-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rwin5
őstag
válasz vzsryl #90984 üzenetére
Köszi mindenkinek a segítő válaszokat , egyesével nem taggelnék mindenkit, de válaszolnék így egybe.
Jelenleg van egy régóta saját tulajdonú, 2002-es 1.6-os cliom, meg egy vw. golfom és a golf lenne cserés. A Clio városban sokat van használva és az utóbbi években egy bowden szakadáson kívül nem volt semmi baja, így megmaradna. A golfnak most nagyobb szervizigénye volna ezért a clio van használva javarészt, a golf helyett lenne az új autó majd.
Saját tapasztalat: a Cliot nagyon nem szeretem főúton használni, de még kisebb távon sem várostáblán kívül. Nagyon dobálják a kicsit rosszabb minőségű utak, és egy 130-as tempót benne úgy érzek, mintha 180-nal mennék.
A Laguna is tetszik az ajánlásotok alapján, és van egy megbízható, korrekt autószerelője a családnak, aki gond nélkül szokta szervizelni a cliot is, ezért maradnék a Renaultnál.
Ami választás volna autó szempontból:
Mivel a Clio maradna városi kocsi, ezért inkább főútra lenne vásárolva a 2. autó, meg havi 1-2 alkalommal Budapest-Szeged között autópályára. A főutas távok nem nagyok, max ilyen 30-80 km-es utakat kell elképzelni.
Ami tényleg nagyon fontos volna a fenti írásból, hogy ne érezzem utazás közben ezt, hogy nem kellemes vezetni 100-130-as tempónál. A csomagtér terhelhetősége nem lényeg, bár egy ideje húzok a kombi autóhoz, mert kerékpározok és nem volna rossz, ha be lehetne dobni a csomagtérbe egy kerékpárt gond nélkül, de ez nem fontos, ezt leszámítva simán jó a sedan.
+ Még sosem vezettem kombi autót, nem tudom mennyire nehéz megszokni, egyébként ha a kombi kivitel miatt jobb lenne az úttartása (+ súly miatt van ilyen, vagy ez ilyen városi legenda?), akkor lehet kombi lenne végül.
Max. 4 személy utazna benne, abból is általában 2 fő gyerek, akik hátul ülnek. Kb. ennyi.
A keret amit meg írtam 3 millió + szervizek.szerk.: tempomat az jó lenne ha volna benne, meg még nem döntöttem el, hogy automata vagy manuális váltó, egyelőre a manuális felé húzok. Van 1 ismerősöm aki automatát vezet évek óta, és ő győzköd most, hogy ha veszek új autót csak olyat..
Ha ezek alapján is a Lagunát mondjátok, akkor megírjátok kérlek, hogy hányas évjárattól nézzem őket majd pontosan? Köszi![ Szerkesztve ]
-
Ha laguna, akkor 2011 utáni.
2011-2013-as példányok vannak, 200.000km körüli futással, 2.0dci motorral és valami normálisabb felszereltséggel: 4control, xenon, stb... Na ezek 2.2-2.5M között kifoghatók.
Van 1-2 példány 3M körüli áron, annyit nem érnek....Esetleg ha még ilyen méretű autó érdekes lehet, na meg automata, akkor szintén hasonló évjáratú citroen c5, mondjuk 2.2hdi, az még egy ligával fentebbi a lagunához képest, hasonló árfekvésben
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Zol01
tag
Sziasztok! Utolsó látogatásom óta új márkával bővült a család. Emiatt szeretném mindenkinek megköszönni azt a sok segítséget amit itt kaptam, akár látatlanban, vagy személyesen. És azt is hogy egy ilyen remek társaság tagja lehettem. Kívánok nektek sok problémamentes kilométert az autótokkal. Rob a számod még mindig biztos helyen van.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket mindenkinek![ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
A Lagunánál pont vehető a nem kombi is, mert 5 ajtós. Csak 11cm a különbség közöttük.
Ráadásul ugye nem sedan, hanem 5 ajtós, így nem csak egy lyuk a hátsó "beadó".
Persze jobban lejt a tető, de azért nem rossz!
Az 1.5-ös dízelekkel lehet gazdaságosan közlekedni akár 5l alatt is, de 5,5 a reális, a 2 literesek viszont jobban mennek, de 6 feletti fogyasztásokat írnak.
A benzinesek ritkák.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
domper2015
senior tag
Az M1-en az el nem takarított hóbucka lebontotta a hővédőlemezt, úgy alaposan. Autópálya matricáért karácsonyi ajándék. Szegény Megane olyan alacsony, hogy mellékesben hótolásban segíthetnék a közutasoknak
-
Mezga Aladár
veterán
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Szerelt mar be vki Osram Night Brakert led h7-et az autójába? Van vele vkinek tapasztalata? Köszi előre is.
-
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #91019 üzenetére
Ha sima lámpabúrád van, nem projektoros akkor felejtsd el .
Ha projektoros akkor beteheted. (Én gyűlölöm, engem nagyon vakít)
Sima lámpatestben azonnal ugrik a forgalmi.Renault power
-
domper2015
senior tag
válasz Mezga Aladár #91013 üzenetére
Van bőségesen alatta, ez a kipufogócső feletti alagútat védi. Sikeresen visszalett hajtva a helyére. Szerencsém volt, hogy a fékcső nem szállt el. Köszönöm a kiváló takarítást, minek is fizetünk az osztrákoknál drágább éves pályadíjat?
-
Mezga Aladár
veterán
-
angyalpc2
aktív tag
Az egyik face csoporton bedobtak egy 2021-es E-tech cliot, jó árban is lenne... talán
Erősen elgondolkodtam, hogy megvegyem...csakhogy valami nem stimmelt
A hátsó ajtón azonban hiányzik az E-TEC logóTörött? Nézte már valaki?
Hahun ott rohad nyár óta 6,5-ért, most 1,5M-el olcsóbban adná (mekkora árrése van akkor egyébként?) és úgy emlékszem bő 1 éve volt fenn egy árveréses pont hátul törött valami nevetséges 2-3 millió körül lehet ez ugyan az, megjavítva?[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz angyalpc2 #91028 üzenetére
Hahun most elég gyakran van 25-30% árengedmény, elég nagy ezek szerint az árrés, de elmúlt a csiphiány, nincs már probléma a beszállítói láncokkal se, kovid is a múlt, igy lassan észhez térnek az emberek és nem vesznek ész nélkül meg minden lomot hitelr felverve így minden másnak is az árát..
Hogy ontopik is legyen, Renault Zoe tavaly nem nagyon volt 5-5.5M alatt most 3-ért annyit vehetnék hogy nem férnének el a kertben. -
Zol01
tag
válasz diablo1984 #91009 üzenetére
Alapvetően a 3-as megane is jó autó, de valamiért nem volt kölcsönös az egymás iránti szeretet. Egyébként az új tulajnál azóta is megy.
rob210 #91008 Köszönöm szépen
-
forceberg
veterán
válasz gabor9991 #91029 üzenetére
Én egyelőre nem látom azokat a hű de nagy kedvezményeket.
Pl. egy jó hónapja felkerült 3,3-ért egy 1.3-as M4, ma is fent van új hirdetéssel, de 3,5-ért.
De okosan csinálták ezzel, hogy fújtak egy lufit ilyen-olyan, vagy igaz, vagy nem igaz indokokkal, lökni az árakon egy jó nagyot felfelé.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
válasz gabor9991 #91029 üzenetére
Igen, mostanában valami elindult, bár most meg még viccesebb az autópiac, mert most egyszerre lehet találkozni a "valós" és a szürreális árazással.
pl.: 1.6dci talismant láttam a napokban ugyanaz az évjárat, futás, felszereltség, az egyik 5,6M a másik 8M (ez utóbbit pont ma levitte 7M-ra).
Vagy másik szegmensben, 2004-es körüli 318i bmw, van fent 1,8M-ért meg 900-ért is, futás, felszereltség és állapot a képek alapján kopp ugyanaz.
De, akár a 2.0dci lagunákat is mondhatnám, azok is vannak hasonló tulajdonságok mellett 1,6M és 3M-ért is.
Kabriókat is nézegettem mostanában (H astra, pug 207, 308) ott is iszonyat szórás van az árak között, 1-2 miliiós autóknál, akár milliós árkülönbség.Nagyon nagy a csapongás.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
rob210
Topikgazda
Én azt látom nem indult el semmi.
Ami jó az most is túlárazott, ami sz@r azt meg vegye meg aki akarja.
Karácsony előtt voltam egy talismant megnézni.
(Ha már ezt hoztad fel)
Messziről látszott, hogy ott fog maradni.
Mondtam a vevőnek, beülök adok egy gázfröccsöt majd nézze meg itt meg ott mutattam neki, hogy hol nézze, mondom füstölni fog.
Beül gáz, hát nem is kellett nézni, elborította a motorteret a füst.
Mindezt 6.2 ért.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz gabor9991 #91041 üzenetére
Igen, azóta túl vagyunk egy komoly infláción ami miatt összezsugorodott a vásárlóerő.
Elkezdett bedőlni a babaváró hitelesek köre, a családi autósok köre. Szóval a 24es év szerintem elég torz és faramuci lesz.
De azért 2019es autót 4m alatt nehéz kapni.
Ha csak nem diesel, vagy " beteg " motoros.Renault power
-
szebe
őstag
válasz rob210 #91042 üzenetére
Elkezdett bedőlni a babaváró hitelesek köre, a családi autósok köre
Messze van az még. 3-4% a 90 napon túli késedelmes hitelek aránya a szabadfelhasználásúak körében (ide tartozik a babaváró), ez max clickbaitnek jó egyelőre.
A családi autósoknál meg az a "baj", hogy pug/opel/toyota csapatszállító van sok. Se a puretech, se az 1.5hdi nem a legjobban sikerült konstrukció, ezek meg ugye csak azokkal vannak. De az árak miatt előbb-utóbb azokra is piacra fognak kerülni, mert lejár a 3 év."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #91042 üzenetére
Ezek dízelek, most nem linkekem be a hahu összes autóját de azért egy 1.5dci, 1.5tdci, 1.6crtdi szerintem bátran megvehető, a taxisokat elnézve ha nem lenne jó választás nem ezek a motorok lennének a taxik döntő többségében.
Persze ebből is lehet venni rosszat, elhanyagoltat, meg tönkre lehet tenni egy jót is ha úgy használják ahogy nem szabad de ez a benzinesekre is igaz.
Viszont a dízel még mindig 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt, hosszú távon megtérülhet a plusz ami karbantartásra elmegy. -
gabor9991
őstag
válasz domper2015 #91045 üzenetére
Én a benzines Mk2 focussal 7.5l/100 km körül járok, az 1.5tdci mk4 meg elmegy 5 literrel simán.
Egy Renault 1.5dci még ettől is tud takarékosabb lenni.
100.000 km alatt azért az nem kevés megtakarítás az üzemanyagon, persze ebből elmegy egy része olyan karbantartásokra ami a benzines Mk2 focusban nincs is -
domper2015
senior tag
Szeretném megkérdezni, hogy a nagynyomású szivattyú és a turbó esetében érdemes megelőzésképpen kiszerelni és felújítatni illetve mekkora futás után?
Nincs hiba ezekkel, csak ha meg lehet előzni valami nagyobb gebaszt, akkor áldozok rá.
A hajtókar csapágyazás is ilyen volt. -
rob210
Topikgazda
válasz domper2015 #91047 üzenetére
Be lehet mind a kettőt vizsgáltatni, de költséges hobby.
Renault power
-
vzsryl
nagyúr
válasz domper2015 #91049 üzenetére
Legyen a zsebben egy milla csak az autóra, és akkor nem kell ezeken görcsölni. Egy 20 évesnél fiatalabb dízelnél bármikor beugorhatnak fél milliós tételek, de azokat általában elég néhány százezrenként cserélgetni.
A turbónal az legyen a prevenció, hogy megfelelően használod, pl. hosszabb utak után hagyni kell hűlni stb… A magasnyomású tudomásom szerint inkább az üzemanyag minőségre tud kényes lenni, szóval tankolj prémium gázolajat.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖