Hirdetés
-
IT café
Remélem nem bánjátok, hogy megnyitom a Mass Effect 3 topikját. Már régóta tudjuk, hogy a játék trilógiának készül, de a mai napon ezt a BioWare hivatalosan is bejelentette. Legalábbis az egyik technikai designerük, Christina Norman szólta el magát a Twitter-en. Ugyanis nemrég egy érdekes megjegyzést olvashattunk a blogjában:
Új hozzászólás Aktív témák
-
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12879 üzenetére
Nem csak az átszinezés, de egyéb okokból is elnagyolt a vége, kezdve onnan ha már csak a pálya dizájnt nézed meg mikor landolsz a földön.
Az Andromeda kicsit furcsa rögtön a triológia után, egyrészt más engine, másrészt valóban a karakter (főleg arc) kidolgozás sem sikerült olyan jól. A sztori is jóval lájtosabb, egy próbát megér szvsz.
-
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12874 üzenetére
Tali nem lehet száműzött, ha a heretic geth él. Ha száműzik akkor, akkor a 2-ben mindeképp el kell pusztítani a herecticeket, nem pedig felülírni. És még mindig nem tudni, hogy ha nem játszottad a 2-t akkor a Tali/Legion konfliktussal mi van. Szóval így jó eséllyel nem lehetséges a béke.
-
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12871 üzenetére
Igazából a geth/quarian ellentétnek több feltétele van, amiből bizonyos "pontot" össze kell szedni, amit a 2. részben lehet nagyjából begyűjteni. A 3-ban lényeg, hogy mentsd meg a quarian admirálist (ne az embereit), illetve a priority mission előtt a fighter baset pusztítsd el.
A 2-ben (amennyire lehet spoilerek nélkül) Tali loyalty missionje jól kell végződjön, tehát ne száműzzék, illetve a személyes konfliktusát Legion-el fel tudd oldani. Ezen felül van még egy ami sokat nyom a latba a 2-ben, lesz a geth-nek egy ilyen heretic "reaper szimpatizáns" csoportja amit el lehet pusztítani, de személy szerint ezt nem szoktam, mert ha az összes többi amit fentebb írtam teljesül akkor már sikerül a béke és a 3-ban ez a heretic csoport is a segítségedre lesz, tehát plusz war asset. -
maajsz
senior tag
válasz DeFranco #12866 üzenetére
Kb pont erre a stílusra van kitalálva a játék, az egész kvázi egy cover and supress rendszer. Ezért nem is futsz bele nagyon ellenekbe az 1-ben csak úgy "out in the open", mert ott mindig nálad van, legalább is lehet a Mako, amiből ugye kiszálva nem sebződik így full coverként szolgál. A többi helyen meg ha megfontoltan haladsz, nagyjából mindig van fedezék, kivéve egy két bunkerben lerohanhatnak de csapattársakkal az is megoldható.
A 2-ben is attól, hogy bejött a charge még mindig jobb választás fedezékből ritkítani, közelharc esetében is, a chargot meg shield visszatöltésre használni, nem pedig azzal nyitni, mert abból lehet hasalás
A 3-ba meg nem véletlen került bele a dodge, hogy egy két szituból ki tudjál "gurulni" vagy helyet váltni anélkül, hogy folyamat telibe lőnének. Az Andromedába meg muszáj volt fejleszteni valamit ezen, hiszen sokszor érkezel meg csak úgy nyitott terepről, de a jumpjet+dodge kombóval azért bőven tudsz távolságot nyerni, hogy utána találj vmi jobb pozit. Mondjuk az MEA-ban azért már van olyan vanguard build ami bírja insanityn is az "agyatlan" bechargeolást a nép közepébe, de az meg nagyobb szörnyek, mint fiend vagy épp hydra/destroyer/ascendant ellen elég haszontalan tud lenni -
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12863 üzenetére
Ha úgy érzed, hogy nehézkes akkor tedd lejjebb a difficultyt. Az első rész még ilyen szempontból nehezebb, ha nem vagy hozzászokva normálon is el lehet hasalni. Az első rész amúgy kompletten, nem teljesen 100%-ra, de "loyalty" plusz főbb side questekkel olyan 14-16 óra szokott lenni nekem harcoreon (az insanityt passzolom itt, mert egyrész NG+ kell hozzá, másrészt néha baromi idegölő valóban )
A 2 rész az már alulról karcolja a 30-at, karakter sztorikban a legjobb, viszont részemről unalmasak a nehezebb játékszintek, mert az hogy valamire ráhúz egy plusz armort vagy shieldet csak tovább nyújtja az amúgy is komótos játékmenetet. A 2-höz mindig felrakom a separate cooldown modot, hogy "fluidabbnak" érződjön a harc. Itt veteran a sweetspot nekem.
A 3 meg olyan 30 egynehány óra szokott lenni, bár a legvége előtt néha a citadel dlc-vel abbahagyom, mert nem nagyon érdekel a befejező rész (nem csak amiatt, hogyan végződik, hanem az egész földi rész elnagyolt). A 3 viszont simán mehet insanityn, főleg ha vannak 10es fegyóid, meg hozzáférsz minden fegyverhez/armorhoz meg modokhoz.Az Andromeda meg simán lehet 90-100 óra is még proknak is, ha mindenre rámennek, ott inkább már csak az a gond, hogy rövig a főszál sztori ami még érdekes (kb 10-12 óra netto) és a többi mellék cucc, ami nagyon sokszor nem érdekes, qwára elfelejted először ki ki volt, mit akart vagy mindek csinálod amit csinálsz Annyi előnye van, hogy a főszál után is befejezhetsz kvázi mindent, talán egy task kivételével. Kb 20-as szinttől, szintén elég egyszerű insanityn is milyent kicsit kiismered az ellent.
-
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12860 üzenetére
Ha jól emlékszem a kórházi látogatás meg az ajándék csak a romance-hoz kell. A cerbeusos citadel támadásnál a párbeszéd opció számít főképp de vannak egyéb faktorok, pl az első részben romance-oltad e, ill ha nem is milyen szintig jutottál vele a párbeszédekben, a marsi szituációban milyen válaszokat adtál, első részben megmentetted e councilt, illetve még asszem talán olyan is volt ha nem élte túl az 1-ben Kirrahe ill a 2-ben Thane és így nem tudod megmenteni a salarian councelort aki az infót adja le a támadásról, akkor Udinának lesz vmi plusz bizonyítéka ellened és nehezebb feloldani a szitut.
Amúgy a játék ilyen, lesz még ebből később gondod, (spoiler nélkül) a krogan/salarian/geth/quarian ellentétek felodásából, amihez nagyon szükségesek az előző részekből bizonyos kulcs döntések, loyalty missionök, elegendően magas rep pont, szóval ha ezeknek utána akarsz nézni, akarva akaratlanul is bele fogsz futni spoilerekbe.
-
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12853 üzenetére
Sentilnellel szépen lehet tankolni, ha kitúrod a tech armort bár nem annyira durva mint a 2-ben de nem rossz. Warp-al tipikusan szétbontod az armort throw-al tudod kombózni, az overload meg ott van shieldek ellen. Liarát tudod vinni maxos singularityvel primeolgatni.
Fegyverekből meg sztem ilyen közép-közel távú dolgokat nézz, pl asszem a Mattock AR az jó volt, csak sokat ne cipelj a recharge penalty miatt. Bonusznak meg ha Fortificationt választasz mégbrutálabban tudsz tankolni.
-
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12851 üzenetére
Külön lap nincs, csak az ahol elosztod a skillpontokat. Ha bioticcal tolod akkor gondlom adept vagy vanguard vagy. Adeptnek elég valami ütős pisztoly, a 3-ban már vannak kombók ami kvázi szétütik a játékot még insanityn is. Elsütsz egy primer skillt mint warp/pull/singularity aztán meglököd egy detonatorral mint throw/gránát és durranak szét. Lényeg hogy kb csak egy pisztolyod legyen, mert úgy iszonyat gyors lesz a recharge speed. Ammonak a biotichoz meg sztem a warp ammo a legjobb.
Vanguardnak meg kvázi a charge a main skill, jó sebzés, shield visszatöltés és legjobban szvsz a reave bonus skillel párosul, ami szintén sebez ill téged is tölt.Amúgy a nexusmodon van olyan mod ami unlockolja az összes weapont, armort meg olyan is ami az összes bonus skillt, ezt mégéri felrakni mert akkor nem kell sz@rakodnod újrajátszásokkal. Na meg ugye a fegyókat is csak lvl 5-ig tudod uppolni ha első playthrough, csak a new game + engedi 10-es szintig feltolni a cuccokat.
-
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12849 üzenetére
Milyen karival tolod? Kvázi ahhoz kéne választani a fegyókat. Általánosságban legjobbak az N7-es cuccok, a BlackWidow, Paladin, Hurrican etc.. ha a delux vagy nem tom melyik kiadás van meg ezeket alapból megkapod. Rettenetesen megkönnyítik a játékot. De vannak még elég jó weaponök emelett, talán a Mattock, geth cuccok stb. Eléggé játék stílustól függ, illetve a képességektől.
-
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12846 üzenetére
Az elsőben nem túl értelmes auto save van, szóval ha úgy érzed valami nagyobb akció jön ments előtte manualt. Elsőre nem biztos, hogy minden össze fog jönni, elveszthetsz csappartásakat, ráadásul közkedvelteket is viszont ahhoz jó kimenetelű legyen az első két rész sokat elspoilerez ha utána nézel. Mivel az ME1-2 még paragon vagy renegade pont rendszerű sajnos valamelyik irányba el kell menni, hogy legyen elég pontod. Vagy az elején konzolból kimaxolod a pontokat és úgy mindig az válaszolsz amit akarsz. Grafikai modokat meg szerintem már az elején megéri felrakni, az 1-hez különösen a MEUITM pakkot.
-
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12836 üzenetére
Hát tipikus RPG szóval, igen akad cutscene benne. Akkor próbáld a mellékeket befejezeni először. Egyébként meg ha megtetszett és újtarolnád érdemes modolni, textúrát mindenképp egy reshadel, na meg vannak jól sikerült bővítmények is mint extended galaxy, hair/appearance modok, recalibrated ami javít bugokat stb.
-
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12834 üzenetére
Nem tudom mennyi órád van benne, ha nem olyan sok esetleg megpróbálhatod. Lényeg, hogy ha megcsinálsz egy priority missiont akkor tűn(het)nek el régi és jelennek meg új mellék küldik.
Elsőre ha csak a sztori érdekel akkor végigmehetsz "ahogy puffan" alapon, a játékban van "replay value" szóval legfeljebb tolsz egy másik végigjátszást más döntéssekkel. Először lehet nem tudsz feloldani bizonyos ellentéteket, ha egy másik playthroughban másképp döntesz látsz egy csomó új cutscenet minimum. -
maajsz
senior tag
válasz #75501312 #12832 üzenetére
A ME játékokban, tipikusan a trilógiában ökölszabály hogy először a sidequesteket csináld majd utána a priorityt, mert különben nem tudod befejezni/megcsinálni a mellékküldetéseket mert kizárja azokat ha tovább lépsz egy bizonyos ponton a fősztoriban.
A reputation pontokkal meg gyakorlatilag a paragon/renegade pontok lettek kiváltva, egyes választható párbeszéd opciók megkövetelnek bizonyos mennyiségű rep pontot.
Az alliance pontok gyakorlatilag war assetbe mennek, az mindegy hogy kitől kapod (krogan, asari, quarian stb..), lényeg a minél magasabb war asset, mert az dönti el ki éli túl a végén. Tehát ez minél magasabb annál többen élik túl, bár ez csak kvázi a végső cinematic tartalmát mutatja.
Asszem (ha extended cutod van) akkor 3500 - vagy 4000 nem emlékszem már - felett kellene lennie az effektív war assetnek a "legjobb" kimenetelhez. Ugye az effektív úgy növekszik %-ban ha multizol is, de anélkül is el lehet érni. Viszont ehhez kellenek bizonyos kulcsfontosságú döntések ill konfliktus feloldás ami nem biztos hogy sikerülni fog frissen kezdett karival, mert számítanak bizonyos döntések az előző részekből.A végén meg kvázi 4 lehetőség van, 3 döntés ill az hogy egyiket sem választod. Mindegy mennyi pontod lesz vagy miket csinálsz meg, úgy is bármelyiket választhatod, maximum ahogy mondtam lehet többen vagy kevesebben élik túl. A szériának egyébként nem az erőssége a vége, de ebbe nem mennék bele, mert millió helyen milliószor lett "kibeszélve", majd eldöntöd magadnak.
[ Szerkesztve ]
-
maajsz
senior tag
válasz Thunderdome #12818 üzenetére
Ahogy most látom Originen 10 eur az alap és 5 eur a delux upgrade, tehát gyk 15 euro a delux edition. Ez majd 4 havi Access előfizu (ezt most kijelentkezve látom így mert nekem megvan az egész alles zusammen). A 30 eurós DLC pakk meg sosem lesz access tartozék, márpedig ha ezt megveszed, jobb ha a játék maga is megvan kötetlenül, különben ha nincs hozzáférésed az alap játékhoz gondolom a DLC-k is mennek a levesbe. A 30 eurós DLC pakkra meg nincs kvázi részletfizetés, mint a havi előfizu legjobb tudomásom szerint.
-
maajsz
senior tag
válasz Thunderdome #12816 üzenetére
Az access csak az alapverziót tartalmazza, és a főbb DLC-k nélkül nem az igazi a játék. A DLC bundle-je 30 eur, ez a húzós benne, az alapjáték valami 10 vagy hasonló, de legalább eljutottak odáig hogy van, eddig összevásárolgatva jóval többre jött ki. Ha úgy döntesz, hogy megveszed a DLC-ket viszont érdemes megvenni magát a játékot hogy akkor is játszhasd ha nincs épp előfizud.
-
maajsz
senior tag
válasz cyberkind #12812 üzenetére
Igen a 2-nél dereng egy-két bug, de nem is mind crash hanem pl ilyenek, mikor Grunt kiszabadításánál ha túl hamar ölöd meg a csajszit és még nem engedte ki az összes podból a kroganokat akkor benne maradhat egy és nem lehet befejezni a küldit.
Viszont én nem játszottam a gamet sem AMD/Ati karival, de még crossfire/SLI-vel sem soha, így lehet sok egyéb bugról nem tudok. -
maajsz
senior tag
válasz cyberkind #12810 üzenetére
Érdekes nekem a pár száz óra ME3 alatt kb egyszer sem fagyott ki, legalább is a vanilla. A modoknál volt olyan hogy megzavarodott de az valszeg a modding miatt volt. Hasonlóan az ME1 sem volt problémás szinte soha, ott talán a Mako szívatott meg 1x-2x. Az ME2-nél volt egy pont Illiumon, amikor a hátsó részhez átvezető folyosón mindig kifagyott, ha nem tetszett neki valamelyik squadmate.
-
maajsz
senior tag
A DLC bundle is akciós az EA sale keretében, illetve az ME2 DLC bundlje is az.
-
maajsz
senior tag
válasz hubai38 #12782 üzenetére
Ezt jól megaszontad.. Mordin sorsa attól függ hogy meg akarod e menteni a krogan fajt vagy sem. Ha azt akarod, hogy Mordin túlélje a korganok kampecra vannak ítélve. Az első részben kinyírhatod Wrexet, a másodikban nem kell Mordin tanítványának kísérleti eredményeit megtartani, így a 3. részben szabotálhatod a krogan gyógymódot. Viszont ha Wrex túlélte valószínű meg kell öljed a 3. részben, ha átvered a gyógymóddal.
-
maajsz
senior tag
válasz Mans20 #12780 üzenetére
Ha jól rémlik az Illusive Man bázisának megtamadása után már nem tudsz visszamenni más küldetésre. Addig érdemes megcsinálni az összes mellék küldetést ami szeretnél. Ha valakit nem találsz az is lehet hogy már nem elérhető, mert vannak fordulópontok amik után némely küldetés már nem fejezhető be. Az a biztos ha mindig megcsinálod a mellék küldetéseket a fő/elsődleges (priority mission) küldetések előtt.
-
maajsz
senior tag
válasz Tanisz #12778 üzenetére
Sok mindenre hivatkoztak, írók léptek le, szűkös volt a határidő, nem is állt össze teljesen nekik mit is akarnak stb.
Igen valóban a 3 endingen (sőt 4 ugye választhatod hogy semmit nem csinálsz) nem érződik az addigi "melód" az inkább azon érződik, hogy maga az ending mennyire lesz jó (tehát mennyi war assetet tudsz össze szedni). Ez leginkább a genophage/krogan-salarian ellentét illetve a quarian-geth ellentét feloldásában jelenik meg. Ha egyszer toltad végig, akkor nem áll még össze annyira a dolog, de egy 2. esetleg 3. végigjátszás során már látnád ha másik úton csinálod az mennyire tér el/nem tér el az előzőtől és egy jobb összefogottabb képet tudsz alkotni. Véleményem szerint ez a játék (mármint a trilógia mondjuk az utolsó küldetést leszámítva) felértékelődik több végigjátszás után, mert elég sok minden változhat, már csak a főbb döntések során is. Már pedig az első részben van 5-6 olyan döntés ami után más hangvétele lesz a játéknak. Ráadásul ha nem játszottad sokat még csalni is kell kicsit(utána olvasgatni), hogy a 2/3 is hogy dönts mindig hogy majd perfekt pontot szedj össze, mert magadtól elsőre nem egyszerű. És akkor ott van még a paragon/renegade út, a románcok na meg a kasztok. Érdemes egyszer a infiltrator (combat/tech), másszor meg a vanguard/adept (biotic) kaszttal tolni, mert egész más élmény. -
maajsz
senior tag
válasz genndy #12772 üzenetére
Hozzátéve:
A leszűkített irányítási lehetőség: az egész trilógia lényege hogy olyan kaszttal és csapattársakkal mész amivel akarsz. erre elveszi a 2 teammatet majd futsz egyenesen vagy cikkcakkba akárhogy (insanityn szopózhatsz sokáig is) majd akármi is voltál egy db pisztollyal lépegetsz lassan, ilyen idióta COD ending stílusba.
Egyébként az elsietett határidő már földre visszatérés elejétől észrevehető. Sötét semmilyen környezet, cpoy-paste épületek stb. Az erőlködés is elég látványos, kezdve Cortez halálával, hogy az majd ad valami drámai löketet, de közel nem éri el a kívánt hatást. Aztán jönnek a szűkös terek brute-okkal, mintha kemény lenne az ellenállás végül, hogy nehéz csata érzékét adja, telerakja az arcodat banshe-kel. A közbeni búcsúzkodás meg néhai ágyúzás szintén unalamas, ugye végső 200 gyorsról meg ne is beszéljünk.
A döntések is ellentmondásosak, sokan látják a destroy endinget a herioc útnak, van is benne igazság, úgyanakkor a szintézis lehetne kvázi "zsarnok" mert ráerőlteti a saját "akaratát" mindenkire (valljuk be nem mindenki akarja hogy átírják a komplett genetikai térképét, akárhogy csinálják ezt millió km-ekről ). Ugyanakkor a controllal is meghal Shepard és nem valami jó üzenet, egy hogy évekig küzdesz valamiért (sőt egyszer meg is halsz ) és mégis újra a halál köszönt vissza (ez játékos több száz óráját is kicsit leköpi). Szóvla csak a destroyal éled túl, ami viszont elvileg a összes gethet és EDI-t is elviszi és elég sokat kellett dolgozni azon hogy teljesen jól felold az quarian-geth ellentétet.Összességében a 3. rész az elején a gyerek halálával elkezdi pedzegetni, hogy de komoly a háború, itt mindenki nem élheti túl, erre emlékeztet félúton Mordin feláldozásával (ha ugye nem követsz el krogan népirtást) majd a végén erre vagy így vagy úgy de rátesz egy lapáttal, ami nem is lenne baj, ha a rendesen meg lett volna írva, nem csak hatásvadász módjára beletolva.
Végül a paragon/renegade befolyás ami Sarennél működött (mivel ő az elejétől hitt Sovereign-ben, majd úgy ingott meg benne a bizalma), újra el lett játszva a Illusive Man-el, de nála ez már nem volt teljesen logikus, ami miatt elég bosszantóvá válik hogy úton útfélen alád tett. -
maajsz
senior tag
válasz edgelaszlo #12750 üzenetére
Nekem eddig ez még mindig bevált:
a következőkből kell 5 pontot összeszedned:
ME2:
+2 pont: ha Talit nem száműzik a flottából
+2 pont: ha a hereticeket elpusztítod
+1 pont: ha a Legion loyality misson után Tali és legion konfliktust fel tudod oldani (ehhez kell magas paragon/renegade pont)
ME3:
+1 Rannoch: a geth fighter base-t kinyírod
+1 Rannoch: az admirálist megmented (őt nem az embereit)
Megjegyzés:
Me2-ben a hereticekeket felül is írhatod így több war asseted lesz de több Quarian hal meg, küldi ettől még sikeres, sztem a játékban nem érzékelhető, így én ezt szoktam. -
maajsz
senior tag
válasz Alucard1323 #12713 üzenetére
Miután 2-3x végigjátszottam én is elgondolkoztam, hogy jó lenne beszerezni az egészet egyben minden dlc-vel, de mivel nem találtam "ésszerű áron", merthogy a lényeg mint a 2-3 dlc-i nincsenek benne így letettem róla. Pedig a multiba belepróbáltam volna szívesen.
-
maajsz
senior tag
válasz Tertius #12663 üzenetére
Azért van különbség, ráadásul jelentős. Az 1. és 2. részben a side questek maximum az időrend miatt érződhetnek helytelennek, igen akármennyit "teázhatsz" Saren akkor is megvár hasonlóan a 2. részben. A 3.ban viszont szó szerint millók halnak percenként, míg a 2.ban a collectorok is max pár ezer embert fognának el. Nem egy nagyságrend. Emiatt érződik részemről túlfeszültnek az egész hangulata és az annyira nem jött be, de ez már szubjektív.
Mint ahogy red endingnél is,a piros nem feltétlenül "bad", inkább a pusztítás jelképe, merthogy a saját csapattársa(i)dat áldozod fel, Ezzel legalább annyit el tudtak érni, hogy megoszló vélemények szülessenek és beszéljenek róla.. lásd mi évekkel később.
Én is egyetértek abban, hogy a rengeteg előző döntés igencsak elnagyolva vagy sehogy nem jelenik meg a 3. részben. És ráadásul még nem is csak a 3 színű befejezés a butthurt, hanem egy játék ami végig arra vezetett hogy teamben az erő, te végig taktikázhattad mikor kit viszel milyen fegyverrel és mire skillezed, azt a végén belök egy kispisztollyal, forward meg néha klikk-klikk.. c'mon, erre nehogy már ne WTF reakciót várjanak.
A felkínált 3 lehetőség közül, hogy ki mit választ azt nem vitatnám szerintem nincs "jó" meg "rossz", ki mit gondol. Nekem a red a morális, mert nincs jogom "szintetizálni" mindenkit ezt mki maga döntheti csak el, reaper kapitánynak meg megint nem állhatok be, mert ahhoz megint nincs jogom hogy ilyen OP robotokat iránytgassak mert egyszer ugyanez megtörténhet. -
maajsz
senior tag
Mivel én nem olyan rég toltam le egyben, így nem üthetett meg annyira mint aki évek óta nyomta, de még így is az első (DLC nélküli) playthrough végén csak ültem azt wattafakk. De aztán jobban belegondolva, igazából nem is tudom mit vártam, hiszen a 2. rész sztorija leírható 3 mondatban. A többi mind gyk sidequest. Viszont mégis valahogy felszabadultabb érzés volt játszani. A 3. rész alapkoncepciója nekem sem tetszik, a "lenyomnak-elmenekülsz-visszatérsz feltápolva" rengeteg B kategóriás akciófilm alaptémája, jelen esetben egy secret weaponnel megtoldva, ami szintén alap klisé. A DLCék önmagukban nekem tetszettek, a Citadel valóban fun, viszont az érzés, hogy milliók halnak míg mulatsz nem annyira passzol, persze ezt jól elintézik, olyan "időnként ki kell engedni a gőzt" utalássokkal. A butthurt feeling az első rész zseniálisan felvezetett, összetett mégis átlátható, követhető, logikai hibáktól mentes sztorijának a szétcseszésében jelenik meg nálam. És mivel ezt az utat választották félek a köv résztől sem kapunk mélyebb sztorivezetést.
-
maajsz
senior tag
válasz Tertius #12633 üzenetére
Részen belül, kasztot nem tudsz váltani, de import után igen. Szóval ha az elsőt végigtolod megint és nem árt HC-n hogy az insanityt unlockoljad, akkor kapsz bonuszt a replayért. Na meg lvl50-55 között kezded el a X-es szintű cuccokat kapni, amikkel elég jól lehet haladni. Aztán ezt a magasabb szintű karit importálod, válthatsz kasztot, infiltrator, vanguard, sentinel mindre érdemes rápróbálni, illetve az új a renegade femshep stílus miatt megéri illetve moddolt headmorfokkal mégjobb
De ha újat csinálsz az nulláról indul, nem leszel nagyobb szintű és nem lesz cucca sem! -
maajsz
senior tag
válasz Tertius #12632 üzenetére
SP Nekem sincs a gethel gondom, de ez a szintézis dolog kicsit túl messzire menőnek tűnik, így én nem választom. Igen, azt mondja hogy valaki úgyis újra feltalálja az AI-t, de a geth eddig se hódította meg az univerzumot, szóval a kisgyerek magával kerül ellentmondásba, hiszen ő maga a probléma, aki a népirtást elköveti. A geth meg hogy eljusson olyan szintre mint a reaper ahhoz mennyi idő kell? És addig a többiek nem fejlődnek? Érdekes. Másik, ha a gép ő szerinte megértésen keresztül fejlődik, akkor egy idő után felfogja mit akar az ember és ráhagyja, max ha rátámadnak visszavág. De odáig nem fajul, ő sem hogy kiirtson minden organikot, hiszen ha ő valami miatt kihal, csak az organiknak van esélye egy egysejtűből újra fejlődni, egy gépnek egy csavarból nincs. Persze itt a mesterséges intelligencia ellőttünk még teljesen homály, nem tudjuk elképzelni annak valójában mi is lehetne a célja (ha lenne), így támaszkodunk a játékban megismert gépekre, akiket Legionnek sikerül megkedveltetnie velünk. De ha őket meg is ölöd (kikapcsolod), szerintem vissza hozhatók, mivel a dolog nem minden elektronikát üt ki, hiszen a hajók továbbra is mennek.
Az is furcsa hogy az illusive mannel fejbe tudod lövetni magát, miután annyira elhivatott volt, bár ugyanakkor ez az Sarennel is megtörtén(hetet)t, így kicsit rip offnak tűnik az 1ből.
Részemről az, hogy Shep a 2be "cerbeusos" sokkal elfogadhatóbb, mint az, mint már írtam, hogy 3ba minden perc számít, mert milliok halnak és ez olyan vegyes hangulatot ad ahhoz, hogy te mellékküldetésekben itt ott barangolj.
Illetve ugye annyiban tetszik a destroy ending, hogy ott ugye Shep túlélheti -
maajsz
senior tag
válasz Tertius #12629 üzenetére
Csak a vége mégis.. vagy nem csak a vége? Ebből a szempontból az első rész logikailag jóval összeszedettebb darab, bár ott valamivel egyszerűbb helyzetben voltak mert voltak előzményekhez kötöttek. A 2. rész egy nagy loopnak érződik, az arrival dlc visz valamicskét előre a sztoriban, ennek ellenére részemről a csapatépítés filozófia bejön. Illetve van egy két érdekes karaktere de a felelősséget itt is ledobták magukról, hiszen a main sztori elég egyszerű, mellé pedig csak kisebb "epizódok" vannak beszúrva. Szóval amikor elérkeztek a keserű véghez, össze kellett (volna) kapniuk magukat, hiszen kellett (volna) egy mindent lezáró fejezet, ahol az első két rész döntéseit is integrálják mélyebben a sztorivezetésbe, előjönnek ésszerű logikai magyarázatokkal, illetve hintenek el játék közben, ahogy írtad filozófiai kérdéseket, hogy sugallják jobban, hogy a végén igenis döntenünk kell valami mellett. E helyett a sztori erőteljesen a háborúra koncentrál, in medias res belekezd amivel olyan érzést kelt, hogy haladjál b@szki, mert k...a gáz van. Ezzel az a baj, hogy kicsit ellentmondásba kerül, hiszen te szeretnél azért felfedezni ezt azt, sok mellék küldetést megcsinálni, miközben a fél galaxisban percenként x billioan halnak. És akkor ott van a cerbeus aki lépten nyomon alád tesz, pedig kvázi ugyan az a célotok és kicsit fura szájízt ad, hogy végig előtted jár egy lépéssel egészen a legvégéig (de minek ).
Végén pedig ugye ott a döntés, amivel némi felháborodás keltése mellett elérték, hogy a népek beszéljenek róla, belemenjenek némi filozófálgatásba, ami ugye hírértéknek sem éppen utolsó. Ennek ellenére sikerült összehozni egy olyan véget, ami tökéletesen ellentmond a komplett játékstílusnak. Be spoilerezem nehogy később gond legyen még belőle:
Az addig "együtt mindent átvészelünk" felfogás egyenesen kukába, mindenféle taktikai elgondolás nélkül csak gyerünk rohanni, majd a teammateket is elveszted, és egyedül egy nyomorult pisztollyal nyomod az előre gombot a játék végéig..
Én személy szerint a klasszik destroy endinget tolom mindig, értem én hogy magyarázzák, hogy minden geth különálló de mégse.. ha valami elosztó szervereken kereszetül beszélnek, akkor ott van back up, EDI-n is biztos van backup, és cmon ha Shepardot összerakták ugyanolyanra akkor egy robotot nem tudnak? Másrészt az első pillanattól olyan érzése van az embernek, hogy márpedig ezeket a uber kullancsokat ki kell irtani.. A szintézis endinget nem csípem, egyrészt mi az hogy eddig nem volt lehetséges?? Nem tom végtelen ideje itt vannak és pont most jöttek rá hogy kell.. Másrészt szerintem abszolút nincs ilyen fajta joga senkinek, hogy sok billio organic sorsa felett rendelkezzen így, egyszerűen wrong. A controll ending meg nem vall Shepardra. A evolúciónak pont a véletlen tényező a lényege, ha a Reaperek itt vannak ez sosem teljesül, Shep is megkattanhat stb.Szóval a felháborodás itt nem tűnik szőrszálhasogatásnak, az oka annyi, hogy egy igen potenciállal rendelkező kezdés után csináltak egy profithajhász dolgot, ami miatt rengeteg mindent elapróztak. Ennek ellenére még így is a műfaj egyik jelentősebb játékaként tarthatjuk számon a triológiát.
-
maajsz
senior tag
Végignyomtam a Citadel DLC-t, de úgy tűnik kicsit korán. A party részét még nem, kérdésem ha kihagyom és összeszedem a többi karaktert is (mert így páran kimaradtak) akkor ők is ott lesznek a buli jeleneteknél?
-
maajsz
senior tag
Mindenképpen. Elsőre daráltam a játékot, volt hogy 8-10 órát egy nap, most úgy nincs időm, de lassan végigmegyek a DLC-ken. Érdekel a sztori, ill ami mögötte van, most hogy ezek nem lesznek kihatással a játék végére már megemésztettem, maga a játékélmény érdekel. 3 rész utolsó része élményben nem sokat adott, azt valszeg hagyom is..
-
maajsz
senior tag
sokat halottam a játékról, szóval nekiugrottam newbieként, nagyon nem olvasgattam részleteket előtte a sok spoiler miatt, de ugye a 3. rész befejezéséről nem lehetett nem olvasni . alapjaiban nagyon betalált game lett, a leghangulatosabb talán az első rész számomra, aminek a kezelőfelületével teljesen jól kijöttem, szóval meglepett a váltás a 2. résznél, érezni a konzolszagot.. sajnos a 2-3 részhez a DLC-ket nem sikerült összehozni, így kb 60 óra alatt végigszaladt normálon, bele a keserű végbe SPOILER:
nem az a bajom h shepardal mi lesz (persze elsőre útmutatás nélkül nehéz lett volna majd 5000hez húzni az EMS-t, hogy a felszusszanjon ), hanem hogy annyira nem eredeti összeszopott sztorit adtak neki, hogy lerí a C kategóriás írók tespedtsége.. na meg a tipikus véghez közeli beszűkült irányítás rendszer.. klisé.. majd jön a "jóvátétel".. először az illusive man magyarázkodik, majd egy kisgyereket húznak elő (hassunk a szentimentális tudatalattira) hogy kimagyarázzák a népirtást.. nem azért de ha minimálisan belegondolnák magukat a főhős helyébe, mennyi minden ment keresztül, elhinnék hogy azzá válna aki ezt okozta neki? másik, szintetikusat organikussal.. az egész reaperek által kreált zombi/egyéb ocsmány lénynek ez a definíciója éveken át ezeket öli, majd hoppra elhinné hogy ebből jó sülhet ki? Számomra alap a totál pusztítás, amit viszont a végén nem egy kis pisztollyal kéne megoldani..
Összességében viszont a rengeteg lehetőség, rejtett dolog, komplex sztori, románcok, renegade vanguard femshep stílus stb. miatt biztos belevetem még magam, csak a DLC-ket tudjamunlockolniösszehozni. és még mennyivel jobban elsülhetett volna ha nem hajtja annyira az amcsikat a pézéhség
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/512 FHD HUN
- 486 CPU bazár
- S3 Trio64V2/DX 1 MB PCI videokártya
- Gamer Pc eladó! I5-9400F/Asus GTX 1660 Ti/16GB RAM 3000mhz/256GB SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest