-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Előre is elnézést a kisregényért.
Korábban volt egy Ranult 9-m, amit nagyon szerettem az összes bajával együtt (és sok volt neki). Után a gép két Opelt dobott, egy A Vectrát és egy G Astrát. Utóbbit motorhibásan kaptam egy barátomtól ingyen. Négy évig zabálta az olajat, most pedig elfüstöltek a gyűrűk. A motorgenerált nem vállaltam be, eladtam. Soha nem szerettem, halál kényelmetlen és fapad volt, de közlekedőedénynek elment.
Mivel az autó ingyen volt, egy szót sem szólhatok. Viszont most autó nélkül maradt a család, és 600k körül kell találnom valamit, ami kibír rögtön idén augusztusban egy észak-olaszországi túrát. Nem Opelt keresek.
Mivel emlékeztem, mennyire jó volt az R9 (amikor ment), és mivel másfél hónapnyi nemalvás és kutatás után belebotlottam a Megane-ba, mint lehetőségbe (titkos tipp kevés pénzzel rendelkező, használt autó után kutatóknak), most azon gondolkozok, hogy veszek egyet. Jókat olvastam róla, és elég megbízható autónak tűnik.
A kiszemelt példány egy 1.4 16V Alize, 2003/5. Pont 600k az irányára, ma megyek megnézni. 220k km van az órában, a fotók és a leírás alapján megkímélt állapotban van.
Amikor elkezdtem megnézni, hogy milyen típushibákra lehet számítani a Megane-nál, egyből kijött a trafó, a belső szellőztető és a felső holtponti jeladó. Ez utóbbi hozott ide a fórumra.
Pár hete már megnéztem egy másik Megane-t, de az a beindítás után, aztán még hosszú percekig és folyamatosan füstölt. A kereskedő szerint az nem volt abnormális füst. Viszont kék volt, és ontotta magából a kipufogó. A kereskedő dühösen közölte velem, hogy csak jól meg kell hajtani, majd bepattant a gépbe, és elviharzott. Füstöt okádva. Nem vártam meg, hogy visszaérjen, inkább passzoltam.
Akkor kicsit el is ment a kedvem, mert hirtelen nem volt másik példány a közelben, és rátudtam, hogy ennyi pénzért nem fogok tudni venni olyan autót, amiben nincs elhasználva a motor...
Most viszont újra nekifutnék a dolognak, ezért szeretnék kérni tanácsot, hogy mire figyeljek oda a vásárlásakor. Szervizben is át fogom nézetni, de egy kis jó tanács rám fér.
Minden tippet előre köszönök!
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68034 üzenetére
Szia Fehér Farkas!
Köszönöm a választ.
Megnéztem a Mégane-t, és valóban lehúzás lett volna a dologból. Az autóért 700 ezret kért volna a nepper a telepre belépve, pedig a hahu-n még 600 ezer volt az ára egy órával korábban, amikor kinyomtattam az adatlapot. Mert frissen műszakizott az autó, és a klímát is felújította 69 ezerért, mondta az ember...
Nos, a frissen műszakizott autó akksija le volt merülve, benzin pedig egy csepp sem volt benne. Szereztek mindkettőt, de nem akart beindulni. Aztán sokadjára összejött, de az alapjárat 500 körül maradt, az autó pedig állandóan lefulladt. A motor remegett, mint a kolozsvári kocsonyában a béka. Az ember elkezdte a hideg motort pörgetni 4-5 ezres fordulaton. Mondtam neki, hogy ne bántsa, ez nem fog rajta segíteni. Dehogynem, mondta ő, sőt, meg kell járatni, és jól meg kell hajtani, aztán rendbe fog jönni, ez nagyon jó autó... Igen, ezt már hallottam.
A motor próbálta tartani az 500-as fordulatot, de amikor gázt adtam, megint leállt, és alig akart beindulni. Az már csak a hab a tortán, hogy amikor beleültem az ülésbe, a seggem a padlólemezen koppant.
Leállítottam az autót és elköszöntem.
Nem volt egy jó élmény, de egyébként nagyjából erre számítottam. Nem tettem le róla, hogy ha találok egy jó 1.6-os Mégane-t (köszönöm a tippet!), akkor teszek még egy próbát. De nem neppernél, az biztos.
Még egyszer köszönöm a választ!
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68086 üzenetére
A felső holtpont jeladóra nem is gyanakodtam, pedig a nehézkes indítás miatt kellett volna. Nézelődni fogok, hátha találok valahol egy normális darabot, amiben még van élet. De nehéz ügy. Meglátjuk.
A fórum egyébként nagyon jó, rengeteg hasznos infót találtam, ahogy beleolvastam (vagy 100 hozzászólásba).
Csak így tovább! És még egyszer köszönöm a tippeket!"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68086 üzenetére
Találtam egy eladó Mégane Grandtour 2.0 Privilege 135LE-s példányt. 2004/12, 240 ezer km van benne, 750 ezerért kínálja a tulajdonos. Lehet, hogy jobban járnék egy ilyen frissebb modellel. Megnézem, hogy mit kell ezekről az autókról tudni, de beszéljetek le róla, ha mellényúlás lenne...
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68108 üzenetére
Gyorsan utánaolvastam a Thaliának. A csomagtere jó lenne, viszont a hátsó üléssornál a lábtér elég szűkös. Ott egy felnőtt már nehezen bírna ki pár száz kilométert. De van belőle kínálat. Jó és keveset futott Mégane I-et nehezebb lesz találni. Hacsak nincs valakinek egy eladó 1.6 16V-je.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #68111 üzenetére
Van egy eladó 1.6 16V RXE, 2000/10, 175 ezer km az órában.
A fotókat elnézve nem szakadt, rendben van, de ez még nem jelent semmit. Viszont kereskedő árulja (498 ezer az irányár), aminek annyira nem örülök. Kesztölcön van az autó, tőlem 270 km-re, úgyhogy nem tudok átugrani megnézni. És át is kellene vizsgáltatni egy szervizzel, pl. Esztergomban, hogy lássuk, miről beszélünk. Van rá 2 év műszaki, de az nem garancia semmire.
Mit gondoltok?
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #68136 üzenetére
Értem. Hát, sajnos a környéken csak leharcolt vagy drága Mégane-okat kapok.
Az időm pedig egyre fogy.
A Becsületesnepper árul egy Thaliát 650-ért:https://www.hasznaltauto.hu/partner/becsuletesnepper-10129/order5
De szerintem az nekünk kicsi lesz. A fiam 186 centivel hátul, hm, nem tudom... A végén gyalog fogunk elzarándokolni Észak-Olaszországba.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #68188 üzenetére
Világos, értem. Nyilván én is minimalizálni akarom a kockázatot, de van egy pont, amikor az embernek döntést kell hoznia. A rokontól kölcsönkért autóban is ott a bukta lehetősége.
Ma elmegyek megnézni / kipróbálni egy 1.4 16V Mégane-t itt a közelben. Utána referálok, hogy mit tapasztaltam.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #68204 üzenetére
Megnéztem az autót.
Kaszni, gumi, féktárcsa rendben, a belső is teljesen korrekt, szép, semmi nem kopott, az ülések nincsenek kiülve, nincs lelakva, egészen jó volt benne ülni. A motor pöccre indult, alapjárat rendben, olajfolyást nem láttam sehol, a kipufogó nem füstölt. Előző tulajdonos 25 ezer kilométerrel korábban cserélt rajta vezérlést, vigyázott rá 10 évig.
Amit észrevettem, hogy nem működik: a vezetőoldali ablakemelő csak lehúzza az utasoldali ablakot, fel már nem. Az ülésmagasságot nem lehet állítani, illetve lefelé lehetett, aztán ott volt vége.
Indítottam hidegen, melegen, nem volt gond. A klíma is működött, hamar hideget fújt.
Megkérdeztem, mennyit engednek a 600 ezer irányárból, mert az irreálisan sok. Mondta, hogy 550-ig le tudnak menni. Mondtam, hogy még az is sok, de akkor először menni kellene vele egy kört. És persze a próbakör után át is akarom nézetni szerelővel, mert komolyan érdekel.
És akkor valami elkezdett visítani a motortérben.
A klíma felől jött a hang. Kilőttem a klímát, a hang megszűnt. Aztán visszakapcsoltam. Visítás, aztán elhallgatott. Gázt adtam, megint visított. Nem akartam bántani, leállítottam a motort, hogy megbeszéljük a dolgot. Sajnos az autó pár hónapja már ott áll, az pedig nem tesz jót a klímakompresszornak - sem.
Az eladó srác egyből mondta, hogy akkor most itt álljunk meg, mert addig nincs értelme tovább beszélni az autóról, amíg nem tudjuk, mi baja van a klímának. Úgy láttam rajta, hogy nem tudott erről a visítás dologról. Próbakör és alkudozás felfüggesztve, először lássa egy klímás. Utána folytatjuk.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Értem. Az alumínium cső teljesen jó megoldásnak tűnik, és még jobban is néz ki, mint az eredeti cső.
Egy korábban megnézett autón ott volt az eredeti (lyukasan), de úgy nézett ki, mint amit valaki odatákolt. De ezek szerint nem tákolás volt. A kereskedőnek mutattam, hogy lyukas, mire ő, még emlékszem: "Bármelyik Renault szervizben kapsz ilyet, filléres tétel.". Aha, persze.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #68241 üzenetére
Közben felhívtam a kereskedőt, hogy mi a helyzet a visító Megane-nal, de nem volt idejük megnézetni.
Holnap hívnak. Hm.Ami fura, hogy eszembe jutott egy fura megjegyzése: nem szeretnék, ha márkakereskedésben nézetném át az autót, mert ott minden apróságot felírnak a hibalistára...
Más. Egy ismerősöm sokat szívott a Senicjével: elektromos ablakot nem lehetett felhúzni, fűtőmotor lefüstölt, és az immobiliser nem engedte beindítani az autót. Nem túl biztató. A kérdésem az lenne, hogy az immobilisert ki lehet lőni belőle, hogy ne okozzon gondot? Valami tapasztalat ezzel kapcsolatban?
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
@Gombinyó: Ahogy mondod. Azóta azon gondolkozok, hogy ragaszkodnom kellene a márkakereskedésben való átnézéshez… Egyáltalán nem döntöttem el, hogy ezt az autót veszem meg. Tetszik a Megane I ph2, és próbálok egy jobb példányt találni. Van egy listám, azon megyek végig. Eddig ennél az autónál jutottam el odáig, hogy talán érdemes lenne átnézetni szervízben. Erre az ember benyög egy ilyen mondatot. Jobban szeretem a „Felőlem ott nézeted át, ahol akarod.” hozzáállást. Volt már ilyen is. Az sem garancia semmire, de legalább nem kelt gyanút. Mindegy, keresgélek tovább.
@Emre: Értem, köszönöm.
@Molnarpeter: Oké.
@rob210: Ha eljutok odáig, hogy veszek egy Megane-t, szerintem élni fogok a lehetőséggel. Úgy látom, hogy ennél a típusnál az élet könnyebb immobiliser nélkül.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz molnarpeter #68255 üzenetére
Nyaralni is akarunk menni.
A tetőboxban nem férek el."I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Meglátjuk, hogy egyáltalán felhívnak-e holnap.
De az biztos, hogy olyan szerelőhöz fogom vinni, aki minden kis szirszart meg fog találni. Nem csak a márkakereskedésben vannak alapos emberek. Ha véres az autó nyaka, azt ki fogom deríteni, és akkor a viszont látásra.
Látok valamit ebben a típusban, ami tetszik. Van stílusa, azt hiszem. Az első autóm egy '82-es Renault 9-es volt, amit 14 évesen vettem, és 21 évesen adtam el. Azt nagyon szerettem az összes nyűgjével. Szeretném hinni, hogy a Megane I ph2 hasonló a 9-eshez, csak sokkal jobb. Aztán lehet, hogy tévedek, de remélem, hogy nem.
Akárhogy lesz, a rendelkezésre álló keret erre az autóra elég, a Thalia kicsi is lenne (jó, talán a tetőbox megoldás lehetne, és nem vetem el teljesen), de valahogy nem tetszik. A Megane szimpatikusabb. De az is lehet, hogy már téveszméim vannak a rengeteg gyaloglástól...
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68268 üzenetére
@Fehér Farkas: Én is jobban örülnék az 1.6-nak. Mivel ezt az 1.4-et, ami itt van helyben, egyáltalán nem biztos, hogy meg fogom venni, még akár beeshet egy 1.6-os is.
Volt egy A Vectra GT-m, 2.0 150 lóval. Nem részletezem. Ment, mint a szél. Élmény volt vele menni bárhová. Ahogy tapostam neki, érezni lehet, ahogy megérkezik a leszorítóerő, és az autó egyre jobban tapad az aszfalthoz. Vadásztam a kanyarokat. Aztán egy nap kiszakadt a jobb hátsó teleszkóp. Ennyi. 20 éves volt az autó, és akkora G erőket már nem bírt ki a hervadó karosszéria.
Az előzés egy álom volt. Visszafékezni, hogy beférjek két teherautó közé, már nem annyira.
Az Astrával már nem lehetett úgy menni, sőt. 1.6-os motor, 101 lóerő, de sokat nem lehetett belőle érezni. Közlekedni lehetett vele, de ez minden. Egy halál unalmas autó, hülye hibákkal. Kényelmetlen, nulla stílus. Az a fajta autó, amiből kiszállni szeret az ember. Mint apósom Wagon R-re. Nem kérem kölcsön, inkább gyaloglog 3-4 km-et, és úgy csinálom meg a bevásárlást.
Ahogy számoltam, az 1.4-es Megane és az Astra tömeg-lóerő aránya egyébként megegyezik. De már amúgy sem szeretnék olyan autót, amiben nagyon nagy erő szunnyad. Félő, hogy kihozná belőlem a régi énemet, az pedig senkinek nem lenne jó.
Szóval mivel mi vidéken lakunk, és le is vagyok nyugodva (többnyire, csak ne húzzanak fel, mert akkor bezöldül a szemem), bele tudok törődni az 1.4-be, ha az marad.@Nordik:
@rob210: Sirius 32? Jól hangzik. Mármint úgy hangzik, mint egy űrhajótípus valami sci-fi filmből. De értem, akkor nem kell tőle parázni. Csak azért kérdeztem, mert ha van bármi, amiből nagy gubanc lehet, akkor azt megpróbálnám előre megoldani. Egyébként is tervezem, hogy veszek gyertyakulcsot, egy racsnis készletet, némi WD40-et, esetleg egy felső holtponti jeladót, két trafót, plusz elkérem az összes olasz kolléga telefonszámát.
Próbálok nem felelőtlenül eljárni.@CactuS: Pontosan. Mégis mire gondolhattak, amikor megrajzolták? Valami nagyon csúnya cipőre, esetleg?
Nem tudom, írtam-e, de a kollégák le akarnak beszélni úgy általában a francia autókról. Azt mondják, japánt vegyek, lehetőleg újat, de ne Mazdát, mert rohad. A japánok soha nem romlanak el. Persze, hogyne. Újat. Bár találnék olyat, ami színben megy az új Gucci öltönyömhöz...
Sosem romlanak el? Én úgy tudom, hogy leginkább azok az alkatrészek nem romlanak el, amiket nem építenek be az autóba. Egyébként is teljesen testidegen számomra minden japán autó. Nem tudom, miért.Amit én olvastam, hallottam a Megane I ph2-ről, abból az jött le, hogy ezzel az autóval igazságtalanul bánt el az autós társadalom. Ehhez képest a G Astrát szinte mindenki jó autónak tartja, mert német. Szerintem nem jó autó. A trafója állandóan szarrá megy, belül minden zörög, az alapjárata ingadozik, és senki nem tudja megmondani, miért. A vízpumpája híresen szar, és mindegyik motorja eszi az olajat. Az ablaktörlő mechanikája nálam szétesett, kilyukadt a fűtőmátrix alu csöve, és befolyt a hűtővíz az utastérbe, és még sorolhatnám. Amikor éppen minden jó volt rajta, akkor is kényelmetlen volt benne utazni.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68276 üzenetére
Amikor az Astrával nyaraltunk, akkor rendesen meg volt buggyantva a kombi. Csomagtér durván tele, mert két hétre mentünk (1 hét Balaton, 1 hét Horvátország), négytagú család (két felnőtt és két gyakorlatilag felnőtt kölök), sok felesleges kacat, amit próbáltam otthon hagyatni, nem sok sikerrel. Le is ült rendesen az Opel. Előzés azzal is csak lendületből volt, nyitott DRS-sel (klíma kikapcsol), jól kiszámítva a manővert. Fogyasztás 8 liter felett autópályán sok klímával az ezer fok miatt.
Most is hasonlóra számítok, csak ezúttal kevesebb kacattal a rövidebb idő miatt.
De ilyen extrém terhelés csak egyszer van évente, az autónak ezt egyszer kell kibírnia. Ilyenkor sem száguldozok, csak ésszel, 110-120 autópályán. Év közben, főleg nyáron, van néhány kisebb kirándulás nem sok csomaggal, négy fővel. Aztán pedig városi használat 3-4 fővel, mikor hogy alakul.
Tudom, és ti is mondtátok, hogy jobban járnék azzal, ha kölcsönkérnék egy autót, főleg, hogy csak igazából évente 10 napra kellene valami nagyobb, megbízható vas, az év többi napján elmenne a Thalia is (csak ne volna olyan ronda), de az egyetlen autó, ami szóba jöhetne, az egy dízel Superb, olyan feltétellel, hogy ha valami elromlik rajta addig, amíg nálam van, azt én fizetem. Ez így azért nagyon necces. A család pedig erre egyértelmű nemet mondott. Igen, mehetnénk Olaszországba pl. busszal is, és helyileg közlekedhetnénk vonattal stb. Ez is felmerült. De szeretnék elmenni a falig, és megnézni, hogy mi az amit az ésszerűség határain belül ki tudok hozni a helyzetből egy autóval, ami még tetszik is.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Külföldre picit drágább, inkább 11k per nap (nyilván attól függ, hogy mit bérel az ember). Természetesen kauciót is kérnek, ami a kölcsönzőnél marad, ha pl. a parkolóban valaki meghúzza az autódat, és odébbáll. Ez az olaszoknál annyira nem ritka. Nyilván nem törvényszerű, hogy meghúzzák. A tipp egyébként jó, ezen is elgondolkoztunk.
Egy kolléga egyébként 1,2 millióért keres autót, és nem talál. Neki is feltűnt, ami nekem, hogy a klasszikus értelemben vett kínálat alja, közepe, teteje, nem feltétlenül létezik a használt autó piacon. Hanem inkább azt látja ő is, hogy minden kategóriának az alja kapható. Vagy közepének tűnő alja (lehúzós kocsi). Nehéz ügy, nehéz ügy, de majd lesz valahogy.
Akinek van megbízható autója, amit karban tud tartani, életben tud tartani, vigyázzon rá nagyon, mert betyár kemény pótolni!
Csak két kérdés, mert látom, hogy mindenki óvatosságra int. A Megane I ph2 nem biztos, hogy kibír egy ekkora utat? Mondjuk a tiéd, Fehér Farkas? Vagy ez az óvatosságra intés a használtan vásárolt, még kevésbé kiismert autóra vonatkozik?
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
@Cactus: A botrányos jó szó. Elég sok kereskedővel beszéltem, a kb. 10-ből 8-ról egyből látszott, hogy betyár, 1-nél felmerült a gyanú, hogy sumákol, és van 1, aki jó autókat ad el, és amikor ismeri az előéletét az autónak, megadja az előző tulajdonos elérhetőségét is, átad minden szerviz papírt, számlát stb. Három autóra azonnal megmondta, hogy gyorsan felejtsem el. A gond vele az, hogy drága (ezt azért le tudnám nyelni, bár nehezen), és éppen nincs ebben az árkategóriában eladó autója.
@Emre: Megkockáztatom, hogy a facelift előtti Multiplára gondolsz, mert annál rondább járművet még életemben nem láttam.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz molnarpeter #68290 üzenetére
@Harry: Igen, a rokon kölcsönautója is így merült fel ötletként. Azzal elmegyünk nyaralni, utána lehet tovább keresgélni nyugodtabban és venni valamit pl. ősszel. Csak a család leszavazta, mert ha elromlik, mi fizetjük a javítását, ha megzúzzák, szintén. És a végén nálunk marad a mínusz, autó pedig nincs.
Én belevetettem magam a keresgélésbe, és állítom, hogy a helyzet elég elkeserítő.@molnarpeter: És a kereskedő mégis keres az olcsó autón is, mindegyiken minimum 150-200 ezret, mert már eleve olcsóbban veszi be, és drágábban adja. Még a munkásautókon is keresnek. Ismerősöm Renault Senicjét 100 ezerért akarta bevenni, és minden gond nélkül kitette volna még aznap 450 ezerért vagy 500-ért a kozmetika után. Nyer a vételen, nyer az eladáson, mert minden szívóbenzinest el lehet most adni. A „kedvenc” nepper trükköm, amikor hirdetnek egy autót 500 ezerért, de nem megy el. 1 hónappal később „megakciózza”, 450. Utána 400, aztán 350 és 300. Az autót nem veszik meg, mert volt már 15 tulajdonosa. Nem baj, leveszi a hirdetést, és felrakja újra. És már megint 500 ezer az ára… bocsánat… 499 ezer. De ez már fix ár. Egy hónap múlva… Ha sokáig keresgél az ember, ezek a trükkök szépen kiderülnek. Az egyik kereskedőnél a műszerfalon 3 adatlap szerepelt, és mindegyiken más ár volt feltüntetve. Olyankor mentem, amikor nem szoktak vásárolni a népek. Ilyenkor festik le a rozsdát színre, tüntetik el a kavicsfelverődést, kenik be a belső műanyagokat az undorító, kátrányt izzadó fekete trutymóval. Egy pillantás a színfalak mögé.
Egyéként a kereskedő nem hív, hogy mi lett a Megane-nal…
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68295 üzenetére
@harry: Én is gyanítom, hogy valamit kókányolnak rajta. Pl. csavar a szíjtárcsába, amivel a gumi rögzítve és már nem visít...
@rob210: "Júliusban indul a beszerzése az újnak..." Hmmmmmm... Kár, hogy nekem meg már július közepén kellene egy jó vas. Azért ezt a témát még ne engedjük el teljesen.
@rob210 és Fehér Farkas: Ez világos és jogos. Ne gondoljátok, hogy nem tartom rizikósnak, de bevállalós vagyok (vagyis nem teljesen komplett).
Egyébként egy ismerősöm árul egy Peugeot 307 SW-t. Na, azt nem veszem meg, mert annyira azért nem vagyok bevállalós.
A lényeg, hogy maga a típus megbízható és a világból kimegy, majd visszajön. Jó. Azt kell kiderítenem, hogy bármely kiszemelt példány hozza-e ezt a szintet."I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Apropó semmi, mert a kereskedő nem hív a Megane-nal kapcsolatban, nyilván nem is fog. Gondolom, azért mondta, hogy majd ő hív, hogy ne hívogassam. Szóval felejtős.
Más. 2002-es, 1.8-as Laguna Expressionről mit érdemes tudni?
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz CactuS #68337 üzenetére
Még az is lehet. Csak ezek a kereskedők akkora betyárok, hogy az ember sosem tudja náluk.
Szerintem elbringázok a kereskedéshez ma délelőtt, megnézem a vasat még egyszer, és beszélek a kereskedővel. Mivel más autó most nem igazán van a látóteremben, azt hiszem, egy átnézetés költségét be fogom vállalni jövő héten, akár megszüntették a visítást, akár nem. Legfeljebb akkor tudni fogom, hogy érdemes-e vele foglalkozni. És talán a szervizben kiszúrják, hogy mi visít.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz CactuS #68337 üzenetére
Elmentem a kereskedésbe.
A klímás nem vállalta el az autót, megnézni sem akarta. Hogy ezt miért nem lehetett telefonban elmondani, az nem derült ki. Annyit mondtak, hogy ha bevállalom, elengednek az autó árából még 30 ezret. Mondtam, hogy mindenképpen át akarom nézetni szervizben, majd ott mondanak rá valamit, aztán majd meglátjuk. Jövő hét elejére kérek időpontot, a srác elviszi, a szerelő nekem majd elmondja az infókat, lefotóztatom az alját stb. Sajnos valószínűleg nem tudok jelen lenni az átnézéskor.
Ha vannak tippek, hogy mit nézessek meg az autón, ami kifejezetten ennél a típusnál fontos, azokat megköszönöm.
De ez majd hétfőn vagy kedden lesz. Mondtam, hogy most már mindenképpen menjünk el vele egy körre, hogy lássam, milyen a járgány. Indítja, indul pöccre, az alapjárat szép. Indítja a klímát is, hogy megint halljuk a visítást. Semmi. Azért hozott valami spray-t, hogy befújja, ha rákezd. Nem kezdett rá. Gázt adott, semmi. Jó, mindenesetre meg fogom ezt is nézetni. (Azt mondta, hogy a héten a jégeső elől átvitték az összes autót egy másik telepre, szóval közlekedtek az autóval. Ő már akkor sem hallotta.)
Kigurultunk, először ő vezetett. Amire egyből felfigyeltem, valami nyekergő, nyiszogó hang volt, ami a két első ajtóból jött, ha átmentünk valami útegyenetlenségen. Ezen kívül semmi különös.
Aztán átvettem a gépet, és vezettem pár kilométert. Teljesen rendben volt. Az autó kényelmes, az útegyenetlenségeket jól elnyeli, eléggé egyben van. Semmi rendelleneset nem tapasztaltam. A váltója nem akadt, minden fokozatot gond nélkül bevett. A fék rendesen fogott. Amikor megálltunk, kicsit égett szag jött a jobb első kerékből.
Ez minden. Mit gondoltok?
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68354 üzenetére
Fura, de ugyanezt csinálta az Astrám, amikor az egyik gyertyám megadta magát (és mint kiderült, két másik sem állt már a helyzet magaslatán). Pont így pöfögött. Akkor négy új gyertya megoldotta a problémát. A pöfögés megszűnt és gyönyörűen kisimult a motor járása. Én elsőnek megnézném a gyertyákat és a gyertyahézagokat.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68361 üzenetére
Értem.
Hm. Bár nem tegnap volt, de eszembe jutott, hogy a Renault 9-em szelephézagja állandóan elállítódott, és rendszeresen mentem vele szerelőhöz, hogy állítsa be. Csattogott mint a fene, nagyon idegesített.
Emlékszem, hogy egyszer visszavittem, mert az egyik állítás után az alapjáratom ingadozni kezdett (nem emlékszem, hogy csak meleg motornál vagy hidegnél is). Az meg sem fordult a fejemben, hogy köze lehet a hézagnak az alapjárathoz, de a szerelő benyögte, hogy ja, bocs, túl kicsire állította a hézagot. Gondolom azért, hogy később jelentkezzen a csattogás, és ne lássa a képem olyan gyakran. Állított rajta, és a hiba megszűnt.
Egy alkalommal megkérdeztem tőle, hogy az R9-et mindenki kéthetente viszi szelephézag állításra? Azt felelte, hogy csak azok, akik nem cserélik ki a szelephimbákat. A kérdésre, hogy eddig miért nem cserélte ki, az volt a válasz, hogy mert nem kértem...
Elképzelhetőnek tartom, hogy a szelephézagod túl kicsi lett. Mindenesetre a problémáid akkor kezdődtek, ezért érdemes lenne visszavinni, és állítani rajta.
Természetesen ez csak egy tipp, amit ködös emlékeimre alapozok, de egy próbát megér. Ha marhaságnak tartod, akkor elnézést, nem akarlak idegesíteni, így is eléggé pipa lehetsz.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #68365 üzenetére
Legalább ennyi haszna volt a régi szívásoknak az R9-cel. Meglep, hogy eszembe jutott ez a szelephézag dolog.
A másik nagy kedvencem a beázó elosztófedél volt. Régi szép idők. Felhőszakadás közben menetrendszerűen beázott, rángatott, aztán lefulladt. Esernyő alatt már rutinosan szedtem szét a nagy piros csavarhúzóval az elosztót és töröltem szárazra pár perc alatt, aztán mentünk tovább. A csavarhúzó még megvan.
A nincs szikra dolog. Mivel próbálok minél többet megtudni erről a típusról, hogy később könnyebb legyen az életem, kicsit olvastam ebben az ügyben angol oldalakon, és az egyik hasonló esetben két trafó csatlakozó volt a ludas, egy másik esetben pedig az ECU-ban ment tropára egy áramkör. Ez nem sok, de a semminél talán több. Hátha segít beindítani azt a vasat.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68367 üzenetére
Igen, ez jelenleg patthelyzet, de nem kell beletörődnöd. Nekem is volt dolgom ilyen arrogáns "szakemberrel", aki szarul állította be a szelephézagot neked. Az arc óriási, a tudás már nem annyira, azt pedig soha nem fogja beismerni, hogy hibázott. Az ilyen alakokhoz felesleges visszavinni az autót. Kőtörőbe küldeném mindet, ha nem sajnálnám a köveket. A pénzt azért elvette, és javasolt egy újabb baromságot, ami megint pénzbe kerülne, és nem hozna eredményt.
Az autónak működnie kell, és fog is, de találnod kell valakit, aki rendesen beállítja a hézagot. Méghozzá úgy, hogy az állítás után nem mész sehová, hanem megvárod a műhelyben vagy előtte, amíg bemelegszik a motor. Én ezt tenném. Biztos nehéz lesz találni valakit, de ha nem találsz, végül neked kell majd beállítani.
Az, hogy a szerelők menekülnek, ha meghallják a Renault szót, jól jellemzi, hogy az igazi szakemberek kihalófélben vannak. Az Astrámat is úgy akarta javítani a szakember, hogy várt egy donor autóra, amiről leszedhette volna az alkatrészeket sorban, amíg meg nem szűnik a probléma. Ez mi? Végül én javítottam meg a parkolóban az utcalámpa fényénél. Nem azért, mert olyan nagyon értek az Opelekhez, hanem mert kilogikáztam, hogy mi lehet a gond, aztán vettem egy nagy levegőt, és megcsináltam magamnak. Mert kellett az autó. Ugyanígy javítottam a Vectrámat is, amikor mindenki elhajtott. A hova vigyem az autót kérdésre nem egyszer kaptam azt a választ, hogy ahova akarod. Jó, akkor a ház előtt a parkolóban megoldom...
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz MaXX81 #68370 üzenetére
Kis szerencsével hamarosan megint el fog állítódni a hézag, ahogy anno nekem is, és megszűnik az alapjárat problémád egy időre. És persze visszatér a csattogás. Na, akkor lehet cserélni a himbákat, szerintem. Nekem onnantól kezdve nem volt gondom vele. Egyébként ha elállítódik a hézag, és megjavul az alapjárat, ott lesz a bizonyíték, hogy tényleg az okozta.
Igen, a fórumozók tapasztalatait lesöprik a "szakemberek". Ha lenne eszük, inkább elgondolkodnának rajta, de mennyivel könnyebb azt mondani, hogy "A kis nyomik a gép előtt olyan rohadtul okosnak képzelik magukat, Józsikám! Nekem mondják, hogy kell beállítani a szelephézagot? Hát ezt csinálom már húsz éve!". Igen, és húsz éve szarul. Vagy ahogy sikerül. Állítsuk kicsire, hogy ne jöjjön ide kéthetente a kedves ügyfél. Ahogy velem tették.
"I'm too old for this sh.t..."
-
-
Morales72
csendes tag
válasz Morales72 #68349 üzenetére
A Megane nem jutott el a szervizbe állapotfelmérésre.
Volt időpont, mindenkivel egyeztettem stb. Ma reggel hív a kereskedő, hogy vitték volna az autót az állapotfelmérésre, de nem tudták, mert igazam lett (Fehér Farkasnak lett igaza), a féltengely szíjtárcsa megadta magát. Az autót megmutatta szerelőnek, aki azt mondta neki, hogy az autó marad. Majd hívnak, ha megjavították.
Ennyit mondott, aztán mindenki azt gondol, amit akar. Ha akarom, elhiszem, ha nem akarom, nem hiszem el. Amúgy nehezen tudom elhinni. Nagyon nehezen. Olyan nehezen, hogy nem hiszem el. Korábban ezeket a dolgokat elhittem volna, de ma már nem.
Nézelődök tovább
Nem tud valaki egy jó eladó Megane I ph2 1.6 16V-t? Működő klímával. Ami nem visít.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz Morales72 #68433 üzenetére
Nagy meglepetésemre hívtak, hogy az autón cserélték a főtengely szíjtárcsát és az ékszíjat, és el tudják vinni az állapotfelmérésre. Úgyhogy holnap újra nekifutok. Azt külön fogom kérni, hogy nézzék meg, valóban cserélték-e és nem csak csavarozták a tárcsát.
Holnap talán okosabb leszek az állapotfelmérés után.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz eTrade #68441 üzenetére
Mivel - még - nem vagyok Megane tulajdonos, tapasztalatból nem beszélhetek, csak azt tudom mondani, amit olvastam: a Megane-nál (ugyanúgy mint a Ford Focusnál) a motortér mosása nem jó ötlet. Én is a trafó és a gyertyák környékén néznék szét. Azt nem tudom, hogy egy hét után lehet-e még ott valamilyen nedvesség főleg ebben a hőségben. Azt szintén nem tudom, hogy egy ilyen mosással le lehet-e zúzni egy vagy több trafót.
Az R9-em motorterét pont egyszer mostam le, hogy szép legyen. Szép is lett. Sokáig gyönyörködhettem benne az autómosóban, mire be tudtam indítani. Többet nem mostam le a motorteret. Úgy jó neki, ha porszáraz.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
Azt kiderítettem, hogy a főtengely tárcsa idővel el tud halálozni, mivel a gumi része elöregszik, rideggé válik, és megcsúszik. Ilyenkor jön a csikorgó, visító hang, ami idegesítő, ráadásul ilyenkor elvileg nem tölt a generátor sem. Cserélni kell, mese nincs. Elvileg cserélték is, de ezt ellenőriztetni fogom.
Viszont azt kérdezném bárkitől, hogy a főtengely tárcsa mitől tud még tropára menni?
A kérdés lényege az lenne, hogy a főtengely tárcsa elhalálozása maga a hiba, vagy pedig valami más hibának egy tünete?
Azért kérdezem, mert ha van tipp, azt holnap meg tudnám nézetni a szervizben, ha már úgyis fizetek az állapotfelmérésért.
@rob210: Sikerült beindítani a Megane-t, aminek csak két hengernél volt szikra?
[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
-
Morales72
csendes tag
válasz murlock #68462 üzenetére
Nincs is jobb annál, amikor helyreáll a rend, és újra szépen jár a motor. Szerintem most már rendben leszel. Ha kitakarítottad és egyből rendesen ment, akkor csak a nedvesség babrált ki veled. Ahogy anno velem az R9-nél.
Mindenkinek köszönöm a tippeket és a privát üzeneteket. Eddig egészen egyszerűen nem néztem meg őket. Szorri. Most pótoltam.
@Fehér Farkas: Mindenképpen megnézetem ezt a Megane-t holnap. A kereskedőben nem igazán bízok meg, de ez nem csoda. De úgy vagyok vele, hogy nem kereskedőt veszek, hanem autót, és ha van valami nagy gáz vele, akkor az 1 órás átvizsgálás alatt remélhetőleg kiszúrják. Az autót amúgy már lealkudtam 550-re, tehát onnan indulunk. Viszont most, hogy kicserélték a tárcsát (ha igaz), pénzt buktak rajta, úgyhogy nem valószínű, hogy nagyon akarnának még engedni az árából. Kivéve persze, ha holnap találnak még valamit az átvizsgáláson, mert akkor azt is megpróbálom lealkudni a vételárból. De majd meglátjuk, most még túl sok a "ha".
"I'm too old for this sh.t..."