Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Windows 11
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Vírusirtó topic
- Synology NAS
- Google Chrome
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz szilvesztru #44497 üzenetére
Ez nálad?
Hol vetted?
Mikor derült ki?
Ez így bűncselekmény, ha ez történt bizonyítottan.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz CsodaPOK #44493 üzenetére
[link]
a kollarnal is van tobb garnitura meg a vecsesieknel is. Estefele is meg tudod nezni, kitart addig a nyitvatartasuk. En inkabb vennek hasznalt gyarit, mint ki tudja milyen utangyartottat. BBS, OZ, AEZ jo, dezent elmegy, de 18”-ban inkabb ne azt mar, foleg peres gumihoz. SUV-ra oke, ott a gumi megvedi. -
szilvesztru
újonc
válasz szabonagyur #44485 üzenetére
Látszik az "új" gumikon, hogy voltak már szerelve. A gombát is úgy ragsztották, hogy puha, valószínű levegő van alatta. Az, hogy 4-ből egy guminak roncsolódott a belseje és úgy adják el, az már bűncselekmény szerintem! Igazi gumis elküld ilyen gumival, nem szereli fel, nem-hogy ilyet ad el!
-
tboldi
nagyúr
válasz CsodaPOK #44494 üzenetére
Feltéve, hogy nem tűnik el a feuchti bermudában.
Én rugókat rendeltem most Dajcslandból, épp ma érkeztek meg. Sejtettem, hogy rajtam kívül a francnak sem kell Honda Jazz ültetőrugó, de izgultam azért rendesen, mikor megláttam a nyomkövetésben ezt a hírhedt német városkát.
-
szilvesztru
újonc
Megfejtettem. Megérkezik a hajó pl. Japánból vagy Koreából, amelyik autón leeresztett a gumi, újat kap a gyári szerelésű (amelyek egy kicsit másabb futófelülettel rendelkeznek mint az azonos nevű társaik a kereskedelemben) helyett. A leereszkedett gumikkal állnak le a hajóról, van amelyik sérül (belül jól látszik) a felni pereme roncsolja a gumit. Amelyekben marad kevés levegő, az kibirja nem sérül a belseje, viszont az összeset kilyukasztják, megvan az okuk rá. Na ilyen gumikat nem szabad megvenni 2/3 áron!
-
CsodaPOK
senior tag
válasz pepe091 #44490 üzenetére
A használtnál félek, hogy mit sikerül kifogni. Persze lehet gumishoz vinni, pörgesse meg. De kell gumis a közelben, nyitva kell legyen, kell szabad kapacitása legyen, stb. Én főként késő délután/este tudom az ilyeneket intézni, ilyenkor általában minden zárva van már.
És kitudja, hogy csak rámondja, hogy persze jó vagy tényleg megnézi normálisan. Meg egy használt felninek mindig lesznek apróbb hibái, aztán az már a gumis szubjektivitásán múlik, hogy mit mond elfogadhatónak és mit nem.
Ha helyben találnék és az a gumis nézhetné meg, akiben megbízok, akkor nem lenne gond, de erre minimális az esély. -
tboldi
nagyúr
válasz CsodaPOK #44488 üzenetére
OZ, Enkei, BBS, Rays, Rotiform, fifteen52, HRE - hirtelen ezek jutottak eszembe, bár az utóbbi 4 szintén túl van a fájdalomküszöbödön szerintem.
Én OZ Superturismo GT-t vettem hasonló szempontok alapján (új, jó minőség és elfogadható ár).
szerk.: 5Zigen, Rota, Work, Volk...
Látszik, hogy főként japánban utazom.[ Szerkesztve ]
-
CsodaPOK
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy melyek azok az alufelni márkák, típusok, amik gyári minőséget képviselnek? (Ford gyári felnit feltételezve.)
Kellene vegyek egy szett 18-as felnit. Szívem szerint újat vennék, de a gyárik már túl vannak a fájdalomküszöbön. Ezért próbálok kutakodni, hogy esetleg nem gyári, de minőségi márkában esetleg találok-e megfelelőt.Köszi!
-
Qru
MODERÁTOR
-
félisten
válasz szilvesztru #44481 üzenetére
Vagy szimplán gyártási hiba a formabetét hibái miatt (nem kell nagy hibára vagy lyukra gondolni, bőven elég ha nem válik el rendesen öntéskor a formától), stb. Ugye ez alap esetben kuka de ugye vannak mindig leleményes dolgozók...
-
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Nyáriba egy nem túl gyakorlott söfőrnek egy Peugeot 206 osra 175/65 r14 méretben melyik lenne jobb választás? Vagy ha van jobb akkor mi az?
Hankook K435
Dunlop SP StreetResponse 2
VREDESTEIN T-TRAC 2
Köszönöm -
Qru
MODERÁTOR
válasz szilvesztru #44481 üzenetére
Még az is elképzelhető de erre sajnos nincs bővebb rálátásom.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz szilvesztru #44477 üzenetére
Lehetséges, de nem állítanám biztosra.
(Amit írtam, 2019. júniusi sztori és DOT3917-es, akkor 1,5 éves lengyel gyártású Bridgestone abroncsok.) -
szilvesztru
újonc
-
őstag
Nálunk kb. a rendszerváltás után, de főleg a 2000-es évektől. Azon gondolkodom, hogy a nemrég megszűnt Auto Magazinban mikor volt az első téli gumi teszt..
A mi Skoda 120L (V6 biturbo-compressor) márkájú kocsinkon vajon mi lehetett a típusnevük a Barum/Matador négyévszakos jellegű abroncsainak? Jellegzetes kis négyzetalapú mintázat, benne lamellaszerű formákkal..
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
MC Pite
veterán
Nagyon méretben kevésbé jól működik a Nexen szvsz, QuatracPro vagy 4S² ha nem nehéz az autó.
ngaba: Azok akkoriban AS gumik voltak, mint most az amcsiknál is főként az az elterjedt. Csak nem hívták annak, mert nem volt más, nem kellett neki nevet adni.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
veterán
válasz Kornel #44462 üzenetére
Én vettem egy szettet - 3 db OK volt, egyet nem lehetett rendesen kiegyensúlyozni (a normál bolti ár ~2/3-ért). Eladásra szánt autóra ment, de még egyszer nem vennék.
Gyári selejt, nem gariban kukázott. Ez csak utólag derült ki, előtte kamuzott a gazfickó.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz focvis #44460 üzenetére
Én ilyet még nem láttam.
Tavaly intéztem teherautó abroncs garanciát pont Goodyear-nél, hiába futott már több ezer km-t (10-20k kötött), mindegyik elfogadott garanciás abroncs DOT és gyártási számait levágta róla a Goodyear garanciális ügyintézője, nehogy használtan értékesíthető legyen a hibás abroncs.
Szerintem nincs ez máshogy sehol sem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szilvesztru #44457 üzenetére
"Demo gumi mit jelent? "
Attól függ. Ha pl. egy érdi gumis árulja őket, akkor olyan gumikat amiket a gyár selejtnek ítélt, nem hozta forgalomba őket. (De valahogy mégis hozzáfért valaki az ártalmatlanítás előtt = kikukázta.)
-
Kornel
veterán
válasz szilvesztru #44457 üzenetére
Elvileg nem javított, hanem elsőszerelt abroncsokat hívnak így, amik az üzembehelyezés előtt cserélve lettek, jellemzően négyévszakosra.
Lassan az EU is kötelezhetné a gyártókat, hogy opcionálisan - térítésmentesen - minden újonnan forgalomba helyezett gépjárművet lehessen a nyárival egyenértékű négyévszakos gumival rendelni. -
őstag
A héten rendeltünk a céges Hiluxra 265/65 R17-es méretben 116-os tömegindexxel.
Utánanéztem: a 2019-es tesztben második lett a Vredestein Q Pro. Havon, vízen és gördülési ellenállásban is jobb, mint a 6. Nexen. Szárazon pariban vannak. Ha csak minimális az árkülönbség, akkor egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szilvesztru #44452 üzenetére
Ugy hogy megsem vadi uj. Demo gumi vagy bemutato gumi lehet esetleg.
#nincsbennetarcsi
-
szilvesztru
újonc
Hogyan lehetséges, hogy vadiúj autógumi már gombával javítva? Hogyan lyukadt ki, ha nem volt még használva?
-
rob210
nagyúr
-
veterán
Nekem 225/45 R17-es méretben van fent szeptember óta egy 140 lovas Civicen. Én elégedett vagyok vele. Nyáron a melegben majd meglátjuk. Most havas, jeges úton is lehetett vele közlekedni.
Ebben a méretben a Quatrac pro sokkal drágább lett volna akkor, abban a helyzetben. Az volt a másik jelölt, de egy 10-essel drágább lett volna guminként, amit sokalltam, így Nexen lett. Az is, ez is le lenne/lesz cserélve max 5 év múlva, majd meglátjuk hogy bírja, nem megyek sokat.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
A Nexen 4S nagyobb meretben is ajanlott? 225/65R17 vagy 225/60R18 meret.
Bar nem sokkal dragabb nala a Quatrac Pro...
#nincsbennetarcsi
-
ngaba
aktív tag
válasz rothfb #44442 üzenetére
Az emberek elszoknak az igazi havas, jeges úttól, mert az utóbbi években nem nagyon voltak ilyen körülmények.
Na ja. Gyerekkoromban apám Daciáján soha nem volt téli gumi. Télen úgy indultunk haza a nagymamától Győr-Sopronból Somogyba, hogy meghallgattuk a rádióban, hogy merre járhatatlan az út (és nem arra mentünk). Van olyan emlékképem, hogy Veszprém körül a 8-as úton nehéz volt megállapítani, hogy hol van az út széle. Aztán valahogy mindig hazaértünk baleset és elakadás nélkül. Ésszel kell menni, ennyi. :)
-
szimi57
őstag
válasz rothfb #44442 üzenetére
Sajnos nincs olyan gumi, ami minden körülmény, vezetési stílusra megfelelő, viszont létezik olyan vezetési mód, amivel bármelyik gumival, bármilyen körülmények között biztonságosan lehet autózni.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
veterán
válasz Fishor #44441 üzenetére
A hó az hó, a jég az jég. A Nexen pedig egy négyévszakos gumi. Nem tudom mit vártál. Ez nem téli gumi. Viszont pl nálam az előző téliekhez képest egész jó. Óvatosan kell elindulni, megállni, kanyarodni. Az emberek elszoknak az igazi havas, jeges úttól, mert az utóbbi években nem nagyon voltak ilyen körülmények. Még egy téli gumival sem vezethetsz úgy ilyen körülmények között, mintha csak vizes úton mennél.
-
Fishor
senior tag
Sziasztok!
Tegnap mentem a 185/60r15 Nexennel (Ignis) havas néhol jeges úton. Hááát... Dolgozott az abs a fékpróbáknál, abs nélkül is elég lassú volt a megállás, irányíthatósággal nem volt gond, gyorsulásnál is pörgött a kerék, csak gyorsan felkakocsolva tudtam normálisan gyorsítani. Nyilván az előző conti ts 800zal is volt ilyen, nyilván a hó az hó a jég meg jég, de egy kicsi csalódottság van bennem. Óvatosan kell menni. De ezért nem fogok téli nyári garnitúrára visszaállni.
Üdv: Fishor
-
MC Pite
veterán
Én is így tettem a kisuatónál, idáig (november óta) úgy tűnik jó választás volt, télen picit a Quatracnál is jobb elvileg. A kopás ennél az autónak nem számít.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
ginola
addikt
Az normális hogy a DOT számot nem találom meg a gumi külső falán? A két baloldali rajta van a két jobboldali külső falon sehol nincsen.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #44429 üzenetére
Valahogy úgy.
-
tboldi
nagyúr
válasz rob210 #44431 üzenetére
Nálam az egyedüli nehezítő tényező, hogy H&R rugó van az autó alatt, ami Magyarországon nem kapható, a németektől kellett rendelnem. Bár már a vecsési elosztóban van a csomag, a jövő héten meg kell kapjam. Minden más (új lengéscsillapítók, stabrudak, toronycsapágy és szilent készletek) már megvan, úgyhogy kezdődhet az összelegózás.
-
MC Pite
veterán
válasz Marci79 #44411 üzenetére
Nekem is ez a tapasztalatom a Laufennel (ismerős autóján), téli gumikjk egy hulladék szerintem, csikorog, nem tapad; és gyorsan öregszik.
rob: Majd figyeld még, nálam nem igazán volt különbség a C3on a nyárihoz (Sportrac) képest.
t1:
Falken felejtősbek gondolom mert a nyárijaik is fénysevességgel öregszenek, Barum sem nagy szám.
[link]
Én a Hankook és Nexen között meccselném le igényeid függvényében. Sztem a Kleber télinek jó, rossz tapasztalataim vannak vele nyáron.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
őstag
Ezek közül egyértelműen a Nexen. Van Barumos mérési eredmény, de mivel nem jutott be az első 15-be a legutóbbi Bild teszten (a Nexen bőven), így csak száraz-nedves fèkeredmények vannak, amelyek miatt lett az előválogatón a 18. versenyző.
Kollégám használ Quartaris 5-öt, eddig nem panaszkodott, de ez nem objektív vélemény.
rob210: ez a jelentős túlfogyasztás nagyon fura. Megnéztem a legutóbbi Bild tesztet, tényleg nem remekel a gördülési ellenállásban, amelyet amúgy az útfelület is jelentősmértékben befolyásol.
Ezek alapján simán lehet 3-5 % túlfogyasztásod. A téli gumit 0.2 barral többre kell beállítani, mint a nyárit, ebből kiindulva a négyévszakost is vagy 0.1 barral. Azaz sokat számít a megfelelő guminyomás is. Hirtelen ennyi.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
t1
addikt
Sziasztok. 4 évszakos vásárlásán gondolkodom C Corsára 175/65R14 méretben évi 8-12.000km-re.
A kiszemeltek:
-Nexen N'blue 4Season ( ahogy olvasom a best/buy)
-Barum Quartaris 5 (szimpatikus lenne de 0 teszt esetleg valaki használ ilyet? )
-Kléber Quadraxer 2
-Falken AS210 ( ennek tetszik a legjobban a mintája illetve ahogy néztem a teszteket kb a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt ezt hozza)
-HANKOOK Kinergy 4S2 H750Melyik lehet a legjobb választás.... napi 2x10km munka főúton reggel 5 indulással és délutáni érkezéssel ami a napi feladat lenne, talán emiatt is hajlok a nyáriasabb minta felé.
-
rob210
nagyúr
Na az első negatív tapasztalatom meg van a nexen 4 évszakossal.
Minden szép minden jó összességében nem rosz gumi, kb. tudja amit az apollo tudott.
viszont és ellenben amióta fent van 0.7literrel többet fogyaszt a kocsi.
Nem nem a hideg miatt!
Megvan még az apollo is és direkt kipróbáltam, mentem vele egy ugyan olyan etapot tankolás előtte utána, 0.7el rosszabb a nexen.
más bajom nincs vele.
Nyáron kiderül hogy viselkedik.
Renault power
-
Tegnapi havazásban leteszteltem a Vredestein Quatrac-ot. Sok mazsola 50-el cammogott az országúton, de nekem nyomni kellett a gázt, mert közeledett az este 8 és még elég messze voltam otthonról. Úgyhogy haladtam tempósan, előzgettem a kocsisorokat, de nem tudtam kihozni a sodrából a havas úton. Nem forszíroztam a határáig, persze, mert haza kellett érnem, de azért helyt kellett állnia. Készültem rá, hogy majd meg-megcsúszik és rá kell kormányoznom vagy valami, de semmi jelét nem adta, hogy sok lenne már neki. Jó ez, nem bántam meg a vásárlást (205/55R16)
-
Marci79
senior tag
Üdv!
Gondoltam megosztom a saját tapasztalatomat téligumi terén. Pár téli szezonban használtam Conti TS860-at. Remek volt minden téren. Az "idén" már le kellett cserélni kopás miatt a 7 éves gumit.
Az utód Laufenn i fit+ lett, 6 hónapja gyártott volt a novemberi felszereléskor. Friss gumi. Semmilyen változás nem volt a méretekben. 185/65 R15.Mit is mondhatnék anélkül, hogy a prohardveren letiltana egy moderátor a stílus miatt? Megpróbálom visszafogni magamat.
Egy rohadt életveszélyes hulladék! A vizes tesztek nagyon visszafogottak a valós "tudásához" képest. De a többi érték is. Ilyen csúszós gumikat még életemben nem láttam. Szó szerint halálfélelmem volt sok esetben. Oltári nagy baklövést követtem el azzal, hogy nem maradtam a TS860-asnál. De a kövi szezonra orvoslom ezt a hibát. Ezekre meg keresek egy balekot egy facebook csopiban.
Ha valaki téli gumit akar venni, az nagyívben kerülje el ezt a márkát.[ Szerkesztve ]
"Pont mint a "propaganda". Ez egy varázsszó lett, amit akkor mond valaki mikor nem tetszik neki amit hall mert kognitiv disszonanciat okoz, kimondja a P betűs szót és addig ismétli amíg megszűnik a frusztrációja."
-
félisten
-
kisza25
félisten
Sziasztok rég jártam erre!
megosztanék némi tapasztalatot
Maxxis AP2 all season xl-el 215/45 r16 seat ibiza sport ~1000kg
eddig 10 ezer kilométert mentem vele, nyáron hibátlanul tette a dolgát vészfékeztem is vele, nem nyikorgott, nem csikorgott, nem kenődött a 35 fokban sem.
Oldal tartása nyáron jó volt, vizes úton jó volt, mondjuk 9mm a profil, semmi különbséget nem érzékeltem negatív irányba egy normál nyári gumi hoz képest, pedig korábban Michelin, nexen és Continental gumikat használtam.
A nexen blue-hoz képest még jobbnak is éreztem, de az más méretben, másik autón volt használva. (205/55 r16 fiat tipo 1150kg)
Most már van némi téli tapasztalat is, kipróbáltam hóban, meg jeges úton, nem éreztem így sem igazán különbséget, utoljára kleber krisalp hp3 gumit használtam, érzetre nem rosszabb, a Continental ts 830/850 azért sokkal jobbak voktak.
Gyorsítás megállás hóban sima ügy, azért dolgozik az abs/esp, az oldal irányú tartása havas úton korrigálható normál tempónál, de azért csúszik, de forszírozva csúszik oldalra az autó eleje, kis csúszás után megfogható,
A hátulját csak kézifékel tudtam megindítani.[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
őstag
válasz Richard! #44404 üzenetére
Küldték volna el neki a tyrereviews linkjét. Bár a Laufenn is fejlődik, a Matador pedig Continental C brand, de akadnak hasonló ársávban jobb ajánlatok is, egy Matadortól én sem félnék. A Taurus az Ikarusok alap gumija, vót valamikor. Most pedig valami negyed-ötöd vonalbeli hulladék a Michelintől.
Bridgestone: Firestone, Saetta, Lassa
Continental: Semperit, Uniroyal, Matador, Barum, Gislaved, Viking, Mabor, General Tire, Point-S, Sportiva
Goodyear: Dunlop, Fulda, Debica, Sava, Pneumant
Hankook: Laufenn, Kingstar, Aurora
Kumho: Marshal, Admiral
Michelin: Kléber, BF Goodrich Kormoran, Riken, Taurus, Sebring, Tigar, Strial
Pirelli: Ceat, Courier
Vredestein: Maloya, ApolloHogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Új hozzászólás Aktív témák
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Path of Exile 2
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Calibre, az elektronikus könyvtár
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest