-
IT café
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rent
senior tag
Hat a d7000+18-105 pont egy arban van a d5200 18-105 el ezert ez meg esetleg szoba johet. D7100 semmikepp mert az mar +110e. Utananezek ujra es ujra, csak ugy emlekszem ezt mar megfutottam 1x. Irjatok pls pro/kontra d5200/d7000 (nem d5100 es nem d7100). Arban ugyanott lennek.
Csak uj johet szoba, mindenkepp szamlaval.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Vegyél egy D5100-at relatíve kevés expóval használtan aztán élvezd, pár hónap múlva úgyis rájössz hogy hol kevés vagy hogy merre kell fejlődj, arra megtanulod a dolgokat és már tapasztalás után veszel egy az igényeidnek jobban megfelelő vázat. 24 megapixelre csak annyit tudok mondani hogy a fullhd monitor (1920*1080) se sokkal több mint 2 megapixel. Ha egy fényképező 16 megapixeles már bőven elég hobbi szinten, főleg kezdőként. Úgyis leméretezed a képeidet 3-4-5 mpx. környékére, akkor minek megvenni a 24-eset? Felőlem ugyan megveheted, de felesleges számodra. Videózni szeretnél vele vagy fényképezni? Persze hogy jobbnak hozzák ki, hogy el tudják adni, de számodra megfelelő az 5100-as bőven egyenlőre.
-
Kleroo
veterán
WARNING!!!!
A marketing cséplőgépe alá ragadt a lábad. Szabadulj, meneküüülj!
Most lehet fellengzősnek tűnök,de a D5100,és a D5200 is egy kicsi,buta,kissé gagyi full alap váz. Nem az a lényeg,hogy xyz oldalon az egyik 347856 pontot kapott, a másik pedig 347999-et.
A D5200-at pont ugyanolyan hamar kinövöd,mint a D5100-at. Kategóriában gondolkozz. Egy jó D7000-et kétlem,hogy kinőnél.
A D5100 is 30fps-t tud(D7k tud csak 24-et)
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Rent
senior tag
válasz imyourfriend #5894 üzenetére
Sokkal tobb fokuszpont, tobb fps, fhd videoban nem 24 hanem 30 fps, videozasnal rengeteg effekt, sztereo mikrofon, 24 megapixel meg neztem youtube on d5100 d5200 osszehasonlito teszteket ahol sokkal jobbra hozzak ki. kesobb kevesbe ereznem hogy lekene cserelni.
-
imyourfriend
őstag
válasz #40935168 #5892 üzenetére
No igen, ilyen helyen nem tudja megúszni az ember olcsó pénzből a helyzetet. 18-200 csak csak jobb minőséget ad mint egy 18-270, ezért írtam. Olcsópénzért tényleg csak szenvedést lehet váltani és áhitozást egy fényerősebb darab felé. Talán egy 70-200 HSMII, vagy tamronnak a 70-200 2.8-as nem stabis darabja? Első körben azért próbálnám ezeket, mert lehet hogy stabisra felesleges kiadni annyi pénzt. Néha én is elgondolkozok hogy lecserélem egy stabi nélkülire a 70-200amat, jólehet az a 100Eft más téren is.
(#5893) Rent: Mi az ami az 5200-asban megvan és az 5100-as vázban nincs? Oké drágább, tud huszonnégy megapixeles képet, de ha neked max 8 megapixeles kép kell azt leméretezheted D5100 16 megapixeléből is.
-
Rent
senior tag
válasz #40935168 #5892 üzenetére
17 50 tami 90e a masik 70-200 as az 200 kb es meg nincs vaz.
Ezert voltam ugy eredetileg hogy vazat hosszabb tavra vennem 219 bol kijonne 18-105 el d5200, az 50fixet kesobb hozza 50e korul, es dragabb obikat kesobb is tudok venni ha ezek gyengek lennenek(ebbol max a 18-105 lenne gyenge), vaz meg idotallobb lenne. Vagy nem jol gondolom?
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #5890 üzenetére
De a 18-200 sem egy fényerőbajnok, iso-ban menni kell felfele akkor, főleg távoli témánál felejtő a vaku.
Én erre 5100-et vennék, 17-50 Tamival (lehet választani, hogy stabisat, vagy anélkülit) és 70-200 2.8 VR1-et, ha belefér. (Valszeg nem, de akkoris). Ennyi keretből vagy fényereje lesz, vagy gyutávja, de mindkettő nem. Tulajdonképpen most kezébe van adva a döntés, mert a kedvezőbb árú zoom-ok nem túl fényerősek, 3.5-5.6 és hasonló.. a tele végén ugyancsak kellhet a nagy iso mindnél.Szóval részemről +1 az #5883-asra, itt az üveg fontosabb, mert gépnek az 5100 is jó, de az obiba tolni kellene a pénzt, ha ilyen igények vannak, hogy messze is van és fény sincs annyi, mint nyáron a strandon..
Esetleg egy OS nélküli Sigma 70-200, csak ugye a stabi..
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
válasz imyourfriend #5890 üzenetére
Csak az a baj hogy az 215e a tamron meg 130 :/ 230 korul lenne vaz+obi(k) ra
Es 15-55 meg 55-300 d5100 al ? Az 219 55-300 milyen minosegre a 18-105 hoz kepest? Az a baj hogy szukseg lesz fixre is ami 50k kb ezert lenne nyero egy d5100 + 18-105 150-ert mert + fix 50-es es megall 200 korul
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
Előző poszt vége természetesen 18-105 nikonnal.
-
Rent
senior tag
És mit szólsz amúgy a tamron 18-270 eséhez? Egy ismerősöm vett pár éve a d5000-hez és ezt az 1 obit használja (családi eseményekhez) és megvan vele elégedve. Arra gondolok, hogy alap váz (itt már csak 5100 jöhetne szóba 5200 nem, mert ez az obi 120k) viszont 18-105 nikon helyett jobb vagy gyengébb választás a tamron 18-270-ese?
Annyira jön ki kb a d5100 18-270 tamronnal, mint d5200 18-105 canonnal (230e kb.)
A 2 obi között minőségbeli különbség mekkora?
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
De milyen jobb obit ajánlanál? Mert leginkább macskákat fotóznék (tenyésztés miatt + kiállítások) emiatt kellene egy fix 50-es meg általános célra is. Persze nem madarakat fotózni nagy telével, hanem egy átlagos obi amit nem kell cserélgetni egy nyaraláson, kiránduláson, vagy épp a lovardában. Ezért emiatt gondoltam az alap 18-105 ös kitre, mert az olcsó. De meghallgatok bármit, mert nem értek hozzá nagyon. Amit profi ajánlott az az hogy fix 50 1.8 mindenképp a macskák miatt. Emellé milyen obit ajánlanátok?
-
Byk01
őstag
A géppel nincs baj. A baj az árával van, magyarán nem tud annyival többet, mint amennyivel többe kerül. Átlag felhasználásra már a D5100 is bőven elég, és többet jelent, ha az árelőnyéből inkább jobb obit veszel.
Olyan, mint ha vennél egy erős autót "virsli" gumikkal, vagy ugyanazért az árért egy valamivel gyengébbet felspoilerezve, és olyan gumikkal, amik át is tudják vinni az erejét. Nyilván a másodikkal érsz el jobb teljesítményt, ha "lelépsz a papírról"."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Rent
senior tag
Én 18-105 el venném ami mindenes, meg egy fix 50 1.8g portrézni. Pl 5200 nál 30e drágább a 18-105 kit a sima vázhoz képest. 30 ból meg külön nem jön ki egy általános obi.
[ Szerkesztve ]
-
bprubin
tag
Ezzel a két obi-val érdemes megvenni vagy sem?
AF-S DX 18-55 mm VR + 55-300 mm VR objektívek -
aleister
veterán
válasz bprubin #5873 üzenetére
Ha konkrétan megmondod, hogy miben jobb a D5200 a D7100-nél, akkor megpróbálom megcáfolni. Ami nem is lesz olyan nehéz. :
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
#40935168
törölt tag
válasz bprubin #5873 üzenetére
Sztem mindkettő vagy felesleges, vagy ne 18-105-tel vedd. A 18-105 vagy karcsú, vagy épp jó ekkora pixelsűrűséghez, de inkább előbbi. Nem azért, mert szar obi - tudja mindenki, hogy nagy joker-obi a Nikon palettán, hanem a szenzor mégiscsak 24 megapixel, na. Sok örömed lelnéd így is benne, de hacsak nincs specifikus témád, mit lőnél - márpedig 18-105 nem erre utal, hiszen ez egy meglehetősen "mindenes" obi - akkor vagy a 18-105-nél néznék élesebb objektívet (ismét megjegyezve, hogy a 18-105 egy átlagosnál és árához képest sokkal jobb üveg), vagy 18-105 marad, de akkor elég lenne egy 7000 vagy 5100 és vegyél a különbözetből még 1-2 izgi, karcos fixet, vakut, passz, akármit. Ha most kéne vennem, sem a 7100, sem az 5200 nem érdekelne, legalábbis 18-105-tel nem. Ha obihoz ragaszkodom, engednék a vázból, ha meg vázhoz, akkor néznék rá még karcosabb obit, mert jó a 18-105, de lehet még ezen tornázni fentebb. Nem 70-200 VR2-re gondolok, de egy ütős macro fix, egy nagylátó, vagy bármilyen fix, 50-es pl (ami DX-en portréra kiváló), stb... aztán mindezzel lehet, csak én vagyok így...
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Miért vesződtök csillagos égnél zajszűréssel ? A zajpixelek és a valós csillagok között ember legyen, aki megmondja a különbséget. Még 6400-en is tök szépek a képek és a zaj a kép egészét nézve (nem pixelszinten, hanem képernyőre méretezve) olyan, mintha a nagyonhalvány csillagok lennének, más témánál zavaró, de pont csillagos égnél abszolút nem. Amúgy meg utómunkában batch-ben rászűrhetsz egy Photoshop action-nel, amit előtte letesztelsz 1-2 képen.. milyen mértékű zajszűrés a megfelelő egy csillagos égre, ha már mindenképpen szűrni akarsz.. action, rögzíted, aztán mehet az összes képre, éjszaka elvan velük a gép. Video-nál amúgyis minden képkocka között máshogy helyezkedik el a zaj (tekintettel annak "véletlenszerűségére"), ergo egy iso 3200-n vagy 6400-en lőtt video (vagy ilyen képekből csinált timelapse, ami szintén video) sokkal kevésbé tűnik fel zajszűrés nélkül is a zaj mint olyan, mint egy állóképnél. Szóval én timelapse-ra készülök, iso 6400-en, zajszűrés és long NR nélkül, 4k-s video-ra, .. nem hinném, hogy majd gond lesz. De meglátjuk, ha kész, megosztom.
[ Szerkesztve ]
-
Nameste
tag
válasz forceberg #5868 üzenetére
Csináltam vele és nélküle is képeket, de szerintem csak ha vadásznék a hot pixelekre akkor venném észre a különbséget a sok csillag mellett. Úgy olvastam hogy, ha sok minden nem változik a környezetben akkor elég egy képet lőni lenscappel ugyan olyan záridővel mint a képek amiket csinálok. Ezt az egyet elég használni utána, mert a "zaj" majdnem ugyan az lesz minden képen. De javítsatok ki ha hülyeség.
-
veterán
Gép ki-bekapcs leállítja! ha nincs idő kivárni! Épp ezért nekem be van kapcsolva, max kinyomom, ha nincs rá idő.
De ez a long explosure NR. Lő még egy képet, ugyanolyan hosszú expóval, de lezárt szenzorral is. Így ha nem lenne hosszú expós zaj, akkor tök fekete képnek kellene lennie a másodiknak, ami pixel nem az, azt szűri ki az igazi képből.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MODERÁTOR
-
nesa
veterán
válasz pulcinello #5863 üzenetére
Akkor D90
-
nesa
veterán
-
Rent
senior tag
Hali! D5200 18-105 kittel jó választás szerintetek? Ha ennyi rá a keret kb. ez jó döntés hosszabb távra? Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
aktív tag
Osztom az eddigi véleményeket, D90!
Valóban lényeges, hogy ne kelljen fejben átállnod a másik váz kezelésére. Ha gyorsan történnek az események, elég kellemetlen tudna lenni, hogy ha valamit matatsz a másik vázon hosszú ideig. Mert egy pillanatra blokkol az agyad, hogy "hú, most hol is van az a funkció/gomb?"és már bukod is a pillanatot. -
Kleroo
veterán
Egyértelműen még egy D90.
Esküvőn úgy vélem minden csepp plusz ISO teljesítmény aranyat ér.Abban pedig a D200 nagyon gyenge. Valamint az is,hogy tök ugyanúgy kell kezelni.
Konkrétan tartalék váznak szánnád, vagy akkor az egyiken lógna a nagylátó/alap zoom, a másikon meg tele,és cserebere?[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
pulcinello
csendes tag
válasz pulcinello #5857 üzenetére
Ráadásul szerintem a képminősége is jobb...
-
aira
csendes tag
Sziasztok!
Úgy néz ki kezd beindulni az eskövőfotózásos biznisz, úgyhogy felvetődött bennem, hogy a D90 mellé vennék egy tartalék vázat. Egy egész jó árú D200-val szemezek, de nem tudom szükséges-e ekkorát pluszba venni (ellenben azonos akksijuk miatt praktikusnak gondolom, illetve mindenképpen motoros váz jöhet csak szóba). Ti mit néznétek mellé a helyemben? Konkrét max-min ár nincs, csak, hogy minél olcsóbb legyen. Ha nagyon kéne árat mondanom, úgy a plafon 100k, de akkor abban már szívesen látnék plussz alkatrészeket (pótakksi, markolat, etc.).
Előre is köszi
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
[link] 180 gigapixel..
-
MC Pite
veterán
A fixek nem szarok, de pl én a 50 1.8G-m színeinél is jobban csípem a Tamronjaim színeit. A 18-200 meg elvan, kb a 18-105höz hasonló.
Nem a legoptimálisabb erre, de amit előbb felraktam, ott a 3 fényerősebb obi egymás mellett f/2.8 és f/4en való összehasonlításra, kicsit ezeken is látszik a színbéli difi (meg hogy az összes obimnak más az 50mm, de ez nem zavar - igaz, minimálisan ez a fókusztávval is változik).Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
flash-
veterán
na nikon 35 1.8g tesztelve,jót fogtam ki úgynézki nics af probléma.
1.8g on is elég éles(pedig még csak jpeg ben teszteltem)3.5 től pedig már pixelszinten is hozza a maximális élességet(ua mint f4 v. f8)
hát ami megdöbbentett hogy a szinek nem gyengék..
vagy csak a 18-105 nek laposak? -
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #5850 üzenetére
Szerk: A monitorom kalibrált, lehet hogy az ICC profil szól bele vhogy a jpg megjelenítésbe? A color management engedélyezve, a kalibrált profil van kiválasztva.
(#5814) bandigno: Raynox DCR250. Kissé croppos lesz utána a kész kép, de még tűrhető minőségben lehet vele lőni, és rengeteg gépre/objektívre felrakható.
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz pulcinello #5842 üzenetére
Van pár obi ami egyéni közdarabbal lencse nélküli végtelent tud(lásd manuálos topik, Pentacon/Meyer 135/200as obik pl), más kérdés hogy nem törőékes mattüveggel missonimpássziböl a manuálfókusz (vagy kijelzőről kell bacakodni)... Ez a milcek területe, fasza EVF-el...
Srácok, észrevettem egy zavaró dolgot:
Elsősorban ACD See Pro 6-ot használok, mind nézegetésre, mind szerkesztésre.
Mondom átdzsalok ViewNX-be hogy minden rawra ráeresszem azt a beállítást ami a jpg-ken is van, kicsit több a zaturáció, kontraszt. Nézeb abban, a rawok és a jpg-k tök ugyanolyanok. Ez idáig oké, a furcsaság ott kezdődik hogy a jpg különbözik a két progiban! Pontosabban pl qucikview és viewban is máshogy néz ki, valamit pluszban csinál normál view módban az acd see. [link]
Egymás mellett nem is annyira feltűnő mint egymás után lapozva... Találkoztatok ezzel, tudja valaki hogy ezt a képjavítást ki lehet-e kapcsolni?[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Alig egy éve úgy keresgéltem hogy mi azaz üveg ami mindenre jó, nem akarok többet... Ma négytagúra bővült a csapat, 17-50 csatlakozott a többiekhez. Rohadjon meg a nikon+tamron együtt, kontraszt af nem megy ezzel se.
Viszont úgy látom jóba leszünk az üveggel (Végén 28-75 és 50 1.8G is szerepel összehasonlításként)
[link 8Mb]Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
#40935168
törölt tag
Na, az a77-et NAGYON megnézném, ha összefutunk egy talin legközelebb. Engedelmeddel. Egy kollégám is szemezik vele, engem is érdekel (maga a tech, a gép, a képek). Nem váltási szándékkal, dehogy csak kíváncsiság, mert nagyon megosztja a népet a Sony, van, aki szerint mindenből a szart rakta össze, van aki szerint meg klasszul innoválgat. De semmiképpen sem egy szokványos gép.
-
Frigetrus
aktív tag
válasz pulcinello #5842 üzenetére
Pontosan! Hagyományos adapterrel nem lenne végtelen, a lencsés pedig ront a minőségen.
-
pulcinello
csendes tag
válasz Real_Necro #5841 üzenetére
Kifejtenéd?
Csak lencsés megoldás jöhet szóba, az meg jelentősen ront a képminőségen, vagy mi az oka?
Ha butaságokat kérdezek, akkor bocs... -
Real_Necro
veterán
válasz pulcinello #5839 üzenetére
Bohóckodni lehet vele, de inkább csak nyűg Nikonra. Canonon még van értelme használni...
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
pulcinello
csendes tag
válasz Real_Necro #5836 üzenetére
És ha ajándékba kapjuk az obikat, akkor sem?
-
Real_Necro
veterán
válasz pulcinello #5834 üzenetére
Semmilyet, Nikon-on nem vesződünk M42 obikkal...
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Frigetrus
aktív tag
Miért akarsz 1.8-on fotózni, meg magas ISO-n? ISO minimumon, rekesz kicsit szűkebben (kb. f/8), hosszú záridő. Így biztos, hogy rajta lesz a képen a tűzijáték, elkerülöd azt a gondot, hogy próbálsz akkor kattintani amikor fellövik, és mégse jó az időzítés, stb...
[ Szerkesztve ]
-
pulcinello
csendes tag
Sziasztok.
D7000-hez M42 adaptert milyent érdemes venni, aminél lesz végtelenem?
Előre is köszönöm a válaszokat. -
zool1
őstag
Eladva.
-
MODERÁTOR
Soha senki ne szivassa meg magát a rohadt beépített noise reductionnel... be se kapcsold (még úgy sem mint én, hogy véletlenül úgy maradt nyomkodás közben)... fákkkk.
Sarcasm: just one of the many services I offer.
-
aleister
veterán
válasz #40935168 #5789 üzenetére
Én "expót" írtam, ami alatt exponálást értettem. Nem tudom, hogy keverted ide az expozíciót.
(#5805) Eperkutyus:
90x1 kell Neked.A 10x9 azt jelenti, hogy 10 ciklusonként csinál 9 képet. Pl, ha 30 másodperces ciklusaid vannak, és egy expó 1 mp hosszúságú, akkor csinál a 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. másodpercben 1-1 képet, majd 20 mp szünet, és folytatja a 30,31,32,,33...stb másodperceknél.
90x1 esetén meg készít a váz egy képet az 1, 30, 60, 90 ...másodperceknél egész 90 expóig.Ami fontos: az intervallum mindig nagyobb legyen, mint az exponálás ideje. Pl 30mp-s expóhoz, 31mp-s intervallumot állíts be! Ha így csináltátok, akkor próbáljátok ki 2mp ráhagyással, és nézzétek meg, hogy úgy átmegy-e a bűvös 33-as határnál.
Ezt én is beszoptam az első startrail-nél. Nem tudtam mi a gond, és nem volt kedvem a -5 fokban kísérletezgetni, így nyomkodtam távkioldóval egyesével.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Kleroo
veterán
Gratula!
Mindkettőt. Azééé van.,
Komolyabban,a 18-105VR a befutó egyértelműen. Úgyis állványos hosszabb expós képek kellenek,ott meg pont nem számít a fényerő. És az átfogása is okés. A nagylátóval kreatívabb fotókat csinálhatsz,míg a 105ös véggel 1-1 konkrét pukkot tudsz lekapni.Hodor. Hodor? Hodooor!
-
flash-
veterán
na megvettem végre több mint 1 év várakozás után a Nikon 35 1.8G obit,nekem ez nagy kiadás,de hátha átlendít egy ponton és segit megtanulni fotózni,illetve nagy lelkesedéssel fog újra eltölteni.
Sokat kutakodtam, és arra jutottam nekem ez az obi kell.bizonyos esemény fotózásához pont ez az átfogás kell, a 35össel készült portrék nekem kifejezetten tetszenek....stb...ugye mindjárt tüzijáték,melyik obit érdemes elvinnem inkább?18-105 öt vagy a 35öst?
előbbi mellett ugye szól ugye a jó átfogás még utóbbi egy fényerős elég jó obi..melyiknek van ebben az esetben több haszna?ha 35ös akkor kb honnan próbáljak fotózni ? (dx rendszerem van)
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
-
Real_Necro
veterán
válasz #40935168 #5819 üzenetére
Beszéltem Jankóval, hétfőn valami Hortobágyos tájmelápszos dolog mehet. Hozok állványost, meg kioldót sötöbö.Vasárnap állatkertezünk.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #5818 üzenetére
Azt mondják, megbízhatóbb, hát .. kiderül.
-
#40935168
törölt tag
Ááá nem, az már level3 lenne + hegyre ezeket felcipelni.. mégiscsak nagy túra, elég lesz vinni az állványt.
Natúrban, állványról. Vagy pólusra állok és körbeforog az ég akörül, vagy a tejút feltételezhető útját előtte megnézem a neten, google sky-on stb.. és úgy állítom be a gépet, de fix lesz sztem.Gondolkodtam még egy egyszerű távcsöves óraműn is, ami csillagra állva követi azt, és akkor talaj, minden fordul, tejút pedig marad a képen ott, ahol.. (magyarul követi a rendszer és a csillagok is pontszerűek maradnak), de ez lesz majd a level 2
Egyelőre sima level1 állvány, fix, kész. Viszem a 14-es Samyang-ot, illetve elég komoly hatást lehet elérni egy pici ráközelítéssel, úgyhogy lehet, meglövök egy estét az 50 1.4-gyel is.
8k-s képeket nem tudok már lőni sajna (éppenhogy nem), de a végső video-t valahol 4k-sra tervezem méretileg, 30 fps-re, amit valakinek a 60 colos vadiúj 4k-s plazmáján egyszer nagyon szívesen megnéznék
Próbálok gyakorolni, amennyit csak lehet. Átveszem a kioldót ma és sztem ma estére kint hagyom az erkényen, sima város timelapse poénból.
Hát odafent éjszaka 5 fok körül leszünk, sztem az már nem rossz, de egy igazi fogcsikorgató tél nem csak a minuszok miatt jó, hanem a légkör sem remeg annyira, asztrofotónál amúgy sok nagyobb newton távcsőnek már a főtükre is hűtött ventillátorral, főleg ha Holdat kémlel.. a gépet meg lehet külső tápkábelről árammal etetni úgy, hogy a tested köré tekert, vagy belső zsebben, melegben tárolt akksi lóg a túlvégén, csak a zárszerkezet bírja ki a dolgot (kenőanyag viszkozitás minuszban).
De itt csak "laza hideg" lesz, semmi extra. Remélem, minden várakozásomat felülmúlják a képek majd.
[ Szerkesztve ]
-
Graphy
aktív tag
válasz #40935168 #5813 üzenetére
Húúú, ez nagyon.... nem húzom le, mert nem ismerem.
Majd Te megosztod az élményeidet ezzel a kioldóval, és mi örömmel meghallgatjuk.Nem rossz az a Timelapse. Sok sikert hozzá, várjuk a fejleményeket.
Slidered van hozzá vagy csak simán állványról fogod csinálni? Egyébként lehet hűteni is a szenzort, ami biztos hogy nem árt. Asztrofotósok is előszeretettel teszik bele egy hűtött dobozba, amin ventillátoros hűtés is van.
[ Szerkesztve ]
Ami nem öl meg, az megerősít. Kivéve a medvét...a medve az megöl!
-
bandigno
senior tag
Srácok!
Az ilyen makró előtét lencséknek van létjogosultságuk? Virág/rovar fényképezéshez tervezek venni, csak nem tudom, hogy ez az alsó véglet mire is jó! Vaterán pl 6e-ért árulnak ilyeneket! Néztem 23e-ért is felcsiptethetőt az edigitalon, vagy épp közgyűrűs (20e) megoldást itt a prohardveren! Ki mit használ, mi éri meg a pénzét?
Köszi!
-
#40935168
törölt tag
Ez, de ha drágán vettem, pls ne húzd le, ha szart, azt se mondd..
Ugyanez van a srácnak aki a rádióstól óvott és szerinte nagyon jó, timelapse-ra is tökéletes.
Egyébként szept. 6-7-8-9 megyek a Retyezát hegységbe Romániába, oda kellene, a cél ez lenne, na nem most egyből csípőből, de addig még párszor elpróbálok valamit kicsiben a Hortobágyon vagy itt-ott, pár óra alatt lehet lőni pár másodpercnyi anyagot.. de ha ezen video készítőjének a szenzora kibírta felrobbanás nélkül akkor bírja már ki a miénk is .. - szóval már a firmware bug is megfordult a fejemben, de bármi egyéb is.. de nem görcsölök rajta mostmár, lövök a kioldóval és kész.
-
#40935168
törölt tag
-
Graphy
aktív tag
válasz JohnyBlue #5803 üzenetére
Nem lehet, hogy túlmelegedett az érzékelő és azért állt le? Mert gondolom éjszakai hosszú expós képeket akartok csinálni.
Az első amit beállítasz, hogy milyen időközönként csináljon, a második, hogy hányszor hány képet.
Na most, ha beállítod, hogy 10 percenként szeretnél 999x9 képet lőni és hosszú záridőn akkor nagyon felmelegedhet az érzékelő. Az utolsó szám ugye azt adja meg, hogy milyen sorozatban szeretnéd, ide szerintem a 9 felesleges. Ha 10 percenként szeretnél 1 fotót, akkor 999x1. De lehet feleslegesen írtam le, mert ti is értitek ezt.(#5805) Eperkutyus: Ha 10 percet és 90x1-et állítasz be és mondjuk 15 másodperces expot, akkor ugye lesz 90 képed 10 percenként 15 másodperces expoval, ha 10x9-et állítasz be, akkor szintén lesz 90 képed, de 9 kép rögtön egymás után készül el 10 másodperces expoval és a sorozatok közt marad 8,5 perc kb.
[ Szerkesztve ]
Ami nem öl meg, az megerősít. Kivéve a medvét...a medve az megöl!
-
#40935168
törölt tag
válasz psycroptic #5807 üzenetére
Kösz, megnézem.
-
psycroptic
őstag
-
#40935168
törölt tag
Apropó, van itt vaterás Köztetek ? Tudnátok segíteni megvenni az említett kioldót nekem ? (Pénzt előre adom). Ma épp Bp-n is vagyok, odaadom személyesen, de utalhatom is, most még átmegy 4 órán belül. Nem vagyok regizve, nem ismerem, se semmi.. csak a linket kaptam meg.
-
#40935168
törölt tag
válasz JohnyBlue #5803 üzenetére
Igen + az sem tiszta, ha akarok lőni 90 képet, az akkor 90x1 legyen, vagy 10x9 ? Mi a különbség az intervallum és az intervallumonkénti képszám között ?
Mi a f*ért kellett ennyire túlbonyolítani Nikon ? És ha leállsz, miért nem adsz egy státusz üzenetet legalább, amit le kell OK-zni .. ? "Megálltam Te hülye, mert ..." ..
Veszem a külső kioldót.
Kleroo: jaja, pár EUR-val többért már rádiósat. Legalábbis a logika ezt mondatja, mindaddig, míg nem kapok ilyen üzeneteket a rádiósról, hogy megbízhatatlan.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Lebeszéltek a rádiósról, egy Facebook-os fotós fórumról egy koma:
Rádiósat ne vegyél mert az elem feszültsége csökkenni kezd, akkor szétold... így tönkremehet a hosszú expód...
Ha éjjel fotózol akkor a hideg meg a pára gyakran okozza ezt.
De még nappal a meleg is.
Egyszerűen szétold.
Ismerősömnek volt ilyen. 23x kellett újraindítania.Úgyhogy jó a kábeles.
-
JohnyBlue
addikt
Úúúú nincs most annyira előttem de megpróbálok visszaemlékezni
Tehát:
/Shooting menu --> Interval Timer Shooting
Itt kitudod választani, hogy majd valamikor kezdje a sorozatot vagy azonnal (NOW) utána jobb gomb és megy tovább a következő beállításra ahol megtudod adni ha minden igaz, hogy a felvételek közt mennyi idő teljen el. Ez eddig tiszta és érthető... ugye?
Viszont most jön a fekete leves
A második képkockán található beállítást meg úgy lőttem be, hogy 999 x 9... ha' gondoltam ha elalszok legalább legyen kismillió kép
Ezek után Start és kezdi a bulit és harminc valamennyinel leáll...
D5100 nál ugyanez csak ott a 999 x 9 helyett 999 lehet megadni csak ...
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Python programozás
- Dell notebook topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- One mobilszolgáltatások
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen egeret válasszak?
- CES 2025: közeleg az AMD és az NVIDIA CES előadása
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest