-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
freeknight
őstag
Sziasztok!
Érdekes probléma lépett fel egy 1.4-es benzines Chevrolet Lacettivel. Ha elindítom a motort bármikor pöccre indul hidegben is, viszont ha rövid út után (pl garázsból kiállok, ez kb 30 méter), ha leállítom, és indítanám megint, akkor első próbálkozásra azonnal lefullad a kocsi. A jelenség nem függ össze azzal, hogy hideg vagy meleg-e motor.
Szerintetek mi a fene lehet ez? Egyáltalán mit mondjak a szerelőnek ha elviszem. Tudom nem nagy probléma, de félek, hogy idővel súlyosbodik. -
freeknight
őstag
válasz Gergőke88 #128404 üzenetére
Már alig vártam ezt a részt
Amúgy a videó nem volt olyan erős, mint a múltheti videó utáni előzetes. Sajnos azt kell mondanom, ez az általános állapota a németországból vagy a sógoréktól behozott mazdáknak.A tulaj viszont nem kispályás Felettem meár leírták, ja, ő nem akar kocsikázni az autóvásárláshoz, de azért egyébként két hét alatt beletesz annyit, mint egy normál ember 3 hónap alatt. Wtf.
Így jár az, aki nem hajlandó kimozdulni a körúton belülről, pedig egy hírhedten problémás típusra vadászik. A haver szerelő meg más kérdés, jó, nem karosszériás, de azok a küszöbök jól láthatóan végig vannak rohadva
Na mind1, kíváncsi vagyok mikor lesz fent a kocsi koppánásmentes futóművel és jéghideg klímával. -
freeknight
őstag
válasz tomszli11 #128508 üzenetére
Vezérlést takaró műanyagra szoktak felírni km állást, vagy egy matricát ragasztanak.
De ilyet ugye bárki odaírhat, olyan ellenőrzés, amire te gondolsz, sajnos nincs, legalábbis szíjas vezérlés esetén.
Én ha használt autót veszek olaj és vezérlés cserével kezdek, fő a biztonság, nem olcsó, de egy jó kis motorgenerálnál olcsóbb. -
freeknight
őstag
válasz tomszli11 #128516 üzenetére
Háát igazából szemrevételezéssel ott se nagyon. Ott a nyuló láncon lehet hallani csörgést, ami a szervizlátogatásra figyelmeztet, de ez se törvényszerű. Ott sem árt lánccserével indítani, a problémásabb bmw meg vag csoportos láncok esetén.
De leírták felettem, ha csak nem tudják számlával bizonyítani a cserét, ez egy nem kihagyható csere a jármű vásárlása után, költsége elhanyagolható egy 10k km után bekövetkező szíjszakadáshoz képest. -
freeknight
őstag
Ma autómosásban voltam én is.
Irigykedve nézem hogy nálatok mennyire tiszták a felnik/gumik. Hogyan, mivel mossátok őket? -
freeknight
őstag
Sziasztok!
Ez milyen rendszám lehet az új lexus ux sajtóképein? link
-
freeknight
őstag
válasz Elektrosokk #129865 üzenetére
Plusz ugye simán lehet, hogy egy új autóba megszokásból gázolajat tankolt otthon (pl egy gazdálkodó). Az emberi hülyeség határtalan.
-
freeknight
őstag
válasz kisza25 #130104 üzenetére
Ehhez a szereldmagad témához:
most volt a gép olaj és vezérléscserén, egy jónevű szakszervizben, akikben még meg is bízom és sok szerelőt ismerek személyesen is. Otthon felnyitva a motorházetetőt, szanaszéjjel fröcskölve a fagyálló (cseppek az akkun és a biztosítéktáblán), a motorburkolat tiszta olaj (legalább ez valamennyire eltörölgetve). Ha az ember nem a sajátját csinálja, akkor egyszerűen b*szik bele, előjön a jóvanazúgy effektus.
Kértem átvizsgálást is, én tudom, hogy a kuplung már csúszik, csak nem mondtam. Minden tökéletes a kocsival... Szóval ez is ennyit ér. És mégegyszer, ez egy teljesen profi szakszervíz és vizsgaközpont, 6 állással, 6 szerelővel, és számlát is adnak.Csak az a biztos, amit az ember magának csinál.
Ja és az egy külön sztori, miért kellett vezérlést cserélni 10ezer km és egy év múlva... elárulom, egy másik szerelő keze van benne, aki csak félig csinálta meg a munkát: a pénzt elvette, cserélni az alkatrészt már nem sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz kisza25 #130112 üzenetére
Na akkor maszek:
Tavaly februárban először kell szervizhez fordulnom a Lacettivel, vezérléscsere, 60ezrenként van csereperiódus előírva, 123-nál időszerű. Más szerelőt nem ismerek a környéken, előtte csak céges kocsikat vezettem, nem nekem kellett szervizbe hordanom.
Kolléganőm vőlegénye maszek szerelő, igaz, vw-ket szerel leginkább, de ezt is meg tudja oldani. 2 nap múlva megvan a vezérléscsere, egy ékszíjcserével együtt 60ezret hagytam ott. Olcsónak nem mondanám, számla természetesen nincs, mert akkor 30%-kal még drágább.
Na mindegy. Előtte, és utána is külön rákérdeztem, UGYE A VÍZPUMPÁT IS CSERÉLTED? Megnyugtat, hogy igen, persze, ezekben a kocsikban egyben van, egyben kell cserélni.
Hazamegyek (kocsiból negyed tank benzin nyilván eltűnt, maszek szerelő ugye), felnyitom a géptetőt, a víz ugyanúgy a minimum jelzés alatt, mielőtt elvittem, és direkt nem töltöttem rá. Na itt hibáztam, mert azonnal vissza kellett volna menni vele, de akkor még tapasztalatlan voltam, meg alapból a legjobbat feltételezem az emberekről, és csak azt mondtam, hogy basszus, visszaöntötte egyben a vizet. Ezt még lenyelem.
De eldöntöttem, hogy hozzá többet én már nem viszem, ezután találtam rá kollégák ajánlására a fentebb említett szakszervizre, akik teljesen korrektül dolgoznak.Múlt héten vinném a kocsit olajcserére. A garázsban már feltűnt pár hónapja, hogy kb az olajteknő alatt vannak reggelente 1-2 csepp valamik, de napközben parkolóban nem láttam soha, mértem az olajszintet, nem fogy, gondoltam, áprilisig kihúzza.
Viszem szerelőhöz, hazamegyek, zárom a garázst, hát épp sikerült frissen elkapnom a cuccost. Na bazmeg, ez nem olaj, rózsaszín, fagyálló illat, telefonálok, hogy a víz folyhat valahol. Látják ők is, az olaj csak a szelepfedél tömítésnél szivárgott, de azt nem láthattam. Viszont a vízpumpa csepeg, ez lesz az, amit én is észrevettem.Szóval ennyi, a maszek szerelő, akinek ráadásul a menyasszonyával együtt dolgozom, spórolt rajtam egy tizest, és azt kockáztatta, hogy beálljon a vezérlés (látnia kellett, hogy csepeg a pumpa, mivel már akkor is töltögettem rá vizet).
Ebben az országban tényleg csak akkor dolgoznak jól az emberek, ha ott állsz végig a hátuk mögött. Mint mikor tavaly építettük a garázsbeállót, a környék legdrágább és legjobbnak mondott kőművesei nem ismerték az egyenes vonalat, 2 napig végig felettük kellett állnom. Szóval én úgy vagyok vele, bár a lóvé meglenne rá, innentől kezdve amit én is megtudok, azt meg fogom csinálni a ház körül, júniusban lebetonozom a kapun kívüli kocsibeállót pl. Ha már úgyis ott kell állnom felettük, és nem tudok pénzt keresni, akkor nem mindegy? Ez nem idegsebészet, és nem rakétatudomány, pár youtube videó, és utánaolvasás, megfelelő szerszámok, és ODAFIGYELÉS, és szinte te is bármit el tudsz végezni a ház körül.
Kocsihoz mondjuk pont nem fogok nyúlni, mert ebben a szerbizben (még) megbízok, bár azért látni kell, hogy ők sem végeznek tökéletes melót. Ha lenne legalább aknám, az viszont biztos, hogy sok dologgal én magam is megpróbálkoznék, már csak a kihívás miatt is.Hosszú volt, de még egy kis magánvéleményt leírnék. Szerintem elkeserítő, hogy mindenhez szerelőt hívogat az ember, hogy tovább ülhessen az irodában és talicskázhassa a pénzt. Néha elgondolkozok, mi lenne pl velem is, ha beállna valamiféle rendkívüli állapot, és magára maradna az ember, a szellemi munkájának pedig nem venné hasznát. Nem kell doomsday scenarióra gondolni, elég csak egy nagyobb napkitörés, ami tízévente bármikor bekövetkezhet, vagy egy venezuelai típusú államcsőd (kormányunkból ki lehet nézni...). Ezért is próbálok tudatosan egyre több házkörüli, kétkezi melót megcsinálni saját magam. Ahhoz képest, hogy 3 éve, apám halálakor egy szöget is nehezen tudtam beverni, elég szépen haladok.
Szóval szerintem nem ördögtől való az, ha az ember olyan dolgokat csinál otthon, amiről véletlen nincsen egy okj-s papírdarabja.
-
freeknight
őstag
válasz sugarforce #130125 üzenetére
Fú basszus mikor szakszervizből közölték a diagnózist, én is nagyon gondolkodtam rajta. De a menyasszonyával elég közeli munkakapcsolat van, nem főnököm, de megnehezítené a mindennapjaimat. Most nyilván nem örültem neki, hogy 20k helyett 80k-t hagyhatok a szervizben, de a lényeg, hogy a motornak nem lett semmi baja, szóval nem éri meg a hisztit. Meg azóta a fickó szerencsére már csak targoncákat szerel
-
freeknight
őstag
Gépkönyv szerint 90k, de vagy 8-10 éve a kereskedő küldött egy levelet, hogy a GM tud pár szíjszakadásról, amiket természetesen garanciában javítanak, de a garancia lejárta utánra javasolják a szigorúbb, 60ezres cserét.
Ez egy ilyen dolog, nem nevezném kirívónak, gyakorlatilag 50-120ezer között bármilyen érték előfordulhat szíjas vezérlések esetén. A bmw meg vag bicikliláncai már eggyel gázabb kategória, és a cseréjük is picit zsebbenyúlósabb.[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz kisza25 #130135 üzenetére
6000 fős baz megyei kisváros.
De várjunk csak, hogy gondoltad, hogy csak úgy összerakod a gépeket technikus okj nélkül? És ha valakit megcsap az áram mert nem értesz hozzá?
Na kb ennyire bonyolult egy féktárcsa csere is, érdekes mindig ezzel jönnek akik ellene vannak az otthoni szerelésnek. Gondolom a felnire szerelt gumit is otthon rakod fel. Ott is csak csavarozni kell Vagy azt se szabad szakma nélkül, mert még leesik, és akkor életveszélyes? -
freeknight
őstag
-
freeknight
őstag
válasz bitpork #131608 üzenetére
Ez egyáltalán nem igaz, a városok levegőjét a leginkább a gépjárművek szennyezik. Nézd meg LA-t, azzal nem igazán lehet vádolni őket, hogy olyan sokat fűtenének, mégis állandó a szmog. Budapesten sem a fűtésszezonban szokott lenni szmogriadó,a belvárosi társasházak nagy többsége pedig gázzal vagy távhővel fűt.
Az igaz, hogy felnőttünk euro 1 előtti időkben is, viszont akkor fele annyi autó volt az utakon, mint most.
-
freeknight
őstag
Kicsit off, de nem tudja valaki linkelni azt a live-ot, aki 140-el lépett a ferihegyi bevezetőn a forddal? Vagy már leszedte az "úriember" facebookról?
-
freeknight
őstag
Még jó hogy nem volt időm lemosni a kocsit, holnap jön még egy kis saras eső [link]
Ami, mint a cikkből kiderült, nem is biztos, hogy eső formájában érkezik, ezért volt, hogy sokaknak eső nélkül is tiszta mocsok lett a kocsija reggelre. -
freeknight
őstag
Sziasztok!
Oldalborda szerencsésen bentfelejtette a fagyállót csomiban, tegnap délután nézte, 1 liter kiömlött. Csomagtér padlóról (szövet a teteje, műanyag az alja, de ahol hozzáér a fémhez, így is átázott kicsit), hogy a p-be lehet ezt eltüntetni? Felitattam konyhai papírtörlővel, éjjelre is hagytam benne, nagyjából kiszáradt, de nem teljesen, meg a szag is megmaradt.
Próbaképp felhívtam egy autókozmetikát, a csaj szerint nem lehet kiszedni, most mi legyen, telefonálgassak bontókba? -
freeknight
őstag
Sziasztok!
Autó alján mi tud zörögni? Kipufogóra gondoltam, de leginkább 1500-as fordulatnál jelentkezik (bár egyszer hallottam már álló helyzetben is).
A gondot fokozza, hogy nem mindig csinálja, természetesen akkor sosem, mikor szerelőhöz vinném...
Gondoltam váltóra is, főleg, hogy még csak kettesben és hármasban vettem észre, de szépen jár a kocsi, és annyira szörnyen nem hangos, csak lehúzott ablaknál lehet hallani. -
freeknight
őstag
válasz bitpork #135025 üzenetére
Lehet én tudom rosszul, de a pálya wellness a motornak. Be van melegedve, viszonylag ritkán kell padlóig taposni, mert van egy alap tempó, amit csak tartani kell. Nem kell azt a hatalmas fémtömeget elindulásra bírnia.
A józan ész azt diktálná, hogy a városi elindulok és 150 méter múlva megállok üzem ezerszer károsabb a motornak.
-
freeknight
őstag
Borsodi vagyok, úgyhogy sok választásom nincs... Ezért nem fogok felmenni Pestre, pláne, mert többnapos művelet.
Ismerős gumis fogja csinálni, jobban megbízok benne mint egy random miskolci műhelyben.
Elvileg lesz itt is teljes mosás, passziválás, és dinitrol lesz használva.
Majd kiderül milyen minőség. -
freeknight
őstag
Szimpla kulcs bicskakulccsá alakítása lehetséges? Milyen anyagi vonzata van ennek? Létezik valami megbízható szerviz, aki ezzel foglalkozik?
-
freeknight
őstag
válasz Peter.70 #139204 üzenetére
"No igen, csakhogy Anikó minden körülmény ellenére valójában nagyon szerette a Juke-ot, nem akart másikat, vagy másmilyen kocsit, ebbe szeretett bele."
Na baszki én ezt nem értettem sosem. Hogy lehet megszeretni egy olyan kocsit, ami újautó létére több hónapot áll a szervizben, és még mindig csak vállvonogatás van, megoldás nem? -
freeknight
őstag
Hali
2 év után kiégett az egyik noname tompítottam, most beruháznék valami drágább, minőségibb párra.
Milyen H7-es izzókat ajánlanátok, mik váltal be nektek? Semmi xenon hatás, led, meg ilyen hülyeségek nem érdekelnek, sőt ezeket a mostanában divatos kékes fényű szarokat inkább kerülném, állítólag nem a legjobbak. -
freeknight
őstag
-
freeknight
őstag
Ha a kitört kerekű autó annak a kocsinak csapódik neki, amiben mondjuk a te családod utazik, mindjárt a te bajod is lesz. Egyebekben persze senkinek köze nincs hozzá, a másik milyen állapotú autóval közlekedik.
-
freeknight
őstag
Durva sztori.
Azért az furcsa, hogy napokig senkinek sem tűnt fel egy forgalmas töltóállomáson a dolog.
Kíváncsi vagyok, hány autó vesztegel azóta szervizben.[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz LZs?! #145621 üzenetére
Fél a kutyától, de nagyon ravasz, kíváncsi és kitartó állat. Emelett rohadt csendes is. Szépen kifigyeli, mikor alszanak el a kutyák, és az nem fog felébredni a kis sunyi dögre...
Sajnos az egyetlen biztos megoldás ellenük a garázs.
Mi a patkányokkal szívunk, amint elalszik a tacskó, már élednek is a dögök. Csak az udvarban járkálnak még, de ha egyszer betelepednek a pincébe...Esetleg megpróbálnám még közvetlen az autó mellett helyet csinálni a kutyának, hátha beválik, ha nincsen garázs.
-
freeknight
őstag
válasz Tsebacsi #146621 üzenetére
Biztosan szándékosan csinálja. Fejedelmi helye lenne párhuzamosan is parkolni a háza előtt, meg amúgy sincs semmi értelme a manővernek.
Hasonló helyzet volt a szomszéddal, ami bevált: 1-1 darab 70 kilós bontott betondarab a beállód 2 szélére, kellő távolságban az úttól, de azért úgy, hogy ne férjen el. A kuka maradjon a bejáród előtt. Tudom, kényelmetlenség mindig kiszállni a kukáért, de ennyit megér.
Mivel szándékosan csinálja, párszor el fogja játszani, hogy ő is félretolja a kukát, de legalább akkor meg kell dolgoznia a parasztságáért. Plusz egy idő múlva nem fogja vállalni a kellemetlenséget, úgyhogy le fog róla szokni szépen.Jah, látom rosszba vagytok. Akkor tényleg szándékos. Amit tudok még ajánlani: beállni a kapuja elé, hátha észreveszi magát, vagy az örök klasszikus (felettem már más is ajánlotta): pár szöget (nem sokat) elszórni a kritikus helyen.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz zoo8800 #146766 üzenetére
Szerintem ez hozzátartozik a vidéki/kertes lakóövezet léthez. Engem sosem zavart különösebben, bár én vidéken is nőttem fel. Az 5 éves társasházi tartózkodásom során a folyamatos fúrás sokkal jobban az idegeimre ment. De hogy mit lehetett annyit fúrni? Sosem értettem
-
freeknight
őstag
válasz bitpork #147021 üzenetére
Ezt már tegnap is akartam írni, de ha újra feljött a téma:
Véges időm van sajnos. Aki annyira sem veszi a fáradtságot, hogy legalább eladás előtt kiganajozza a kocsit, az valószínűleg a karbantartást is hasonló gonddal végezte el.
Persze, lehet ez csak 90%-ban igaz, és a maradék 10%-ban megtalálod a kincset, de én ezért a 10%-ért nem indulok el. Maximum csak akkor, ha 20 km-es körön belül található a kocsi, és van kedvem kirándulni.Tanács a kollégának: ki kell takarítani a kocsit a képek készítésekor és a megtekintéskor is, anélkül elég nehéz eladni.
Az eladó kocsihoz a jó képek olyanok, mint vizsgán a beugró kérdések: attól, hogy tudod rájuk a választ, még nincs meg a kettes, viszont ha nem tudod, akkor nem is lesz meg a kettes.
Ugyanígy, nem attól lesz jó vétel egy kocsi, hogy szépen ki van glancolva, de ha nincsen kiglancolva, akkor egyáltalán nem is lesz belőle vétel[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz bitpork #147029 üzenetére
Nem értem ezt a kirohanást, nem hinném hogy tiszteletlenül beszéltem volna veled.
Csak leírtam véleményemet egy témában, amit tegnap később olvastam, és már felesleges lett volna reagálnom, de így, hogy feljött ismét hát leírtam.
Nyilván egy autó állapotát nem biztos, hogy tükrözi, milyen tisztán árulja a tulaj, NEKEM nem éri meg a benzinpénzt és a ráfordított időt, hogy messzebre utazzak egy hahus képeken is szutykos kocsiért. Lehet persze, hogy így lemarad az ember egy kincsről. Vitatkozni lehet erről, de a sztereotípiák okkal szoktak kialakulni.[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz Peter.70 #150109 üzenetére
Pont most néztem én is.
Ponyvaregényt tudom idézni: "az ilyet agyon kéne lőni. Mindenféle tárgyalás nélkül egyszerűen agyonlőni"
Rendőrök lesből trafizás helyett vadászhatnának az ilyen közveszélyes elmebetegekre.
Pár kiosztott letöltendő mindig jól bereklámozva megtenné a hatását. Halálkaravánból is lényegesen kevesebbet látni az utóbbi időben az M3-ason, mióta levadásszák őket. -
freeknight
őstag
válasz MasterMark #150117 üzenetére
Tgk előzés 13:40, kormány visszarántása a lehajtóról 13:43. Legalábbis az időbélyeg szerint.
-
freeknight
őstag
Cool blue intense jelzőizzót lehet kapni olyan mainstream helyeken, mint pl auchan vagy tesco? Sos kéne holnap, helyi autósbolt nem lesz már nyitva, mire hazaérek.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Vallás
- iPad topik
- OLED TV topic
- Autós kamerák
- Bluetooth hangszórók
- További aktív témák...