-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Sziasztok!
Clio 2, 1.4 16V, K4J motor. Annyi a gondom, hogy a gázpedál felengedése után érzésre kicsit lassan (kb 0,5-1 mp) kezdi visszaejteni a fordulatot.
Fojtószelep tisztítás volt, és utána elég hosszú ideig az akku is ki volt szedve, szóval a tanult értékeket is elfelejthette.
Van valakinek ötlete, hogy mi okozhatja?Путин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz gergo5991 #65867 üzenetére
Az az árnyékoló fémlemez gyárilag van ott, hogy az izzóból érkező fény ne vakítson, hanem csak a foncsorról visszaverődve, irányítva lépjen ki a lámpatestből.
Ha az karton lenne, már megfeketedett, esetleg ki is gyulladt volna, mert az izzó hőmérséklete eléggé magas, ezért sem szabad a üveg részét megfogni, mert a bőrön lévő zsír ráég, és csökkenti a fényerőt.
Ha egyedül jársz az autóval, és csomag sincs benne, akkor inkább 0 pozicíóba állítsd a fényszórómagasság állítót. De ha ennyire az autó elé világít, akkor érdemes lenne megnézetni és beállítatni.
A gyenge fényerő lehet régi vagy gyenge minőségű izzó miatt, vagy a foncsor vagy a lámpabúra mattulása miatt is, bár nálad ez jónak tűnik.Nem tudom mennyire nehéz izzót cserélni, én a Clión akkor cseréltem, amikor a polírozás miatt egyébként is ki volt szedve a fényszóró. Ott a lámpatest kiszedéséhez a lökhárítót is le kell szedni, mert alul is van egy csavar, valószínűleg nálad is így van
[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
Clio 2, ki akarom szedni az első üléseket megtakarítani.
Hogyan jön szét a légzsák csatlakozója?Azt már megtaláltam, hogy a szürke csatlakozónál a sárga biztosítót ki kell húzni oldalra.
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
-
senior tag
Azt esetleg tudja valaki, hogy a vezetőülésben lévő kapcsoló hová van felfogatva?
Mert az enyém most kicsit szabadabban mozog, mint kellene, és nem találom hol lehetett.
(Clio 2, három ajtós, szóval eléggé bonyolult az ülés)
Valószínűleg az övbekötés figyelmeztető is azért csipogott néha olyankor is, amikor már kiszálltam az autóból.
Ennek a kapcsolónak egyébként mi a hivatalos megnevezése? Próbáltam rákeresni, de nem volt igazán találat, a "driver seat switch"-reA vezető oldali ülés alatt szokott lenni az a kis tárolórekesz?
[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz Atti777 #66087 üzenetére
Megfejtettem a dolgot. A kapcsoló neve "seat position sensor", és nem az üléshez van rögzítve, hanem az üléssín felső részéhez. Elég hülye megoldás, mert egy popszegecs fogja, a kábele viszont az üléshez rögzített csatlakozóban van, szóval ha a sín nélkül szeded ki az ülést, és nem tudsz róla, akkor tuti letöröd.
Lehet hogy most törtem el, de az is lehet hogy már ilyen volt, elég vékony a kapcsolót tartó rész.
Mindenesetre megpróbálom visszaragasztani, mejd kiderül, hogy mekkora sikerrel.
A kapcsoló egyébként egy mikrokapcsoló, aminek egy vékony acéllemez működtető karja van.
A kar belóg a sínbe, a rögzített sínrész első végében pedig van egy műanyag ék-szerűség.
Amikor előretolom az ülést, akkor a lemezkar rácsúszik az ékre, és működésbe hozza a kapcsolót.
Gondolom ilyenkor kikapcsolja a kormánylégzsák működését.szerk: ez az egész a vezetőülés jobb oldali sínjé(be)n van
[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz kisgyerek85 #66951 üzenetére
Az emelt fényerejű izzóknál alapvetően az a "trükk", hogy az izzószól magasabb hőmérsékleten működik, mint a normálnál, így a kibocsátott fény fehérebb lesz.
Ez a magsabb hőmérsékelt nagyobb hőterhelést jelenthet a lámpatestnekПутин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz femiki #67271 üzenetére
3 csavar tartja a fedelet, és egy nagy O gyűrű a tömítés.
Én kiszedett váltónál cseréltem, úgy nem volt nehéz, beszerelve nem tudom mennyire lehet hozzáférni.
Csapágy nincs benne, egy kis olajcső nyúlik be a tengely végébe.
O gyűrűt a Bárdinál találtam, de vettem egy lemezfedelt is a ZSU-nál, mert marha rozsdás volt. Eredetileg csak le akartam festeni, de mikor elkezdtem tisztítani, nagy lapokban vált le róla a rozsda és féltem hogy esetleg hamarosan átlyukad.Путин, иди нахуй!
-
senior tag
Clio II, 1.4, 16V, 2005-ös
1. Bal első rugó végéből letört egy fél menetnyi. Monre, KYB vagy Sachs legyen az új?
Ezt mennyire illik/ajánlott párban cserélni?2. Hidegindításnál, elsőre elindul, de mikor elengedem a kulcsot, egy fél másodpercig fulladozik a motor, mintha le akarnak állni, de aztán nem. Melegen vagy menet közben nincs gond, alapjárat is jó. Van ötlet, hogy mi okozhatja, vagy csak egyszerűen indítózzak picit tovább?
3. A rádió időnként elhalkul, mintha gyenge lenne a rádiójel. Pl. megálltam a sorompónál, és elhalgatott a rádió, ahogy előre gurultam 1-2 métert, utána újra jó lett. Kicsúszhatott vagy elszakadhatott az antennakábel?
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
Köszi mindenkink a segítséget, akkor párban cserélem a rugókat, de akkor már lehet a lengéscsillapítót is kellene, ha már úgyis szét van szedve.
Majd a fojtószelepre is ránézek, úgy is akarom cserélni ott az O gyűrűket, meg akkor megcsináltatom az ECU-ban tárolt értékek törlését
Még egy kérdés jutott eszembe, kb mennyi fékfolyadék kell bele, ha az egészet le akarom cserélni? Illetve az ABS miatt mennyire problémás a légtelenítés? Csak azért kérdezem, mert ABS-es BMW motorkerékpárnál gyári diag műszer nélkül kb lehetetlen a tökéletes légtelenítés
[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz #89309696 #68008 üzenetére
Amit reggel linkeltél képeket, abból a bal oldali Megane I, a jobb oldali pedig Clio/Thalia felni (mondjuk ez rájuk is van írva )
Szóval a plusz felnijeid Cliora valók, de gondolom felmegy a Megane-ra is (nekem a Clion van Megane I felni)
A felni külső szélén egyébként benne kellene lennie a méreteknek, meg a gyártónak (Michelin)
A fent lévő felnijeid meg nem hiszem hogy a hűtés miatt különböznénekBass: kipufogó környékén valami hővédő lemez esetleg?
Nekem is lenne kérdésem, még mindig a Clio II első rugó: az alsó rugótányérba keresek olyan gumibetétet, amibe belül a rugó, mert a régi eléggé viseltes már, de a nagy alkatrészforgalmazóknál nem találtam
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
Clio II, 2005, hogyan tudom kideríteni, illetve miből derül ki, hogy milyen rendszerű a hátsó fék?
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
Clio II-nél hová lehet a hátsó részen biztonságosan bakot rakni, ami nem a futómű?
A küszöb éle nem tűnik jónakПутин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz galore33 #69056 üzenetére
Én először a felső holtpont jeladó csatlakozóját mozgatnám / tisztítanám meg.
Aztán ha nem változik a helyzet, akkor a hőmérséklet jeladókat ki lehet mérni egy multiméterrel, mondjuk nem árt tudni, hogy milyen hőmérsékleten milyen ellenállást kell produkálniuk.Путин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz galore33 #69107 üzenetére
Nem vagyok szerelő, csak amatőr, de úgy gondolom, hogy el kellene indulnia. Viszont mivel a motorvezérlőnek nem lesz információja a hűtővíz hőmérsékletéről, így vagy nehézkesebben fog indulni, vagy bemelegedve lesz túl dús a benzin-levegő keverék, ami magasabb fogyasztást jelent, és a motornak sem tesz jót, szóval nem érdemes így használni.
Nekem 1.4 16V van, ott ha jól tudom 2 érzékelő van, 1 a motorblokkban vagy a hengerfejben, a másik pedig a termosztátházban. Amikor a termosztátházban lévő érzékelőn nem volt kábel, akkor azonnal bekapcsolt a hűtőventilátorПутин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz Atti777 #67956 üzenetére
A rádió elhalkulás azért van, mert az antennából jövő kábel vége szabadon ficánkol.
Már csak a másik végét kellene megtalálni, ami megy a rádióhoz.
Félek hogy nagyjából az összes kárpitot le kell hozzá szednem jobb oldalon, mondjuk amúgy is meg akartam nézni a jobb első biztonsági övet, mert nem húzódik vissza rendesen, hiába mostam ki már kétszer isПутин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz Atti777 #69339 üzenetére
Blogszekció:
Leszedtem a kárpitot jobb oldalról, amihez ki kellett szedni a hátsó üléseket, amihez ki kellett venni az ülés mögötti tartót/merevítőt. Ez azért jó, mert a csavarok vége alul kilóg, így megfelelően rozsdás hogy ne lehessen olyan egyszerűen kiszedni őket.
Azt meg nem is értem, hogy ha a hátsó üléstámla két széle csak bele van pattintva egy mélyedésbe, akkor a közepénél miért kell csavarozni, ráadásul olyan hülyén, hogy az egyik csavarhoz alig lehet hozzáférni (ha hatlapfejű lenne, akkor nem lenne gond, de torx, és ott van felette a háttámla...)Na mindegy, eljutottam végre az antennakábelig, de ott kissé megakadtam. Igaz hogy az antennától jövő egyik kábel szabadon van, de van még másik kettő kép
Tudja esetleg valaki, hogy melyik a rádióé?
Ja, az antenna pálcáján és a foglalatban lévő menet is eléggé oxidált volt, okozhatta az a vételi problémákat?
Igyekeztem megtakarítani, de nem könnyű hozzáférni, a gumiburkolat eléggé rálóg.Arra legalább rájöttem, hogy a biztonsági öv miért nem ment vissza rendesen: van rajta egy műanyag vezető, ami ki volt akadva, és amikor húzta vissza az övet, akkor az befeszült kép
[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz LamerGyuri #69117 üzenetére
Emlékszel esetleg rá, hogy a MAP szenzorhoz és a hőmérséklet érzékelőhöz milyen méretű O-gyűrű kell?
Gondolokozom rajta, hogy kicserélem azokat isNordik Fel tudok ajánlani Clio II-ből egy hangszórót, hibátlan a pereme, csak nem szól
Vajon bontóban lehet ilyet találni? Az újat kicsit túlzásnak tartanám
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
K4J motornál hogy jön ki a MAP szenzor? Tök könnyen elfordul, meg billeg össze-vissza, de kihúzni nem bírtam, eltörni meg nem szeretném
Bass, Robi erre azt írta még a múltkor, hogy nem kellene a szelepfedélbe fúrkálni, inkább ragassz be egy menetes szárat tőcsavarnak [link]
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz #89309696 #70148 üzenetére
Nekem jövő hétre lesz meg a [Kinergy 4S2]
Ennek két gyengéje van, viszonylag gyorsan kopik, és hóban nem olyan jó.
De egyik sem aggaszt túlzottan, nem vezetek agresszívan, és azt a pár napot kíbírom, amíg hó van.Путин, иди нахуй!
-
senior tag
Engem nem
Viszont Cliohoz keresek 20mm-es karosszéria dugót, nem tud valaki jó beszerzési forrást?
Meg kellene kicsit nagyobb is, az első kerék mögötti kereszttartóhoz, ami ráadásul nem csak sima lyuk, hanem 3-4mm-nyi perem van, amibe elég spéci dugó kellene..Путин, иди нахуй!
-
senior tag
Valószínűleg [link]
Meg lehet próbálni a betét élének lereszelését, amit Xantomas is írt.
Ha nem segít, akkor betét csere, vagy hangosabbra kell venni a zenét(#70578) donszi : Ahogy Rob is írta, a hengereknél a gyújtás párban működik, 1-4, 2-3. Ha mindig csak a 3-as henger nem megy, és benzint kap, akkor valószínűleg nincs benne kompresszió (nem zárnak a szelepek, kopott henger vagy dugattyúgyűrű)
[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz rob210 #70426 üzenetére
Ez csak az én hülyeségem, de egy 100Ft-os bizbaszra nem fizetnék 1000-1500Ft szállítási költséget.
Egyébként is érdemes volt elmenni, mert meg tudtam mutatni, hogy a nagyobb lyukba milyen dugó kellene, de sajnos olyan nem volt
Úgyhogy oda ki kell majd találni valami barkács megoldást, mert zavar, hogy olyan nyitott lyukak vannak a kocsi alján, ahol össze tud gyűlni a sárПутин, иди нахуй!
-
senior tag
Clio II-nél mekkora szívás kitakarítani a fűtőmotort? Mintha zizegne benne 1-2 falevél induláskor.
A felső műanyag takaró amúgy is le van szedve, mert kiszedtem az ablaktörlő mechanikát, mert a bal oldalon rosszul töröl. Kiderült hogy azért, mert az ablaktörlőkart tartó tengely műanyag perselye oválisra van kopva. Ez valószínűleg típushiba lesz, legalábbis a bontóban lévő 3 szerkezetnél is hasonló volt, úgyhogy holnap másik bontót kell meglátogatniПутин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz molnarpeter #71297 üzenetére
Igazából nincs benne külön persely [link]
Ami a csőváz két végén van, az műanyagból van, és abból van kialakítva a "persely" is.
A bal oldali iszonyat ovális, igazából nem is elkopva lehet, inkább eldeformálódva. A jobb oldali teljesen jó.
Utólag perselyezni sem lenne egyszerű, mert nem túl nagy a falvastagság, de ha nem találok normális bontottat, akkor kezdeni kell vele valamit.
A legjobb az új lenne, de itthon nem is találtam, meg 150-160€ kicsit húzós érte...Путин, иди нахуй!
-
senior tag
válasz rob210 #71300 üzenetére
A ház: [link]
A tengely: [link] [link] [link]
A kettő együtt: [link] Ez az a pozíció, ahogy a kar alaphelyzetben van.
A legfőbb hiba igazából az, hogy amikor felfelé töröl, akkor jó, de mikor visszamegy alaphelyzetbe, akkor marad egy vízfilm a szélvédőn, ami 1-2 másodperc alatt eltűnik, de baromi zavaró, és nem is túl biztonságos.Путин, иди нахуй!
-