Hirdetés
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68023 üzenetére
A Megane1 ph2 az jó ötlet. Motorból mindenképp 1.6 16V legyen. Ha nagyobb távokat is akarsz menni felejtsd el az 1.4-et. Nagyon jó motor az is, de csak közlekedőedénynek helyileg.
600 ezerért nem tudom milyen állapotban van, mert azért már nagyon gyönyörűnek kell lennie, 400 körül is kapni olyat amire kicsit kell költeni és utána világból kimegy. 600-ért valami nagyon patika állapotúnak kell lennie vagy lehúzásnak. Klíma szintén legyen benne, ha sokat autóztok. Én mondjuk magasabb felszereltségűt keresnék, ha a hosszú utazás is lényeges, az Alizé az pont az alja.A füstölés beindítás után az nem normális, az olyan kereskedőket a bánatba ott kell hagyni. Vagy olajat füstölt vagy brutálisan túldúsított valami hiba miatt, de olyankor már a katalizátor is a végét járja ha úgy használták sokáig.
Típushibából nincs hiány, de a nagy része otthon/átlagos szerelővel is megcsináltatható olcsón és nagy részük nem szokott előjönni egyszerre vagy már valaki előtte megcsinálta.
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68082 üzenetére
Ez felső holtpont jeladó hiba illetve szinte biztos, hogy koszos fojtószelep is, ha viszont sokáig jártak vele így akkor teleokádta a katalizátort is és az is idő előtt tönkremegy. Meg ilyen hozzáállással az autó többi része is nevetséges lehetett. Felesleges vele foglalkozni, mert természetesen alkudni nem lehet úgy se, pláne nem annyit amennyit ér. Az a kocsi max 300-at érhetett vagy még annyit se. Neppernél ilyen árú autókat húzós megvenni, mert ugye ő hozzáadja az összes munkáját vele meg a hasznát és a végeredmény az, hogy egy 200-300 ezret érő szart akar eladni 500-ért vagy felette, mert neki az annyiba jön ki munka+haszon díjjal. Ettől függetlenül lehet nézni más neppernél is, de nem kell meglepődni, ha mindig valami hulladékba botlik az ember, kéz alól nagyobb az esélye a jobbaknak, de ez sem feltétlen igaz ha trehány tulaja volt.
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68099 üzenetére
Oké lebeszéltelek róla vedd úgy.
Az I es sokkal megbízhatóbb mint a II es.
Csak egy pár dolog. Biztosíték tábla, elektromos kormányzár, kártyaolvasó. Csak így hirtelen ami bármikor megadhatja magát benne és nem megy sehova a kocsi.
A futóműve alul méretezett.
De komokyan rengeteg hibát tudnék felsorolni.
Az egyest kevés olyan hiba jellemzi amitől járóképtelenné válik.Nem javaslom, de ha venni akarsz akkor az 1 milliós kategóriából nézegess, azok karban voltak tartva.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68107 üzenetére
Jobb, mint a Megane2, de én azt sem erőltetném. A Megane1 ph2 az jó lesz, legfeljebb marad pénzed esetleges későbbi szervizre is. Vagy ha elfértek kisebb helyen akkor a Thalia ph2, illetve a végefele volt már ph2.5 is belőle, lényeg a fiatalabbak közül kell keresni, ezt jó pár évvel tovább gyártották, mint a Megane-t.
Thalia esetén én törekednék rá legyen benne ABS, klíma, oldallégzsák is, bár pont emiatt egyszerűbb Megane-t venni, mert azok 90%-a alapból tudja és amúgy is nagyobb, kényelmesebb autó. És még mindig az 1.6-os 16V motorral akármelyik is lesz végül.[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Morales72 #68107 üzenetére
Próbáltad őket?
Beülve egy M2(főleg egy világos félbőrös) és egy Thalia ég és föld!
A két autó más dimenzióban mozog.
2006-ban vettem a M2-met, előtte volt már a családban Thalia.
A Thalia előnye csakis az egyszerűsége, de egy benzines M2 sem űrtechnika.
Az olvasókról/ kártyákról lehet hallani, hogy érzékenyek, bizony, ez a kártyás rendszer nemhogy előny, hátrány!
Bankkártya méret, csak vastagabb. Vigyázni kell rá, nem ráülni, leejteni, stb..
Több elektronika, több hibaforrás, főleg, hogy egy autóban legalább -20-tól +60°C-ig éri a stressz.
A lényeg, hogy igazából bármibe bele lehet nyúlni nem szerencsésen, mert nem tudod, hogy a gyárban milyen melós volt bent épp, vagy mennyire rúgta a gazdája.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68116 üzenetére
Ami ilyen messze van azzal nem érdemes foglalkozni, mert túl nagy a pofára esés veszélye. Főleg ha az embernek már eleve az odajutás is problémás.
Van a Milyen autót vegyek topik ott tudnak segíteni esetleg alternatívában, ha egyáltalán nem találsz Megane-t a közelben és neked meg kellene már autó, akkor nézhetsz más típust is.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68207 üzenetére
Ez valószínű főtengely szíjtárcsa. Klíma kompresszor terheli és elforog, ez egy két részes tárcsa aminek a közepe gumi és egy idő után megkeményedik és el tud benne forogni. Rántások elnyelése a célja eredetileg, hogy ne terhelődjön a segédszíj.
Mivel vezérlést úgy is cserélned kell rajta ha esetleg megveszed, ezt a szíjtárcsát is ki tudjátok egyúttal. De előbb meg kell nézni tényleg ez-e a baja.[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68207 üzenetére
Amit most vettem Scenic-en 4-ből kettő ablakemelő hasonlóan működött.
Az egyik kontakthibás volt a csatlakozónál, a másiknál meg a kapcsoló is koszos volt, (ki lett fújatva+ kontakt spay) illetve az ajtóban levő kábelben lehet valami törés, mert a megmozgatása után működik.Nem tart semeddig kipattintani a kapcsolót. A működő oldalról át kell tenni a rossz felére, hogy kiderüljön kapcsoló, vagy kábel probléma.
Más:
Van annak valami jelentősége hogy a motortérből szívja a levegőt a kocsi?
Mert a bekarikázott műanyag beömlő egyik oldala törött, és a cső sincs ami a házzal összekötné.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Josi
senior tag
válasz Morales72 #68231 üzenetére
Nem is fogsz, mert többnyire ennyi idő után szétesnek azok is.
Újat meg csak rezonátorházzal együtt lehet venni, horror áron.
A bordákból én annyit faragtan, hogy a cső rámenjen és bilinccsel meg
tudjam fogatni. (reszelő, szike, flex, kinek mi van)''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68242 üzenetére
Amit nem rég vettem 2000-es, 1,6 Scenic abban is voltak ablakemelő problémák, de nálam csak az egyik ajtóban kell majd ellenőrizni a kábelt, a többi csatlakozó kontakt hiba volt, mint írtam is. Illetve ma kaptam meg jármű javítási dokumentációját és a gyertya cseréken kívül egy generátor javítás meg egy dugalj javítás volt mint elektronikai probléma. Se trafó, se felső holtpont jeladó, semmi ami Renault típushiba.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68249 üzenetére
Szerintem vidd ahova akarod aztán jól van. Annyi félelem lehet (jogosan) a kereskedőben, hogy egy tényleg alapos szerviz minden szirszart felír, s az egyszeri vásárló emiatt könnyen elrettenhet. Míg ha mondjuk valaki tájékozottabb, az nem kap szívrohamot attól, hogy vissza lett tekerve 50k km-t, vagy 100 mikronnal vastagabb a festék egy elemen, vagy kerékcsapágyat kell cserélni... szerintem ha látja, hogy helyén kezeled a dolgot, nem lesz gond.
Szélvédőmosó téma: vettem is a Bárdiban 5L -30°C Prelixet (bár nem tudom miért Prevent néven fut...?), meglepő de olcsóbb volt mint máshol : \ Mondjuk én ennek csak örülök. Azt mondjuk nem láttam sem a leírásban, sem a tartályon, hogy mennyi fér bele / hol áll a szint, mindenesetre töltöttem bele.
Klíma: megvan az eredmény Állítólag a ~20p-es nyomáspróba alatt nem eresztett, így ki lett tisztítva, fel lett töltve, cseréltek pollenszűrőt, mindez 22+2.5k volt, s valóban jó hideget fúj (rendesen bezárva még nem tudtam lehűteni az utasteret, mert azért van egy vegyszerszag még mindig), mindenesetre ennek örülök, igyekszem pár hetente mindig megjáratni, kíváncsi vagyok egy év múlva mi lesz a helyzet.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68258 üzenetére
Jó a Megane, nekem a biztonságossága tetszett legjobban, a mérnökök tényleg úgy alkották meg mintha a saját családjukat akarnák belerakni. A valagam bele nem rakom többet ennél butább autóba főleg a mai forgalomsűrűség és idióták rohanása mellett, ez nálam már alap lett.
Bajom tényleg csak a motorjával van, szóval azt a nyomatékhiányt szokni kell. De ez már a magyar piac hibája nem az autóé, hogy itthon mindenki a motoron spórol, mert árérzékeny. Nálam ugyanez volt két éve, 1.6-os csak jóval drágábban volt, vagy ugyanannyiért jó szar állapotban. 1.8-as meg volt három darab kombiban összesen, mindegyik lelakva és nem olcsón. Pedig nekem az kellett volna nagyon. Én nem szeretem ezt, hogy négyezerről kell megindulnom az autóval akkor is csak úgy ahogy megy. Előtte nagy motoros kocsikkal mentem én ahhoz vagyok szokva, hogy kétezernél odalépek és kimegy alólam.
-
CactuS
Arcképgyáros
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68269 üzenetére
ezzel az autóval igazságtalanul bánt el az autós társadalom
Van ilyen egy pár, én pont ezeket kerestem. Xsara kombi, 306, 307 break, Marea.
És mire az Astrán végére érsz a szerelésnem szétrohad a kasztni.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Ez jó, újat.... Nem is értem miért nem vesz mindenki újat. Egyébként új autók is elromlanak, állt már 6 honapos Ranger Wildtrack autónk 4 hónapot szervizben. Van ilyen is.
Japánok elektronikában nagyon jók, jellemzően öregebb darabokkal sincs semmi gond, viszont jobban hajlamosak a rohadásra, mint az európai társaik, főleg a Mazdák. Franciákat inkább pár rosszabb darab miatt utálja a nép. Az is igaz, hogy új autóknál is bár mondhatnám, hogy már problémamentes a francia, de sajnos nem az.
Ha már francia, azt esetleg tudja valaki, hogy C4 1.4 motorral szabad venni? 2005, olaszból jött, rozsda 0, motorháztető lakkozása adta meg magát, kívülről kb. ennyi. De ez a kor nekem kimaradt, nepítélet annyira nem biztató.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Én többet szereltem eddig a versonkat mint a kis öreget.
Pedig az 7 évvel fiatalabb, ennyit a jappánról.
Most is motortartó bakokat vadászok hozzá, meg hőgombát. Szóval a jappán sem csoda, de jól szerelhető átgondolt konstrukció azt elismerem.
Megane nál van egy két hülyeség, de én imádom.Renault power
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68269 üzenetére
Nálam ~3 hete van egy 1.4-es 16V Megane 2003-ból, már kezdem egész megszokni / megkedvelni, együtt lehet élni a motorral városban és pályán is. Persze ehhez tartozik az is, hogy jellemzően ketten utazunk; családdal / csomaggal azért biztos neccesebb.
Ami érdekes, hogy eddig a családi Focus 1-et vezettem, az kb. ugyanilyen nehéz, de 95 helyett csak 75 lóerő (szintén 1.4), mégsem érzem gyengébbnek, sőt talán kicsit dinamikusabb is a Focus (megindulni egy fokkal jobb vele). De mondjuk 16 éves kocsiknál a gyári számok sokat szerintem már nem számítanak / kétlem, hogy hoznák ezeket az értékeket. Illetve egy dolog a max lóerő, de nem ismerem a nyomatékgörbét, ami talán érdekesebb a mindennapokban.
Na de a lényeg, hogy nem gondolom használhatatlannak egyáltalán, így ha kifogsz egy jó állapotút, pusztán a motor miatt ne mondj le róla. Persze ha van nagyobb, az jobb.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68279 üzenetére
Na jó, de lehet opció autóbérlés is, nem? Nem tudom mennyivel több, ha külföldre viszed, belföldön lehet bérelni értelmeset 8k/nap körül. Akár a mostani alkalomra, akár úgy általában nyaraláshoz.
Gabady, Fehér Farkas, eTrade: köszi a részletes infókat, görbéket! Így érthetőbb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Külföldi bérlés jobb autóparkkal rendelkező kölcsönzőknél egy okból kifolyólag drágább, mert több a futása az autónak. Nyilván nem olcsó, de a bérléshez jár mondjuk az assisstance szolgáltatás, ami jól tud jönni.
Én nemrég eladtam a Priusomat, a vevő 2 napra rá ment Horvátországba. Egy új hibája lett, ebben a nagy melegben valamiért nem akar elindulni egyből az autó - kiveszi üresbe -, kb. 30 sec alatt visszahűl és utána minden oké. Valószínűleg a féklámpa kapcsoló döglődik ilyen melegben, napon hagyva az autót (bőrös volt, én sose tettem napra, főleg nem nappal szembe). Szóval mindig lehet valami új, pedig ~2 éve volt nálam hibamentesen.
HAHU szerintem évek óta botrányos, volt olyan ismerős, akinek hónapokig szórtam ki a lehetséges jelöltjeit, mert egyszerűen nekem pl: idegesítő, ha azt állítják az autóról, hogy sérülésmentes és látom az autón, hogy nem stimmelnek az elemek. Ilyenkor meg jön a találgatás, hogy összevarrták az autót kettőből vagy anya leparkolta az oldalát. Nem mindegy, csak aki eleve hazudik, azzal szerintem később sem lesz egyszerű, mert már oda a bizalom. És nem azzal van a baj, hogy 1-2 elem fényezve volt, bár az emberek 99%-a sérülésmentes autót akar venni, 20 éves darab esetén is, abba meg nem gondol bele, hogy naponta hány balesetet lát.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Most lehet kitiltanak innét, de Multipla nem jöhet szóba?
Nálam mondjuk kizáró ok volt ha nem előttem, hanem középen van a műszerfal, illetve ha nem műszerek vannak, hanem digitális kijelző. mod: ja és a váltókar se a műszerfalon legyen.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
harry
veterán
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Én pl. innen béreltem (itthonra), itt nincs kaució + lehet kérni kisebb casco önrésszel, persze ettől még kockázat, de hát az autózás veszélyes üzem Inkább csak arra írtam, hogy ha betudja az ember utazás költségnek, akkor kevésbé fáj, s utána nyugodtabban lehet keresgélni. [link]
Amit én vettem Megane-t, azzal ismerősöm kiment németekhez, illetve most júniusba hozta haza eladásra (mert kint nem használta), és az elmúlt hetekben én is beletettem már 1000 km-t, így hát alapvetően bírnia kell, de ez nagyon egyedfüggő.
Alapvetően amúgy én is ilyen 1.5-2M Ft között nézegettem, FocusII, Ceed volt kiszemelt (ráadásul kombi / 5 ajtós), de egyszerűbb volt ismerősét megvenni, még ha teljesen más is, mint amit eredetileg kerestem. Ez igazából annyit jelent, hogy nem merültem el a használtautó-piacban, nem tudom milyen a helyzet, de valahogy inkább bíztam ismerős 16 éves autójában, mintsem belevessem magam a keresgélésbe...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Morales72 #68288 üzenetére
Olcsó autón szinte lehetetlen keresni. Senki nem akar költeni rá, ha baja lenne, eladja. Kereskedő meg olyat igyekszik kínálni, amit keresnek - csak ugye nem nagyon van ilyen a piacon, illetve nem annyiért. Ahol volt rálátásom, 1.4 alatt nem nagyon volt semmi - de igazából 2-nél kezdődött a kínálat, és az sem áhított szívó benzinesek hada, hanem dízelek (bár nem vészes, jellemzően 200e körüli futással).
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Be fogsz ülni egy autóba amiről semmit bem tudsz.
A kocsi maga, ha rendben van röhögve kivisz a világból.
Mi már 2 szer megjártuk omist oda vissza a meganeal hiba nélkül.
Bécset, Varsót, Pozsonyt, Prágát. Egyszóval én nem félek elindulni vele sehova.
De tudom, hogy mikor mi a baja és javítom.
Illetve most már nem mert eladom de őszintén el is mondom mi a baja!
Majd a jelentkezőnek.
Júliusban indul a beszerzése az újnak, ha megvan utána indul ennek az eladása.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Morales72 #68283 üzenetére
Az óvatosságra intés arra vonatkozik, hogy egy frissen megvett ismeretlen autóval húzós elindulni nagyobb távra egyből, mert ki tudja mi baja lehet amit eltitkoltak vagy nem is tudtak róla, náluk nem jött még elő. Ha előtte pár hónapig még használod és kiteszteled akkor már nagy baj nem érhet. Természetesen röhögve kibír Föld körüli utazást is.
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68359 üzenetére
1 hónapja lettek cserélve a gyertyák. Akkor és utána de előtte sem voltak alapjárati problémák. A gyertyákat is csak azért cseréltem mert ki tudja hány éve voltak már benne. Leírom még egyszer, szelephézag állítás után kezdett az alapjárat így szórakozni utána lett cserélve az alapj.motor és a fojtószelep is ki lett tisztíva, átnéztem az összes gumicsövet ami létezik nem láttam repedést szakadást stb. Hivatalos autószerelő állította a szelepet tehát nem hobbista vagy 1000mester. Mondjuk azt furcsálom hogy neki sem tünt fel hogy nem 100% os az alapjárat mert indításkor szépen beáll 750-re meg egyenletesen jár de nem simán vagy hogy fogalmazzam, van mikor mozgatja a kasztnit is nem durván de érezhetően imbolyog.
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68364 üzenetére
Teljesen jól gondolod.
Mivel bemelegedve a hézag eltér ezért a befecskendezett üzemanyag a kipfogóba is bejut, ami ott durrogást produkálva elég.
Ha rendesen be lenne állítva hideg motornál 0,10 szívó 0,25 kipu oldal akkor nem csinálná ezt.Az emlékeid teljesen jók, ennél a típusnál, el szokott nyúlni a menet és hiába állítja lelazul elállítódik.
Ilyenkor csak a csere segít, de a kezdetek kezdetén leírtam, hogy vagy csattogni fog, vagy ki kell cserélniRenault power
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68364 üzenetére
Elképzelhető hogy igazad van. Megmondom őszíntén hogy már bánom hogy elkezdtem cserélgetni rajta a dolgokat bár a jó szándék vezérelt, hagyni kellett volna francba mert azóta csak szórakozik velem. Arról nem is beszélve hogy rohadt nehéz olyan szerelőt találni aki nem menekül el a rönó szó hallatán. Ha hiszed ha nem, volt hogy a kollégám segíteni akart pl szelephézag állításnál mivel egerbe ismer jó pár szerelőt és 7-8 embert hívott fel és egyik se vállalta el utána meg még én kerestem 3 szerelőt és a 4. vállalta be. Szóval a pofámról már leégett a bőr szinte. Amúgy visszavittem ahhoz a szerelőhöz aki a szelepeket állította ő azt mondta hogy nem azért szarakodik az alapjárat, na? Álljak le vele vitatkozni hogy de igen, mert nekem a itt fórumon azt mondták?... Szóval patthelyzetben vagyok.
-
MaXX81
tag
válasz Morales72 #68373 üzenetére
Beletrafáltál ez a szaki tényleg ilyen és igazából megteheti mert más szerelő 20-25 km körzetben nem nagyon van.Én értelek téged de most el kell végezzek egy autószerelői tanfolyamot ahhoz hogy használjam a kocsit? Amúgy csak olvasgatni járok ide fel de néha látok olyan tippeket-trükköket hogy hihetetlen. Pl ez a betanítás is, hol van az leírva hogy mikor mit kell elfordítani megnyomni elengedni stb? Van használati útmutató könyvem de ott én ilyet nem találtam leírva
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest