- A készülő legújabb node-ján is kerüli a legmodernebb EUV berendezéseket a TSMC
- Philips LCD és LED TV-k
- Apple MacBook
- iPad topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen monitort vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
-
PROHARDVER!
Autós topik
-
ArthurShelby
addikt
(rögzített hozzászólás)
Új tali szavazás: LINK
Meg kell adni ph-s nevet. Próbáltam vidéknek is kedvezni, így kicsit sok opció lett (felnőttek vagytok már, megtaláljátok a logikát a sorrendben, úgy talán átláthatóbb).
Bp-en van hétközi opció is, vidéken csak hétvégén. Etyeki kilátót, tatai Öreg tavat (de akár a többit is) esetlegesen össze lehet kötni sétálással/városnézéssel is (egyénileg, vagy akár közösen).
A szavazás 1-jén 18:00-kor jár le.
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
őstag
válasz
Tsebacsi #341914 üzenetére
Én azért figyelek az állatokra (mindegy, hogy gyalogos vagy vezet), de a macskák is lehetnének figyelmesebbek. Ha megáll az út szélén, én meg elgurulok mellette, akkor tudja má', hogy a holttérben ha elindul keresztbe, akkor én azt csak a koppanásból/huppanásból tudom meg.
20 éve meg a lakópihenőben kijött a kapu alól és olyan mákja volt, hogy a két első kerék között ment be és oldalt jött ki. -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
hobizoli #341943 üzenetére
Szerinted miért van ilyen szép színes kárpit a járműveken? : D
Hogy ne lásd hogy mennyire mocskos.Amúgy a DDR hévek, meg az ikarusok kikukázása és újak járatása nettó nagyzolás.
40 éves gép is teszi a dolgát, ha karban van tartva meg felújítva.
az újat is pont ugyanúgy karban kell tartani csak drágább hozzá minden..Az meg külön csodás hogy a szép új buszok bekanyarodni se tudnak ott ahol a kettőnyolcvanas röhögve elfordult.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
hobizoli #341944 üzenetére
https://www.youtube.com/shorts/ts3WQ3YAOzI
De rákoshegy az ahol leüti a cserepet a tetőről a röpüllő a lakos szerint.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #341941 üzenetére
jaigen, ott a Heathrow-nal legvonalban 500m-re vannak a lakohazak a kipufopalya azon pontjtatol, ahol feketéllik a guminyomoktol a palya
itt meg ugyanez 1,7km a Ferihegy2-nel, meg kicsivel kevesebb gep is erkezik es szall fel naponta -
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341937 üzenetére
o ezek a dolgok itt is mindennaposak am a csovesekkel
ul jaraton aztan behugyozik-beszarik az ulesen
meg meterrol buzlik az egesz lény ahogy eluszkosodve rohad a laba meg mindene, hetek ota nem furdott
teli kabatban puloverben jarkal a 30 fokban is, mert csoveskent nem is tudja ezeket hova lerakni, meg az is tiszta retek rajta
...es akkor megy a nagy csodalkozas, hogy vki inkabb miert jar autoval
foleg aki pl hajnalban megy meg este jon, amikor igazabol nincs forgalom sehol az utakon, Weiss Manfred-n se, es siman lehet haladni 2x2 savon ki-be
Csepeli HÉV-re egyebkent is volt olyan otlet, hogy a meglevo jarmuveit atviszik mashova ahol nagyobb szukseg van rajuk es siman villamos lesz helyette, mert a CAF miatt lett egy csomo felszabadult TW6000-s "hannoveri" es az 1000V helyett 600V-ra kell csokkenteni a vonalfesz-t, de az nem lenne egy nagy tortenet
ez az egy vonal az, ami nem megy ki Bp-rol, meg van szumma 6 megalloja
a TW vilik meg konnyebbek is kevesbe qrja palyat is, es van most is vagy 30-35 belole, ami hasznalhato
kevesebb utas fer ra, de max csucsidoben kicsit gyakrabban mennek, azon kivul meg nem fut annyira uresen
eleve fel kene ujitani az osszes HÉV vonalat is mar, meg kikukazni a NDK-s jarmuveket is rola, mert 45-50 eves szerelvenyek futnak, de arra egyreszt penz sincs, ha meg lenne is, akkor 2030 elott nem erkeznenek meg a jarmuvek se ra
addig meg mi lesz...?
masik vonalakon rendszeresek a meghibasodasok, mert alkatresz sincs mar hozzajuk kb -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
stickermajom #341921 üzenetére
Baromijó lenne a tömegközlekedés Bp-n, ha nem lennének rajta emberek..
Amúgy se találnék el vele sehova, meg keresném hogy mikor jön már a sötétkék Ikarus. -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
hobizoli #341915 üzenetére
Ja a MIG21, meg Mig15 az csendes volt.. na nem..
BTW tavaly fotóztam ferihegyen Tu154-est felszállás közben.
Szép hangja volt.Amúgy Londonban a Myrtle avenue-n lakók mennyit panaszkodhatnak a reptéri zaj miatt? pedig ott aztán tényleg alacsonyan jönnek. de csak rákoshegyen ütik le állítólag a cserepet a gépek. D:
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
macilaci78 #341905 üzenetére
Milyen jogon diszkriminálnál csoportokat, és részesítesz előnyben más csoportokat ahogy épp neked tetszik?
Ezzel igazából ez a fő probléma. hogy totálisan diszkriminatív amit "kitaláltál".Szóval akkor vagy minden mehet, vagy SEMMI, olyan nincs hogy akin van sapka az mehet, akin nincs az meg nem.
-
stickermajom
addikt
Az a lista ami Montrealt és New Yorkot a top20 listán szerepelteti nem komolyan vehető.
Vagy 3 évet jártam napi szinten HÉV-vel dolgozni mindenféle probléma nélkül, nézve a Weiss Manfrédon ácsorgó autókat. Egy kezemen meg tudom számolni hányszor adódott probléma vele. Simán nyomnám most is.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341937 üzenetére
...es ez hol is van?
-
stickermajom
addikt
Reméljük a tesókkal szemben is fellépnek, nem csak a nyugdíjasokat vegzálják majd.
Amúgy itt a két kezem összetenném egy budapesti rendszerért. Tavaly sikerült végre bevezetniük, hogy végre telefonnal is fel tudod tölteni a kártyádat, addig szépen sorba kellett állni az automatánál vagy a pénztárban. Mert hogy a havi bérlet is elsején indul szigorúan, nincs ám ilyen úri huncutság, hogy azt te bármikor megveheted. Hangos, klíma nélküli metrók, kéregető csövik az állomáson, télen pedig az aluljárókban ahol a dolgukat is végzik, legjobb esetben is 15 perces követési idejű buszok a belváros közepén, folyton kimaradó járatok, jelentős késések. Pedig ez a legeurópaibb város az egész kontinensen.
-
Vesa
veterán
válasz
stickermajom #341931 üzenetére
Nem tudom hol jártál ha szerinted pl. a HÉV az egy megirigyelendő tömegközlekedési eszköz.. Annyira jól működünk itt Iszonyatisztánban, hogy a Top 20-ba se fért be Bp.
-
tototos
addikt
válasz
stickermajom #341933 üzenetére
Majd átülnek a tömegközlekedésre ha névre szóló helyük lesz az 1 éves járművön
Itthon az a baj, hogy az általános morál, hogy nekem jó legyen és engem hagyjanak békén a többi meg nem érdekel. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #341931 üzenetére
BKK rendeszet mar elindult amugy, tobbszor talalkoztam is veluk utazasaim kozepedte.
-
stickermajom
addikt
válasz
hobizoli #341932 üzenetére
"mar akkor sem ertette senki"
Értettük már akkor is. Korrupció! Így többet lehetett lopni. Sokkal egyszerűbb valami megfoghatatlan szoftvert túlárazni, mint a kapukat.Én nem azt mondom, hogy nincs fejlesztésre szükség, hanem azt, hogy nem annyira rossz a helyzet mint azt sokan lefestik. Sőt.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341931 üzenetére
Oyster card Londonban 20+ eve mukodik mar kb, itt meg csak egy tervezet van csak vmi hasonlo giga-mega egyedi csucsokossagra tizensokeve mar, mert ennek kell am a vilag leg-leg-leg-legjobbabbabbjanak lennie
meg boven tarlospistabacsi idejen futott a projekt, vitezy BKK fo-fo-fonok vezetesevel aztan ot mar 10 eve kirugtak onnan, es azota sem haladt ez semmit
mar akkor sem ertette senki, hogy ami ott egy 4-5x ekkora lakosu varosban mar bevaltan mukodik a gyerekbetesegeit reg kinove, azt miert nem veszik at onnan, miert kell vmi nagyon sajat egyedi balfaszkodast ateroltetni kulonleges igenyeikkel, ami csak dragitja az egeszet?
gondolj bele 2000-s evek eleje ota a szamitogepes rendszerek teljesitmenye mennyit fejlodott egymaga, es akkoris egy max negyed akkora terhelest kene kiszolgalni velede vegtelen+2 masik mukodo pelda is van szerte a vilagban
RFID-s karperec, amire feltoltesz egyenleget vagy hozzarendelsz egy berletet, vagy FaceID azonositoval(!!) egy kamera enged be, vagy a okostelefon NFC, okosóra, vagy csak siman a bankkartya lecsippan ugyanazon a kapun, es nem ezzel ide gyere, azzal meg oda -
stickermajom
addikt
Jártam sok helyen, hidd el.
A budapesti tömegközlekedés ár-érték arányban egy kifejezetten jó szolgáltatás. Viszonylag fiatal buszflotta, modern alacsonypadlós járművekkel, rövid követési távolság a vonalakon, a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítése, fejlődő metrók, remek éjszakai lefedettség, pontos járműkövetés appban. Mindezt fika pénzből havonta.
Más kérdés, hogy nem vigyáznak rá az emberek, mert nem tudják megbecsülni. A buszsofőröknek, ellenőröknek pedig nincs jogkörük fellépni a gyökerekkel szemben. Viszont érzésre a tisztasági aggályok is eltúlzottak, vannak kirívó esetek, de általánosságban élhetőek a járművek.
Fejlesztésre viszont lenne szükség: kizárólag elsőajtós felszállás buszokon londoni mintára, kapuk a metrókon, célzott edukáció az utazóközönségnek, behajtható büntetések rongálásért, nagyobb jelenlét a problémásabb vonalakon. Utóbbit mondjuk csinálják is, pl. 4-6-on elég sokat jelen vannak esténként. -
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341921 üzenetére
hogyne persze... megirigyelne, hogy egy ilyen rom is tud vhogy mukodni
attol hogy olcso, meg szar, nincs pent karbizni
ugyanez mint a kozmuszolgaltatokanal
valasztasi PR okokbol occso minden, aztan rohad is szetsiman fel kene emelni 16-18k-ra berlet arat, hogy legyen penz fejleszteni is, mert a hardvert megvenni attol meg ugyanannyiba kerul, hogy mestersegesen olcson tartjak a berletek arat, ami meg az inflaciot sem koveti regota
csak 2022-23-24-ben nezve szumma 35-40% volt a KSH szerinti "hivatalos" inflaciopl megvenni egy uj vilit ma 25-30%-l tobbe kerul mar csak azert is, mint 8-10 eve, mert csak az EURHUF arfolyam ennyit romlott, es akkor a gyartoi onkoltsegi ara meg nem is nott az inflacioval se vagy a nyersanyag arak miatt, ami az utobbi evekben tortent szamos mas teruleten
ez is hol jelentkezik az berlet/jegyarakban? seholtovabba az adminisztrativ allomany is lehetne joval kisebb, a magasabb foku automatizalassal
egyes BKV buszok motorjai annyi olajat zabalnak naponta, jobban fustol, mint egy ket utemu Trabi amiben felakadt a szivato bowden, hogy par het alatt kijon belole egy total felujitas
erre miert nincs az uzemegysegben egy muhely megfelelo gepekkel, ahol onkoltsegi alkatreszaron meg tudja ezt csinalni a TMK, es rotacioban forgatva felujitjak a motorokat ejszakai muszakban cserelve?
van 1000+ busza a BKV-nak
szinte kihullik a futomu alola ugy zorog mindene, mert a romma szakadt szilent, szetver mindent IS, de hadd menjen, gyóóvanazutybéláimvilipalya besullyedve, lassujellel halad a vili
a 4-6 vili vonalan evente felujitani kell vmelyik reszet, mert hol itt lett szar, hol ott, hol tokugyanott, ahol tavaly is jaovitottak...miert raknak vegre nagyvasuti palyat ala?
80 tonnas V43 elgurul 4 tengelyen es nem kopik el sinje, a 70 tonnas Combino Supra alatt 12 tengelyen meg igen?BKK szamokban, idezet "....csak a 4-es és a 6-os villamosokat – amelyek Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai - 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon"
ekkora utasszamra mashol mar reg metro van csinalva, pl az M2 utasszama 420k -
Vesa
veterán
válasz
stickermajom #341921 üzenetére
"Sok nagyváros megirigyelné amúgy a budapesti tömegközlekedést."
Öööö, akkor valszeg nem jértál még rendesen megszervezett tömegközlekedésű városbsan. Bp. nem az.
-
válasz
stickermajom #341907 üzenetére
-
Reggie0
félisten
válasz
stickermajom #341923 üzenetére
Ez nem beallitottsag kerdese, hanem egy objektiven eldontheto dolog. A pontossag, megbizhatosag, emberek igenytelensege, tisztasag merteke szamszerusitheto es osszehasonlithato. A BKV nagyjabol egy surun szott disznool, tele disznoval.
Senkit sem erdekel kinek a sara, csak az allapot, mert az allapotot kell elviselni, nem azt, hogy kit terhel a feleloseg.
Amugy meg a BKV sara, legyen minden jarmuvon kaller, aki gumibottal leveri a renitenseket es a vegallmosason felseper pl... Ugyan igy az allam dolga lenne tiltani, hogy akiket kiirt tappenzre az orvos betegseggel (pl. szezonalis fertozes gyanujaval, nem terdficammal) az fel se szallhasson. -
Reggie0
félisten
válasz
stickermajom #341921 üzenetére
Sok bp-nel kisebb varos meg nem. Pl. portoban metro megy a repterre is.
Bp-en sem feltetlen a halozattal van baj, hanem az igenytelen emberekkel es igenytelen jarmuvekkel/szolgaltatassal. Lehet a terkepen a halozati rajznak orulni, csak az semmit sem mond onmagaban.
-
stickermajom
addikt
válasz
Blindmouse_ #341884 üzenetére
Sok nagyváros megirigyelné amúgy a budapesti tömegközlekedést. Tudom, hogy divat mindent szidni, mert így van beállítva a magyar ember, de ez például kiemelkedő. Olcsó, nagy a lefedettség, rengeteg a kötöttpályás vonal. Az emberanyag már más kérdés..
-
Reggie0
félisten
válasz
Blindmouse_ #341884 üzenetére
-
válasz
macilaci78 #341908 üzenetére
Na persze
miért nem a Check engine motorhiba jelzes ízű chips?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Eugene Roe #341871 üzenetére
baromsag
sehol nem csinaltak igy a folyamatot, hanem mindig elobb epult vmi kivalto infra, aztan lett par korlatozas, de akkor sem az ilyenek
eleve Londonban a sokkal magasabb jovedelmek mellett sem vezettek be ULEV zona-kban ekkora behajtasi dijat, amit irsz
de az a rohejes, hogy meg nemis a legmagasabbat irtad, amit olvastam
fakenick mogul irjak ennek a duplajat-triplajat isszoval itt elobb a korlatozas jonne, azutan meg nagyon nagy budos semmi se tortenne az infraval tovabbra sem
csak olyan lesz4rom madjaroschan menne a vallvonogatas meg a niiiiicsrááápéééééz mantazasa, meg az óóóddddmeg
Keleti PU-otthon 11,5km a Googlemaps szerint, autoval erre a tavra 21percet ir a utvonaltervezo, es 20-22perc alatt szoktam odaerni
ugyanez a tav BKV-val 56perc es elmegy elotted az egyik atszallos jarmu vagy varni kell a megalloban, akkor mar 60+-rol van szo, azaz 3x annyi
innen meg 8km-re van a Bp vege tabla egyebkent kifele, szoval itt nem kerulet lehatso sarkarol van szo kiindulasi pontkent, ahol a madar sem jar, meg konkretan 50m-re van az Ulloi ut es 220m-re a vilimegallo
25perc a Hatar ut az 50-s vilivel azaz csak odaig tobb ideig tart elerni a metroig, mint a teljes ut tart az autoval, es akkor meg sehol sem vagy
plusz meg ha 2-3embert hozok el autoval akkor nekik fejenkent 3 vonaljegy kellene iranyonkentna?
amugy meg az ingatlan erteke, aminek kozeleben mar nem lehet megallni autoval (csak havi 30-40k-rt berelni a korabbihoz kepest) csokkenne, hiszen akinek van autoja es munkaja miatt kell neki, az kiesik a vevojeloltek korebol vs 2 utcaval odebb ahol még lehet parkolni az utcan is es akkor azt veszi meg a vevo
ezzel a setalos utcas keglit csak kisebb aron lehetne eladni
ezt ki fogja kompenzalni a mostani tulajnak?
ez par millio ardiffi per lakas
nem csak homeoffice-s melok vannak am, vkik hajnalban mennek es este jonnek, amikor tizenperces kovetesi idokkel jar a BKV, az auto meg akkor megy amikor akarod, nem vagy menetrendhez kotve, meg ahhoz sem, hogy az hol jarezt a havi 30-40k-t bele kell kalkulania a havi rezsijebe, ezzel kell szamolnia az ingatlan vetelekor is az arban, ezert autoval neki kevesebbet er egy ilyen kegli, mint ahol ez az utcan parkolas tema jelenleg is megoldott
valszeg nem melot fog valtani ezert, hanem egy masik kecot nez mashol
pl van ket sarok kozott 5 haz ~100 lakas, aminek csokken 4-5milcsit a piaci erteke ezert, az mindjart potom 4-500millio
ki fogja ezt kifizetni...?
de amig nem a te lakasodrol van szo, addig gondolom nem is nagyon erdekelne ez seszoval kb kevesebbe kerulne azt a par nagyonhangos sotetzoldet kipaterolni vhova kijjebbre, ahol a nagyon vagyott lakokornyezete eleve adott, foleg ha "uj" lako, nem ertem minek pattog, tudta hova koltozik
vannak kertvarosi reszek, ahonnan 15-20perc alatt ott van BKV-val, ahol most is, es o is ezt az utazast javasolja masoknak
akkor o miert nem hasznalja?
az onkori szempontjabol meg csak 1 adofizeto o is, meg az is, aki helyette odakoltozik a bulinegyed gettoba es jo az neki ugyis ahogy most vanaz onkori miert koltson erre el Mrd-kat?
nem all uresen a belvaros lakoingatlanainak fele, hogy vmivel oda kell vonzania a lakokat, az eddig is koppon volt...Ferihegyi repter is hogy Blindmouse is irta, 1947-ben indult, de fuves kifutopalyas repterkent mar a 1930-s evekben is letezett
szoval ma mar kb nem el, aki elotte is ott lakott volna, de lattam 2VH elotti legifelvetelt rola, es SEMMI nem volt a 2-3km-s kornyekenerre odakoltoznek melle, egesz konkretan a legiranyitos bejarat melletti haromszogbe a repter keritese melle, es most sipakolnak, hogy hangos a repter, zarjak be: [link]
uhm, deegyik oreg fo hangado profiljat megneztem a FB-n meg amugy irta is, Kunmaradas-rol koltozott oda
1990 elottig Kunmadarson szovjet katonai repter volt Mig-kkel
szerinted az nem volt hangos, amikor kb naponta felszalltak?a TU154-k ki voltak tiltva nyugat europa reptereirol a hangjuk miatt, reszben azert is vett a Malev Boeing737-ket 90-s evek kozepe-vege fele
erre vkinek most hangos a repter, hogy kozvetlenul ott lakik mellette es tizeneve koltozott csak oda...?
-
Sikerült a Bécs túra, kis intermezzoval reggel. 1 utcát mentünk és egy elütött cica volt az úton, aki első ránézésre a miénkre hasonlított. Pár másodperc alatt izzadás-halálsápadtság-minden. Aztán negyed óra idegeskedés otthon (visszafordultunk) míg előkerült a miénk... Tudom kijárós... De akkor is, amennyi elütött süni is van, borzasztó figyelmetlen és paraszt a legtöbb autós.
Kifelé jól lehetett menni, visszafelé este se volt vészes, 130 tempomat nagyjából tartható volt, nem voltak hibbantak meg vadállatok.
560km 7.0l fogyival, 1 tankkal sikerült a BP SCS Parndorf Budapest útvonal. Kifelé azért néha volt x60as tempó is. 😅
A határ nem volt vészes, köszi az infókat! -
tboldi
nagyúr
válasz
stickermajom #341907 üzenetére
Ne is! Addig jó, amíg nem rukkolnak elő olyanokkal, mint pl. a VW V10 TDI vezérlése.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #341905 üzenetére
Próbáltam személyautóra kérni várakozási engedélyt rakodási területen megálláshoz. (céges verda, áruszállításra is használva a belvárosban)
BKK közút azt mondta nem kapok, mert csak tgk kalphat olyat. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #341875 üzenetére
Nem kell ennyire drasztikusnak lenni.
Elektromos tömegközlekedés, akármilyen taxi és áruszállító mehet ideértve a házhozszállítást is, építőipar minden szegmense...
Hidd el, még így is elég fájó lenne kb minden autótulajdonosnak biciklivel elmenni a kocsiért esőben, télen, aztán hazamenni a családért, hogy együtt útra tudjanak kelni. -
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #341902 üzenetére
Denso, asszem. Magán a kompresszoron nem látok fentről semmilyen címkét, de a fűtés többi részét ők szállították, úgyhogy csak egy safe guess.
szerk.: Így van, kikerestem a cikkszámát. Vicces, hogy az olasz alkatrésszel még nem volt bajom soha, némettel vagy japánnal igen.
-
válasz
macilaci78 #341870 üzenetére
Nem lehet rossz, Luc Besson film.
-
Micsurin
nagyúr
....ha véletlen esne akkor bocstam, még waxra is volt időm meló után!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #341887 üzenetére
Elso ket kocsimban nekem sem volt. Mar megszoktam, hianyozna.
-
dokee78
félisten
Sziasztok.
Hol tudok rendszám alapján alvázszámot megtudni ingyenesen? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #341883 üzenetére
Bar csak a lotton is ennyi eselyem lenne.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #341874 üzenetére
Pont azt neztem, hogy szombatra mar 31 fokot igernek, eppen idoben toltettem a klimat.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
Reggie0 #341842 üzenetére
Van szuper tömegközlekedésünk.
https://www.instagram.com/reel/DI60SncK7FR/ -
tboldi
nagyúr
Bemásolom ide, hátha itt nagyobb érdeklődést mutat a nagyérdemű.
Az imént leakasztottam a hosszbordás szíjat, hogy megforgassam kézzel a kompit. Simán körbe tud pörögni 2 pontot leszámítva, ahol kicsit megszorul, de nem kell olyan sokkal több erő, hogy túllendüljön ezeken. És a 2 szoruló pont egymástól olyan ~20°-nyi elfordításra van.
A kuplungja jól működik, amíg nem nyomom meg a hópihe gombot, csak enyhe csapágysurrogást lehet hallani, de amint bekapcsolom, nagyon csörömpöl valami a kompi belsejében.
Az már mondhatni 100%, hogy kell egy új kompresszor, már csak az a kérdés, hogy telenyomta-e fémreszelékkel a rendszert vagy sem. -
barnam_
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #341875 üzenetére
Te egyébként mindent ilyen fekete fehérben látsz?
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
focvis #341864 üzenetére
Ezt már én is javasoltam a sok tícsukki hülyének FB kommentszekcióban hogy 3 év próbaidőre nagykörúttól befele teljes lezárás. Se busz, se áruszállítás, se rohammentő, se tűzoltó, se betonpumpa, se költöztetők, SEMMI, csak bicikli, meg gyalog, hisz MINDENT meg lehet oldani bicikivel!!
3 év múlva nézzük meg mi a helyzet..
Valahogy ezekután kussoltak mindig.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
hobizoli #341846 üzenetére
Az emberek ilyenek.
Van egy üres országút, odaköltözik a hülye. majd mégegy, majd még 50, még 1000, majd elkezdik verni a tamtamot hogy vigyék mán innen az utat el a fenébe mert ők itt laknak.Reptér detto. jó olcsó volt a telek megvetted akkor nem zavart? most 40 évvel később, amikor még a repülők is csendesebbek mint anno a Tu 154 volt, már zavar?
Ja, hollandokkal példálózás. Náluk lehet kapni füves sütit is ám, meg kirakatból nőt venni.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ma már szóltam egyszer, hogy politizálni a politika topikban engedélyezett!
-
Eugene Roe
őstag
válasz
hobizoli #341858 üzenetére
Menne, és működne, és téged se zavarna, ahogy senkit se zavar itthon semmi sem annyira, hogy akár 2 fűszálat is keresztbe tegyen
a lakosság negyedének az SZJA-ját most engedtük el, mondván nincs rá szükség, van itt pénz.
Nem kell betonelem, az áruszállítást és a buszokat be kell engedni valahogyan.
#focvis: nekem ez is jó
de legalábbis kipróbálnám. Én minden reggel (nincs home office) buszocskázok 20 percet a busz sávban (gyorsabban, mint az autók) és minden délután sétálok futok 25-55 percet hazafele (6km, kivéve ha nagyon esik, mert akkor hazafele is busz). Ahhoz, hogy legyen parkolóhelyem 06:00-ra kellene beérnem dolgozni (és akkor 20 perc busz helyett 10 perc lenne autóval, ezaz44!!4!4), de jó nekem a 08:00 kezdet is.
Nekem is álom a kertesház, lesz is majd a Pilisben, ahová kimegyek minden pénteken (hátha sikerül legalább részleges home office-t lőni addigra), hétfőn pedig vissza. Ami most van a városban, az nem élhető, és azért kell megfulladnom, hogy egyesek Fótról és Halásztelekről állhassanak a dugóban 1,5 órákat, vagy Rákosligetről járjanak be dolgozni a Kelenföldihez. Ez se normális
De legyen akkor csak havi 20k (hogy miért kerüljön csak 2x annyiba a 20x-os kibocsájtás, és helypazarlás, mint a tömegközlekedés, az nagyon érdekelne mondjuk).
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz
ArthurShelby #341847 üzenetére
Van közös halmaza a Győrre és nem Győrre szavazóknak? Miért ne lehetne több talit is tartani?
-
válasz
Eugene Roe #341853 üzenetére
+1, tegyenek vámházat a városhatárra, megszűnik bent a dugó.
Továbbá támogatom a belváros full lezárását is beton terelőelemekkel, se ki, se be senki.
De ezt csak OFF-ban merem leírni. 🤷♂️
-
barnam_
nagyúr
válasz
ArthurShelby #341861 üzenetére
Régen ez valahogy flottul ment, de azóta változtak az idők meg az emberek is.
Hogy személyes példával éljek: évekig Budaörsön dolgoztam, így onnan kapóra jött a 11. kerületi helyszín hétköznap, legtöbbször mentem is a régi Mercimmel.
Most viszont ha BP-en vagyok épp, akkor valószínűbb hogy home office a város másik feléről, és esetleg autó sincs nálam. -
ArthurShelby
addikt
válasz
focvis #341854 üzenetére
Arra majd szervezünk külön Budaörsre vagy Etyekre.
vagy Szadárade túl nagy a demokrácia
Ez még csak a beetetés, aztán jön a vasmarok.
Próbálom felmérni/megtalálni az igényeket, majd ezeket egyeztetni...hát nem egyszerű (pl plusz n+1-edik ötlet mindig van utólag). Az a (naiv?) reményem, hogy összeszokunk, és idővel minden egyszerűsödik, kikristályosodik. -
hobizoli
nagyúr
válasz
Eugene Roe #341853 üzenetére
ja es szokas szerint ezzel at is esunk a lo tuloldalara, mert ilyen arszabas meg Londonban sincs, csak ott a 4-5x nagyobb lakosra 10x ennyi metro van keszen, hogy tenyleg legyen alternativa is
a tomegkoz infrastrukturalis fejleszteset kene ELOBB vegrehajtani, nem csak tervezgetni tovabb evtizedeken at, es nem egybol tííííccsukkki-sat jatszani esz nelkul, mert ez a resze a tortenetnek az lathatoan nagyon menne egybol neked is
-
Eugene Roe
őstag
válasz
hobizoli #341840 üzenetére
Nekem ezzel nincs bajom, tényleg olcsó. Behajtási kell városhatárra, meg csökkenteni kell a parkolási kedvezményt bent is
tele van szakadt, lyukas 10 éves gumiabroncsos 500k összértékű hétvégi bévásárlókocsival a parkoló.
Havi 100 eur behajtási és minimum havi 25 eur parkolási (kerületi lakosnak), kezdetnek jó is lenne.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #341847 üzenetére
Oké megtoltam a szekerünket, Győr nekem az out of range (bár Tboldinál van a Jazz-emhez alkatrész, amiért vagy 5 éve nem jutottam el
). Se matricám, se lóvém.
Btw a május 17 szombat az munkanap (akkor dolgozzuk le a holnaputánt) csak jelzem.
-
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #341847 üzenetére
Elismerésre méltó azért az energia, ami a szervezésbe belemegy, ha így folytatódik, akár még a következö hazalátogatásunkkal (július) is passzolhat..
-
ArthurShelby
addikt
Egyelőre a szavazáson Győr vezet nem túl megnyugtató, 1 szavazat előnnyel (és ott is csak 5 szavazat van). Mögötte holtverseny van. Azzal nem számoltam, hogy a sok választási lehetőség miatt ennyire széthordunk majd (azt reméltem a metszetek jönnek jobban ki, nem a komplementerek)
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #341841 üzenetére
nem csak ez ilyen am
amugy az is jo volt, amikor par napja vitézy tolta a nagy dumakat az erzsebetvarosi gyalogosokrol, erre vki onnan kirakott egy kepet, hogy utcan egy gyalogost se latni az ablakabol, mirol beszel...?
az hogy ejfel es hajnali 4 kozott megy az ordenare ordibalas az utcan a bulinegyedben az ettol nem fog megszunni
na meg akit annyira zavart ez eddig is, az miert lakik pont itt?
a '80-s evekben is ez volt ittkulonos tekintettel a videkrol ide bekoltozoket, mert az eleve tudta hova megy
nem tetszik neki a "mi kis falunk" utan?
jaah hat sz4r ugy, de akkor aggloban vagy a peremkeruletben kell lakni a kertvarosi zoldben, aztan BKV onnan
ja meg masik, az orokos hollandokkal peldazas
OK báááástya
Rotterdam 650k-s varos 103km metroval
itt ha HÉV-t hozzaadom a metrokhoz sincs ennyi Bp-n belul, es a lakossag akkoris a ~3x-a melle
erdekes, hogy a tortenet ezen reszeert sosem sirnak nagyokat ugyanezek -
Reggie0
félisten
válasz
Blindmouse_ #341835 üzenetére
Gazsprevel kell korbefujni, az olcsobb es erosebb, mint a chiliszosz
-
Micsurin
nagyúr
...ne is mond végre tudok enni is rendesen meg beülni úgy a kocsiba, hogy nem rettegek odaérek-e vagy elkap valahol valami.
Blindmouse_ Van az üvegházban a kertben naga morich paprikánk, szoktunk belőle szószt és chiliport is gyártani mert szeretjük eléggé az erőset. Keverve egy kis kápiával nagyon jó aromás és kifejezetten potensen mar.
Mikor a kisebbik kutya fogzott rágta a rattan fotelek lábát... gondoltunk egy nagyot apummal és ledaráltunk 3 paprikát direktben és összekevertük egy deci féldeci vízzel. Bekentünk vele a butorok lábát / pumpás spraybe rakva körbe fújtuk, nekünk az akció végére kb a taknyunk nyálunk egybe folyt. Ellenben ~10p múlva a szaros kis 9 hónapos blöki röhögve rágta tovább. Szerintem a nyestet is kb ennyire érdekelheti a dolog... -
Micsurin
nagyúr
válasz
focvis #341832 üzenetére
Arra apum jelentkezett mint tesztalany mert eddig 3db antennánál tartunk 1 hónap alatt, kezd kicsit kiakadni...
tboldi Tudni tudom mi lenne de mégis olyan mint néha az OMW.
Qru Motortér a cél, a féktől meg a nyest miatti tűztől kevés dolog tud nagyobb rettegést kiváltani nálam, talán a lillafüredi libegő!
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #341828 üzenetére
"Szuperb", nem "szuper bé". A superb egy létező angol szó.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
focvis #341827 üzenetére
Szerintem az már a SuperB-re vonatkozó ár csak a firkász nem tud normálisan fogalmazni.
--
ha nem ragad akkor befújkálom szerintem ma az Astrat meg az Audit is szépen, előtte alapos mosás mindenhol aztán had szóljon. Motortérben még sosem járt, maradjon is így.
Szada85 [link]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
KAMELOT #341824 üzenetére
Ilyet vettem (igaz nem pont innen): Tschüss Marder
Ennek az az előnye, hogy nem csak a motorteret védi, mint az elektromos meg az ultrahangos cucc. Antennára vagy fékcsőre is ráfújhatod (fényezett felületre inkább nem fújnám).
-
-
ParmaBoy
tag
válasz
Micsurin #341820 üzenetére
Max szerviz partnernek, ezek nem lízing verdák lesznek, az az állami cégeknél mehet (GFO 113,114 esetleg 572/573), pl. a minisztériumok más gazdasági kategória, (nem is a cégbíróságon keresztül működnek, hanem bíróság) áfa törévény is különbözik, ezeket a kocsikat megveszik, és mivel (nem kicsit) közbesz határ felett van, kell a beruházási eljáráshoz a 3 ajánlatos nyílt közbesz, ezért lehetett hír a dologból.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ParmaBoy #341816 üzenetére
Azt már mi is csiptünk meg, egész jól nézett ki
Ha egy picit adnának nekik UV sárgás mintát is akkor kifejezetten modern hatást keltenének amolyan angolosan.-
KAMELOT Próbáltam már az elektromos / UH-st, ugyan úgy tekergett az Opelen. ...plusz az csak megcsípi, hogy őszinte legyek kicsit magasabb amper számmal jobban kibékülnék.
-
ParmaBoy
tag
válasz
radi8tor #341814 üzenetére
Akkor csak az autós tény [link] . Ne lepődjünk meg, ha sok egyenszürke, magasan extrázott octáviát/superbet látunk az utakon friss rendszámmal, de érkeznek mercik és suzukik is.
Micsurin
BMW-ket a rendőrség kapott, egyébként múltkor láttam élőben 3-as kombit Debrecenben, meglepően jól állt neki a "céges köntös". -
válasz
ArthurShelby #341766 üzenetére
lassan már a hűtőgépben is GPS van, miért lenne macera?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #341807 üzenetére
En egyszer egy kesztyut talaltam a motorterben. Azt is nyest vitte oda.
-
-
Emunem
őstag
válasz
macilaci78 #341785 üzenetére
ezért kell fekete övet szerezni... feketén.
-
ParmaBoy
tag
válasz
Tsebacsi #341799 üzenetére
En amugy imadtam ott felnoni (bar ez nem volt valasztato), altisi utan a jedlikbe jartam (fazekasba adtam meg be apam miatt, de sosem volt kedvem 15p-nel tobbet setalni, igy csak masodik opciokent es nyilvan a jedlikbe is felvettek), tizeneveskent tenyleg kb videkikent eltuk meg a dolgot, ha mar elmereszkedtunk a boraros terig, akkor "bementunk a varosba".
Cserebe kijutott a jobol, szamtalan utcai esemeny, a problemamegoldo keszseg akkor biztos fejlodott sokat.
A kapufa sorozo pedig mindig egy safe place volt, egyutt pialt a skin meg a punk, kispesti es fradista, nagyon jo vitak mentek az elet dolgairol, lehet en szukultem be, de jelenleg az arokasas megy mar csak.
Meg persze az ido megszepiti a dolgokat nyilvan. -
válasz
ArthurShelby #341769 üzenetére
Szerintem aki jön az társaság miatt jön, legalább is én biztosan, minden más extra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Posta, csomagküldés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- A készülő legújabb node-ján is kerüli a legmodernebb EUV berendezéseket a TSMC
- Villanyszerelés
- Diablo IV
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Philips LCD és LED TV-k
- Apple MacBook
- Call of Duty: Black Ops 6
- NBA és kosárlabda topic
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- AKCIÓ! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- LG UltraGear Gaming Monitorok: ÁPRILIS MADNESS -30%
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest