-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaXX81
tag
Üdv mindenkinek!
Adott egy Megane I 1.6e és a kérdésem az lenne, hogy esős időben bekapcsolom az ablaktörlőt és megy folyamatosan viszont ha megállok (pl.: piros lámpánál) akkor magától átvált szakaszos törlésre majd mikor elindulok akkor megint megy folyamatosan, ez valami hiba lehet? Ezt nem számítva minden fokozaton működik az ablaktörlés. -
MaXX81
tag
-
MaXX81
tag
válasz Benir8 #62255 üzenetére
Helló! Nem akarnám cserélni de kénytelen leszek mert ott távozik lassan a hűtővíz. A tömítés csere azért nem megoldás mert már mókólva lett az előző tulaj által, gumidarab van odavágva a csavarok közül is el van nyalva a fej meg még valamivel körbe lett kenve de az ma le is mállott. Szóval termosztátház+tömítés elég lenne amúgy csak gondoltam hogy akkor cseréljük az egészet már. #62256 nem a gyári van rajta műanyag ez is.
[ Szerkesztve ]
-
MaXX81
tag
válasz Benir8 #62300 üzenetére
igen az a gumi lett odavágva nem rajta hanem közte van (nem én voltam) meg ugye látni a 3 csavaron hogy el van nyalva a fej és hogy be van vágva legalább csavarhúzóval ki lehessen szedni. Meg még valami fekete trutyival körbe volt kenve de az magától lejött szinte. De amúgy csak azt a műanyag házat kéne cserélni nem? az alu részét minek?
[ Szerkesztve ]
-
MaXX81
tag
válasz rob210 #62302 üzenetére
Igen arra próbáltam célozni csak hát a szakzsargonom nem túl fejlett, csőcsonk akkor meg termosztát világos
Még 1 kérdés, hogy mióta hajnalban ilyen 0-5 fok van akkor a fűtésem csak langyosat fúj be akkor is ha levezetek 25km-t, ámbár ha pörgetem akkor melegebbet fúj egy darabig de visszalangyosodik. Viszont 10 fok vagy a feletti kinti hőmérsékletnél adja a forró levegőt...
A vízhőfok mutatója beáll rendesen középre, hamar el is éri kívánt szintet szóval az normálisan működik csak fűtésem nincs reggelente, ez mitől lehetséges? -
MaXX81
tag
Hali! Volt egy termosztát + tömítés csere ill. át lett mosva a rendszer majd fagyállóval feltöltve mindezt azért mert konkrétan langyos levegőt fújt be hiába volt meg az üzemi hőmérséklet. A csere után jó is lett hát ma reggelig mikor is megint ilyen lightos meleget adott, viszont ha 3000 vagy az feletti fordulattartmányba autókázok akkor viszont adja a meleget. Mi lehet a gond?
-
MaXX81
tag
Nem tudom, olvasgatom itt ezt a benzin mizériát hogy ki hol mit tankol de az érzésen kívül van valami kézzel fogható bizonyíték is vagy csak placebó?...
-
MaXX81
tag
Sziasztok! Valaki nem tud véletlenül 98-as 1.6e megane-hoz nívópálcát baráti áron? Már jó ideje keresek mert sikerült eltörni de Eger és környékén nem találtam bontókba sem ha neten rendelem akkor meg 10e ft. Ennyit meg nem szeretnék kiadni 1 műanyag pálcáért.
-
MaXX81
tag
-
MaXX81
tag
-
MaXX81
tag
Helló
98-as megane 1.6e 8v motorba van hidrotőke? Ha van akkor is kell szelephézagot állítani? Csak mert üzem melegen van ilyen kattogó hangja. -
MaXX81
tag
válasz rob210 #67558 üzenetére
Én úgy gondolom minden működik. Azt a csatlakozót ha tovább fotózom se látni többet mert a kábelkötegből van kivezetve
Közben az elmúlt napokban sikerült beállítani a szelephézagot és azt javasolta a szerelő hogy legközelebb 5w 40 es minőségi olajat tegyek bele (most Petronas syntium 800 eu van benne 10w 40) illetve látott bemarásokat a vezérműtengelyen szóval nem garantálja hogy idővel nem fog csattogni szelep és hogy új vezérműtengely/himbasor és tökéletes lenne a motor nem tudom mennyire igaz ez az állítás?
[ Szerkesztve ]
-
MaXX81
tag
-
MaXX81
tag
Hello
Szelephézag állítás után következő a tünet: menet közben váltáskor vagy ha éppen üresbe van, a fordulat 1500 alá nem megy csak akkor ha megállok de akkor is csak lassan esik le a fordulat, Álló helyzetben, ha gázt adok akkor is a mutató 1500 körül lelassul mintha meg is torpanna kicsit majd lassan vissza áll ~750 fordulatra. Vagy 2-3 alkalommal volt olyan hogy elindulás után lassításnál benyomtam a kuplungot és le is állt a motor, üzemmelegen már nem állt le. Ez most vajon mitől lehet?
Örülök amúgy ennek a renaultnak, valamit megcsináltatok rajta már adja is a következő feladatot... -
MaXX81
tag
válasz rob210 #67751 üzenetére
Azt nem tudom mivel dolgozni is kocsival járok és meló után egyenesen az autószerelőhöz vittem ahol ott kellett hagyni, majd mikor végzett, szólt telefonon hogy mehetek érte. Légszűrőhöz nem is lett nyúlva illetőleg onnan leágazik egy cső ami a szelepfedélhez csatlakozik, gondolom csak az lett lehúzva. Ha falsot szív azt lehetne hallani is nem?
-
MaXX81
tag
válasz rob210 #67760 üzenetére
Holnap teszek egy próbát ezzel aztán meglátjuk. Már most az van hogy stabilan tartja az 1500 ös fordulatot még sebességben is ha sík vagy kicsit lejt az út (tempomat ). Akkor esik vissza normális fordulatra az alapjárat ha pl 4.-ben már már lefulladásig lassítok és úgy rakom üresbe.
-
MaXX81
tag
Hali
Szóval, az alapjárat még most is rossz és pedig ki lett cserélve az alapjárati motor + a fojtószelepház is ki lett takarítva. Voltam szerelőnél aki állította a szelephézagot ő azt mondta nem attól rossz az alapjárat hanem alapj.motor csere vagy fojtószelepház tisztítás, mondtam hogy ez mind megtörtént, erre azt válaszolta hogy lehet akkor diagra rá kell tenni és törölni az eddig "tanult" értékeket na de ezt ~20e ft csinálják Felsőtárkányba. Itt egy videó hogy milyen szépen durrog a kipuffogó... Mitől csinálja ezt??? Már amúgy kezd elegem lenni belőle mert senki nem tud vele mit kezdeni itt Eger környékén -
MaXX81
tag
válasz #89309696 #68355 üzenetére
Az hát V8... az a szar alapj.motor (ami alváz vagy motorszám alapján lett rendelve tehát nem hasraütésszerűen) az új ami most van benne, trafók(Italy ennyi van rágravírozva semmi márkajelzés nincs rajta) fogalmam sincs hogy jók vagy rosszak, gyertyák kb 1 hónapja lettek cserélve és a gyertyakábel is új, de meg most hogy jók e, én ránézésre honnan állapítsam meg? Szelephézag állítás előtt semmi gond nem volt csak csattogott a szelep most már nem csattog viszont üzem melegen 1500-1700 közt van alapjárat ami csak akkor megy kb 750 körülire mikor pl 4.be lelassítom 1000 fordulatig és akkor beáll normálisan, azt mikor elindulok megint magas lesz az alapjárat
[ Szerkesztve ]
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68359 üzenetére
1 hónapja lettek cserélve a gyertyák. Akkor és utána de előtte sem voltak alapjárati problémák. A gyertyákat is csak azért cseréltem mert ki tudja hány éve voltak már benne. Leírom még egyszer, szelephézag állítás után kezdett az alapjárat így szórakozni utána lett cserélve az alapj.motor és a fojtószelep is ki lett tisztíva, átnéztem az összes gumicsövet ami létezik nem láttam repedést szakadást stb. Hivatalos autószerelő állította a szelepet tehát nem hobbista vagy 1000mester. Mondjuk azt furcsálom hogy neki sem tünt fel hogy nem 100% os az alapjárat mert indításkor szépen beáll 750-re meg egyenletesen jár de nem simán vagy hogy fogalmazzam, van mikor mozgatja a kasztnit is nem durván de érezhetően imbolyog.
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68364 üzenetére
Elképzelhető hogy igazad van. Megmondom őszíntén hogy már bánom hogy elkezdtem cserélgetni rajta a dolgokat bár a jó szándék vezérelt, hagyni kellett volna francba mert azóta csak szórakozik velem. Arról nem is beszélve hogy rohadt nehéz olyan szerelőt találni aki nem menekül el a rönó szó hallatán. Ha hiszed ha nem, volt hogy a kollégám segíteni akart pl szelephézag állításnál mivel egerbe ismer jó pár szerelőt és 7-8 embert hívott fel és egyik se vállalta el utána meg még én kerestem 3 szerelőt és a 4. vállalta be. Szóval a pofámról már leégett a bőr szinte. Amúgy visszavittem ahhoz a szerelőhöz aki a szelepeket állította ő azt mondta hogy nem azért szarakodik az alapjárat, na? Álljak le vele vitatkozni hogy de igen, mert nekem a itt fórumon azt mondták?... Szóval patthelyzetben vagyok.
-
MaXX81
tag
válasz rob210 #68365 üzenetére
De most nem csattog, tehát menjek vissza és mondjam neki hogy hát ugyan nem hallatszik szelephang viszont nem jó az alapjárat állítsd vissza légyszives? Arról volt szó hogy valószínűleg egy idő után csattogni fog illetve az lenne a legjobb ha cserélném a vezérműtengelyt meg a himbasort de arról nem volt szó hogy az alapjárat is elszáll.
-
MaXX81
tag
Én már máson is agyalok mert nem csak ennyi probléma van ám vele, csak azokkal már nem is foglalkozok (fűtés télen nincs hiába lett a termosztát cserélve, az ilyen nagy melegbe a vízhőfok mérő szokott elmenni, le esik a mutato majd visszaáll mindezt rendszertelenül meg még van pár dolog). Azzal vígasztalom magamat hogy 21 éves, örüljek hogy még megy.
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68373 üzenetére
Beletrafáltál ez a szaki tényleg ilyen és igazából megteheti mert más szerelő 20-25 km körzetben nem nagyon van.Én értelek téged de most el kell végezzek egy autószerelői tanfolyamot ahhoz hogy használjam a kocsit? Amúgy csak olvasgatni járok ide fel de néha látok olyan tippeket-trükköket hogy hihetetlen. Pl ez a betanítás is, hol van az leírva hogy mikor mit kell elfordítani megnyomni elengedni stb? Van használati útmutató könyvem de ott én ilyet nem találtam leírva
-
MaXX81
tag
Nem kifejezetten hideget fújt hanem langyosat ami -10 fokba nem melegített fel. Viszont ha enyhébb volt az idő pl 0 fok felett már forró fújt nem csak én tapasztaltam ezt hanem volt hogy vittem dolgozni a kollégát hajnalba télen és nem melegedtünk át, majd műszak végén hazafele mutattam meg észlelte ő is hogy most meg már adja a jó meleget és néztünk bután egymásra hogy vajon hogy lehet ez.
-
MaXX81
tag
Én amúgy megköszönöm a tanácsokat javaslatokat mert bizonyos támpontot adhat hogy mihez kellene nyúlni vagy mit kell esetleg cserélni, ezzel csak az a gond hogy lehet ez a baja de az is lehet nem, most ugye ezt úgy tudom meg ha kicserélem és vagy örülök vagy nem. Annyira jól meg nem állok hogy találomra cserélgetem az alkatrészeket hátha jó lesz.
(#68383) Morales72: A vízhőfok mutató az beállt középre (vízszintbe) télen szóval a motor üzem meleg volt.
[ Szerkesztve ]
-
MaXX81
tag
válasz MC Pite #68406 üzenetére
Akkor majd elviszem máshoz mert én nem bohóckodok azzal a szerelővel aki beállította mert mikor visszamentem hogy hát igaz nincs hangja a szelepnek viszont fos lett az alapjárat, határozottan kijelentette hogy a szelepállításhoz annak semmi köze, tisztítsam ki a fojtószelepet vagy cseréljem ki az alapj.motort (ez mind megtörtént semmi változás) és vagy diaggal töröltessem az értékeket...
-
MaXX81
tag
Sziasztok
Most raktam le a szerelőnél a kocsit. Ugye elmeséltem hogy szelephézag állítás után magas lett az alapjárat (~1500) ami meleg motornál jelentkezik. Cserélve lett az alapjárati motor, új gyertyák, új gyújtókábel szett, fojtószelep ki lett tisztíva, semmi változás. Keserű szájízzel távoztam a szerelőtől mert bevallotta hogy nincs járműismerete ehhez a típushoz. Azt mondta hogy vagy visszaállítja a hézagot és akkor jó(?) lesz az alapjárat viszont csattogni fog megint vagy, idézem: szarjunk bele és ki kell cserélni a vezérműtengelyt + új himbasor ami 100e meg a szerelés a kocsi meg ér mondjuk 150e és akkor se biztos hogy jó lesz...
Voltak javaslatok hogy pl alapjárati motor szállt el de mitől a hézagállítástól? Vagy falsot szív valahol, na de 2 db vákumcsövet kell lehúzni a szelepfedélről ha előtte nem szívot falsot akkor utána miért szívna? Véletlenül pont akkor repedt el valahol egy cső vagy hogy? Tehát megismétlem az autó jó volt előtte, szép egyenletes volt az alapjárat csak csattogott ennyi. Ilyen sorozatos véletlen egybeesések nem lehetnek hogy beállítják a hézagot aminek következtében utána falsot szív valahol, elromlik az alapjárati motor, elkoszolódik a fojtószelep stb... Szóval értetlenül állok a dolgok előtt mert én is amit tudtam átnéztem, megtapogattam, megtisztítottam rá lett rakva diagra ott se dobott hibát. Majd talán a héten okosabb leszek. -
-
MaXX81
tag
Hát én nem tudom hogy most egyáltalán specializálódni kell e különböző típusokra vagy nem. Mindenesetre laikus szemmel nézve ha jobban belegondolok, embereket küldtünk a Holdra egy 21 éves autónál meg a szelephézag állítása se megy zökkenőmentesen... Köszönöm hogy utánajártál de egy 30-45 perces beavatkozásért nem szaladok fel Pestre, az út többe kerülne. Ha minden igaz holnap kiderül hogy van eredmény vagy nincs.
gixxergabi: Köszöntem neked is, kaptam közben egy tippet az még a közelben van, ha jelenlegi szerelő (egyébként a műhelyében a falon ott figyel az autószerelő mester oklevél) nem tud mit kezdeni akkor megpróbálom azt.
-
MaXX81
tag
Most hoztam el a kocsit a szerelőtől. Azt mondja hogy villamossági probléma lesz mert van mikor a vízhőfok mutatója leesik majd pár másodperc múlva visszaáll és ezt rendszertelenül csinálja, illetőleg az alapjárati motorral nincs rendbe valami ugyanis ha nincs csatlakoztatva akkor szépen lemegy a fordulat ~800 környékére. Azt mondja tegyem vissza a régit, na de hát azért cseréltem ki mert azzal is ezt csinálta...
-
MaXX81
tag
Helló
Még mindig az ingadozó alapjárattal kapcsolatosan kérdezném hogy az alapjárati motor alatt van egy olyan hogy fojtószelep állás érzékelő, ennek hibás működése okozhatja e a menetközben magas/ingadozó alapjáratot?[ Szerkesztve ]