- Windows 10
- Elon Musk kezébe adnák az amerikai TikTokot
- Windows 11
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux kezdőknek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Disney+
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vtechun
veterán
Sziasztok!
Kétütemű motorba milyen motorolajat ajánlotok, ami nem olyan büdös?
-
vtechun
veterán
válasz janinitez45 #74174 üzenetére
Értem.
Mitől lehet ez? Valami csavar laza a karbiban? Vagy mi miatt szokott ilyen lenni?
-
vtechun
veterán
Sziasztok!
Kymcoo Agility 50 4T
kb. 8-10 nap állás után nagyon nehezen indul. Csak rúgás működik egyébként. Ötlet, hogy mi miatt lehet? Esetleg eltűnne a benzin a karbiból?
-
vtechun
veterán
Sziasztok! Örököltem egy Yamaha Jog ARTISTIC SPEC robogót. 1999-ben hunyt el a tulajdonosa, azóta a garázsban állt, kicsit füstölt hazafelé, de alapvetően jól jár(3 km után már nem is füstölt jobban, mint az átlag 2T).
Van valakinek leírása hozzá(kézikönyv), vagy tud adni linket? A bal alsó “oldalidom” hiányzik, ill. Gondolom olajtartálya van ennek is valahol. Merre található? Milyen olajat érdemes belerakni?
Emlékeim (orrom) szerint létezik valami olyan is, ami kevésbé büdös. Köszi a segítséget. (A Kymco Agility melle nagyon jó lesz tartalék motornak)
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz macilaci78 #73999 üzenetére
jól látom 10 ezer ft 1 db gumi lecserélése??
-
vtechun
veterán
válasz molnarpeter #73970 üzenetére
#kymco #agility
-
vtechun
veterán
Köszi a sok segítséget. Úgy néz ki, hogy normalizálódott a helyzet. Mostmár indul rendesen, sőt menet közben kiderült, hogy amit az "okos" akksitöltő hibás akksinak jelzett, abba életet tudott lehelni a generátor általi töltés. Így este rá is raktam töltőre, szépen észlelte is, töltötte is. Szóval nem kell akksi. Most tökéletesen úgyanúgy működik, mint a dekni repedés előtt. Mondjuk, akkor sem volt tökéelets, mert van egy kis zavaró jelenség, mely a következő:
Motorfék üzemben, van egy eléggé zavaró "csörgés", de nem olyan Simsonos, hanem attól masszívabb, ha úgy lassítok, hogy hirtelen elveszem a gázt, akkor jelentős, ha szépen fokozatosan veszem vissza a gázt, akkor szép négyütemű hangon szól. Ez mi miatt lehet? Gyűrű? Köszi!
#kymco #agility #50 #4t
-
vtechun
veterán
válasz vtechun #73742 üzenetére
Pénteken kész lett a dekni. kemény 2500 ft-ba került.Vettem új fogasívet, meg racsnit. Tegnap összeraktam. Tökéletesen rúgható. Viszont nem nagyon akart indulni. Rendkívül sokszor kellett berúgnom, mire pöffent párat, kiszedtem a gyertyát, nem őrült meg a nagy szikrázástól, de olykor volt szikra. Találtam egy régi gyertyát a csomagtartóban, azzal is hasonlóan szikrázott.
Aztán egyszer elkapta (mindig nagy gázzal indítok, mert az automata szívató már jó ideje nem úgy működik, ahogy kellene, azaz alapjáraton sose indult be), járattam kicsit, majd leállítva, utána már egyből indult.Kérdésem az lenne, hogy egy ilyen 50-es 4 ütemű robogónál (Kymco Agility 50 4T), egy rúgás alatt egyáltalán hányat kellene szikráznia? Mert utoljára Simsonnál nézegettem ilyet, de emlékeim szerint ott sok szikra volt.
Ma megint próbáltam reggel indítani, de sokat kellett rúgni megint. Amikor elkapta, akkor utána már járt szépen, leállítás után is pöccre indult.
Valakinek van ötlete, mi okozhat ilyet? Előtte nem volt ilyesmi. Annyi változott, hogy egyszer gyújtáson hagytam az elmúlt 2 hónapban, így tönkrement az akksi. De ugye akksi nélkül is működnek ezek. Ötlet valakinek? Nem is nagyon pöffen, ill. 10-30 rúgás után pöffen 4-et, majd leáll. Aztán megint 10-20 után elkapja, és aztán már jó.
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz molnarpeter #73597 üzenetére
tegnap beadtam a műhelybe (Kymco Agility 50 4T berúgódekni), remélem jól sikerült megcsinálni, aztán össze lehet rakni
-
vtechun
veterán
válasz macilaci78 #73594 üzenetére
utángyártott teljességgel használhatatlan ehhez a motorhoz, eredetileg is fémszínű. szóval az marad eredeti színben.
-
vtechun
veterán
válasz molnarpeter #73385 üzenetére
2 utángyártott dekni járt nálam azóta, egyik sem méretpontos (lyukak máshol vannak), szóval kezdem feladni/hajlok arra, hogy valami rohadt erős ragasztóval megragasztani egy erős alkoholos, féktisztítást követően. Erről valakinek vélemény? Van vajon ilyenragasztó? Legjobb az lenne, hogy megragasztani, körbe önteni valami szintén erős cuccal, fúrni bele egy lyukat és kiperselyezni. Azt sem értem, hogy egy ilyen - eléggé terhelt - alkatrész miért nincs gyárilag perselyezve? Főleg, hogy fontos, hogy ne kopjon ki...
-
vtechun
veterán
válasz molnarpeter #73389 üzenetére
igazából meg kellene határozni, hogy pontosan hol is van ez a lyuk, majd teljesen beheggeszteni, aztán fúrni bele egy nagyobb lyukat és acéllal kiperselyezve pontos méretre hozni. eleve nem értem, hogy ebben miért nincs persely? elég nagy erők dolgoznak itt szerintem
7391: a plugin hibridek közül (meg eleve a hibridek közt) a Toyota lenne jó, viszont annak a csak elektromos hatótávja nagyon kicsi, 20km.
A Toyota hibridnek hibrid módban is nagyon jó a fogyasztása
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz molnarpeter #73385 üzenetére
felmerült viszont most bennem, hogy miért nem indít önindítóval? nagyon lassan tekeri, meg-meg akadva, a 70-es henger lehet az oka? Berúgásra indult pöccre. Tegnap teszteltem egy nagy autós akksival, akkor is ugyanígy viselkedett. Vagy létezhet, hogy az önindítónak van valami baja?
Egyébként használt robogóban bekerült a képbe a Yamaha Vino, Yamaha Gear, vagy egyéb márkás 4T robogó. Ezekről mik a vélemények?
ill. elektromos robogóban melyik az ami vállalható?
ez pl Angell 389 nagyon nem robogó stílusú?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz nyogo83 #73373 üzenetére
igen, ezért is tetszik, autóm sem sima benzines már, hanem Toyota Prius, szóval nemcsak robogó fronton, hanem autó terén is fokozatmentes automata hajtással járok egy ideje. Városba meg tényleg elég ennyi hatótáv, főleg vidékre. Csak persze rohadt drága, bár ez a Super Soco annyira még nem is, mint sok másik...
-
vtechun
veterán
Elektromos (rendes) robogót próbált már valaki?
Ahogy nézem már vannak egész jó teljesítményűek is. Hatótáv még persze nem az igazi, viszont egy robogót legtöbb esetben úgysem használ az ember hosszú távra.
-
vtechun
veterán
válasz molnarpeter #73313 üzenetére
-
vtechun
veterán
válasz molnarpeter #73299 üzenetére
értem, de szerintem nem is nagyon találok olyat, aki vállalna ilyen apró-cseprő munkát.
Egyelőre megpróbálok keríteni egy bontott deknit, aztán, ha nem megy, akkor eladom én is bontásra. Akkor viszont érdekelne majd egy 4T 50-es, megbízható robogó..
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz molnarpeter #73295 üzenetére
ahová a racsni becsatlakozik, ott roncsolódott az eredeti, konkrétan elrepedt. Tudni kell, hogy az utóbbi 80-85 ezer kilométeren rúgva volt a motor, mert a 70-es hengert nem szívesen önindította.
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz vtechun #73261 üzenetére
Sziasztok, megvettem tegnap délután a deknit, fogasívet, egyebet.
Hazamentem, rápróbáltam a deknit, jónak tűnik, beraktam az alkatrészeket, lezsíroztam szépen. Raknám fel a deknit, eleve gyanúsan rövidnek bizonyult a hozzá - külön - vásárolta 6x30-as csavar(az eredeti az ilyen tehermentesítős csavar). Erre a deknire az nem jó, hanem sima csavar kell neki. Szóval, raknám össze, nem stimmel valami, ahogy megnéztem, 1-2 lyuk pár milliméterrel odébb van. Na, mondom, ilyen az én formám... Ez az érintett dekni.
Igazából már csak egy kompatibilis dekni kellene, erre a régi vágású Kymco Agility 50 4T-re. Az enyém pont ilyen.
Szerintetek hol lehetne "eredeti" vagy legalábbis pontos másolatot kapni hozzá dekniből? Néztem full eredetit, de az 46 ezer ft volt, annyit nem ér az egész motor kb...
-
vtechun
veterán
válasz vtechun #70997 üzenetére
sziasztok, ma veszek deknit is, meg akkor a berúgással kapcsolatos alkatrészeket, fogasív, racsni. Racsni esetén felmerült olyan, hogy létezik 7 fogú, meg 8 fogú racsni. Melyik ellhet a Kymco Agility 50 4T-hez? Mert elvileg mindkettőt ehhez írja a webshop: Racsni 7 foggal a Racsni 8 foggal . Bár most nézem, hogy a 8 fogú valóban 4T kínaihoz jó, de ott nincs írva az agility. Akkor ezek szerint marad 7 fogú. Ahhoz melyik fogasív lenne jó? Mert gondolom különböző kell a7 ill. a 8 fogúhoz? nem? Tudtok linkelni az adott webshop kínálatából megfelelőt? (ez van itt helyben szaküzlet). Köszi!
ez kellene hozzá? : Fogasív 1
Vagy ez? : Foogasív 2
Vagy ez? : Fogasív 3
[ Szerkesztve ]
-
-
vtechun
veterán
válasz spanglee001 #73120 üzenetére
szia, nekem 15000 km-nél megállt a kilóméteróra, ez 2008-ban volt kb.
2006-os a robogó, 2008-2009 körül lett 70-es henger rakva rá, hogy fel lehessen vele venni a forgalom ritmusát. Azóta semmi probléma a hajtókarral sem., egyébbel sem különösen, szerinem ment bele időközben 50-70 ezer km. Szóval ezzel nincs gondKymco Agility 50 4T
-
vtechun
veterán
válasz spanglee001 #73092 üzenetére
az utóbbi 7-8 év rugdosását bírta, most lett csak elege amióta 70-es henger van rajta, azóta nem őszinte az önindító mosolya egy határozott rúgás segít rajta, azzal pöccre indul mindig, ezért használom azt. De, ha más nem, akkor rendelek egy ilyen kis kütyüt, bár erős az ára, mert apám tudna heggeszteni, ha tudná a méreteket, viszont nem ott van a motor...
-
vtechun
veterán
Sziasztok!
Le akarnám szerelni a Kymco Agility-m (50 4T) variátorát. Ehhez kellene nekem egy variátor rögzítő/blokkoló szerszám. Nyíregyházán, vagy a közelben nem tudna valaki kölcsönadni egyet? Vagy lehet szerintetek errefelé kapni ilyet? Nem szívesen fizetnék mégegyszer annyi futárdíjat érte, mint amennyibe kerül maga az alkatrész. Főleg, hogy kb. soha nem kell, most is csak egy fullos berúgószerkezet (konkrétan az ellenkerék miatt kell levenni az anyát), dekni csere miatt kell, mert a sok rugdosástól már a fogaskerék "hüvelye" elrepedt.
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
Ha jól tudom Kymco Agility 50-ben a fényszóró rendes autósnak megfelelő H4? Mert akkor abba lehet akár H4-es LED-et is rakni akár.
-
vtechun
veterán
válasz vtechun #70972 üzenetére
Sziasztok!
Megjött ma este 6-kor az alkatrész, ez Kymco Agility 50 4T berúgó szerkezet
Most azon gondolkozom, hogy eredetileg volt-e alátét a racsni alatt, ahol a deknihez ér, mert most biztos nem rémlik, hogy lett volna, de valahogy hiányolom, mert gondolom nem egészséges az, hogy ez a kemény fogaskerék súrlódik az alumíniummal.
Valamint felmerült mint kérdés, hogy a racsnin az a rugó mi célt szolgál? Hogyan funkcionál, mint rugó? Melyik “dimenzióban”?
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz vtechun #1467 üzenetére
Hello!
Még mindig megvan a kis hű társam (Kymco Agility 50 4T) (ez most a sportnak megfelelő?).
Bár a napokban 4 km-t kellett hazáig tolnom. Nem tudtam berúgni. Megakad félúton. Mellékelek képeket majd a fogasívről. 70-es henger van rajta, így az önindító annyira nem adja. Azzal nem indul be. Egy erősebb rúgással simán indult - eddig. Arra gondoltam, hogy veszek egy ilyen szettet. Itt a persely az mihez van? A racsnihoz, vagy a fogasívhez? Nem kell mindkettőhöz? Nem bánnám, ha jól lehetne rúgni, és nem kellene vele szenvedni.
Egyébként a 12 év alatt rendszeresen használtam, egy kipufogó lyukadt ki, meg egyszer valamiért nem indult, akkor váltottam 70-es hengerre. Azóta is teljesen jó, de mondjuk az utóbbi 8-10 évben rúgva volt. Na meg 15540 km-nél tönkre ment a km spirál. Azt azóta se cseréltem...
Képek:
Ha jól sejtem nem kellene ennyire tocsognia az olajban, ugye? Egyébként melyik részét kell majd kenni, amikor beraktam?
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz runner 125 #24963 üzenetére
Megy 120at a runnered?
-
vtechun
veterán
válasz runner 125 #24941 üzenetére
és a 4 utemu? az mennyit ehet?
-
vtechun
veterán
válasz runner 125 #24928 üzenetére
ezek a 125-os ketutemuek injektorosak? vagy karbis, mennyit eszik ha injektoros ill. karbis?
en is gondolkodom legalab a b125-ben, csak asszony "megtiltotta" hogy uj motort vegyek, aztan azert kell a agility 50-ben gondolkodnom egyelore -
vtechun
veterán
válasz runner 125 #24925 üzenetére
gyakran mondod ezt, hogy nagyobbat vennél, én is, meg sokan mások is, de míg nincs A jogsi, addig nincs értelme, és amíg több hónap a megszerzése addig megint nem járható út, hogy megszerzem seperc alatt...
-
vtechun
veterán
Ez komoly, hogy japan motorokba is olasz blokkokat (morini, minarelli) szereltek?? Ezert becsulom a Hondat, ott legalabb van innovacio..
-
vtechun
veterán
megkérdem már az asszonyt, vagy az öcsét, hogy ki lehet ez a nyirtelki, mert odavaló az asszony is
-
vtechun
veterán
válasz Criton #24773 üzenetére
Elvileg ez a honda wave siman elvan 2 liter alatt, talan gorogorszagban sem veletlenul van rohadt sok ilyen vagy innova, vagy ezeknek valami klonja, par eve amikor voltam feltunt, hogy mi ez a sok ronda motor, aztan mostanaban futottam bele a temaba, es igencsak felkeltette az erdeklodesemet a körváltós temajukkal
-
vtechun
veterán
Egyebkent mi lehet a leggazdasagosabb a 125-os kategoriaban? A honda innova/wave? Vagy massal is ki lehet jonni 2 liter alatt?
-
vtechun
veterán
válasz vtechun #24731 üzenetére
Csak attol felek, higy hiaba lenne erosebb a motor, megsem lenne tobb a veg, mert mar igy is max fordulaton megy, aztan az attetel meg fix - vario elvileg maxra kimegy, erosebb kontrasztrugoval lehetne esetleg a hatso atmerot csokkenteni? Ugy ertem, higy elol ahgy neztem a "kopast" a variotarcsan, az mar elegge a szelen volt, szoval max hatul lehetne kisebb a hajtott resz atmeroje, es ezaltal nagyobb a vegbesseg, nem? Vagy esetleg valamit lehet tenni, hiogy a vegattetel valtozzon?
-
vtechun
veterán
Azon filozok, hogy csak megis vissza kellene rakni a 70-es hengert (kymco agility) ha mar van elfekvoben szerintetek bonyolult felrakni? Vagy ha par dologra figyel az ember akkor meg lehet oldani?
Visszarakatnam en a szerelovel is, nem az anyagiak tartanak vissza, hanem, hogy nincs ideje ezzel szarakodni aztan gyakorlas vegett sem lenne rossz dolog.Ilyenkor jo a regi dugo, ahogy neztem kicsit piszkos teteju, vagy esetleg azt ujat kell venni?
-
vtechun
veterán
válasz Tothgera30 #24629 üzenetére
Tehat akkor az nem ajanlott, milyen hasonlo injektoros ketutemu motorok vannak meg?
-
vtechun
veterán
Aogy nezem aprilia scatabeo-ban is van injektoros, ugye? Az is ugyanez a di-tech?
-
vtechun
veterán
Ha mar a benzin temanal tartunk, en is szoktam benzinszagot erezni a motor korul, leallas utan. Az biztos, hogy ilyenkor a karbi korul nem erezni, szoval nemtom honnan johet.
-
vtechun
veterán
válasz SzlobiG #24518 üzenetére
hmm, ez a di-tech egész király, lehet ez lenne az ideális nekem, az erő és a gazdaságosság jegyében. mennyire megbízhatóak ezek egyébként? mittomén 4-5 év után nem mennek tönkre a befecskendezős cuccok? igazság szerint nem nagyon szeretnék rendszámot, a jobb békesség jegyében
-
-
vtechun
veterán
válasz runner 125 #24498 üzenetére
nekem munkába járáshoz kell a robogó (napi 12 km min.), de évi 8000 km megvan benne szerintem, bár én télen is használom 6 éves és lehet benne vagy 40 ezer km és még minden gyári - kivéve a karbi, meg a kipuff - karbit én akartam cseréltetni, mert néha szétszedtem és normális szerszám híján lehet, hogy nem maradt tökéletes a tömítés.
ja a gép : Kymco Agility 50 4T
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz golyani #24450 üzenetére
Aha, mostmar ertem a kontrasztrugot lehet akkor az is kellene nekem, csak sok mar benne ez a 30-40 ezer km. Viszont , ha vissza akarom rakni a 70-es hengert, akkor jo lenne a vegattetelt novelni, mert egyszeruen eleri a max fordulatot a gep, es akkor megy 55-60 -al. Latom a variator tarcsan, hogy ennel kijebb mar nem nagyon mehetne a szij. Gondolom ilyen setben a CDI atvagasaval lehetne esetleg elerni nagyobb vegsebesseget, de az meg egyenes ut a motor halalahoz - gondolom. Szoval ugy gondolom, hogy a vegattetel novelesevel lehetne mar csak nagyobb sebesseget elerni... Azt meg gondolom nem egyszeru megoldani.
Ezt a hezagolo alatetet hova lehet tenni? A tengely belso felere? Hogy kijebb keruljon ezaltal a vario? Van errol vmi kep vhol?
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
Levegost nem mert senki ilyen infras homerovel? Mennyi lehet ezeknek normalis esetben a hofokuk? Van vmi animacio a kuplung mukodeserol? Mert a kontrasztrugot nemtom elkepzelni mire kell.
-
vtechun
veterán
válasz mkoch820 #24418 üzenetére
elvileg ugye hidegen még a szívató ad neki benzint, szóval akkor több benzin van, ha a szívató mér nem ad neki külön benzint, akkor ugye kevesebb lesz a benzin, de a levegő marad, ekkor fullad, szóval vagy több benzin kellene, vagy kevesebb levegő - szerintem, de ez csak elmélkedés
-
vtechun
veterán
Tudtok valami jo webshopot ahonnan lehet rendelni picpack pontba es esetleg kymco alkatreszekkel is foglalkoznak? Kene rendelnem km. spiralt ill. egy legszuro betet sem artana
-
vtechun
veterán
Hmm, 4-5 literbol mar egy kocsi is eljar... Egy 110 kobcis honda wave, korvaltos motorral meg 2 liter alatt kijosz, es az ereje is megvan.
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz runner 125 #24144 üzenetére
Ez az asszony vives max munkaba jovet lenne erdekes, az meg 5 km, vegig lakott teruleten, 50 km/h-t meg most is tudja tartani, az 50-es hengerrel
-
vtechun
veterán
válasz runner 125 #24131 üzenetére
Amikor tonkrement a spiral akkor meg rosszul kerestem, mondhatni felesleges penzkidobasnak tartottam akkoriban az 5000ft-ot egy spiralert. De majd lehet veszek mostmar egyet, csak nemtom, ki tudnam-e cserelni,
Felmerult bennem a kerdes, hogy esetleg mibe kerulne nagymotorkent levizsgaztatni majd a kymcot, ha esetleg meglesz a b125, akkor ugye ha rendszam van rajta, akkor gondolom kevesbe veszik eszre, ha tobbel megy mint 40, illetve akkor az asszonyt is tudnam vele vinni
-
vtechun
veterán
én waze -val mérem
-
vtechun
veterán
válasz sajtosbeats #24000 üzenetére
Mit szeretnel venni? Nemreg linkelte itt valaki a apiaggio zipjet, egesz korrekt cuccnak tunt, bar nemtom mennyi az uj ara, annyira nem neztem utana
-
vtechun
veterán
Hmm, akkor lehet osszel le kene nyomni a b125-ot, aztan mittomen tavasszal meg az A kiegeszitot. Gondolom se oszel se tavasszal nincs nagy tumultus, nem?
-
vtechun
veterán
Aogy nezem, B125 + kulonbozeti eri meg legjobban. Lehet ezt kene megjatszanom.
-
vtechun
veterán
ez miért ilyen olcsó? Miért akarod ilyen hamar eladni?? teljesen jó lenne az asszonynak (153 cm magas), az Agilityről nem nagyon érne le a lába
más :
szétszedtem ma a variátort, kicseréltem a görgőket a szerviz előttire. digitális konyhai mérlegünk van, aztán azzal a most kivett 6 db görgő volt 30 gramm, míg a régiek, amelyeket megint beleraktam 40 gramm, szóval nehezebbek a most berakottak, mintha egyenletesebben gyorsulna, nincs az, hogy felbőg a motor, áll egy helyben ordítva, hanem szépen gyorsul az elejétől, viszont végre most is max 50-et ment, szóval muszáj leszek lecsippenteni a vario hüvelyből 1 mm-t, remélem jelenteni fog valamit, ill. kérdezném, hogy szokták ezeken a kymcokon a CDI-t átvágni, hogy nagyobb legyen a max fordulat, kérdésem lenne, hogy ez nem-e ártana sokat a motornak?
-
vtechun
veterán
válasz Criton #23810 üzenetére
Az en Kymco Agilitymben 15600 km-nel allt meg az ora, osszesen lehet benne vagy 40 ezer km. Max dugulas volt vele problema, meg egyszer leallt, akkor rakattam fel a 70-es hengert. Meg most kipufogo csere kellett 6 ev utan szoval szerintem rohadt megbizhato
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz Criton #23799 üzenetére
Milyen motor?
Egyebkent okostelefonra ajanlom a waze nevu free gps programot
Mod: hat ebben a topikban csak most vagyok ujra, regen baxtattam mar a robogot
Mod2: ma vettem egy elektromos csavarhuzot, az asszem 12 Nm nyomatekot tud, az ebben a kgf-m -ben mennyit tesz? Mi az atvaltas?
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
válasz akos727 #23790 üzenetére
Mondta is a szerelo, higy konnyebb gorgoket rakott bele, mert ugye a hengerurtartalom is csokkent, de nemtom, szerintem elbirna nehezebb gorgot is, amikor indulok, akkor nagyon porgetni kell, meg olyan mintha csuszna is indulaskor, egy tapasztalt ember biztos konnyebben megallapitana, hogy mire utal ez a jelenseg..
Csuszna: hat olyan, hogy elindul, aztan megno a fordulat, de ennek fuggvenyeben nem, vagy csak minimalisan valtozik a sebesseg. Mintha toporogna egy helyben a sebesseg, mikozben a fordulat no.
Kozben nezegetem a gyari konyvet, ahol iyesmi adatok vannak megadva, hogy Torque: 0,46 kgf-m, gondolom ez lehet a nyomatek erteke
[ Szerkesztve ]
-
vtechun
veterán
Azt tudja valaki, hogy mekkora nyomatekkal kell meghuzni, mondjuk a hengerfejnel levo csavart egy kymco agility 50 eseteben?
-
vtechun
veterán
válasz akos727 #23772 üzenetére
Aha, mert nekem foleg munkaba jarni kell, csak most ugye kenyelmesen max a 45-ot tudja, bar lehet attetel miatt inkabb, mintsem ero hijjan. Igy 2,71 literre jot ki a legutobbi tanknyi atlagfogyasztas, gps-el merve. Ez se rossz, de gondolom, ha nem folyton nyelgazon kellene mennem akkor akar meg kevesebb is lehetne
-
vtechun
veterán
válasz runner 125 #23763 üzenetére
Koszi, szerintem is turhetoen nez ki a kis gyertyakep osszehasonlito kep szerint is
Ma vettem egy variatorhuvelT, holnap szetszedem, megnezem masik gorgovel mennyi lesz a veg (most, nagyon max 50...) aztan, ha az nem segit jelentosen, akkor faragok le a huvelybol vagy 1 millimetert lehet kellene szerezni vmi ocska robogot, szerelgetni, hadd gyakoroljak.Egyebkent most egy kymco agility 50-em van, nemreg volt szervizben kipufogo, karburator cseren, meg a bekesseg miatt visszarakattam a 70-es henger helyett a gyari 50-est, egyebkent a ket hengerben osszesen biztos van vagy 40 ezer km
Egyebkent olyat lehet csinalni, hogy teszem azt megcsinalnam az "A" jogsit, aztan pl. Veszek erre a kymcora egy 89 ccm-es hengert, es levizsgaztatom, rendszam, meg minden? Es akkor nem kellene beruhaznom esetleg egy nagyobba..
-
vtechun
veterán
válasz Topiccsendőr #4908 üzenetére
benzint kap a motor, gyertyát kivettem, akkor érezni lehetett rajta, meg persze meg is tisztitottuk a karbit, ill. berugás nehézségéből illetve gyertya helyere ujjbedugasbol itelte meg apám, hogy nem túl nagy a kompresszió
-
vtechun
veterán
Hello! Egyik szombaton elindultam egy olyan 60 km-es "túrára" . Útközben láttam egy balesetet : Itt és megálltam, hogy nézelődjek kicsit....
Nézelődtem 2-3 percet, aztán indiítanám, de nem ment. Na mondom... faxa.. Megint eldugult a karbi, mint eddig már 2x. 15 ezer km környékén járok, alig múlt 2 éves a moci, és eddig csak ez a baja volt. Még a guminyomás is az eredeti. Télen is használomn rendszeresen. Szétszedtem a karbit, ahogy tudtam megtisztítottam ott az út mellett. Összerakom, semmi, be se röffen. Próbálkoztam még a szokott dolgokkal, stb. Telefonálok apámnak jöjjön értem a kisteherrel. Értem jött.
Otthon is alaposan megtisztítottuk a karbit. De utána sem röffent be sem. Apám szerint kompresszió nem nagyon volt. Ebben lehet valami. lyenkor mi van? Szerintetek mi lehet? Gyertyákkal (tartalék is van) semmi gond. Lehet , hogy a szelep nem mozdu? Vagy valami hasonló?
Frissen lett olajjal feltöltve. Bár előtte már nem sok olaj volt benne... Vagy lehet egy gyűrű tört el? Elvittem apám egyik ismerőséhez, nézze meg, mert én nem nagyon merem ilyen komoly szinten szétszedni. Remélem sikerül kiderítenie, hogy mi lehet a baja. Aztán majd rendelek innen alkatrészt hozzá
Mert ugyan van Nyíregyházán bolt és szervíz is, de ilyen helyekre nem nagyon merem vinni, mert ott verik át az embert ahol tudják, és ki tudja mennyit kérnének akár csak egy apróbb beavatkozásért is. Nem azért vettem Kymcot mert gazdag vagyok.Időközben már szelephézagot belőttem 0,2 mm-re. De tök olyan mintha nem lenne benne kompresszió. Alig kell erőt kifejteni a berugáshoz, ami természetesen eredménytelen
Jó lenne valami megoldást találni. Lehet meg kellene nézni a dugattyút, gyűrűt... Nemtom, de rossz érzés, hogy itt a jód idő és nem motorozhatok...
-
vtechun
veterán
Ki kéne már vetetni a fojtást Az Agilitymből : Így, közeledvén a 6000 km-hez De nem visz rá a lélek, mert míg a szervízben is lenne, addig sem tudnék vele menni, elvileg elég lenne csak a variatorban cserélni valamit, fuvoka cserére nem tartanék igényt. Igy is megeszei a 2-2,5 litert
-
vtechun
veterán
300 km utan akatam kiszedetni, azóta meg kirugták a szerelőt, így még nem volt rá mód , hogy kivegyék, én sem vagyok mazochista, hogy így motorozzak, ha lehetne úgy is De nekem még így is nagyon bejön , ''csak'' zöld hullám szempontjából lenne nagyon jó az a plusz 10 km/h ...
-
vtechun
veterán
válasz golyani #2453 üzenetére
nem lehet összehasonlítani folytva a kettőt, 15 sec alatt fent volt 50-en, nem is megy többel, lehet enyemnek tobb folytva a végsebessege mint a tiednek folytva, és ez nem a motor teljesítményétől függ, hanem a folytás milyenségétől. Tehát mostani folytás nem a motorban, hanem a váltóban van - nekem. Tehát motor ugynolyan mintha nem lenne folytva, igymegy mint amugy 53 ig utana meg semmi