- OpenWRT topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Synology routerek
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Milyen routert?
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #68161 üzenetére
Megvolt a felemelés, átnézés. Futómű abszolút ok, az első bölcső vagy mi a fene szorul majd némi kezelésre a tartósság jegyében, mert az dobja le a festéket magáról (meg a váltó háza) (ahol alul a motortérnél burkolva van), utána meglepően szép, még a hollandból jött Aurisom mellett is. Sehol nem ömlik belőle semmilyen olaj. Ami említésre az a gyári hátsó dob, az kezd rozsdásodni. Kb. ennyi, szóval úgy tűnik, hogy sikerült egy egész pofás példányt találni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #68188 üzenetére
Világos, értem. Nyilván én is minimalizálni akarom a kockázatot, de van egy pont, amikor az embernek döntést kell hoznia. A rokontól kölcsönkért autóban is ott a bukta lehetősége.
Ma elmegyek megnézni / kipróbálni egy 1.4 16V Mégane-t itt a közelben. Utána referálok, hogy mit tapasztaltam.
"I'm too old for this sh.t..."
-
#89309696
törölt tag
Az teljesen jó, nekem 7.5 körül szokott lenni, de ugye kombi meg azért előfordul, hogy teljesen nyitott állapotban van a fojtószelep.
Meg hát a rövid távok. A rövidtávos fogyim ha csak azt mérem az 8.5 is szokott lenni, az országutashoz ha nullázom akkor beáll 5.9-re is 80-90-nél. Az átlag meg a 7.5l.
Városos fogyit nem tudom, azt nem néztem, nem városozok. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #68203 üzenetére
Minden porcikám akarja. Alul nem csontszáraz, de nem ömlik semmi, meg hát 10 éves lesz, alváz védelmet idővel úgyis tennék rá, a kövi dolog rá egy téli szett lenne, aztán ennyi. Tárcsák szinte újak, az is oké, csak eredetileg azért adtam el a priust, hogy ~fél millával olcsóbb kis ingazóst vegyek. Ez meg annyi, mint a prius, viszont nagyon hasít. Meg hát van ez a becsípődésem a twingok felé...
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #68204 üzenetére
Megnéztem az autót.
Kaszni, gumi, féktárcsa rendben, a belső is teljesen korrekt, szép, semmi nem kopott, az ülések nincsenek kiülve, nincs lelakva, egészen jó volt benne ülni. A motor pöccre indult, alapjárat rendben, olajfolyást nem láttam sehol, a kipufogó nem füstölt. Előző tulajdonos 25 ezer kilométerrel korábban cserélt rajta vezérlést, vigyázott rá 10 évig.
Amit észrevettem, hogy nem működik: a vezetőoldali ablakemelő csak lehúzza az utasoldali ablakot, fel már nem. Az ülésmagasságot nem lehet állítani, illetve lefelé lehetett, aztán ott volt vége.
Indítottam hidegen, melegen, nem volt gond. A klíma is működött, hamar hideget fújt.
Megkérdeztem, mennyit engednek a 600 ezer irányárból, mert az irreálisan sok. Mondta, hogy 550-ig le tudnak menni. Mondtam, hogy még az is sok, de akkor először menni kellene vele egy kört. És persze a próbakör után át is akarom nézetni szerelővel, mert komolyan érdekel.
És akkor valami elkezdett visítani a motortérben.
A klíma felől jött a hang. Kilőttem a klímát, a hang megszűnt. Aztán visszakapcsoltam. Visítás, aztán elhallgatott. Gázt adtam, megint visított. Nem akartam bántani, leállítottam a motort, hogy megbeszéljük a dolgot. Sajnos az autó pár hónapja már ott áll, az pedig nem tesz jót a klímakompresszornak - sem.
Az eladó srác egyből mondta, hogy akkor most itt álljunk meg, mert addig nincs értelme tovább beszélni az autóról, amíg nem tudjuk, mi baja van a klímának. Úgy láttam rajta, hogy nem tudott erről a visítás dologról. Próbakör és alkudozás felfüggesztve, először lássa egy klímás. Utána folytatjuk.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Bass
addikt
Sziasztok
Megane 2 első hangszorók adatait tudja valaki? Kinéztem egy [link] ilyet. Kicserélném,illetve a hátsók is 13centisek?"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68207 üzenetére
Ez valószínű főtengely szíjtárcsa. Klíma kompresszor terheli és elforog, ez egy két részes tárcsa aminek a közepe gumi és egy idő után megkeményedik és el tud benne forogni. Rántások elnyelése a célja eredetileg, hogy ne terhelődjön a segédszíj.
Mivel vezérlést úgy is cserélned kell rajta ha esetleg megveszed, ezt a szíjtárcsát is ki tudjátok egyúttal. De előbb meg kell nézni tényleg ez-e a baja.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz #89309696 #68205 üzenetére
Igaz városban több lenne (ebben az is van bár elég kevés), illetve most hazafelé a pályán is nagyon nyugis 120 körül/alatt mentem, szóval egy vegyesebb átlag a 7 - 7.5 lehet itt is.
Más: ablaktörlő lapátnak ez jó választás? Valeo szett link (Elvileg jó a Meganehoz, a gyártó is ajánlott, csak nem találom biztosra, hogy jó-e ez az 'U' illeszkedő adapter, illetve ez a két hossz stimmel-e: 55+51cm. kép1 kép2)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz MC Pite #68170 üzenetére
Mármint Osram Night Breaker Unlimited? Neten nem annyira találok már (emagon volt, 8k egy párért, nem tudom mennyire reális / meddig bírják).
Más javaslat esetleg? Gondoltam összerakok egy csere izzókészletet is + esetleg a tompítottat (H7) egyből le is cserélném, s akkor már egy jobbfajtára.
Kissé tartok attól, hogy feleslegesen költök sokkal drágábbra, mert az élettartam esetleg csökken a jobb teljesítményért cserébe, illetve kérdéses számomra még az is, hogy mennyivel tapasztalom jobbnak.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Illetve ha már világítás téma: mivel nincs nappali menetfény, van-e abban logika, hogy a helyzetjelzőt használja erre az ember (lévén a semminél több - nyilván olyan helyzetben, amikor amúgy nem kapcsolna tompítottat), s akkor ehhez esetleg egy emelt fényű izzót keresni...? link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
atosan
addikt
Gyárilag szlovákiai vagyok, így sokat járok oda. Náluk lakott területen is kötelező a lámpa, vagy nappali fény, de a helyzetjelzőért megpaskolják az ember fenekét. Megszoktam, hogy beülök, világíttás bekapcsol, aztán indulok. Nem vettem észre, hogy gyakrabban kéne izzót cserélnem, mint amikor még nem kellett nappal használni.
Maine coon
-
CactuS
Arcképgyáros
Az emelt fényű izzók élettartama hónapokban mérhető, prius csoportban sokan használnak, mert állítólag a P2 és az alap P3 lámpája is gyenge. Ők 3-6 havonta cserélgetik az izzókat, de az tény, hogy erősebb a fénye, P2nél én maradtam a sima izzónál, az auris meg gyárilag xenonos lett.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68207 üzenetére
Amit most vettem Scenic-en 4-ből kettő ablakemelő hasonlóan működött.
Az egyik kontakthibás volt a csatlakozónál, a másiknál meg a kapcsoló is koszos volt, (ki lett fújatva+ kontakt spay) illetve az ajtóban levő kábelben lehet valami törés, mert a megmozgatása után működik.Nem tart semeddig kipattintani a kapcsolót. A működő oldalról át kell tenni a rossz felére, hogy kiderüljön kapcsoló, vagy kábel probléma.
Más:
Van annak valami jelentősége hogy a motortérből szívja a levegőt a kocsi?
Mert a bekarikázott műanyag beömlő egyik oldala törött, és a cső sincs ami a házzal összekötné.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
LamerGyuri
senior tag
Melegebb levegőt szív, mint kívülről; nem épp ideális. A nagyobb baj az, hogy a cső hiánya miatt a rezonátordoboz nem tudja betölteni a funkcióját.
Közben Farkas is válaszolt. Ja-ja, végül is megy enélkül az autó. Ha jól rémlik, fogyasztásnövekedést okoz, de úgy tudom, csak deciben mérhető a különbség.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
emre
veterán
Köszönöm!
A napokban megyek bontóba, ha találok hozzávalót akkor visszaállítom eredeti állapotába.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
#89309696
törölt tag
válasz LamerGyuri #68219 üzenetére
Én is megcsináltam, mert nem nehéz. Csak pofátlan drága hozzá a cucc, így végül sima gégecsövet raktam be.
Egy baja van, hogy nem hajtható oválisra kívülről így belülre kell belegyűrni a rezonátorházba két centit belógatva, nyilván ez valamennyire módosítja a rezonátorházban is az áramlást, de ez már fingreszelés kategória.
A lényeg, hogy durván ne szűkítsen, ne engedje be a meleget a motortérből és legyen leszigetelve, hogy a torlólevegő bejusson enyhe túlnyomással. -
Kos 7
tag
Sziasztok!
Laguna 3 GT 2.0T benzines típushoz, milyen olajat ajánlotok a váltóba, és mennyit ?
Megvan a gyári specifikáció, abban 2.7 litert említ, de az olajról semmit. -
harry
veterán
Nálam a műanyag elem elvileg jó, de ez a feltekercselt anyag szétvált középen. Mi ennek a hivatalos neve, hogyan kereshetek rá / mennyibe kerül? Vagy tényleg szerezzek ~fél méter 70mm-es alu levegő csövet? Jó hát ha az is illeszkedik nekem megfelel...
Izzók: köszi, hát ez kissé szomorú, nincs kedvem azon izgulni vajon kibír-e még egy hónapot, vagy szerelgetnem kell (amivel alapvetően nincs gond, meg egyszerű, gyors stb, a gyakorisággal inkább - mégis csak alapvetően használni akarom, nem szerelni, és ezek jellemzően a legrosszabb helyzetben égnek ki úgyis, s nem feltétlenül akarok autóúton/pályán emiatt félreállni, ahol meg fontos is lenne, hogy működjön).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
mdav88
senior tag
Ha van benne akkor hátul a tank környékén, de lehet hogy csak a pumpában van szűrő.
Olajból ha a sima 5ös váltó van alatta akkor az Elf Tranself NFJ 75w-80 megy bele, de az lehet hogy pk6-tal van, oda Tranself NFP 75W-80 való elvileg... de ennek nézz utána, van olajkereső talán az összefoglalóban.
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Szóval ablaktörlő lapátnak ez jó lehet? Valeo szett U rögzítés link
Másik még amatőrebb kérdés: szélvédő mosó folyadékból miért van nyári? Nem jó télit venni s használni egész évben? Vagy honnan tudjam a fagy beálltával, mennyi maradt a nyáriból, le lehet engedni valahol? Érdemes ezzel szórakozni, vagy öntsek bele télit?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
emre
veterán
ja, ha már mosó......mennyire macerás a fényszórómosókat újracsövezni?
Sajnos a gyári, olyan 5mm körüli tömlő elporladt.
(#68232) harry
Vagy honnan tudjam a fagy beálltával......
Vazzee, ez komoly, ez az első autód?
Érzed hogy hideg van töltesz rá télit, ha meg elfelejted akkor megvárod míg felmelegszik a motor ami kiolvasztja a megdermed ablakmosó folyadékot. A legfontosabb az hogy ilyenkor ne erőltesse az ember, mert tönkremegy a pumpa.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Josi
aktív tag
válasz Morales72 #68231 üzenetére
Nem is fogsz, mert többnyire ennyi idő után szétesnek azok is.
Újat meg csak rezonátorházzal együtt lehet venni, horror áron.
A bordákból én annyit faragtan, hogy a cső rámenjen és bilinccsel meg
tudjam fogatni. (reszelő, szike, flex, kinek mi van)''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
harry
veterán
Jep, első kocsi Jó hát honnan tudjam, nem üzemeltettem még. Nyilván gondoltam, ha jön a hideg töltsek télit, csak nem tűnt túl szakszerű megoldásnak, tekintve, hogy fogalmam sincs mikor, melyikből, mennyi van a rendszerben, így inkább eleve teleöntöm télivel aztán jól van.
Egy korábbi Totalcaros teszt alapján a Prelix jónak tűnik, talán ez lesz.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
emre
veterán
Oks, így már értem.
Annak idején én is paráztam hogy vajon jól csinálok-e mindent, pedig az egy faék bonyolultságú kocsi volt a jelenlegihez képest. De aztán abba is jobban belemásztam, mint ahogy nagy valószínűséggel ebbe bele fogok.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Morales72
csendes tag
Értem. Az alumínium cső teljesen jó megoldásnak tűnik, és még jobban is néz ki, mint az eredeti cső.
Egy korábban megnézett autón ott volt az eredeti (lyukasan), de úgy nézett ki, mint amit valaki odatákolt. De ezek szerint nem tákolás volt. A kereskedőnek mutattam, hogy lyukas, mire ő, még emlékszem: "Bármelyik Renault szervizben kapsz ilyet, filléres tétel.". Aha, persze.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #68241 üzenetére
Közben felhívtam a kereskedőt, hogy mi a helyzet a visító Megane-nal, de nem volt idejük megnézetni.
Holnap hívnak. Hm.Ami fura, hogy eszembe jutott egy fura megjegyzése: nem szeretnék, ha márkakereskedésben nézetném át az autót, mert ott minden apróságot felírnak a hibalistára...
Más. Egy ismerősöm sokat szívott a Senicjével: elektromos ablakot nem lehetett felhúzni, fűtőmotor lefüstölt, és az immobiliser nem engedte beindítani az autót. Nem túl biztató. A kérdésem az lenne, hogy az immobilisert ki lehet lőni belőle, hogy ne okozzon gondot? Valami tapasztalat ezzel kapcsolatban?
"I'm too old for this sh.t..."
-
#89309696
törölt tag
Jó rá az intercooler cső is, az a kék. 5ezer körül van métere, mivel azok nyomásállóak nem épp olcsó. A levegőcső a legjobb, az tényleg olcsó. Nálunk nem találtam egyik boltban sem azért lett gégecső, annak is háromezer métere.
A gyári vászoncső rezonátorházzal együtt kapható csak, 13 vagy 18 ezer, már nem emlékszem. Nyugodtan el kell felejteni azt.
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68242 üzenetére
Amit nem rég vettem 2000-es, 1,6 Scenic abban is voltak ablakemelő problémák, de nálam csak az egyik ajtóban kell majd ellenőrizni a kábelt, a többi csatlakozó kontakt hiba volt, mint írtam is. Illetve ma kaptam meg jármű javítási dokumentációját és a gyertya cseréken kívül egy generátor javítás meg egy dugalj javítás volt mint elektronikai probléma. Se trafó, se felső holtpont jeladó, semmi ami Renault típushiba.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
femiki
tag
rob210! A diagnál az élő adatoknál a mentett fotót hova menti a program? Az istennek nem találom...
-
Morales72
csendes tag
@Gombinyó: Ahogy mondod. Azóta azon gondolkozok, hogy ragaszkodnom kellene a márkakereskedésben való átnézéshez… Egyáltalán nem döntöttem el, hogy ezt az autót veszem meg. Tetszik a Megane I ph2, és próbálok egy jobb példányt találni. Van egy listám, azon megyek végig. Eddig ennél az autónál jutottam el odáig, hogy talán érdemes lenne átnézetni szervízben. Erre az ember benyög egy ilyen mondatot. Jobban szeretem a „Felőlem ott nézeted át, ahol akarod.” hozzáállást. Volt már ilyen is. Az sem garancia semmire, de legalább nem kelt gyanút. Mindegy, keresgélek tovább.
@Emre: Értem, köszönöm.
@Molnarpeter: Oké.
@rob210: Ha eljutok odáig, hogy veszek egy Megane-t, szerintem élni fogok a lehetőséggel. Úgy látom, hogy ennél a típusnál az élet könnyebb immobiliser nélkül.
"I'm too old for this sh.t..."
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- OpenWRT topic
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Keresek! Motorkerékpár
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Renpho talpmasszírozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000