasonló árban van a (ha van nagykerben) Meyle, Monroe, inkább azt preferálnám; de ha belefér leginkább Lemförder(ez kb gyári minőség), ez mindegyikre vonatkozik.
    Ruville, TRW, Sidem ezek közül, Moog cuccokból amikkell találkoztam elég rövid ideig bírták.
    Nem bonyolult a csere, esetleg az alsó gömbfejre nézz rá hogy ennél hogy megy, lánc/nagypajszer vagy egyéb szokott kelleni általában.
    Futóműállításra szükség lesz utána.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz CactuS #67684 üzenetére

    A 195/40R17-hez képest még az is maga a ballonosság szobra :)

    Megjött a frogum csomitálca, elég jó, messze legjobb a korábban próbáltakhoz képest.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz LamerGyuri #67712 üzenetére

    Gumiszőnyegből én a Rezawos hótálcákat szeretem a legjobban(masszív, ki tudom úgy venni úgy, hogy a dzsuva rajta marad, elég pontosak, és ha nem volt gyárilag lábpihentető, akkor szoktak rá tenni).
    A Meganba megvettem a kardántakarót is, egész jó, vékony - könnyen vágható és egész tűrhetően ráhajlik az alagútra. Mostmár tudom hogy a kicsibe is jó lett volna beikszelni :B

    Most olyan tálca kellett a csomagtartóba, ami elég hajlékony, hogy pl a szeparáló is használható legyen vele, meg ha döntve az ülés, akkor kevésbé feszítse a tálca peremét. Korábban/másikba a rezaw műanyagos csúszásgátlós tálcát vettük, de ez a Frogumos sokkal faszább.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Ganz-[HUN]: Én itt már ha tankpucolás van, tuti cserélném a szivattyút is, (elvileg ez deplhis, 65-85 lovas gondolom) plusz hajtórúd csapágyat is.

    Említettem hogy 2,5-3 nap állás után csattogott a Méganom indulásnál mint a veszedelem.
    Gondoltam, hogyle videózom most 8 nap kényszerpihi után az indulást (kereskedés felmérő lapján szerepelt is, hogy első indításkor hangos volt, azóta elakadtunk ezzel, nem reagálnak semmit).
    Most A3/B4 0W30 elf van benne a 40es lónyál helyett, meg persze új (gyári) olajszűrőt is kapott, és simán indult, semmi hangja nem volt; megmaradt az olaj ahol kellett. Persze az most jó kérdés, hogy
    1, ebből mennyit számított a szűrő és mennyi az olaj
    2, a 15k múlva esedékes (120ezernél megejtem még a télen) vezérléscserénél most akkor hagyjam a fenébe a vezérlésmódosító kereket?

    Érdekes hogy az alsó motorburkolatot is 3 különféle csavar tartja... Igaz, dolgoztunk már párszor velük, és rohadtul nem egy egyszerű társaság, de akkor is... Fent fotóztam ahol eltérő kötőelmek voltak (pl ecu) de ezt elfelejtettem, jöhetett a keresgélés.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz Jaded #67831 üzenetére

    A telefontükrözés sokkal érdekesebb kérdés mint a tolatóradar...

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    válasz Jaded #67833 üzenetére

    Tolatóradart nem tétel utólag is berakni, fejegységet és kijelzőt horror áron lehet, sokszor drágábban mint megvételkor az opció.
    Pl enyémbe kínai félgagyiból kb 150.000 Ft lenne egy mirrorlinkes fejegység+kijelző.

    Ahogy kolléga említette, pótkereket se hagyd ki!
    Enyémből kihagyták, és hetek óta nem találok pótkerékszettet a hármas Megane-ba, egy darabot se. Összes bontós leráz, mert nem akarják erre az adót kifizetni. Renaultnál bent csillagászati összeget mondtak (több mint 100.000) a szettre.

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

  • MC Pite

    veterán

    Pici az esélye, de hátha: valamilyen diag programmal van esély állítani az ablakmosó működésén? Azonnal kezd törölni -még szárazon- ez némileg idegesítő. Vagy ez csak engem zavar? :B

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Új hozzászólás Aktív témák