- HBO Max & OD topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Excel topic
- PDF topik
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
emre
veterán
Üdv Urak!
Most már saját jogon is topiklakó lettem.
Igaz a páromnak van egy Twingója, de azzal annyira nincs semmi probléma, hogy szóra sem érdemes. Mondjuk most volt felső holtpont jeladó, meg trafó csere, de nincs vele komoly gond.No de majd most.
Vettem egy 2000-es évjáratú 1,6-os Scenic-et. K4MA700D motor, klíma, vonóhorog, csomagtartó...
A lekérdezés alapján első gazdás, magyarországi forgalomba helyezésű.Egy-két gond máris felmerült.
1, Az ülést képtelen vagyok a testalkatomhoz normálisan beállítani. Ez csak a fenék résznél süllyeszt, térdnél nagyon magas. Ennek így kell működni? Arra gondoltam ha van más típus, de bele való ülés ami alacsonyabb akkor kicserélem. Úgy látom elég sok 2-es Scenic-et, és Megane-t is bontanak.2, A rádió kéri a kódot. Ezzel nincs is semmi baj de a 0000 számsor sem mindig jön be, illetve a második számot átugorja a harmadikra. Toljak a kapcsoló résznek egy kis kontakt spray-t, vagy előbb diagnosztika?
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68207 üzenetére
Amit most vettem Scenic-en 4-ből kettő ablakemelő hasonlóan működött.
Az egyik kontakthibás volt a csatlakozónál, a másiknál meg a kapcsoló is koszos volt, (ki lett fújatva+ kontakt spay) illetve az ajtóban levő kábelben lehet valami törés, mert a megmozgatása után működik.Nem tart semeddig kipattintani a kapcsolót. A működő oldalról át kell tenni a rossz felére, hogy kiderüljön kapcsoló, vagy kábel probléma.
Más:
Van annak valami jelentősége hogy a motortérből szívja a levegőt a kocsi?
Mert a bekarikázott műanyag beömlő egyik oldala törött, és a cső sincs ami a házzal összekötné.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Köszönöm!
A napokban megyek bontóba, ha találok hozzávalót akkor visszaállítom eredeti állapotába.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
ja, ha már mosó......mennyire macerás a fényszórómosókat újracsövezni?
Sajnos a gyári, olyan 5mm körüli tömlő elporladt.
(#68232) harry
Vagy honnan tudjam a fagy beálltával......
Vazzee, ez komoly, ez az első autód?
Érzed hogy hideg van töltesz rá télit, ha meg elfelejted akkor megvárod míg felmelegszik a motor ami kiolvasztja a megdermed ablakmosó folyadékot. A legfontosabb az hogy ilyenkor ne erőltesse az ember, mert tönkremegy a pumpa.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Oks, így már értem.
Annak idején én is paráztam hogy vajon jól csinálok-e mindent, pedig az egy faék bonyolultságú kocsi volt a jelenlegihez képest. De aztán abba is jobban belemásztam, mint ahogy nagy valószínűséggel ebbe bele fogok.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68242 üzenetére
Amit nem rég vettem 2000-es, 1,6 Scenic abban is voltak ablakemelő problémák, de nálam csak az egyik ajtóban kell majd ellenőrizni a kábelt, a többi csatlakozó kontakt hiba volt, mint írtam is. Illetve ma kaptam meg jármű javítási dokumentációját és a gyertya cseréken kívül egy generátor javítás meg egy dugalj javítás volt mint elektronikai probléma. Se trafó, se felső holtpont jeladó, semmi ami Renault típushiba.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68269 üzenetére
ezzel az autóval igazságtalanul bánt el az autós társadalom
Van ilyen egy pár, én pont ezeket kerestem. Xsara kombi, 306, 307 break, Marea.
És mire az Astrán végére érsz a szerelésnem szétrohad a kasztni.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Most lehet kitiltanak innét, de Multipla nem jöhet szóba?
Nálam mondjuk kizáró ok volt ha nem előttem, hanem középen van a műszerfal, illetve ha nem műszerek vannak, hanem digitális kijelző. mod: ja és a váltókar se a műszerfalon legyen.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz rob210 #68346 üzenetére
Köszönöm!
A tömlőt akarom újra cserélni. A motorház zsanérjánál meg ahogy kiér a kaszniból gyakorlatilag teljesen el van öregedve, simán elcsípem a körmömmel. Talán elég lesz a betétet kiszednem.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Nem nyert.
Alulról a doblemez felől kb. semmihez nem lehet hozzáférni.
A sárvédő ívet az A oszlop meg a motorháztető zsanér közötti részen még fogja valami, de nem látok semmi.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz rob210 #68352 üzenetére
A speedzone-os srácok futottak bele olyanba egy Volvóval a Nyirádi 24 óráson, hogy lendkereket két féleképpen lehet felrakni, ezért az fhp elmászott a gyárihoz képest
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz diablo1984 #68407 üzenetére
Okés, köszi!
Pedig bíztam benne, hogy a vásárokban kaphatóknál egy fokkal magasabb minőséget képvisel. Mondjuk a méretpontos meg olyan árban van hogy abból veszek egy kpl. bontott üléssort.
Más:
Meglep, de nincs kedvem ekecselni a levegő gégecsövet, eddig mindig úgy alakult hogy szarból kellett várat építenem, és mostanra meguntam. Szóval valószínűleg meglepem magam egy ilyennel.
Ahogy néztem, hazai beszerzésből kb. kétszer ennyiből jönne ki. ( termék link )(#68409) Fehér Farkas
Azok azért erősen egy kaptafára készült ülések voltak, meg légzsák se, volt.
Tegnap átnéztem az árakat, és ha ragaszkodunk az első ülés háttámla zsebéhez, a tálca kialakításhoz és az 5 db fejtámlához a Scenicbe 40k körül lenne alsó hangon a méretpontos garnitúra.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68479 üzenetére
Én az év eleje óta keresek, és június 23-án vettem meg a Scenicet. Javaslom te is bővítsed a szóba jöhető típusok körét.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Beázik a kocsim valószínűleg az antennánál.Már nem. Gondoltam kikérdem a nagyérdemű véleményét a bontásról, hogy hogyan lehet hozzáférni, de aztán inkább nekiláttam. Egész könnyen szét jött a mennyezeti panel ahonnét levehető a tetőantenna rögzítő anyája. Kapott egy kis tömítő anyagot, mert megöregedett a műanyag perem, remélem most jó lesz.
Illetve ha már megvettem a gégecsövet összeeszkábáltam a szívó oldali részt is. Találtam egy irodai szék teleszkóp takaró szoknyát ami pont a szívó idom mérete volt, ezt egy bilincscsel rögzítettem, majd erre ment a 70-es gégecső. Egy darabra való még maradt is, szóval az angol szívócső rendelés még ráér. Asszem innét látszik a legjobban:
A múltkor újra húztam a jobb oldali ablakmosó tartály csövét, ezt most cserélhetem ki, mert ez az átlátszó vacak megtörik ha le van csukva a motorháztető. Kell néznem hozzá valami rendes gumi tömlőt.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz #89309696 #68587 üzenetére
Engem meg már az is zavar ha nem műszerek vannak előttem hanem digitális kijelző, mint a párom twingojában. De hogy még a váltót se kezelhessem olyan nem lesz sose, max ha lesz egy robogóm.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz #89309696 #68626 üzenetére
élvezni viszont nem lehet. nem is olvasom tovább
És ezek után még ragaszkodsz az automata váltóhoz?
Kúposztani meg menj ki Nyirádra, a 24 órásig még van pár nap, összedobhatsz valami vasat addig.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Renault-om csak pár hete van, de az előző kocsim motorterét 20 év alatt kb. kétszer mostam, a Scenicet sem fogom gyakrabban. És ha figyelembe veszem az öregedő elektromos rendszer gyengeségeiből adódó hibák lehetőségét még ez is erősen optimista becslés.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
A motoromat mannol-os külső motortisztítóval (itt van többféle kicsi pénzért lehet válogatni) körbespicceltem, aztán locsolótömlővel zuhany. Nekem ennyi elég is volt.
A motoros topikban van valami runner nevű alak, na ő tudna tippeket adni gépjárműpucerálás területén.
De volt olyan kollégám aki a zsír új Ladáját (vesta vagy mi a rossebb) magasnyomásúval kezelgette, aztán meg ment reklamálni, mert az első lökhárítóról lejött a zománc. Basztattuk is hogy fémtisztán szereti.
Ja, a motormosás utáni nem indulás, száradásról meg eleget olvastam, hogy mi minden be tud ázni.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
van bármi 'látható' jele, ha a trafókkal, felső holtponti jeladóval bármi gond van?
Van, nem indul a kocsi, szóval amíg megy ne basztasd. Gyertya nem tétel, ha kap új olajat, szűrőket vezérlést azt is érdemes cserélni.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Hogy miről? Egy nagyvállalat TMK lakatosa vagyok, ilyenről még életemben nem hallottam.
Nálunk minden megy amíg megy. Apróságok miatt nem szedünk szét semmit, majd ha kidobja mi a hiba akkor bontunk.Ha párás, esős időben szarakodik a gép, nem vagy nehezen indul, nem úgy megy akkor érdemes.
A párom twingóján a trafót pl megelőző jelleggel cseréltem, mert volt a házon pár repedés. Lehet ez még elmegy jó darabig de a motoromon is ilyenkor kezdődtek a bajok.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Egy kis segítség kellene.
Tudnátok javaslatot adni hogy egy újabb szivargyújtó aljzatot hova tudnék a legkönnyebben beépíteni a műszerfal környékére. Én arra gondoltam hogy kiveszem a jelenlegi hamutartó házat és azzal egy vonalban de oldali kivezetéssel. Csak nem tudom hozzá fogok-e férni a gyári szivargyújtó kábeléhez hogy rákössek még egyet.
Mert ez így hosszútávon nem bejövős.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Mukucs #68745 üzenetére
(#68742) rob210
Köszi, ez hasznos infó
Nem akarok több fogyasztót, de ott a transmittert nem tudom használni. Lehet elhozom előre egy toldóval a hátsó ülésnél levőt.
Egyébként létezik ehhez usb-s rádió?[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz molnarpeter #68756 üzenetére
Szeretném használni a hamutartót aprópénznek. Az elosztó nem fér el, a második link esélyesebb.
A külső rögzítésű nekem is megfordult a fejemben, de az meg nem túl elegáns, és a kábel elvezetés is ronda lenne.Pillanatnyilag 2-3 megoldáson gondolkodok.
1, Veszek egy bontott hamutartót kpl. amelynek a fedlapjába hozom előre a szivargyújtót meg teszek bele usb töltő. Így megszűnik mint hamutartó de kulturáltan fog kinézni.
2, A hátsó üléstől hozom előre egy ilyennel és beteszem a hamutartó alatti tárolóba.
3, Fúrok valahol egy lyukat és bekötök egy új alzatot, de nem tudok olyan helyet ahol könnyen hozzá és kezelhető közelségbe kerül a transmitter.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Gombinyó #68800 üzenetére
Hanem 3db húszéveset
Én egy kis alkuval simán elhoznám ha minden így igaz. Egyébként meg állapotot veszünk nem évjáratot vagy óraállást. De én utálom a fiatal kocsikat, ugy általában mindegyiket amit manapság gyártanak.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Írogatom össze az ajánlásokat milyen olajat érdemes beletölteni, milyen vezérlést szűrőket stb....és egyre kevésbé tudom eldönteni hogy most nekiugorjak-e vagy ráérek-e még egy kicsit. Mondjuk nem fog belekerülni több ezer km a következő pár hétben, szóval érdekelne mit gondoltok.
Kaptam szervizkönyvet is, de az tök üres, ezt mailban küldték el. Egygazdás, 2000-es 1,6 Scenic. A tulaj egy öreg papa, akitől elvették a kocsit, mert senki nem mert beülni mellé hogy vigyázzanak rá. A fiának szervize van, ott javították a kocsit. Ez csak az elmúlt pár év, meg van az elejétől fogva.
Mondjuk nem tudom mennyivel került volna többe a szervizkönyvbe is felvinni az adatokat egy world munkalap helyett?Most óra szerint van benne 168899km. Vezérlés 128614-nél volt cserélve (meg egyszer 70k-nél is ). Tudom erősen ajánlott lecserélni olajat szűrőket vezérlést, de a kocsi műszaki állapota megfelel annak amit az előző gazda mondott, (egy törött hátsó lámpabúrát kellett lecserélni, meg kapott egy garnitúra nyári gumit a friss műszakihoz). A motorolaj szép tiszta, annyira színtelen, hogy alig látszik a nívópálcán.
Szóval az eszem azt mondja igenis csináld meg mert csak és különben is egyszer mindenképp el kell kezdeni. Ugyanakkor azt érzem, hogy most egy kicsit felesleges kidobnom belőle a még megfelelő állapotú anyagot.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
A párom twingójában vacakol a gyújtáskapcsoló, hol érdemes körülnézni ha újat szeretnék 10-15k közötti áron.
Asszem ez a cikkszáma: 7701046639A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Majd ha december vagy január környékén kellene garázs, szerelőakna hiányában a kocsi alatt fetrengened akkor elgondolkodnál rajta hogy mennyivel nagyobb kedvel végeznéd ezt a műveletet nyáron.
Két járművemen is éveken keresztül "csaltam" előre a műszaki időpontját a rendkívűl kellemes májusi hónapig.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
-
emre
veterán
Elméletnek nem rossz....de az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag meg van.
Az előző kocsimat most adtam le roncsba, 30 éves volt, ebből 19-et nálam töltött, és magam szereltem.
Szóval szerintem nem tudod miről beszéltem, amiről meg te beszélsz annak semmi értelme egy ilyen low cost kocsinál.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Beázott a kocsim. (1.6 Scenic1 ph2)
Az éjszakai esőnek köszönhetően ma reggelre nem elhanyagolható mennyiségű víz jelent meg a pollenszűrő alatt, illetve induláskor, kanyarban és emelkedőnek még folyt is ki belőle. Szerencsére magasított oldalfalú gumi szőnyeget használok, így a kárpitra nem ment ki.Nem kellene valami lefolyónak lennie, hogy nem a kabinba folyjon az esővíz?
Klímát, ventilátort nem indítottam, nehogy kijöjjön belőle a füst. Esetleg beázhatott elektronika is?
Hogy tudnám megoldani hogy ez nem történhessen meg többet? (garázs, fedett parkoló nem opció)A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Múltkor volt szó fogyasztási adatokról. Mostanra megvolt a második tankolásom a Scenicben.
591,5 km megtett távolság, 30,8-as átlagsebességgel. Óra szerint elfogyott 43,7 liter, ezzel szemben belefért egy kattanásig 45,28 liter. A kocsi szerint 7,3-as, valójában 7,65 literes átlagfogyasztás. Kb. fele időben ment a klíma is.Ami furcsa, hogy egy alkalommal piros vonal felett egy csíkkal kigyulladt a sárga figyelmeztető jelzés, ami a következő indulásnál kialudt.
Más.
Az mitől van hogy néha gyújtáskapcsoló alapállása esetén is tudok ablakot mozgatni, máskor meg rá kell adni a gyújtást hogy működjön?
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.