Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Milyen routert?
- AliExpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Google Chrome
- ASUS routerek
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
8
senior tag
Nem az számít mennyit mész hanem hogy hol/hogyan. 5e km alatt is csattanhatsz nagyot ha fél méterrel hosszabb a féktáv
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
ath
senior tag
sziasztok
téli gumit keresek, 2015 mkv kombi dízel mondeo, 180 lóra húzva. a gyári 235/50/17 helyett 215/55-t néztem, az váltója, illetve alpin 6-ot. mivel ennek darabja ~50e, felmerül bennem a kérdés, hogy valóban érdemes e kiadni ennyi pénzt érte. dinamikusan vezetek, illetve gyerek is ül hátul, tehát szeretnék egy csöndes, megbízható gumit, csak az évi 5e futásnál nem biztos ez logikus választás
mivel órák óta a fórumot olvasom és nem lettem sokkal előrébb, hálás lennék pár ajánlásért
köszi -
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #40694 üzenetére
Teljesen hibátlan szerencsére. Max ősszel lesz belőle valami, ha erre adnám a fejem. Eléggé időhiány van.....
Vagy marad a kf. -
Phobion
őstag
válasz molnarpeter #40695 üzenetére
Rendben, köszönöm a tippet! Meglátom mennyiért tudják beszerezni a Dunlop Winter Response 2-t, ha az nem akkor Polaris 5.
-
molnarpeter
nagyúr
-
Phobion
őstag
válasz molnarpeter #40692 üzenetére
Az Neked jól bevált?
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni a következőhöz:
195/65r15 méretben keresek 4 db téli abroncsot, illetve tájékozódni. Keret max. 60 ezer lenne. -
Kornel
veterán
A 225/45 R17 is gyári homológ méret, szerintem olcsóbb egy kicsit.
-
t.imi
addikt
Közben beszéltem magammal
Részben igaz a költséghatékonyság, mivel nem a sarokra megyek ki beszélgetni. (nem személyeskedés!) Év 20-30k km jaj luk, jaj tócsa, stb elég agyzsibbasztó lenne.Jelenleg az az acél 5 küllős van fent, de unom a fekete színt.
Fekete egér, billentyűzet, monitor, autóbelső, etc etc. Fsz ki van.
Ültetés, pogácsa szintén kizárva fentiek miatt.Dezent T1-et vizslatom most 17-be, az még talán nem rontja a komfortot számottevően meg a zsebemet
Rá egy Barum 205/50R17 Y Bravuris 5HM XL FR
vagy
Kumho 205/50R17 Y PS71 Ecsta XLKb mennyibe mehet el a 16" acél 5 küllős és 90% körüli Bridgestone turanza t001 205/55-16 méretben?
-
8
senior tag
Szerintem még nézelődj kicsit
Véleményem szerint ezek nagyon gáz felnik egy ilyen autón. Még nagy méretben is, de különösképpen 16-17 méretben.Úgy látom minél költséghatékonyabban akarod megúszni.
Azt tudom javasolni, hogy vegyél négy strukturált 16" vagy 17" lemezfelnit, gyáridnál kicsit "jobb" ET-vel, vagy esetleg tegyél alá négy szolid pogácsát (5-10mm). Így fekete lesz, és állítom, hogy nagyon fog tetszeni + olcsón megúszod + télle-nyárra is jó választás.
A legtöbb autó brutál módon jobban néz ki ha akár egy kicsivel kijjebb vannak a kerekei mint gyárilag, szerintem ha 16" méretben gondolkodsz akkor ez a legköltséghatékonyabb optikai tuning.
Továbbá ihletnek ajánlom a mobile.de oldalon szűrj rá az autódra, szerintem ezres nagyságrendben találsz, és nézegesd végig milyen felni tetszene, ami jól is néz ki ilyen méretben az autódon.pl:
[ Szerkesztve ]
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
rbalint88
addikt
16"-ban, ballonos gumival mindegyik faluszéli sufnituningnak fog kinézni, szóval NE. ha maradni akarsz a 16"-nál, mert jó gumid van rá, akkor vegyél gyárit.
ha mindenképp ilyen felnit akarsz, akkor meg 17-18", de azzal is eléggé prosztó lesz, csak kevésbé bután fog állni az autón. ja és nagyobb felnihez ültetés is dukál, hülyén néz ki, ha nagyobb a gumi-sárvédő távolság, mint a gumi oldalfal magassága.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Egy olcsóbb alufelni nehezebb mint egy lemezfelni. Nő a rugózatlan tömeg, lomhább lesz kicsit vele az autó. Gyorsabban kopik a lengéscsillapító és ha nem a gyárival teljesen egyező méretűt veszel akkor a csapágy is. Mivel ezek amúgy is kopó alkatrészek igazából kb csak elméleti a dolog.
A fehér kényes szín, a fékpor nagyon fog rajta látszódni... illetve nem tudom télre is maradna-e, mert ezeket az olcsóbb felniket könnyen megmarja a só.
#nincsbennetarcsi
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
Beütöttem a fejem, kf felnit szeretnék.
2013 megane III kombi, 1.5 dci 110. Szín fehér.
Jelenleg 16" gurul, 5 küllős acélfelnin.
17-nek mennyi haszna van kinézeten kívül?
Kevés ingerenciám van évente lengőkar, gömbfej cserére sorbaállni, köszönhetően a minőségi utalnak.Sokat pályázok, családdal is, tehát a luk hatására szakadó felniket kihagynám. Plusz anyagi okok miatt.
Nem hagyományos ezüst, fekete, grafit színű érdekelne.
Fehér, /dekor csíkokkal, narancs így elsőre köddel a fejemen.
Ha nem lelném meg szívem választottját, felni "fényezés" mennyire ad tartós eredményt?3 márka 3 típusa amit találtam pár óra alatt.
Két gyártóról kb nulla infóm van.Szia! Megane iii kombi, (fehér), 110 dci, 2013. ( Ezeket kérte a konfigurátor)
16" gondolkodom, 90-95%-os Bridgestone 205/55/16 van rajta.
Fehér, narancs ami eddig tetszik esetleg dekor csíkokkal autó színe miatt.1. GT-R top orange.
Forgalmazó állítása szerint olasz, tajvani gyártás.
Megbízható, stb. (Ezeket már nem eszem)2.Sparco terra white.
Ezt ismerem, nagy gond nem lehet vele (?)3. Redline MODEL15 FEHÉR
Minden tanácsot szívesen fogadok
gtr
sparco
redlineElőre is köszönöm a segítséget
-
Firstaye
tag
Itt egy jó kis gumiteszt a Tyre Reviews által 205/55 R16 méretben videóval [link]
Én el tudtam volna képzelni a középmezőnyben több abroncsot, de így is nagy munka lehet benne, főleg így, hogy videó is készült.
A Hankook elég lesújtó teljesítményt nyújtott, pozitív irányban pedig a Maxxis lóg ki szerintem, amely sportosabb felhasználásra egy elég jó és olcsó alternatíva lehet.[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
válasz bandus #40674 üzenetére
Nem tudom mit értesz deformálódás alatt, de lehet hogy egy futóműállítás időszerű az új gumikhoz, ha nem szoktad rendszeresen beállíttatni.
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
-
bandus
veterán
sziasztok!
sajna ma elvittem centírozni a kerekeket, de a gumijaim elég érdekes képet mutattak, el voltak deformálódva, a 4-ből kettő és egy harmadik is elég véleményes. vredestein quatrc 5 gumi 1017 dot-tal. így most gyorsan kellene másik opció. a topikban keresve jónak tűnik az apollo 4g 91v. amit nem találok, hogy ezen is van-e M+S minősítés, azaz elfogadják-e télinek a környező országokban. a további opciók a gt radial 4 season és a nagy márkák michelin, conti. vrdesteint ezek után nem tennék rá. köszi
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
8
senior tag
https://www.youtube.com/watch?v=rILyBg7ZjeI
GoPro Inside a Car Tire (While Driving)érdekes!
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
8
senior tag
válasz jozsi252 #40671 üzenetére
Szóval ha nekem kellene fizetni, elég húzós lenne
Te fizeted, az új autó árában benne van
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
veterán
válasz Dluinet #40667 üzenetére
Nem is a Kínai gyártással van gondom, hanem hogy a minősége nem az igazi. Kínában is tudnak csinálni nagyon jó dolgokat, persze az árát is megkérik.
focvis
Igen persze, garanciális a csere. Gondolom a gyári minőségű alkatrész lenne vagy 60-70k, plusz a beszerelés 10-15k. Szóval ha nekem kellene fizetni, elég húzós lenne.alpenwetter
Persze értem, csak azért azt gondolja az ember hogyha nem annyira jó minőségű, akkor is többet el kellene mennie, de hát nem.iPhone 16 Pro Max
-
8
senior tag
válasz jozsi252 #40666 üzenetére
Hiába csak 54k, kopó-fogyó alkatrészről beszélünk, nem érdemes mérgelődni miatta. Sajnos ez a minőségi szórás
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
veterán
Jobb hátsó kerékcsapágy. Érdekes hogy nem csapágy hibát produkált, de mégis az a szar. Viszont a márkaszervizbe mondták hogy mostanában több csapágyat cseréltek, és a jobb hátsók adják meg magukat.
Na mindegy, megrendelik aztán a hét 2. felébe be is szerelik egyből. Legalább akkor gumi vásárlással nem kell foglalkoznom úgy tűnik.
Viszont marha érdekes hogy egy 3 évnél fiatalabb autónál, illetve 54 000km-el a háta mögött hogy adhatja meg magát a csapágy? Kátyúkkal vigyázok, illetve ha el is találok egyet-egyet mondjuk 1-2 havonta 1x, az se olyan nagyon durva.[ Szerkesztve ]
iPhone 16 Pro Max
-
ktgeri
tag
válasz molnarpeter #40660 üzenetére
235 40 r19 96y
-
raziel01
veterán
válasz molnarpeter #40660 üzenetére
+1
Főleg, hogy sokan csak 1 darabot árulnak minimál áron, mert 1 darabot nagyon nehéz eladni.
Simán az új ár 30-40%-ért ki lehet fogni.[ Szerkesztve ]
-
ktgeri
tag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok.
A kiszemelt autót, bármilyen furán is hangzik, de a tulaj egy "tartalék" felnivel adná, amihez három gumit tud adni, így kénytelen vagyok intézni rá valamit.Az autóhoz egyébként 2 éves, kb 6-7 mm közti Conti ContacSport 5 gumik járnak.
Ebből fakadóan, két út van a fejemben
1; Venni hozzá 1 db, vadonatúj Conti-t és azt feltenni a maradék 3-hoz.
Ez nem tudom mennyire szar, vagy nem szar megoldás, de így legalább elől-hátul azonos gumik lennének az autón.2; Mivel relatíve nagy méret kell az autóra, így a nevesebb gumik drágák.
Sajnos most nem férne bele közvetlen vásárlás után, hogy veszek 4 db vatta új, minőségi gumit, így azon gondolkoztam, hogy hátra kapna kettő közepes, vagy akár prémium gumit is.
Így természetesen más-más lenne az abroncs a két tengelyen, de nem az lenne, hogy adott tengelyen belül, az egyik gumi új, míg a másik használt volna.Melyiket lenne célszerű alkalmazni?
Továbbá, nem ismerünk olyan oldalt, ahol jó áron adnak gumikat és esetleg nincs ÁK-n fent? -
tboldi
nagyúr
Kis érdekesség: animáció a gumigyártásról
-
veterán
Igen szemeztem én is vele, először reménykedtem hogy van Hankook-ból VP3 ebbe a méretbe de sajna nincsen. Ha lenne nem is gondolkoznék rajta, egyből azt venném.
Spórolnék vele mondjuk 30k-t ami nem kevés (Conti EcoContact6 vs Hankook K435). Legyek túl a hétfőn, és akkor majd gondolkozhatok a gumi választáson, bár mondjuk 90% hogy az a szar.
auto-stop.hu -tól vettem régebben a sajátomra téligumit, plusz a Mondeo-ra nyári, de most nézem hogy sajnos nem megy a weboldal. Pedig szerettem azt a céget, DOT számot kiírták.
Egyelőre más oldalt nem látok ahol ki lenne írva.
Bár a 435 nem régi gumi, így annyira nem áll fenn a veszélye hogy beragadt készletet kapok. Főleg így a szezon vége fele lassacskán.Amúgy mennyire problémás 5x15" felnire 185 széles gumit venni? Mert abból viszont már van Ventus Prime 3. 185/60 R15 a gyári 175/65 R15 helyett. Kalkulátor szerint bőven belefér ez a váltás. Kérdés a felni mennyire preferálná.
[ Szerkesztve ]
iPhone 16 Pro Max
-
Tompie
őstag
Ha a (Ford Focus I.) kézikönyv azt írja hóláncot csak 14" kerékre akkor ez "kőbe vésett" szabály?
Ahogy nézem 15" keréken is bőven elférne vagy mi számít még?Amúgy a gyári méret 195/60 R15 a 14" váltómérete 185/70 R14 viszont a benzintank ajtón 185/65 R14 van, ilyenkor mi van?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #40649 üzenetére
Nincs ebbe a méretbe ez a gumi. De az az igazság hogy amennyibe az EcoContact 6 kerül, annál többet nem szívesen szánnék gumira. Főleg hogy elvileg nem is kellene, mert egy olyan 30k km-t futott 3.5 éves gumit cserélnék le aminek a hangján kívül semmi baja nincs, nagyon jól tapad, fogyasztás is nagyon jó, csak ez a kibaszott búgás/zúgás ne lenne. Egyszerűen már utálok az autóba ülni, olyan szinten zavar.
Köszi! neked is molnarpeter!
[ Szerkesztve ]
iPhone 16 Pro Max
-
veterán
válasz kisza25 #40646 üzenetére
Igen nagyon nagy részt csak egyedül használom a kocsit. Bár a kicsivel 100kg fölötti súlyom majdnem 2 embert is kitesz.
Amúgy mi a különbség a
- Continental EcoContact 6
- Continental ContiEcoContact 6között? Keresgélem a gumikat hogyha mégis vennem kellene. Sajnos 175/65 R15 méretbe nincs Hankook VP3, mert tuti azt vennék. Mondeo-nál nálunk nagyon jól bevált 205/55 R16 méretben. Ha veszek akkor inkább Continentalt szeretnék, de túl nagy lehetőségeim nincsenek ennél a márkánál.
A sima EcoContact 2020.01 óta van a piacon, a ContiEcoContact pedig 2018.01 óta.Qru
Remélem hétfőn a végére fogunk járni, mert addig el nem jövök a szervizből amíg nem tudom hogy mi van. Nyilván ha kizárják a csapágyakat, meg a futómű alkatrészei hibátlanok, illetve a futómű beállítása is jó akkor csak a gumi lehet. De még ezek után is talán megcsináltatok annyit hogy rakják fel a télit, mert ha már kiadok 90k-t egy új gumira akkor biztos akarok benne lenni hogy az a szar.Amúgy a Hankook Kingery Eco nem tudom milyen gumi lehet.
[ Szerkesztve ]
iPhone 16 Pro Max
-
kisza25
félisten
válasz jozsi252 #40633 üzenetére
Ha a hátsó búg, akkor előre rakva még jobban fog búgni, ha keményedik és kagylósra kopik akkor szokott búgni. Ez az miatt is lehet, hogy mindig egyedül ülsz az autóban, nincs terhelve a hátsó futómű és így másképp kopik a gumi. Nekem a pirelli volt így először megcseréltem elsőt hátsóval, de csak rosszabb lett, majd vissza, de aztán végül vettem új gumikat, ezzel megszűnt
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
veterán
Tök fura amúgy, mert megyek mondjuk 60-al, itt jön elő először látványosan. De ha rágyorsítok mondjuk 62-63-ra, akkor szinte egyáltalán nem lehet hallani. Viszont 80-tól meg újra előjön, és nem is marad abba.
Ha csapágy lenne akkor gondolom nem ez lenne hogy pár km/h különbség hatására abbamarad a hang?focvis
Berakom csomiba akkor a 4 télit, aztán ha nem jutnak dűlőre akkor mondom nekik hogy rakják fel.[ Szerkesztve ]
iPhone 16 Pro Max
-
Qru
MODERÁTOR
-
veterán
Sziasztok ismet,
Nexen 4 evszakosat ajanlottatok legutobb az 1-es twingomra, de a meretekkel egyelore nem bekultem ki.
Most 165/65 r14 van rajta, de azt nem is látom a méretlistán. 165/70 is rámehetne? 155-re érdemes leváltani ugyanazzal a felnivel?Everybody lies.
-
kisza25
félisten
Maxxis AP2, 34-35 fok volt ma, nem csikorog, nem kenődik, tapad, fogyi sok klímával, meg helyben klímázasal 7,3 a szokásos 7-7,2 helyett, csak az érdekel, hogyan fog öregedni, ha tartja magát így 3 évig, akkor következő is ilyen lesz
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
2ozzmexy
senior tag
válasz molnarpeter #40630 üzenetére
Idáig a kedvencem az a Dominator2 volt, amit kibelezett hidraulikával vett meg vágóasztal nélkül repcearatásra. Rendbe tették, majd elvitte a Tisza, de olyan olajos és büdös volt hogy 400méterre letette a szomszéd földjén.
Akkora benne a kormány holtjáték hogy a 85-ös MTZ-je ahhoz képest egy vadászrepülő, ilyen erős negyed fordulat mindkét irányban ja és ennek van műszakija is!
Az MTZ 4 különbözőből van, abból 2-t a trágyából húztunk ki, szószerint szarban voltak, szóval ilyen csávó ő, megvesz minden szemetet ami mezőgazdasági gép és önerőből lophatatlan majd összehákol vmit belőle, amit ő utána munkaeszköznek csúfol.
Egy csomó cuccát ilyen kiselejtezéseken vette, tudod kiárusítják a szemetet, hátha adnak pénzt is érte.A kereket átküldtem neki, majd intézi ő.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
-
haris
őstag
válasz jozsi252 #40633 üzenetére
"Azon is gondolkoztam még hogy az oldalakat megtartva, az elsőket hátra illetve a hátsókat előre rakatnám fel, változna-e ez a köcsög búgó hang?"
Ezzel kellett volna kezdeni. Aztán ráérünk beszélni a hogyan továbbról.
SZERK:
Vagy amikor hétfőn a szervizben vagy, kérd meg hogy cserélték meg ők a kereket, aztán beszéljünk jövő héten, ha már mentél vele az új gumirend szerint[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok
Nemrég kértem segítséget azzal kapcsolatban hogy a Yarisomon a Bridgestone EP25 guminak a legutóbbi pár hétbe eléggé megjött a hangja. Azóta igazából annyit csináltam hogy a kocsit felemeltem és egyesével megnéztem a csapágyakat, és az elvileg hibátlan. A gumi külső oldalfalán, illetve a belsőt amennyire tudtam megvizsgáltam, nem találtam semmi púpot.
Hétfőn megyek a márkaszervizbe gari hosszabbítás miatt, és ha már ott vagyok akkor kérek egy futómű ellenőrzést hogy hátha az állítódott el, bár kétlem. Illetve akkor ők is nézzék át a futómű részeit hogy nem-e találnak bárhol kotyogást vagy valami hibát.
Ha minden frankó akkor elkönyvelem magamba hogy a gumi szar.
2 lehetőséget látok
1; 5"x15-ös a felni, elvileg 185 széles gumi még rámegy. Hankook Ventus Prime 3-ból van 185/60 R15. A másik kocsinkon Ventus Prime 3 van már egy ideje, és hibátlan gumi. A gyári méretem amúgy 175/65 R15.
2; Megtartom a gyári méretet, és veszek Continental EcoContact 6 gumit.
(tudom hogy sok gumimárka van még, de ha veszek akkor Contit szeretnék inkább)Szerintetek mi lenne a legészszerűbb megoldás? Gondolkoztam hogy felrakatom a téli szettet egy próbára, de elvetettem. Ha a csapágy illetve futómű alkatrészei jók, plusz a futómű beállítása is jó, akkor csak a gumi lehet a szar. Nem akarok még a gumi felrakásáért is fizetni. A futómű ellenőrzése amúgy is 60 000-nél lett volna, most 54 000-nél meglesz. A kocsi meg amúgy is át lett volna nézetve mert akarok 1 év garit hosszabbítani, így előtte meg feltétele az átnézés, így legalább pontos képet kapok a futóműről.
Azon is gondolkoztam még hogy az oldalakat megtartva, az elsőket hátra illetve a hátsókat előre rakatnám fel, változna-e ez a köcsög búgó hang?
[ Szerkesztve ]
iPhone 16 Pro Max
-
hacki87
senior tag
válasz molnarpeter #40630 üzenetére
Egyik youtuber tett a "csapatos" nivara ilyen gumikat! :)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #40630 üzenetére
Ja igen, ha ez a 4 lenne a nyertes, akkor a radiál hátra, diagonál az elejére, egyrészt traktorokon így szabályos másrészt szerintem a diagonál jobban viseli kormányzott keréken, mikor kanyarban a geometria miatt dől a kerék és egyéb csavaró erők nyúzzák, főleg öreg abroncsok repedeztek így ki nálunk (oldalfalon hosszú hasadások), míg a diagonálon nem látszott gond.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #40629 üzenetére
[link] na akkor egy ilyen tökéletes, gyakorlatilag váltóméret
[link] mégegy pár, kész a szett.Jó = önerőből helyváltoztatásra képes Vicces néha, de gyakorlatilag agrár vonalon szerintem aminek van használati értéke, annál max a költségek nagyobbak, de akkor is hajtva van sokszor. Idő meg akad, mikor nem 24 órát kell dolgozni, úgy lehet ilyeneket javítgatni. Egyik település traktorát is "javította" fater valamikor - első hajtás ki lett iktatva, azóta úgy használják, mert a feladatokat ellátja, az alkatrész meg drága, viszont gyenge konstrukció is legalább és megint elromlana.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz molnarpeter #40626 üzenetére
Nah visszahívtam, azt mondta hogy 16"-os "terepfelnik vannak rajta" (az nem tom milyen, szerintem 25ször lefestett acél ) és hogy 205/80R16C-t ír a könyve, de nem nagyon van 4évszakos belőle... a gumis adott rá 200k-s ajánlatot valami olyan márkával, hogy a gugli sem ismerte meg a gyártót. (én meg vagyok olyan hülye h megpróbáljak segíteni a nyomorán )
A lemez tanácsot megfogadta, mert hagyott el a Niváról annó olajteknőt az akácosban... szóval tervben volt valamilyen védő az aljára...
2004-es évjárat és 116LE-s 2,5TD, nem tudom ez segít e.Újraszabni nem érdemes, mert az oldalfala mind a 4nek gatya (több folt van rajtuk mint a másodrangú főutak burkolatában ), haverjától szerezte a járgányt saját bevallása szerint... ahogyan ismerem egy csirkénél többet nem adott érte és alhangon 10 éve rozsdálhatott egy disznóólban.
Legalábbis az általa "jónak" nevezett "traktor" (talán Forschritt) egy összedőlt fészerből került elő adagolóhibával és ripityára tört difivel... ezek után ha ő vmit "jónak lát" akkor vannak fenntartásaim...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
newmoonlight
senior tag
válasz molnarpeter #40627 üzenetére
Köszi!
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz newmoonlight #40622 üzenetére
Nem sok teszt van, de hátha segít: [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #40623 üzenetére
Budget vonalon maradva használtat néznék, onnantól kezdve meg a kínálat diktál. Vagy ha úgyis off-road, meg lehetne vágatni a mostanit, amíg van rajta anyag. Ha már írtad a traktorokat, lehet nézni mezőgazdasági gumit is rá, ha 16" felni van rajta, abból is van sok, és jól viselkedik terepen, csak gyorsabban kopik (7.5x16 amire gondolok, igazából a 6x16 a leggyakoribb szerintem, de az nagyon keskeny oda).
Le kell burkolni az alját tábla lemezzel (mint a kartervédő, csak hátrébb is), aztán kész )
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
Passz, csak telefonált egy régi gyerekkori cimborám, hogy kérdezzek körbe itt a fővárosban a gumisoknál, mert feléjük 40-50k/db-ról indulnak amik jók rá.
A 4S gumik okésak, csak valami olyan kell amivel nem is fog elakadni, tehát valamilyen terepgumira tippeltem, de nem vagyok jártas a témában, reméltem ti tudtok ajánlani valamit, aszem molnarpeter írta egyszer h van traktoruk talán, gondoltam hátha lesz itt pár olyan ember aki ki is használ egy összekerekes terepjárót. Szántásban vereti vele, kimegy vele az akácosba, mezőre az állatokhoz, sár van bőven, eddig egy quad-al nyomta, de tavaly télen 2 hétig feküdt tüdőgyulladással és hát na, gondolom nem sírja vissza... (bár biztosan élvezte h ágyba kapta reggelente a kávét )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
Ha már szóba kerültek a nagyobb járművek:
Egy L200-ra (évjáratot ne kérdezzetek, 2,5-ös turbódízel, ennyit tudok) kellene vmi mindenre is jó abroncs, nekem az AllTerrain (ha jól írom) jutott eszmbe, de horror áron van, olcsóbb esetleg?
Amolyan tanyasi veretős, közúton nem közlekedhet, mert műszakija nincsen, mivel győzött az oxid és az alváz több helyen 60x40-es zártszelvénnyel van "megsegítve", amit a közlekedés főfelügyelet nem néz jó szemmel, így a tanyát és a földeket nem hagyhatja el, de jobb mint télen a hófúvásban quadozni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
newmoonlight
senior tag
Renault Master (platós) kisteherautóra keresek 225/65 R16 C-s nyári gumit. Tudnátok ajánlani valami tűrhető minőségűt, mérsékelt árfekvésben?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz forceberg #40614 üzenetére
Én a gyári ajánlásra utaltam, megbeszéltük korábban h nem ajánlunk olyat ami elter a gyártói ajanlastol, az pedig 6-os felnire nem írja a 205-os gumit...
Én is tudom h felmegy, sőt nekem 215 van 6,5 szélesen, de 185 volt 5,5 szélesen az előző autón...Azt ajánlom amit a gyártó, ha nem ez a kérdés akkor nem egyértelműen fogalmazott.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz djsunstealer #40612 üzenetére
Na ez egyáltalán nem biztos, mivel a 185 széles gumihoz 6" széles felnit ír, ellenben a 205 széleshez a 6,5" széles felni kell,szóval le kell csekkolni mi van a felnibe ütve...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
senior tag
-
kenguru99
senior tag
válasz djsunstealer #40606 üzenetére
Gyári méret mindkettő az E36-on, tehát ez rendben van. A felni szélessége? Mert a 205-höz szélesebb felni kell.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz djsunstealer #40606 üzenetére
Nah, igen, csak nem mondtam nagy f@**ságot, "stock size" a 205/60R15, tehát gyárilag azzal jött ki... hmmmm, tehát a bajorok szerint is az az ideális méret rá...akkor a kérdésre szerintem megadtuk a választ. A felni ugye gyári?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
Pedig ha a kerületet nézem, akkor a 205/60R15 (627mm) közelebb van mint a 205/55R15 (607mm) ... (185/65R15 622mm)
Előbbi +5mm, utóbbi -15mm eltérés, szóval annyira nem ördögtől való ötlet, bár kétlem h gyári méret lenne. Jó lenne ha tudnánk konkrét típust, évjáratot stb.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz djsunstealer #40603 üzenetére
Nem váltóméret, gondolom nem is gyári méret...
#nincsbennetarcsi
-
djsunstealer
aktív tag
Srácok! A 185/65 r15-ös téli gumi cserélhető 205/60r15 nyárira? Bmw-ről van szó. Köszönöm szépen a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest