-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Na most mondjatok okosat.
Scenic II 1.6 16v váltócsere után nem indul.
Nincs felső holtponti jel.
Üzemanyag van, de szikra csak két hengerben van.
Fhp kimérve jó, kábelköteg kimérve jó.
Biztosítékok kimérve jó.
Diaggal nincs fhp. Mi az isten lehet?Renault power
-
emre
veterán
válasz rob210 #68352 üzenetére
A speedzone-os srácok futottak bele olyanba egy Volvóval a Nyirádi 24 óráson, hogy lendkereket két féleképpen lehet felrakni, ezért az fhp elmászott a gyárihoz képest
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
MaXX81
tag
Hali
Szóval, az alapjárat még most is rossz és pedig ki lett cserélve az alapjárati motor + a fojtószelepház is ki lett takarítva. Voltam szerelőnél aki állította a szelephézagot ő azt mondta nem attól rossz az alapjárat hanem alapj.motor csere vagy fojtószelepház tisztítás, mondtam hogy ez mind megtörtént, erre azt válaszolta hogy lehet akkor diagra rá kell tenni és törölni az eddig "tanult" értékeket na de ezt ~20e ft csinálják Felsőtárkányba. Itt egy videó hogy milyen szépen durrog a kipuffogó... Mitől csinálja ezt??? Már amúgy kezd elegem lenni belőle mert senki nem tud vele mit kezdeni itt Eger környékén -
MaXX81
tag
válasz #89309696 #68355 üzenetére
Az hát V8... az a szar alapj.motor (ami alváz vagy motorszám alapján lett rendelve tehát nem hasraütésszerűen) az új ami most van benne, trafók(Italy ennyi van rágravírozva semmi márkajelzés nincs rajta) fogalmam sincs hogy jók vagy rosszak, gyertyák kb 1 hónapja lettek cserélve és a gyertyakábel is új, de meg most hogy jók e, én ránézésre honnan állapítsam meg? Szelephézag állítás előtt semmi gond nem volt csak csattogott a szelep most már nem csattog viszont üzem melegen 1500-1700 közt van alapjárat ami csak akkor megy kb 750 körülire mikor pl 4.be lelassítom 1000 fordulatig és akkor beáll normálisan, azt mikor elindulok megint magas lesz az alapjárat
[ Szerkesztve ]
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68354 üzenetére
Fura, de ugyanezt csinálta az Astrám, amikor az egyik gyertyám megadta magát (és mint kiderült, két másik sem állt már a helyzet magaslatán). Pont így pöfögött. Akkor négy új gyertya megoldotta a problémát. A pöfögés megszűnt és gyönyörűen kisimult a motor járása. Én elsőnek megnézném a gyertyákat és a gyertyahézagokat.
"I'm too old for this sh.t..."
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68359 üzenetére
1 hónapja lettek cserélve a gyertyák. Akkor és utána de előtte sem voltak alapjárati problémák. A gyertyákat is csak azért cseréltem mert ki tudja hány éve voltak már benne. Leírom még egyszer, szelephézag állítás után kezdett az alapjárat így szórakozni utána lett cserélve az alapj.motor és a fojtószelep is ki lett tisztíva, átnéztem az összes gumicsövet ami létezik nem láttam repedést szakadást stb. Hivatalos autószerelő állította a szelepet tehát nem hobbista vagy 1000mester. Mondjuk azt furcsálom hogy neki sem tünt fel hogy nem 100% os az alapjárat mert indításkor szépen beáll 750-re meg egyenletesen jár de nem simán vagy hogy fogalmazzam, van mikor mozgatja a kasztnit is nem durván de érezhetően imbolyog.
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68361 üzenetére
Értem.
Hm. Bár nem tegnap volt, de eszembe jutott, hogy a Renault 9-em szelephézagja állandóan elállítódott, és rendszeresen mentem vele szerelőhöz, hogy állítsa be. Csattogott mint a fene, nagyon idegesített.
Emlékszem, hogy egyszer visszavittem, mert az egyik állítás után az alapjáratom ingadozni kezdett (nem emlékszem, hogy csak meleg motornál vagy hidegnél is). Az meg sem fordult a fejemben, hogy köze lehet a hézagnak az alapjárathoz, de a szerelő benyögte, hogy ja, bocs, túl kicsire állította a hézagot. Gondolom azért, hogy később jelentkezzen a csattogás, és ne lássa a képem olyan gyakran. Állított rajta, és a hiba megszűnt.
Egy alkalommal megkérdeztem tőle, hogy az R9-et mindenki kéthetente viszi szelephézag állításra? Azt felelte, hogy csak azok, akik nem cserélik ki a szelephimbákat. A kérdésre, hogy eddig miért nem cserélte ki, az volt a válasz, hogy mert nem kértem...
Elképzelhetőnek tartom, hogy a szelephézagod túl kicsi lett. Mindenesetre a problémáid akkor kezdődtek, ezért érdemes lenne visszavinni, és állítani rajta.
Természetesen ez csak egy tipp, amit ködös emlékeimre alapozok, de egy próbát megér. Ha marhaságnak tartod, akkor elnézést, nem akarlak idegesíteni, így is eléggé pipa lehetsz.
"I'm too old for this sh.t..."
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68364 üzenetére
Teljesen jól gondolod.
Mivel bemelegedve a hézag eltér ezért a befecskendezett üzemanyag a kipfogóba is bejut, ami ott durrogást produkálva elég.
Ha rendesen be lenne állítva hideg motornál 0,10 szívó 0,25 kipu oldal akkor nem csinálná ezt.Az emlékeid teljesen jók, ennél a típusnál, el szokott nyúlni a menet és hiába állítja lelazul elállítódik.
Ilyenkor csak a csere segít, de a kezdetek kezdetén leírtam, hogy vagy csattogni fog, vagy ki kell cserélniRenault power
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68364 üzenetére
Elképzelhető hogy igazad van. Megmondom őszíntén hogy már bánom hogy elkezdtem cserélgetni rajta a dolgokat bár a jó szándék vezérelt, hagyni kellett volna francba mert azóta csak szórakozik velem. Arról nem is beszélve hogy rohadt nehéz olyan szerelőt találni aki nem menekül el a rönó szó hallatán. Ha hiszed ha nem, volt hogy a kollégám segíteni akart pl szelephézag állításnál mivel egerbe ismer jó pár szerelőt és 7-8 embert hívott fel és egyik se vállalta el utána meg még én kerestem 3 szerelőt és a 4. vállalta be. Szóval a pofámról már leégett a bőr szinte. Amúgy visszavittem ahhoz a szerelőhöz aki a szelepeket állította ő azt mondta hogy nem azért szarakodik az alapjárat, na? Álljak le vele vitatkozni hogy de igen, mert nekem a itt fórumon azt mondták?... Szóval patthelyzetben vagyok.
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #68365 üzenetére
Legalább ennyi haszna volt a régi szívásoknak az R9-cel. Meglep, hogy eszembe jutott ez a szelephézag dolog.
A másik nagy kedvencem a beázó elosztófedél volt. Régi szép idők. Felhőszakadás közben menetrendszerűen beázott, rángatott, aztán lefulladt. Esernyő alatt már rutinosan szedtem szét a nagy piros csavarhúzóval az elosztót és töröltem szárazra pár perc alatt, aztán mentünk tovább. A csavarhúzó még megvan.
A nincs szikra dolog. Mivel próbálok minél többet megtudni erről a típusról, hogy később könnyebb legyen az életem, kicsit olvastam ebben az ügyben angol oldalakon, és az egyik hasonló esetben két trafó csatlakozó volt a ludas, egy másik esetben pedig az ECU-ban ment tropára egy áramkör. Ez nem sok, de a semminél talán több. Hátha segít beindítani azt a vasat.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Bass
addikt
válasz MaXX81 #68354 üzenetére
Szia én is ezzel szívok miota ki lett pucolva . Tegnap voltam hivatalos renaultnál(nyitrai pécs) 7400ft volt az alaphelyzetbe állítás mert kb 20 perc volt feltanítani. 99%-s az eredmény ,valami még mindig nem frankó . Megane 2 1.6 16v
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
MaXX81
tag
válasz rob210 #68365 üzenetére
De most nem csattog, tehát menjek vissza és mondjam neki hogy hát ugyan nem hallatszik szelephang viszont nem jó az alapjárat állítsd vissza légyszives? Arról volt szó hogy valószínűleg egy idő után csattogni fog illetve az lenne a legjobb ha cserélném a vezérműtengelyt meg a himbasort de arról nem volt szó hogy az alapjárat is elszáll.
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68367 üzenetére
Igen, ez jelenleg patthelyzet, de nem kell beletörődnöd. Nekem is volt dolgom ilyen arrogáns "szakemberrel", aki szarul állította be a szelephézagot neked. Az arc óriási, a tudás már nem annyira, azt pedig soha nem fogja beismerni, hogy hibázott. Az ilyen alakokhoz felesleges visszavinni az autót. Kőtörőbe küldeném mindet, ha nem sajnálnám a köveket. A pénzt azért elvette, és javasolt egy újabb baromságot, ami megint pénzbe kerülne, és nem hozna eredményt.
Az autónak működnie kell, és fog is, de találnod kell valakit, aki rendesen beállítja a hézagot. Méghozzá úgy, hogy az állítás után nem mész sehová, hanem megvárod a műhelyben vagy előtte, amíg bemelegszik a motor. Én ezt tenném. Biztos nehéz lesz találni valakit, de ha nem találsz, végül neked kell majd beállítani.
Az, hogy a szerelők menekülnek, ha meghallják a Renault szót, jól jellemzi, hogy az igazi szakemberek kihalófélben vannak. Az Astrámat is úgy akarta javítani a szakember, hogy várt egy donor autóra, amiről leszedhette volna az alkatrészeket sorban, amíg meg nem szűnik a probléma. Ez mi? Végül én javítottam meg a parkolóban az utcalámpa fényénél. Nem azért, mert olyan nagyon értek az Opelekhez, hanem mert kilogikáztam, hogy mi lehet a gond, aztán vettem egy nagy levegőt, és megcsináltam magamnak. Mert kellett az autó. Ugyanígy javítottam a Vectrámat is, amikor mindenki elhajtott. A hova vigyem az autót kérdésre nem egyszer kaptam azt a választ, hogy ahova akarod. Jó, akkor a ház előtt a parkolóban megoldom...
"I'm too old for this sh.t..."
-
MaXX81
tag
Én már máson is agyalok mert nem csak ennyi probléma van ám vele, csak azokkal már nem is foglalkozok (fűtés télen nincs hiába lett a termosztát cserélve, az ilyen nagy melegbe a vízhőfok mérő szokott elmenni, le esik a mutato majd visszaáll mindezt rendszertelenül meg még van pár dolog). Azzal vígasztalom magamat hogy 21 éves, örüljek hogy még megy.
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68373 üzenetére
Beletrafáltál ez a szaki tényleg ilyen és igazából megteheti mert más szerelő 20-25 km körzetben nem nagyon van.Én értelek téged de most el kell végezzek egy autószerelői tanfolyamot ahhoz hogy használjam a kocsit? Amúgy csak olvasgatni járok ide fel de néha látok olyan tippeket-trükköket hogy hihetetlen. Pl ez a betanítás is, hol van az leírva hogy mikor mit kell elfordítani megnyomni elengedni stb? Van használati útmutató könyvem de ott én ilyet nem találtam leírva
-
Bass
addikt
rob210
Milyen egységek,érzékelők felelősek az alapjáratért? Miket kellene cserélni?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68370 üzenetére
Kis szerencsével hamarosan megint el fog állítódni a hézag, ahogy anno nekem is, és megszűnik az alapjárat problémád egy időre. És persze visszatér a csattogás. Na, akkor lehet cserélni a himbákat, szerintem. Nekem onnantól kezdve nem volt gondom vele. Egyébként ha elállítódik a hézag, és megjavul az alapjárat, ott lesz a bizonyíték, hogy tényleg az okozta.
Igen, a fórumozók tapasztalatait lesöprik a "szakemberek". Ha lenne eszük, inkább elgondolkodnának rajta, de mennyivel könnyebb azt mondani, hogy "A kis nyomik a gép előtt olyan rohadtul okosnak képzelik magukat, Józsikám! Nekem mondják, hogy kell beállítani a szelephézagot? Hát ezt csinálom már húsz éve!". Igen, és húsz éve szarul. Vagy ahogy sikerül. Állítsuk kicsire, hogy ne jöjjön ide kéthetente a kedves ügyfél. Ahogy velem tették.
"I'm too old for this sh.t..."
-
MaXX81
tag
Nem kifejezetten hideget fújt hanem langyosat ami -10 fokba nem melegített fel. Viszont ha enyhébb volt az idő pl 0 fok felett már forró fújt nem csak én tapasztaltam ezt hanem volt hogy vittem dolgozni a kollégát hajnalba télen és nem melegedtünk át, majd műszak végén hazafele mutattam meg észlelte ő is hogy most meg már adja a jó meleget és néztünk bután egymásra hogy vajon hogy lehet ez.
-
#89309696
törölt tag
Lámpajelzés után még mentem 45 Km-t és 49 litert tudtam beletankolni, úgyhogy 11 liter maradt benne.
7.5 átlagfogyival számolva amennyi lenni szokott nekem ~3.7 litert használtam el a lámpajelzés után. Szóval 11+3.7 mondhatjuk, hogy pontosan 15 liter benzin marad a tankban mikor a sárga lámpa jelez. Tehát 25%-ig van.
-
-
MaXX81
tag
Én amúgy megköszönöm a tanácsokat javaslatokat mert bizonyos támpontot adhat hogy mihez kellene nyúlni vagy mit kell esetleg cserélni, ezzel csak az a gond hogy lehet ez a baja de az is lehet nem, most ugye ezt úgy tudom meg ha kicserélem és vagy örülök vagy nem. Annyira jól meg nem állok hogy találomra cserélgetem az alkatrészeket hátha jó lesz.
(#68383) Morales72: A vízhőfok mutató az beállt középre (vízszintbe) télen szóval a motor üzem meleg volt.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Skacok, egy dolog eléggé zavar a Twingoval kapcsolatban: se olajnyomás, se vízhőfok, se olajhőfok visszajelzés nincs. Utólagosan vajon beépíthető egy ilyen műszeregység? Milyen költségekkel jár kb.?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
eTrade
tag
válasz rob210 #68387 üzenetére
Olvastam olyanokat, hogy az önindító nem volt megfelelően visszatéve a helyére, nem húzták meg jól a csavarokat (igaz nem Renault, hanem BMW), a kuplungnál meg állítólag a lenyomásszenzor is okozhat problémákat.
Ezek csak "nethuszár" tippek, de remélem csupán hasonló apró dolgokról van szó nálatok.
-
harry
veterán
Tegnap megemeltem / alánéztem kicsit a kocsinak, megtennétek, hogy véleményezitek, szerintetek milyen állapotban van? Galéria
Amiket én láttam / tapasztaltam:
- Jobb első féltengely gumiharang rendben, de forgatásnál lassul a kerék... fékkel lehet gond? link- Jobb hátsó szépen fut, se hang, se lassulás: link
- Bal első: na ez több szempontból problémás... egyrészt megvan itt is a súrlódó hang, másrészt ha kifordítom, látszik, hogy kiszakadt a gumiharang. Feltételezem be is ment némi por, és emiatt lehet a kopogó hang, ha nagy ívben fordulok.
Forgatás egyenesen: link
Forgatás kifordítva: link
Bentől így néz ki, de van még fent sok kép: link
Állítólag a bal első kerékcsapágy lett cserélve (3 éve), de szerintem a jobb első lesz az, ott szinte új a gumiharang.- Jobb hátsó kerék, a túloldal alapján azt vártam volna, hogy ez is szépen fut, de nem, néha mintha belefogna a fék: link
- Váltó: elég olajos alul, ereszthet valahol? További képek 'jobbra' lapozva: link
- Úgy általában: próbáltam megmozgatni a kerekeket oldal irányban, majd függőlegesen, de így nem tapasztaltam mozgást, kotyogást, zajt, jóformán semmit...
- Kormányzár, próbálom mozgatni a kereket. Itt csak annyi az érdekes, hogy minden (eléggé) mozog: motor, váltó, kipufogó. Nyilván, mert összeköttetésben vannak, na de szabad ennek ennyire mozognia? link Gyanítom a tartóbakok nincsenek már túl jó állapotban, gázadásnál is (szerintem) a kelleténél jobban mozdul a váltó, a motor.
- Kipufogó: elég rozsdásnak tűnik, de nem tudom konkrétan van-e gond vele... Pl. ez a fémharisnya nem túl hézagos, vagy jó ez így? link
A héten szeretném átnézetni egy szervizben is, én a XVII-ben vagyok, itt Stefi Mestert ajánlották. Esetleg valakinek van tapasztalata?
rob210: te hol / merre / mit is dolgozol? Adott esetben tudnál ilyesmi munkát vállalni? (Nem tudom pontosan mivel foglalkozol, csak következtetek az eddig olvasottak alapján)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Első kerekek mindenképp lomhábban fognak járni, mert pörgeted vele a difiben a váltóolajat, a féltengelycsuklókban a zsír, ami fogja. Az még normális. Ahol kiszakadt a gumiharang és kattog menet közben kitekert kormánnyal az kuka féltengelycsukló.
A hátsó ami kicsit szorul az valószínű picit csepegteti a fékfolyadékot és attól ragad be. A váltónál is típushiba, hogy valahol picit olajat ereszt, ezt meg kell nézni, mert van ahol nem fontos vele foglalkozni, de van ahol szét kell szedni a váltót is, mert belülről van a tömítés. Amíg nem durván folyik addig nem szoktunk foglalkozni vele.
A motor, váltótartó bakok is típushibák, mindegyik így lötyög ha nem vadiúj és márkás drága. A kipuff is így lötyög, ezért szoktuk javasolni, hogy középen fel kell rögzíteni. A kipuff hálós izé az a rezonátorcső, ez így még jónak mondható, ezért is szoktuk javasolni a kipuff felrögzítését, hogy ne terhelődjön, mert idővel elkezd kiszakadni és nehéz hozzáférni kicserélni.
A kipuffod elég rozsdás, az enyém sokkal szebb, pedig az is rozsdás már. Ezt szemre nehéz megmondani mennyire mély a rozsda, amíg nem fúj ki meg nem dübörög addig oké. Nem tudom van-e értelme lepucolgatni és adni neki rozsdakezelős festést.Jól néz ki, kell vele kicsit foglalkozni, de amúgy korrekt.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Clio II-nél hová lehet a hátsó részen biztonságosan bakot rakni, ami nem a futómű?
A küszöb éle nem tűnik jónakПутин, иди нахуй!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- PlayStation 5
- Hálózati / IP kamera
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Politika
- Motoros topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Keresek! Motorkerékpár
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt