Új hozzászólás Aktív témák
-
Ribi
nagyúr
Tesla 400V-os ha jól emlékszem és emiatt "lassú". Ez tudja majd a 800Vot is megfelelően táplálni?
-
dabadab
titán
Maga a töltőkábel 1000 voltot tud maximum - és a legújabb, V4 Superchargerek is tudnak ennyit a specifikációk szerint.
DRM is theft
-
Fritz Teufel
addikt
És, hogy miért szeretik jobban a vásárlók? A képek mindent elmondanak...
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Ribi
nagyúr
válasz Fritz Teufel #5 üzenetére
Kérdés felmerülhet, hogy ezeket lehet-e otthon tölteni? Egy ilyen csatlakozóhoz van-e egyszerű otthon töltési lehetőség? Mert a fenti "bunkó" töltők azért ekkorák, mert 2 csatlakozó van egybe rakva.
#7dabadab: Jóvan nexarj be, előbb kérdezek mint gondolkozok[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Kérdés felmerülhet, hogy ezeket lehet-e otthon tölteni?
Mennyire komolyan kérdezed azt, hogy a Teslákat lehet-e otthon tölteni?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
válasz Fritz Teufel #5 üzenetére
"És, hogy miért szeretik jobban a vásárlók? "
Kabe tokmindegy a vasarlonak milyen a csatlakozo.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
"az övék, a NACS legyen a nemzeti töltési szabvány."
Elöbb tényleg szabványt kellene csinálni belöle, és kivenni a Tesla kezéböl. Amig ez nem történik meg, addig óriási müszaki és anyagi kockázat váltani rá.
Mellesleg a Teslának üzleti szempontból ez pont nem elöny, hanem inkább hátrány.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #9 üzenetére
Elöbb tényleg szabványt kellene csinálni belöle, és kivenni a Tesla kezéböl. Amig ez nem történik meg, addig óriási müszaki és anyagi kockázat váltani rá.
Hogyan van a Tesla kezében? Maga a fizikai rész elég egyértelmű, a Tesla szabadon felhasználhatóvá tette, a kommunikációs protokoll meg megegyezik a CCS-ével.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Fritz Teufel
addikt
válasz Shadowbull #8 üzenetére
A lényeg, hogy éppen a vásárlóik miatt veszik át a Tesla-töltőt, attól függetlenül, hogy te mit gondolsz. Olvass utána a híreknek és lehetőleg angol nyelvű oldalakon. Még a logika is értelmetlen, hogy ha a "Kabe tokmindegy a vasarlonak" lenne, akkor minek vennék át felesleges plusz beruházásként
Éppen a napokban adta az Apple a vezetéknélküli töltés szabványt a világnak, miután megegyeztek a partnerekkel, majd ez lesz a Teslával is. Ami jó, az jó.[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #11 üzenetére
Mivel open standard, így már gyakorlatilag nem az övék. Változtathatnak rajta, de ez nem fogla érinteni, max a saját töltőiket. És ha olyat tennének ami nem jó, nyilván meg lesz a következménye. Nyilván ha több más gyártóval is megegyeznek, nem lesz hirtelen összekuszálva minden. Csak magukat szopatnák meg.
Teslának ez a legjobb és leg kényelmesebb. 0 költséggel még több helyen lehet majd tölteni az ő autóikat is.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Fritz Teufel #12 üzenetére
"éppen a vásárlóik miatt veszik át a Tesla-töltőt"
A fenét. Azért veszik át, mert úgy gondolják hogy a végén nekik ebből valami előnyük származik. Valójában semmilyen plusz beruházást nem jelent nekik.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #15 üzenetére
OPEN STANDARD. Értelmezd...
Nyilván a többi nagy cég meg önként és dalolva fogadnák el hogy Musk idiotizmusára hagyatkozva copassa meg őket.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #11 üzenetére
Úgy, hogy a Tesla úgy változtatja meg ahogy akarja.
Ez magyarul azt jelenti, hogy a Tesla csinálhat egy újabb töltőcsatlakozót. Amit akkor is megléphet, ha a mostani csatlakozójuk egyébként szabvány.
DRM is theft
-
veterán
Ha jól értem, akkor az NACS csak 1-fázisú AC töltést támogat, hiszen nincs elég csatlakozási pont rajta a 3-fázishoz. Akkor innentől a 22 Kwh AC töltés megy a levesbe, ugye?
-
dabadab
titán
Ha jól értem, akkor az NACS csak 1-fázisú AC töltést támogat
Nem jól érted, megy a háromfázisú 22 kW-os töltés (a "Kwh"-ra való beszólástól meg kivételesen eltekintek )
DRM is theft
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #18 üzenetére
Háát őőő izééé. Ja.
Ramélhetőleg csak még nem.
Szeretik a megtévesztő megnevezést tecsláék, és minden oldal át is veszi 1-1ben#21Tapsi: No igen, nem véletlen néz ki 1-1ben a CCS1 csati úgy mint a standard 3 fázisú fali csatakozó.
[ Szerkesztve ]
-
Medocsabi
addikt
válasz Shadowbull #11 üzenetére
Azt ezért tudod,hogy ez nem úgy megy,hogy megnyomnak egy gombot a Tesla gyárban,hogy holnaptól akkor más töltő lesz? Attól függetlenül, hogy maga a Tesla,és Musk számomra teljesen olyan,mint a mobil piacon az Apple,egy egységesített töltő csatlakozó csak pozitív változás lehet a usernek. Most azt,hogy ki jár vele anyagilag jobban,hagyjuk,szimplán a user oldalról ez tok jó lenne. Annál is inkább,mert jelenleg a plug-in type 2 csatik a hibrid autók esetében 3-4 óra alatt töltenek fel nulláról... Nyilván mert erre a gyártó tudja mondani,hogy evvan,ezt kell szeretni,de ez így nem tartható. Tessék fejleszteni,nem ráülni a jóvanazúgy-ra. Nekem sem mindegy,hogy 9 litert,vagy 4-et fogyaszt az autó, de basszus,ha 3 órát kell várnom hogy feltöltsön,akkor azon többet vesztek munakidőben,mint a 9literes fogyasztással.
Igenis presszionálni kell a gyártókat az egységesítés felé, leszarom én,hogy Tesla-e qvgy sem a szabvány,tőlem a Nokia is kitalálhat szabványt,csak legyen egységes. A gazdasági verseny még sosem ártott a piacnak. -
dabadab
titán
Ott, hogy "The maximum power rating for the Wall Connector is 22 kW or 32A at 400V AC three-phase power."
Bár én szigorlatoztam ilyen elektromossági dolgokból, de most így hirtelen nem mernék komolyabban tippelni arra, hogy mit csinálnak, de valahogy összeeresztik a három fázist.DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
válasz Medocsabi #23 üzenetére
Nade van egységes csatlakozó szabvány (valódi szabvány) az USAban meg Európában is, úgy hívják hogy CCS.
Igaz, a kettő nem egyforma, az USAban a CCS1 formátum van, Európában meg a CCS2.Az EUban ez kvázi kötelező. Az USAban nincs kötelezővé téve.
Ezért a Tesla az USAban a SuC hálózatán meghagyta a NACS-t, Európában a Tesla is mindenhol CCS2-t használ.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Medocsabi
addikt
válasz Shadowbull #25 üzenetére
Akkor mondom máshogy. Userként nem érdekel,mi a szabvány neve,csak az,hogy ne legyen már töltő állomásonként más és más a töltő típusa. Mert jelenleg épphogy megvan az infrastruktúra itthon az elektromos autóknak, de az is megosztott, töltő csatlakozó szerint.
-
vicze
félisten
válasz Fritz Teufel #5 üzenetére
Hm, esetleg a képek direkt manipulálnak és próbálsz propagandát terjeszteni?
Tesla jelenleg 5 különböző csatlakozót használ világszerte, az NACS csak egy a sokból.
A gyakorlatban pedig lényegtelen, hogy melyik legyen szabvány, csak legyen 1, de nem lesz. Jelenleg úgy néz ki, hogy sajnos régiónként más lesz a csatlakozó.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #31 üzenetére
Egyetértek. Adapter pedig egészen biztosan lesz oda-vissza, hiszen az adatkapcsolati szabvány azonos.
-
vicze
félisten
"Wall Connector"
A Teslákban nincs AC/DC inverter ez a fali dugós kábelben van. Tehát az autó maga mindig DC-t kap. Tehát a fali dugó megoldja a 3 fázist nyilván. Teslákon nincs is külön AC plug, kivéve Kínában, ott valószínűleg raknak bele invertert(???).
Mielőtt, van benne inverter, de az a 12V-s rendszernek van és nem az aksitöltéshez.
-
válasz Fritz Teufel #5 üzenetére
Na igen, az alsókról már inkább az jut eszembe, amikor az akkor még 380-ra rádugtuk a kukoricadarálót, pedig az is kecsesebb volt, mint a lenti kettő.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
-
Fritz Teufel
addikt
A szöveged alapján neked elég lesz a képeket nézegetni, a szöveg magasabb szint ;-) Propaganda mi? Még ha tudnád mit jelent!
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Ribi
nagyúr
A Wall Connector Specs részen legalul.
-
Ribi
nagyúr
Ahh.
Lehet azért, mert az EUs tekla csatlakozó nem is így néz ki, hanem abban több a pin
Persze jöhet a kérdés, hogy hogy varázsolna ki amcsiknál 32A-ből 11.5kW-otHmm, itt a táblázatban megint 11kWot írnak. Mi a tsöcs. Bar gondolom csak bénák...
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Mondom még 1x: Európában CCS2 csatlakozó van a Teslákban.
Csak az utolsó facelift előtti Model S és X volt Tesla-csatlakozóval szerelve Európában, de az újak már abból sem.
A régebbi S/X tulajok például nem is tudnak direktben tölteni a Tesla saját Supercharger-én sem, mert azokon is csak CCS fej van. Adaptert kell nekik használni.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
SindaNarmo
tag
válasz Fritz Teufel #39 üzenetére
Ha példát akartál hozni hogy milyen amikor valaki téríteni akar, akkor jó példa.
-
Fritz Teufel
addikt
válasz Shadowbull #44 üzenetére
Így van! North American Charging Standard
Az első képen középen van a NACS amit a jenki Teslák használnak, jobbra az európai és Rest töltőfej.
Akárhogy is nézem, csak a NACS tűnik praktikusabban már csak a méretéből adódóan (nem számolva a technikai parméterekkel). Mégsem egy kannát kell dugdosni majdnem naponta.
SindaNarmo: azt ugye megvan, hogy a Forbs az éppen libsi média, én linkeltem. Ennek ellenére nem esik le mi itt a térítés, még ha akarattal csinálom is
[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Shadowbull
addikt
válasz Fritz Teufel #46 üzenetére
Volt már a kezedben CCS? Mert én azt mondom hogy tökmindegy.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
SindaNarmo
tag
válasz Fritz Teufel #46 üzenetére
Hogy jön az ide hogy milyen média, nem értem az összefügést.
Csak vicces volt olvasni, ahogy fogalmaz.
Nem szó szerinti idézet: "Hidd el ez a fejlettebb technológia meg a 2/3-da az autóknak ezt használja, Meg hát fejlettebb. Semmit nem tud amit a többi ne tudna, de hát fejlettebb. Meg hát na, Tesla"
Kb nekem ez jött le a cikkből a fogalmazás alapján.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Fritz Teufel #39 üzenetére
Az nem zavar, hogy direkt a legnagyobb csatlakozók vannak odarajzolva? Mint linkeltem a Tesla saját CCS2-je jelentősen kisebb.
Mint írtam a csatlakozó típusa továbbra is lényegtelen. Az US-ben van épp egy elég erős lobbi a NACS-ért nem teszi jobbá vagy rosszabbá a többinél.
[ Szerkesztve ]
-
Medocsabi
addikt
válasz Shadowbull #29 üzenetére
Oké,akkor te jobban tudod,hogy az idén gyártott null kilométeres Hibrid Octaviák is pl mind Type2-es csatlakozóval jönnek. És ez csak 1 példa. De mondd csak,te milyen elektromos autót használtál,meddig,és hol töltötted? Mert az írásaid nagy része abszolút szubjektív harmadkézből származó feltételezések, nulla saját tapasztalattal.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest