Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz nandow #51492 üzenetére
Így néz ki a kézifék szerkezet tisztán. Alulról jön be a bowden, a hernyós gumiharangban van ráerősítve egy acélszem. Az acélszemen oldalról van átbújtatva a mozgató elem, kalapács, ha így hívjuk, kis kinyúló karja, amit egy erős rugó feszít vissza. Kiengedéskor ez húzza szét a betétet, behúzáskor ez a kalapács feszíti neki a tárcsának. A bowden a kép szerint lefelé húzza be a féket, a rugó felfelé feszít.
Ez szokott így ahogy van összerozsdálni, berohadni. Ezt érdemes minden pontján drótkefézni, és esetleg kenőanyaggal megkenni. Ettől függetlenül még ha a betét szorul, akkor nem biztos hogy kellően be tudja húzni, mert akkor elmegy a húzóerő a másik kerék felé. Akkor már csak 1 betét tart a 8-ból. Ezért érdemes kivenni a betétet, megpucolni a betét vezetősarkait, meg a sínt, és úgy összerakni. De ha már ekkorra szét van szedve, egy asztalosszorítóval, vagy ha nincs, egy vékony szárú hosszú csavarhúzóval illik megmozgatni, megforgatni kicsit a helyén a dugattyút mert néha épp az szorul meg. (A csavarhúzó szárával a kereszthornyoknál fogva kicsit fordítani.)[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz nandow #51492 üzenetére
Milyen autó?Ja már közben látom.
Vannak típusok amelyek automatikusan állítják be a kéziféket, ha minden jól működik, de van aminél kézzel utána kell állítani ahogy fogy a betét. Ma már ez ritkább. Érdemes lenne valakivel megnézetni, hogy elég vastag-e a betét, rendesen felfekszik-e teljes felületen, nincs-e nagyon beragadva a betét a vezető sínekben, esetleg a kézifék mechanikája és a rugó környéke nem nagyon rozsdás-e. Ezeket egy alapos drótkefézés és kézzel megmozgatás meg szokta oldani. Ha esetleg kissé szorul, akkor a vezetősín kitisztítása, hőálló zsírral óvatosan történő kenése sokat segít. Néha nem árt megmozgatni a dugattyút is hogy elforog-e a helyén. Mindazonáltal nagyon nagyon meredek lejtőn nem minden kézifék tudja megtartani a kocsit, végülis olyankor a hátsó betétpárból mechanikus hagyományos kéziféknél csak a belső fog elvileg. Vagyis a 4 kerék 8 betétjéből csak 2.A kuplungnak elvileg ennyitől nem kéne nagy baja legyen, ilyen masszív csúsztatásnál kissé meg szokott üvegesedni (megégni) a felülete, és utána pártíz kilométerig hajlamos csúsztatáskor megremegni és berázni a kocsit, de idővel lekopik ez a réteg, és normális lesz. Több nagy sebességű, magas fokozatú váltás vagyis országúti, városközi üzem jót tesz, a városi üzem, lámpától indulgatások, dugózás meg kifejezettten rosszat. Ha nem nagyon kopott öreg még a kuplung akkor ennyit ki kell bírnia. Szaga az valóban a megégéstől lesz, amíg nem kopik vissza, néha lehet majd érezni.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Kobe
veterán
válasz nandow #51492 üzenetére
Elarulom neked ugyanott, alleenal az aluljaro kihajton szivtam meg anno en is kezifekessel, annyival tetezve h en sotetbe haromba kapcsoltam balfax modon es ugy probaltam lejton felfele a vadiuj kuplunggal elindulni
Irdatlan ferodol szag, fust, de amugy semmi baja, a tarcsanak 2-3 hasonlo leegest siman birnia kellA kezifekkel nem nagyon tudsz mit csinalni (nekem is ilyen, nem fogja lejton a kocsit), max rafesziteni a bovdenre - lehet mar megnyult az evek alatt, es azert nem fogja, vagy ki van vallasodva a hato fektarcsad es nem a teljes feluleten fogja pl a betet, emiatt is csokkenhet a fekhatas hatul valamelyest
Nezesd meg mindkettot, en emiatt nem rohannek hatra betetet meg tarcsat cserelni, egy bovden csere, feszites meg beleferhet[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest