Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
205/60/R15 méretben melyik 4 évszakosat érdemes venni ezek közül?
W124-es Mercire kell, keresztben csak hóban megyNem tervezem télen/hóban használni, inkább csak jó időben, de olyan opció kell amivel mindig mozgatható az autó. Keveset fog menni. Számít az is, hogy halk legyen a gumi.
-
barnam_
nagyúr
válasz barnam_ #52514 üzenetére
Megrendeltem a Ventus Prime4-eket.
Ez alapján jobb szárazon és vízen is, mint a Primacy4. Utóbbi jobb kopásban meg peremvédős, de ez a kettő tulajdonság nem ér nekem +50 ezret. -
barnam_
nagyúr
válasz Puma K #52491 üzenetére
Köszi a véleményt!
#52497 No.01: azt néztem, hogy kb. egy 10essel drágább/gumi, szóval olyan +40 ezer/szett.
Olvasok majd pár tesztet aztán meglátom. Most nincs jobb képem, de ez 225/50-es gumi 7"-os felnin, elég ballonosnak tűnik.Qru & focvis: Utánanézek a Hankook Ventus S1 evo3-nak is.
-
barnam_
nagyúr
225/50 R17 méretben lenne szükségem nyári vagy 4 évszakos gumira.
Inkább nyárira szavazok, mert az autóhoz (MB C220) van még használható téli gumi (7mm).A következő kritériumokkal (Fékút: A; Fogyasztás: B) ezt találtam ami jó ár-érték aránynak tűnik: Hankook Ventus Prime4 K135 225/50 R17 98W
Mi a vélemény erről a gumiról?
Fontos a jó tapadás és a csendes futás, de versenyezni nem fogok a géppel, inkább amolyan túra gumit keresek.szerk.: azt nem tudom, hogy ez a gumi peremvédős-e?
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
Én a Bridgestone A005-t nézegettem, nekem az A-s nedves tapadás szimpatikus volt. (aztán végül nem vettem semmit)
(#40852) szabonagyur: szerintem is gyenge a teszt. Vagy az van, hogy nem merték összevetni a feltörekvő Budget márkák termékeivel, vagy annyira kolbászból van a kerítés a németeknél (szerintem nem), hogy inkább megveszik a prémium gumit.
-
barnam_
nagyúr
ADAC 4 évszakos gumi teszt 2020: [link]
-
barnam_
nagyúr
Tudtok olyan helyet itthon, ahol M12x1.5 kerékcsavar van R14 rádiuszos fejjel? Ez olyan felnihez lenne jó, ami M14-es csavart vár, de az autóhoz meg M12-es kell.
-
barnam_
nagyúr
válasz focvis #40302 üzenetére
A gyárilag rendelhető felnik ezek voltak, ha be is szerezhető újan, valószínű aranyárban. Használtan meg mindegyik minimum 20-25 éves, ezért is gondolkoztam el az új utángyártott felniken. Egy ilyet vagy ilyet eltudnék én is képzelni - elég racse, de nem ebben az árkategóriában gondolkozom.
Most ilyen van, de már unom kicsit a gyári dizájnt, nyitott vagyok az újdonságra. Ez a dupla küllős például tetszik, gyáriban is van ehhez hasonló. Ha 300-350€-hoz közelítve tudnék venni egy szettet, az még nem annyira vészes, mert van 2 szett alufelnim, meg 1 szett acélfelni, majd azok visszahoznak valamennyit. Egyedül annyi félsz van bennem, hogy a typeC-knek nehogy megtetsszen a szép új csillogó alulfeni......Nekem 6 találat jön ki a keresésre, a találatok között van olyan ami nekem van, meg van "csatornafedél", de egyik sem 16-os.
(#40303) 2ozzmexy: hát igen, korhű 16-os nem nagyon lesz, vagy drága. Az E500 8 lyukú felnije néha felbukkan gyáriban vagy replikában, de az 8x16 et34, kilóg. Szokott lenni W210 8 lyukú, még jó is lehet, de az is 7,5x16 et41, pont annyira van kinn mint a mostani, én pedig olyat szeretnék ami jobban passzol a gyári méretekhez ET-ben. Gyári felniből a C osztályé lehetnek jók, azok jellemzően 7" szélesek.
Ismerem az Ámon Palit, rendszeres vásárlója is vagyok Egy kérdést megér majd, van-e neki 16-os felnije. "Csatornafedélből" meg talán még ritkább a 16-os, mert a 124+140-en volt, utána nem.(#40305) Qru: dede, árul mindenki mindenfélét, csak ódzkodom az ilyen vásárlásoktól, főleg nagyobb összegben.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
ET számot mindenképp nézek.
Most ez van: 7Jx15 ET36
Ebből a gyári cikkszámos az 7Jx15 ET41, tehát 5 mm-el beljebb lenne gyárilag.
16"-ból a gyári méret ami nem E500-ra való, az 7Jx16 ET46. Ilyet használtan már nem nagyon találok, vagy csak drágán. Az utána lévő E osztályok gyári kerekei meg nagyrészt 7,5" szélesek, az megint legalább addig kilóg mint a mostani. Ami nem vészes, de szeretnék olyan felnit, ami a gyári ET-hez közelít.Találtam egy ilyet, ez 7jx16 et43 tehát jó lenne, de nekem elég "diszkós" egy W124-re
-
barnam_
nagyúr
Alufelnit melyik webshopról, illetve gyártótól érdemes venni?
16"-os méretben 7" szélességgel. A gondolat egyelőre az, hogy 4 évszakos gumi menne rá, tehát télen is használnám. Első körben a felgenoutlet.com -ot találtam meg, 300€ körül találtam pl. Rial márkából ami tetszett. -
barnam_
nagyúr
185/55 R15 méretben nyári gumiból mi az elfogadható minimum?
Egy Hyundai Accent (még a régi széria) 1,5-ös dízelre kellene. -
barnam_
nagyúr
válasz Kornel #25080 üzenetére
Ha a Megyeri hídon tolnak, a seggemtől 20 centire, és a jobb szélső sáv tele van, olyankor még van, hogy el is veszem a gázt. (épp csak annyira hogy picit vissza lassuljak) Aztán kapja be, siessen ahol tud.
Érdekes ezután mindig le tudnak maradni, eszükbe jut a követési távolság fogalma.Természetesen ha van hely a jobb szélső sávban úgy, hogy a tempómat tudom tartani (110), akkor lemegyek.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
Ez inkább csak elméleti kérdés volt (egyelőre)
(#24917) focvis: igen, egyetértek. Majd akkor elgondolkozom a cserén, ha a jelenlegi gumik elfogynak. Felniből a W210 gyárija tetszik: ez meg ez.
(#24918) forceberg: nekem nincs gumitábla a kocsin, így pl. a rendőr meg nem mondja, milyen kerék kell rá. Itt 1%-ot ír különbségre (https://www.autoguminet.hu/valtomeret-kalkulator/).
Két méret van: 195/65 R15 és 205/60 R15. Szélesebbet nem tennék rá, mint a gyári, mert szvsz felesleges. -
-
barnam_
nagyúr
válasz Hyperion #24616 üzenetére
Ha a komfort a cél, maradj a 15 colnál. Nekem is W124 van, de csak azért gondolkoztam a 205/55 R16-on, mert gyakoribb méret, mint a 205/60 R15. Viszont tavaly vettem gumikat, ezért még nem kell cserélni. Csak valami más felnin töröm a fejem, de 16 colban nagyon peresnek tűnik a gyári 8 lyukú felni.
MurdR használt 16 colos gumikat a W124-es Mercijén, azt mondja komfortosabb a 15 col.(#24618) Qru: ha nem búgna a difi, a gumi lenne a leghangosabb Nálam tervben van a difi csere, remélem nagyot csökken a zajszint. (porlasztókat is cseréltetni akarok, hogy a motor is finomabb legyen)
(#24624) forceberg: igen, ez tény, de a 15 valószínűleg komfortosabb.
A 205/60 R15 is váltóméret, tehát ha szélesebb kell, erre is lehet váltani. Csak drágább mert ritkább méret.[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz molnarpeter #24304 üzenetére
Igen én is arra gondoltam, hogy félig benyomni a rögzítőféket, és úgy megpróbálni.
Bár elvileg nem egyformán fog, emiatt már műszakin szóltak egyszer. -
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #24285 üzenetére
Most hogy mondod, ott volt a csomagtartóban (rendes hólánc)
Nem próbáltam még ilyen "fújható" hóláncot.(#24286) hacki87: pedig azt hittem, a fizika legyőzhető
[ Szerkesztve ]
-
-
barnam_
nagyúr
válasz molnarpeter #23234 üzenetére
Csak mert kérdezted az új gumi profilmélységét is. Nemrég vettem egy db új TS860-t, ennek a szélén mérve 8 mm a mélysége. A fenn lévőknek a két szélén 7 mm. 8700 km van benne körülbelül. A pótkerék 2017 41. heti, a többi 31. heti gyártás.
-
barnam_
nagyúr
válasz HussarF #23710 üzenetére
Elismerem, utólag mindenki okosabb...
De én inkább a pótkereket választottam volna. Egyrészt mert ha én húzom meg a csavarokat, le is tudom szedni a sima keresztkulccsal, másrészt meg egy olyan gumi, aminek nincs hibája, kis valószínűséggel fog ereszteni (de annyi biztos van benne, hogy a következő kútnál felfújd).Igaz még nekem sincs külön pótkerék (195/65/R15 a téli, 205/60/R15 a nyári), de nyárra fogok külön venni egy méretben passzoló felnit + gumit.
-
barnam_
nagyúr
válasz HussarF #23701 üzenetére
Ne haragudj, de szerintem ön és közveszélyes volt ez a történet, már akkor fel kellett volna tenned a pótkereket, amikor láttad, hogy egy csavar van a gumiban. Mi van ha valóban durr defekt történik, és közben nekimész valaminek/valakinek?
Plusz az sem árt, ha a pótkerék egyező méretű a fennlévő kerékkel... -
barnam_
nagyúr
válasz molnarpeter #22889 üzenetére
Kicsit késve, de vasárnap ránéztem a TS860-ra a Lidl-s profilmélység mérővel.
8mm-t mutatott, kb. 3000 km van a gumikban. -
barnam_
nagyúr
válasz molnarpeter #22889 üzenetére
9-10 mm-re emlékszem.
A 8 kevésnek tűnik nekem. -
barnam_
nagyúr
válasz molnarpeter #22864 üzenetére
Néztem, amikor felraktam, de nem jegyeztem meg
3 ezer km van eddig a gumikban, holnap megnézem a profilmélységet. -
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #21966 üzenetére
Ez van sajnos, parasztok mindenhol, nem érdekli őket a másik cucca...
Kinizsi utcai AKH-ban voltam én is egyszer, ugyanezt tapasztaltam. -
barnam_
nagyúr
válasz focvis #21751 üzenetére
Nekem meg rá kellett jönnöm, hogy az állványhoz ki kell szedni a kerékkupakokat... azzal pedig sokat szenvedtem a kínai vacak (egyébként jól kinéző) kupakokkal, úgyhogy inkább nem szedtem ki. Így most csak a takaróját használom az állványnak
(#21752) tope: ebben a méretben jó áron vannak a gumik, 12k körül van Hankook, de Bridgestone/Continental is van 17k körül. Én utóbbit vettem, de szerintem a Hankook-al sem jársz rosszul.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Motion_Blur #21449 üzenetére
Kíváncsi vagyok a Lidl-féle milyen.
(#21450) F_Zolee: én is a tartozékok miatt választottam ezt
-
barnam_
nagyúr
válasz Motion_Blur #21440 üzenetére
Ez a Lidl-ös? Jó cuccnak néz ki.
Én is vettem egyet, majd ha felkerülnek a téliek, a nyári erre kerül. -
barnam_
nagyúr
válasz Bazsee71 #21340 üzenetére
Szerintem meg vedd a TS860-t. Nem olyan drága ebben a méretben a gumi, 15600 Ft a különbség egy garnitúra esetén.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Motion_Blur #21308 üzenetére
Korrekt volt nagyon a cég, visszajeleztek hogy a hét második felére lesz 2017-es.
-
barnam_
nagyúr
válasz Motion_Blur #21292 üzenetére
Igen, 18k-val olcsóbb, ami soknak tűnik, de igazából 3/4 tank gázolaj.
A Hankook felé még hajlanék is, de mivel többen is említették, hogy hangos, ezért hezitálnék rajta.
A Nokian-ra többen mondták, hogy halk, de az ADAC teszten nem szerepelt túl jól a méretemben.
Ha azt nézem:
1. Continental WinterContact TS860
2. Goodyear UltraGrip 9 (5.)
3. Hankook i*cept RS 2 W452 (6.)
4. Nokian WR D4 (14.)(#21293) nesa: Szerencsére ez egy elég népszerű méret, ezért jók az árak. A nyári nekem is más, 205/60 R15 méretben 20 ezer alatt nincs jó gumi.
-
barnam_
nagyúr
Szerintetek? 195/65/R15 méret.
A Hankook van a legjobb árban, eddig Nokian-t akartam, de a Continental sem sokkal drágább.[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
De akkor se értem, miért zavar ez téged ennyire. Vagy az irigység beszél belőled?
Felőlem aztán azt hoz ki a szalonból amit akar, nem lesz nekem se jobb, se rosszabb.szerk (#21163): na de érted, ha azt írta volna, hogy "márciusban vett új autóra", vagy "idén márciusi X5-re keresek gumit" azt se lehetne leírni?
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
Szerintetek 4 db 15-ös Mercire való (6,5 x 15 ET49) lemezfelni, rajta 195/65-ös Hankook téligumival mennyit érhet? A profilmélység nem tudom pontosan mennyi, de jónak tűnik, szerintem 5mm minimum megvan még. Viszont régi a DOT, 2009 lehet.
Idén ezeket már nem raknám fel, inkább újat veszek.
-
barnam_
nagyúr
195/65 széles gumi elfér 7"-os felnin?
Az összefoglalóban 6,5" van írva ehhez a mérethez.
A lemezfelnim 6,5 * 15-ös, de alufelnin gondolkozom, ami 6,5" vagy 7"-os. A nyári kerekek 7"-os felnin vannak, de a 205/60/15 egy elég el**ott méret, nem akarok téli gumit ilyenben, mert drágább, mint a 195/65/15. -
barnam_
nagyúr
Kerékcsavarnál mi az a minimális menethossz, ami kell?
Mercihez két fajta csavart kapni, egyik rövidebb, alapvetően acélfelnihez, a másik hosszabb, alufelnihez.
Mindkettőnek 20 mm a menete, csak a másik 2 cm-vel hosszabb. Nekem a rövidebb csavar van, az alufelnin 12 mm-t lóg át. Maga a menet a kerékagyban 2 cm. Tehát az egyik variációban 12 mm-t fog a csavar, a másikban kb. ugyanennyit lóg túl. (Ami mondjuk nem jó hátul, mert ott van a rögzítőfék.) Jól gondolom, hogy ha túllóg, akkor semmivel sem fog többet? Mentem már tavaly a nyáriakkal vagy 10 ezer km-t, eddig sem esett le a kerék... (feleslegesen sem akarok csavarokat venni, mert 12 ezer a garnitúra, és macerás a visszavétel, ha nem jó.)Remélem érthető amit akarok mondani
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #18948 üzenetére
Itt voltam már, igaz nem állításon, csak rázópadon nézték a kocsit.
Korrektek voltak, egy első-hátsó futóműállítás amúgy 10500 Ft náluk.Ugyanakkor ha jól emlékszem, az autós topicból volt egy embernek olyan tapasztalata, hogy csak másodjára sikerült beállítani. Nem tudom, ki kellene próbálni
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #18941 üzenetére
Autós topicban keress rá, több ajánlás is volt
Ha a kettő közül kellene választani, hát nem tudom. Inkább oda, ahonnan van is tapasztalat. -
-
barnam_
nagyúr
Érdemes a kerekeket szezononként fordítva felrakni? Tehát akár csak úgy, hogy az oldalanként előre-hátra, vagy keresztbe.
A gyártó oldalán azt írja, hogy kb. 8000 km-ként ajánlja a fordítást, bár nem tudom, hogy az ábrát szó szerint kell értelmezni-e. Ez esetben az elsők hátra mennek keresztbe, a hátsók meg oldalanként előre.Van a gumin indikátor is erre, nálam még a karika látszik, tehát nem kopott annyira.
Tegnap néztem, nem láttam eltérést az elsők és hátsók között, de én szeretném az elsőt és hátsót megfordítani, mert általában az elsők jobban kopnak (fékezéskor oda helyeződik a súly). -
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
6.5" széles kerékre fel lehet tenni 205 szélességű gumit?
Pótkeréknek akarom, az acélfelni (jelenleg 195/65/R15), a 205/60/R15 7"-s alufelnin van. -
barnam_
nagyúr
Mercedes W124 300D-re akarok venni két új gumit (205/60/R15)
Kb. egy hónapja került fel hátra két új Falken ZE-914. Csak kettőt cseréltem, mert nem akartam egyszerre négyet. Elöl most két 2007-es Dunlop SP Sport van fenn. A futófelület még megfelelő (4-5 mm), de jobban belegondolva régiek ezek a gumik már, nem bízok annyira benne... Plusz 140 km/h óra felett jelentkezik némi vibráció a kormányon, ilyet a télinél nem vettem észre (vagy csak nem emlékszem). Lehet, hogy csak centrírozni kéne, vagy már kuka amúgy is a gumi. Mindenesetre kisebb sebességnél nincs semmi gond.
Nem feltétlenül akarok előre is Falkent, a Vredestein SporTrac 5-t szemeltem ki, de ha tudtok ajánlani jobbat 20e/db árig, akkor hallgatlak titeket.
Olyan évi 15000 Km-el számolok, megyek városban (BP), meg autópályán is.
-
barnam_
nagyúr
válasz Motion_Blur #12763 üzenetére
Végül Falkenre esett a választás, kíváncsi vagyok milyen lesz.
A téli garnitúra 195/65/R15, a nyári pedig 205/60/R15.Egyelőre kettőt cserélek csak, aztán ha elkopott a másik kettő is, akkor majd azokat is cserélem.
-
barnam_
nagyúr
Sziasztok,
205/60/15 méretben milyen nyári gumit javasoltok, ami ár/érték arányban jó?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest