-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
Megnézem akkor rendesen a motorteret.
Meg egy diagot akkor intézni kéne.De csak júliusban
-
MC Pite
veterán
Pici az esélye, de hátha: valamilyen diag programmal van esély állítani az ablakmosó működésén? Azonnal kezd törölni -még szárazon- ez némileg idegesítő. Vagy ez csak engem zavar?
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Daniel991
újonc
Sziasztok!
Van egy 2005/12. havi limousine karosszériájú Megane-om. Azt hiszem Authentique Plus felszereltségű (6 hangszórós ha jól tudom). Elszállt a jobb első ajtóban a hangszóróm, a kérdésem az lenne, hogy milyen paraméterekre kell odafigyelni, ha ki szeretném cserélni (esetleg nem gyárira)?
Előre is köszönöm a választ!
Üdv,
Dani -
Gabady
aktív tag
válasz MC Pite #67854 üzenetére
Nincs, de visszacsapó szeleppel tudsz javítani a helyzeten.
Nekem amióta új szélvédőm van, bent van a csomitartóba egy kanna víz, azt azzal nyakonöntöm indulás előtt..@Daniel991
Gyárira cseréltesd/cseréld. Semmi sem fog olyan faszán szólni.
[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Bass
addikt
Sziasztok ma egy hosszabb út közben elkezdett az alapjárat szórakozni,1000-1200 között van de ha bekapcsolom a klímát akkor van h 3000 is és motorféknél a pillanatnyi fogyasztás 3,5 liter a 0 helyett. Előzmény hogy az uj renault gyertyákat kicseréltem densokra és kiszedtem a szolenoidot megnéztem és megtörölgettem,ez hétfőn volt. Mi okozhat ilyet?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
-
Bass
addikt
-
Cyborg
senior tag
válasz Cyborg #67672 üzenetére
Végül kicseréltük a hátsó hidat a kollégákkal, garanciás felújított lett a vége 65.000-ért. Kicsit fent van a feneke a Lagunának most, az öklöm befér a gumi, meg a hátsó ív közé. Gondolom ez most ilyen lesz, ennek nincs "bekopási" ideje, vagy valami
Viszont két hátsó lengéscsillapító is lett hozzá, mert a régi szilentje, meg az a vas kis üreges tengely az a hídban maradt(az bele van ütve, és a bontósok se tudták kiszedni, és azt külön nem lehet venni, a lengéscsillapítóhoz adják) Ahol fix árat írnak a cserére, vajon ilyenkor bevállalják a felmerülő plusz költséget, ami csak ott derül ki kiszedés közben? Gondolom nemMás kérdés.
F9q718 laguna 1,9dci 107LE motorhoz milyen vezérlés szett+ vízpumpa javasolt?
Az összefoglalóban nem szerepel se contitech, se ina, de a bárdin csak olyat láttam készletben, előbbi 71, utóbbi 55 ezer.
Külön összevadászva több lehetőség van, de úgy látom az összefoglalóban javasolt gyártókat -
hz0917
tag
Sziasztok!
Megane 2, ma, indítás (pöcre) motor alapjárat rendben. A km óra mellett lévő középső kijelzőn korábban sosem látott karakterek, szótöredékek jelentek meg (PL CLUTCH INSRT CARD vagy PLEA REMOV L/L) Rövid kb 45-50 km-s utam volt, de ezen kívül más problémát nem vettem észre.
Szerintetek mire számíthatok? -
ThodEE
őstag
Sziasztok !
Gázolaj szűrőt is cseréljem 10-ezernél ?
Köszi előre is a tanácsokat
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #67860 üzenetére
Vmi támpontot tudsz adni esetleg még?
Egyelőre csak ennyit találtam a témában kreesgélés közben ami akár hasznos lehet pár topiklakónak: link (2 csík helyett szélesen terítő spricni fej), vagy mint a topikban már szerepelt a 289309708R a 289307646R mellett; ill 289307646R... Ha otthon leszek utánalesek ezeknek.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
Bass
addikt
válasz eTrade #67879 üzenetére
Szombaton kiszedem megmérem de belerakom azt a bosch-t amivel vettem próbának akkor nem volt baja. Azt néztem h 3db trafó beru a szolenoid melletti meg valami török,gondolom gyári lehet még? Nem is értem miért nem cserélték egyformára az összeset. Trafo hibánál is lehet ilyen tünetem? Nem csak dadog és erőtlen? Mi a hivatalos gyári gyertyája amúgy?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Gyertyától ilyet max akkor csinál, ha nem tekerted be a gyertyát rendesen, ha gyertya gond lenne, akkor az vagy durrogásban, vagy erőtlen ledadogó motorral jelentkezne.
Szerintem spontán meghalt valamelyik tömítés és falsot szív, de ne legyen igazam és csak a gyertyával legyen baj.Renault power
-
-
MC Pite
veterán
válasz Nordik #67882 üzenetére
Mennyi egyébként a sok meg a kevés? Enyémbe elvileg normálisabb van. Idáig nekem az volt a normális, hogy a trafósor 2-300at elment, utána meg általában eladták és passz hogy még meddig bírta. Rémlik hogy a VAG és renault vonalon alapból rövidebb (volt) az élettartam általában, de a jó mennyit bír, 50-100-200k?
Jut eszembe, M3 első csillapító porvédője az relatív rövid? Nekem annak tűnik, de olyan mintha nem lenne sérült, azaz gyárilagcsak egy részét védené a becsúszónak?
[kép], [kép][ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Bass
addikt
válasz rob210 #67884 üzenetére
Melyik tömítés okozhat ilyet? Miket kéne átnézni ami lehetséges? A klímával mitől lehet összefüggésbe? Érdekes hibák ezek,ilyenekkel még nem találkoztam. Gyorsan,erősen nyomogatva a fékpedált a pirosnál akkor is emelkedett az alapjárat kb 200 fordulattal,gondolom ez sem normális dolog. Jah és 1000-1200-s alapjáratnál érezhetően rezonál a kocsi és fura morgos hangja lett.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
Szívó oldalon a fojtószelep mögött bármelyik tömítés. A fordulat azért ugrik meg terhelésre (klíma, fékrásegítő, lámpák felkapcsolása), mert terhelést kap a motor amit a vezérlő benzintöbblettel kompenzál ez idáig normális, majd a falslevegő miatt megkapja hozzá valamelyik tömítésnél a többlet levegőt is, többet mint kéne és fel is szalad a fordulat.
-
eTrade
tag
Ezt eddig miért nem írtad le? Így simán lehet fals levegő. :-)
Én a régi Mégane 1-es autómmal sokat szívtam és a végén a fojtószelep tömítések cseréje oldotta meg az ingadozó alapjáratot.
Ezek a tömítések sajnos egy idő után megkeményednek és már nem rugalmasak, nem tömítenek rendesen. Ha kivetted/mozgattad, akkor lehet hogy egy ponton nem illeszkedik teljesen és ott szív falsot. -
harry
veterán
Voltam ma eredetvizsgán, ahol megállapították, hogy a motorkód nem olvasható Szerencsére azt is ráírták, hogy "A jármű nem rendelkezik motorszámmal, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem észlelhető."
"A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be. A jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható."Remek... El is mentem a közlededési hatósághoz, de ott 11:30 körül azt mondták nemsokára műszakváltás, jöjjek vissza 12:30 körül. Kint állt vagy 20 autó sorban a műszaki állomáshoz, sofőr csak egyik-másikban, a többiek pihentek valamerre, lévén nem halad úgysem. Mivel 14-ig vannak, így ezt elengedtem, nekiesek hétfőn, remélem aznap sikerült elintézni utána az átírást is.
A vizsgálaton azt mondták, hogy egy motorszám megállapítást kell kérnem, valami díja van (3k-t mondott talán), de elvileg nincs ezzel baj. Ez a kép készült amúgy, nem tudom mire vélni, ha kicsit hűlt a motor megnézem magam is. Nem egyértelmű számomra, merre keressem a motor számát? Megane 1, 1.4 benzin 16v. De ha jól rakom össze a dolgot, akkor a nívópálcától jobbra fel kicsit, a cső mögött van a kérdéses rész.
Megnéztem a másik két korábbi átírást is, előző alkalommal ez a sokat mondó kép készült kép[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Megnéztem, hát valóban nem igazán lehet olvasni, az eredetit ismerve pár karakter kivehető ugyan, de nem is tudom, rozsdás, vagy mi történt ezzel?
A második képen pont kitakarja a cső, nem is értem, ezt hogy gondolták 'bizonyítéknak'...[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Igen, a nívó mellett van jobbra. Ha nem olvasható a motorszám akkor kap egy egyedit majd elvileg, előtte megnézik, hogy volt-e átszerelés.
Ez egy ezer éves trükk amúgy, így szoktak néhányan totálkáros motort cserélni a kocsijukba papírmunka nélkül. Le van csiszolva a motorszám, megkenegeti savval, meg konkrétan az egész blokkot ott hogy elhanyagolt korróziónak tűnjön. Az sem árt, ha jó koszos a motor. És el is intézik annyival, mint a tied. Ja meg lehetőleg ne frissen szerelve legyen aminek látható nyomai vannak. Aztán így kerül be az 1.4-es helyére az 1.6-os motor is stb., amikről kintről maximum Robi mondja meg, hogy nem gyári.
Természetesen ennél komolyabb csereberékre ez sem alkalmas, mert azért az NKH sem hülye, felismernek egy 2x akkora motort, főleg az ahhoz tartozó komoly átalakításokkal.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Hát nem tudom, gyanús, hogy a második vizsgán (amikor ismerősöm vette) nem látszik semmi a képen, de ott elvileg nem is volt semmi gond. Rákérdezek azért. Mondjuk egy 16 éves kocsinál valóban lehet már rozsdásodás... pár karaktert amúgy ki lehet venni, a D 351-et kb látni az alsó sorban.
molnarpeter: ezzel nyugtatott a átvizsgáló is Nekem aztán mindegy, biztos nem fogok ilyesmivel szórakozni. Eladásnál remélem ha nem is előny, de legalább hátrány nem lesz, már annak örülök.
Más: a klíma indításnál kicsit büdös, és hát a teljesítménye is elég harmatos, majd mérek egy hőmérsékletet, de majd elviszem egy tisztítás, átvizsgálás, töltésre. Legalábbis bízom benne, hogy ez dob a dolgon, nem kívánnék a kompresszorral variálni, de erre a nyárra legalább kéne valamit javítani a hatásfokon... Ismerősöm szerviz doksijában látok olyan bejegyzést, hogy 2015 légkondi hiba megvan; 2017 légkondi töltés; 2018 légkondi töltés. Ebből mondjuk fakad egy olyan gyanúm, hogy ha évente tölteni kell rá, ott valami ereszt. Mivel lehet gond? Csak a csövek, esetleg hűtő, vagy kompresszor? Ugyan nem tudom mennyi egy feltöltés, de ha a szezont utána kibírja, akkor talán együtt lehet élni ezzel.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kormányok / Autós szimulátorok topicja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Baldur's Gate 3
- Politika
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...