Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- ASUS routerek
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Synology NAS
- Google Chrome
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
windlord
őstag
Van ajánlott webshop ahonnan érdemes rendeli?
Tán friss gumit kap az ember, és a csomagkuldes sem horror? -
molnarpeter
nagyúr
válasz SPeti1984 #40596 üzenetére
Terhelési indexet nézném elsősorban, de igazából ha nem jártok vele nemzetköziben autópályázva túlsúllyal, akkor igazából nincs különösebb jelentősége szvsz. A wheel-size.com keresőben is "LT" light truck gumit ír, de kizárólag a 195/60R16-hoz, ez így nekem annyira nem egzakt egy crossclimate meg alapból XL-es (=RF), az már majdnem kisteher... Amíg nem teherautónak van befogva, addig nem aggódnék.
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
válasz molnarpeter #40593 üzenetére
Az a fura hogy a könyv csak 15 és 16-os meretet ír. 15-ből sima 195/65 míg a 16-bol már a 195/60 r16 C-t. Felhívtam 2 fiatot ahol sima gumit mondtak sőt a vizsgaviztos is de mindenhol csak a C-s előírást találom könyvben is neten is gumigyártó keresőjében is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SPeti1984 #40592 üzenetére
Nézd meg a kesztyűtartó irodalmat vagy a matricát, hátha írnak konkrét terhelési indexet. Nekünk a 2.8 tonnás furgonra RF/reinforced volt az előírás, és az annál nagyobbakhoz kellett a még magasabb teherbírású C-s abroncs a könyve szerint. (Szóval sima < RF < C a sorrend terhelhetőségben.) Ettől függetlenül inkább tettünk rá C, illetve 104/102 indexű gumikat, mert gyakoribb. Cégnél úgy rémlik, sima (nem erősített) gumikkal jöttek a dobozosok Doblo kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
Egy 2010-es Fiat Doblo 5 személyes 1.6 multijet 105 dízel gépkocsihoz milyen 4 évszakos gumit ajánlanátok ami ár érték arányban jó? Főleg városban lesz használva de 1-2 vidéki út is biztos lesz.
Árban amiket találtam 195/60 r16 méretben és van valami neve az a
Kumho HA31 21-ert
Firestone Multiseason 2. 24-ert
Vagy érdemes pl a Goodyear vector 4seasons gen 3-at 33/db áron? Megér annyival többet?Amúgy jó a sima vagy C gumi kell rá?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz 2ozzmexy #40588 üzenetére
Igen az lesz, jövő héten után már 3 hét szabin vagyok és akkor végére járok ennek az ügynek mindenképpen, mert nagyon zavaró. A gumi külső fele hibátlan, de nyilván ha a belső felével van valami ami a fék felé néz, azt ugye csak akkor tudom megnézni ha felemelik a kocsit.
A kocsit 2017 novemberében vettem újonnan, a gumi meg ha jól emlékszem 2017 közepe vagy egy kicsit hamarabbi. Szóval nem egy 10 éves 30 000km-es gumiról van szó.
Continental lesz a következő ha vennem kell.iPhone 16 Pro Max
-
2ozzmexy
senior tag
Szerintem a zaj a "gyártói aláírás" ezesetben...
BridgeStone EP25 30ezer km van benne, de a kora nem derült ki...
Szerintem "BridgeStone betegségben" szenved, így látatlanban mondom persze...Csak Conti/Misi/GY és ezek almárkái, legalábbis nálam, ezekkel még nem fogtam mellé, de ez csak magánvélemény.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
8
senior tag
válasz 2ozzmexy #40588 üzenetére
ha a télivel nincsen hang akkor gumi
kivéve ha a téli szett is hangos már... aki hangosodásig tartja az egyik szettet, a másik szett is eséllyel lehet hasonló állapotú
[ Szerkesztve ]
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
2ozzmexy
senior tag
válasz jozsi252 #40585 üzenetére
Az még akár szálszakadás is lehet, volt már ilyenem, de az rázott is, nem csak búgott...
A csapágyra az a legegyszerűbb ha felemeled és terheletlenül megpörgeted a kereket amerre egyébként is forogna és ha van vmi hangja mintha akadna, akkor az csapágy gyanús, de akár fék is lehet még, van olyan h egyenetlenül vagy még össze sem kopott a betét a tárcsával, de van hogy egyszerűen olyan a tárcsa h behullámosodik a hőterhelés miatt, azt csak adott sebesség fölött hallani, viszont az rázná a kormányt a kezedben...
Én még mindig a minta zajosodására tippelnék első körben, de ugye ezt csak akkor lehetne kideríteni ha áttenéd egy másik autóra azt a gumit.
focvis ötlete abszolúte jónak tűnik, az mindent kiszűr, ha a télivel nincsen hang akkor gumi.
@rbalint88: igen, értem, félreérthető volt, ne haragudj, nem akartalak letorkolni, csak nem szeretem ha autótípus alapján beskatuláyznak embereket/márkákat, azért mert két boldogtalan műszakianalfabéta beszopta egy import bontószökevénnyel és teleírta a népítéletet kamufelhasználnéven, olyan dolgokat olvasok h csodálkozom hogy sok embernek nem durran el az agya ennyi észtől... állítólag az 1,6 VVT-i szívóbenzin elgörbíti a vezérműtengelyét, az egér kiesett a kezemből, mi 247ezret tettünk egy olyanba gyári vezérműtengellyel... jah hogy hidegen nem volt nyelezve és 10ezrenként kapott 5w40-es márkás olajat!? Hát igen, aki hülye meg is érdemli... mind1, ezért is írtam hogy fontosak az arányok, ez pont olyan mintha azt mondanád hogy Németországban több a halálos baleset mint Magyarországon... persze h több, többen is vannak és az autó is több... Tudom h volt Avensis-ed, de neked volt valami baj is vele ha jól emlékszem, de sajnos Murphy őket is ismeri, ami elromolhat az el is romlik, de mégsem járhatunk trabanttal, mert abban nincsen ami elromoljon... A lényeg hogy pár Toyota elfogyott nálunk és a többségükben még lengéscsillapítót sem kellett cserélni, kerékagycsapágyról meg nem is hallottunk soha hogy lenne benne. Voltak vezérműlánccserék, injektor bemérés, gyújtótrafó lehalások, lambdaszondacsere, de sosem hagyott ott sehol, amíg van benne víz, olaj meg egy fasza akku, addig pöcre indul és nem áll meg... ha megáll, akkor annak nem gazdája hanem tulajdonosa van/volt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
válasz focvis #40586 üzenetére
Van komplett szettem persze. Mindenképp kell mennem márkaszervizbe mert a garit 1 évvel meg akarom még hosszabbítani, aztán feltétele hogy át kell előtte a kocsit nézniük. Ha meg már ott vagyok akkor egy futómű ellenőrzés úgy se árt.
De ha nem jutok egyről a kettőre a futóművel sem, akkor marad egy pár napra a téli kerék csere hogy tesztelhessem azt is. Az Hankook gumi.iPhone 16 Pro Max
-
veterán
válasz 2ozzmexy #40581 üzenetére
Felemeltem a kocsit egyesével az emelési pontokon, az összes kereket nagyon alaposan megmozgattam az oldalainál fogva, illetve felül alul is, de sehol sincs kotyogás vagy bármi más oda nem illő hang. Szóval a csapágyak szerintem rendben vannak.
Még a futóművet megnézetem azért, de ha az is rendben van akkor konstatálom hogy ez a gumi ilyen. Az a baj hogy nehéz megállapítani hogy pontosan milyen hang. Zúg búg a tököm tudja mihez tudnám hasonlítani. Na mindegy.[ Szerkesztve ]
iPhone 16 Pro Max
-
rbalint88
addikt
válasz 2ozzmexy #40583 üzenetére
Volt Avensis mk1 d4d dizelem, egy nagynyomasu szivattyu feujitas kellett neki 293ezernel, mas bajom nem volt vele 268-296 kozott, amig nalam volt, de erzodott rajta, hogy elfaradt mar rajta sok minden, ami kb csak kopo-fogyo volt, de gtk igy is. Felesegemnek most vettunk egy prius2-t juni elejen, 1000km korul ment bele, 239k vege van benne. A probauton csak neha-neha szolalt meg a kerekcsapagy, jellemzoen magasabb sebessegnel. Kereskedo egybol mondta, hogy csapagy, csereli es akkor problema letudva egy idore. Mivel kb csak priusokat hoznak, hiszek neki
szoval tavol alljon tolem a toyotak es a japan autok fikazasa, cegesnek is az elantra helyett egy hybrid toyotat szeretnek kisirni, az en felhasznalasomhkz az idealis (meg a villany, de a cegnel nincs tolto, a garazsban meg mas all) -
2ozzmexy
senior tag
válasz rbalint88 #40582 üzenetére
Az első-hátsó csere sem biztos hogy megoldja, de még a kezdődő szálszakadást is felhoznám, bár ennek pici az esélye.
Már megbocsáss, de ezért is írtam: "nem, nem érdekel h kinek milyen tapasztalata van vele, nekünk volt néhány és mind jó volt "
Mindenki azt gondol amit akar és úgy viszonyul márkákhoz ahogyan akar, de a szüleimnek 1991 óta csak corollái voltak és most az auris mk1, nem urizáltak a priussal, egyiksem volt se dízel se hybrid, csak sima szívó benzin, de azok mind újonnan kerültek hozzánk és sosem láttak autószerelőt, csak amikor éves karbantartáson voltak... tudod sokan szívnak japán autókkal és mindegyik köpködi őket, de valamiért nálunk nem lehetett a Toyotákat kinyírni, frissjogsis tinédszerként üthettem-vághattam őket, ment mint a bekokózott lokomotív és sosem állt meg. Ha valaki azt tönkrevágja akkor vagy egy eleve kehes darabot vett meg vagy a felhasználóval van a probléma. Ezek után ne mondja nekem senki h így szar meg úgy szar, igen, tud az lenni, az arányok a kérdésesek, van jó francia autó is (406, 307, Xsara, Megane mk1-2), csak ha veszünk egy reprezentatív mintát és 100 franciát abból a jó lesz 30-40, Toyotából ugyanez 60-70... elpusztíthatatlan semmiből sem létezik, ki lehet nyírni egy kerékagycsapágyat 50ezer alatt, de GTK-ra lehet tenni egy 2 hetes autót is, erre éppen én vagyok az élő példa. Úgyhogy engem fölösleges győzködni mennyire szarok a japán autók, akkor sem fog változni a személyes tapasztalatom a Toyotákról, de a BMW-snek sem tudod elmagyarázni h egy túlárazott ipari hulladékot vezet... (no offense, de ez már kikívánkozott belőlem)Viszont a kerékagycsapágy búgása folyamatos tudtommal és egyre erősödik ráadásul kagylósra koptatja a gumikat, ha ezek nem állnak fenn, akkor a gumi a titok, főleg a Bridgestone ami híresen zajosodós fajta, noha ebből is tuti van olyan ami nem produkálja ezt a jelenséget.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rbalint88
addikt
válasz 2ozzmexy #40581 üzenetére
A gumisok se javasoljak azt, hogy az outside tipusu gumi forgasiranya megvaltozzon. Persze nem art a guminak, de ha mar bekopott egy iranyba, akkor nagyon szar lesz, ha megforditod. Ahol legutobb voltam a cegest atgumiztatni, ok kiprobaltak, azota kulonosen nem ajanljak
A hiresen tartos toyotaknak meg pont a kerekcsapagya nem feltetlen olyan hiresen tartos, priusoknal kb pont 50ezrenkent kell cserelni. Parban, mert nincs nagy kulonbseg az elettartamban.
Szoval en megcserelnem az e-h kerekeket oldalt nem valtoztatva es ha megmarad a zugas ugy is, akkor ramennek a kerekcsapagyra. -
2ozzmexy
senior tag
válasz jozsi252 #40579 üzenetére
Bridgestone hajlamos a zajosodásra, noha nekem sosem volt, itt már többen írták h pár éves korában elkezd zajosodni, hogy ez a kezdeti rugalmasság elvesztésével kapcsolatos, vagy a minta kopásával, nem tudom, de nem egy ilyen eset volt már itt...
A kerékagycsapágy bugását csak egy irányból hallanád, igen ritka h egyszerre kettő menjen szét (tudom akad kivétel, de nem ezen van a hangsúly ). A toyoták pedig híresen tartós darabok (nem, nem érdekel h kinek milyen tapasztalata van vele, nekünk volt néhány és mind jó volt ), én adtam el úgy corollát hogy 19 éves volt benne a kerékagycsapágy és több mint 180ezer km volt benne, szóval nem, nem hiszem hogy kinyírtad 54ezer alatt...
Azt javaslom próbáld rotálni az abroncsokat, ez az EP25 elvileg nem kötött forgásirányú.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Bizsu1st
aktív tag
Remélem nekünk is üde színfolt lesz Száguldozva(kivétel, ha én néha megzavarom) és pályázva nem lesz vele, a lényeg, hogy városon belül biztonságosan elvigye a családomat! Kaptunk még a bhp-tól új vásárlóként egy 1000ft-os kupont, így contisafe-el együtt 58310ft vol a 185/60 r14, ingyenes szállítással természetesen! Holnap szerelik, úgyhogy gyorsan ki is próbálom
A Skoda Fabia-mon 2007-ben matador stellák voltak átvételkor, akkor találkoztam eddig először és utoljára ezzel a márkával, az nem volt rossz, csak keskeny(165/70 r14) -
veterán
Sziasztok
Bridgestone EP25 van a Yarisomon. Nagyjából olyan 30 000km lehet ebbe a gumiba. Legutóbbi időben mintha megnőtt volna a hangja. Nem tudom hogy ez normális-e?? Mintha búgó vagy nem is tudom mihez hasonló hangot adna. A héten elmegyek márkaszervizbe megnézetni a kerekeket meg mindent, de a kocsiba 54 000km van, és nem hinném hogy a csapágy a szar.
45 000km-nél volt a legutóbbi szerviz, de ott nem találtak a felfüggesztésbe meg kerekeknél semmilyen hibát, szóval akkor hibátlan volt a kocsi. Futóműellenőrzés 30 000km-nél volt szintén márkaszervizbe, de az is hibátlan volt. Kátyúkra nagyon szoktam vigyázni, olyan nagyot nem találtam el.
Lehet hogy nem várok a márkaszervizig, aztán holnap felemelem a kocsi és egyesével megnézem a csapágyakat hogy nincs-e valahol gebasz, de 54 000km-nél csak nem az lesz a ludas. Amúgy kanyarodáskor nem erősebb a hang, így talán van esély hogy nem az a ludas.
100 környékén lehet erősebben hallani, de mondjuk ha megyek 60-al és lelépek a gázról akkor olyan 40-50-ig belassulva megint csinálja kicsit. Eléggé hektikus mondjuk, mert nem mindig jön elő.Szóval akinek ilyen gumija van esetleg tud véleményt mondani a hangjáról hogy tapasztal-e hasonlót?
iPhone 16 Pro Max
-
Bizsu1st
aktív tag
Nah, megrendeltük a matador mp62 négyévszakos szettet a puntora, pár hét múlva jövök a tapasztalatokkal!
-
Speeedfire
félisten
E jeles semi slick-et szeretnék venni inkább. Vagy ha az nem, akkor marad a ps4.
Most Falken Azenis van alatta, de nem jött be. Az előző dunlop sp sport maxx rt2 jobb volt.[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
alázógyík
addikt
válasz Speeedfire #40572 üzenetére
Nekem volt achilles atr sport 2.
Újonnan jó volt, majd 3-4 éves korára kegyetlen kemény és hangos lett. Addig nem volt gondom vele, se vízen, se szárazon.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Speeedfire #40572 üzenetére
Belépő szinten az infinity valamelyik keveréke tűrhető volt. Nekünk a kocsi Golf jött Ling Ling GreenMax HP gumival, szerintem használható volt az is.
-
Speeedfire
félisten
Melyik gumi lehet jobb? Vagy másik hasonló?
Federal 595 rs, Achilles 123s?Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
2ozzmexy
senior tag
[link] csőd szélén megint a BBS...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ReFleXx
addikt
Van tapasztalata valakinek a Platin gyártmányú alfelnikről? Milyen minőségűek lehetnek? Fordra keresnék, van olyan jó mint a gyári alifelnik?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tompie #40534 üzenetére
Ha hátul van defekted, akkor mindegy; ha elején lyukad ki a kerék, akkor felrakod hátra a 14-est és az elejére átteszed a 15-öst. Gyárilag is van eltérő felni pótkeréknek, arra az évi 0 alkalomra meg pont megfelel, amid most van egyszer nekem 185/60 került fel 195/65 helyett defekt okán, nem jelentős dolog, legfeljebb óvatosabban vezetsz addig. Felni rozsda miatt be aggódj, az nem veszélyforrás. Karosszéria esetén annál inkább, én a pótkerék projekt árát inkább arra költeném.
Egyébként viszont szerintem is érdemes lenne maradni a focvis által említett gyári méreteknél, ha a későbbiekben gumicserére kerül majd sor, de le lehet járni addig ezt a szettet. A jelenlegi méretedhez képest elhanyagolható a különbség, szvsz nem ezen fog múlni a téli viselkedése az autónak, egy (gyári méretű) prémium gumi sokkal jobb egy olcsóbbhoz képest, mint amit a keskenyebb méret jelentene
[ Szerkesztve ]
-
Tompie
őstag
válasz szabonagyur #40567 üzenetére
De. De normál kérek jobb szerintem, többet lehet menni vele nem feltétlenül gumis közelében érhet baj.
-
félisten
-
Tompie
őstag
válasz szabonagyur #40565 üzenetére
... hát egy 195-ös pótkerék már nagy helyet foglal a csomagtartóból.
Így is ki kell találnom a pótkerék körül, hogy szintezzem ki, mert már a mostani 175 is magasabb. -
félisten
válasz Tompie #40563 üzenetére
Télre a keskenyebb váltóméret azt is jelenti, hogy a felni is kisebb méret lesz és úgy lesz 100% váltóméret.
(#40562) Tompie : ja ok, megzavart, hogy már a 195-t is írtad.
De ha jövőre a nyárid meg lehet a télis 195 lesz akkor miért nem olyat veszel.
Amúgy kolléga írta, tanksapkán, B oszlop bárhol le vannak írva az autód méretei, váltó mérettel együtt, nem random kell gumit rakni rá.
-
raziel01
veterán
válasz Tompie #40563 üzenetére
Tanksapka oldalában rajta vannak a gyári kerékméretek. Azok közül kell választani.
Télre azt mondják jobb a keskenyebb de amennyi hó van itthon kb tök mindegy.
Nekem 195/55 R15 és 185/60 R15 van rajta feltüntetve. Nyári most 195-ös, max azért veszek 185-öst télre mert az olcsóbb is 2-3 ezerrel. Ami 4 guminál nem elhanyagolható. Majd még eldöntöm. -
Tompie
őstag
Viszont egy valamit nem értek, ha télre ajánlott keskenyebb kérek akkor csak váltóméretet kell használni és el kell térni a gyári mérettől
-
Tompie
őstag
válasz szabonagyur #40561 üzenetére
Most 185/65 R15 méretű nyári szett és ugyanilyen méretű téli gumi szettem van, és ehhez veszek majd most a rossz méretű 14" colos pótkerék helyére egy 185/65 R15 4 évszakos kereket.
Jövőre meg veszek 195/60 R15 nyárit.
Meg idén lehet akkor 195/60 R15 télit veszek és akkor télen is nyáron is meg lesznek a gyári méretek.
Hol itt a baj?[ Szerkesztve ]
-
raziel01
veterán
válasz szabonagyur #40557 üzenetére
4% eltérésig szokták váltóméretnek mondani.
Kötelező biztosító nem bújhat ki ilyen indokkal. Casco esetleg beleköthet. -
félisten
válasz Tompie #40556 üzenetére
Annyi, hogy nem gyári méreted ez a 185/65/15 egyáltalán, annak ellenére, hogy nevezhetjük váltónak bár azért ez túlzás, biztosító baleset esetén beleköthez.
Váltónak azt nevezném ahol átmérőben nincs eltérés, km óra ugyannyit mutatna stb.
Esetedben pl. a 195/60/15 esetében amikor 100-at mutat az óra, a 185/65/15 esetében ez csak 97 lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tompie
őstag
Ideág meg azt mondták jó a 14" is pótkeréknek csak megfelelő váltóméretű gumi legyen rajta.
Egyébként ha veszek egy 15" felnit rá egy Sailun Atrezzo 4Seasons 185/65 R15 (hirtelen ezt találtam legolcsóbb 4 évszakosnak) gumit annak ugyan akkora lesz az átmérője mint amit belepróbáltam (185/65 R15 Matador téli)?
-
Tompie
őstag
válasz szabonagyur #40543 üzenetére
De olyan van, az a Ford gyári 15"-os mérete, aminek a 185/65 R15 váltómérete.
... és pótkeréknek akkor milyen ajánlott téli / nyári / 4évszak?De amit linkeltem oldalt ott különbözőeket hoz.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Tompie
őstag
válasz szabonagyur #40540 üzenetére
Oké és pótkeréknek milyet illik betenni nyári / téli / 4évszak?
Nem is tudtam, hogy különbözik a váltóméret ha nyári / téli / 4évszak.[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Tompie
őstag
válasz szabonagyur #40537 üzenetére
Igen ezt már én is néztem. Vagy ha 14" marad de váltóméretre cserélem akkor az úgy jó?
-
félisten
-
Mr X
veterán
válasz molnarpeter #40533 üzenetére
Az alufelnijei nagyobbak, mint a pótkereke, nem biztos, hogy elfér. Ahogy nézem, a kettő nem is váltóméret. Én leszednék egy kereket és belepróbálnám.
[ Szerkesztve ]
-
Tompie
őstag
válasz molnarpeter #40533 üzenetére
Használtam vettem az autót és 15" kerekek vannak rajta de a pótkerék olyan amit írtam, egyrészt 2011-es gumik kb már semmi profil, a felni meg hót rozsda stb.... és mivel 15"-al használom az autót ezért tennék bele 15" pótkereket ha beférne annak a 14" kerék helyére.
-
molnarpeter
nagyúr
-
Tompie
őstag
Azt szeretném kérdezni, hogy van egy pótkerekem 14" 175/65 R14 ami nagyon leharcolt de a felni is.
Az autón (Ford Focus I. 2004.) 15" felnik vannak 185/65 R15.
A kérdésem, hogy ennek a régi pótkeréknek a helyére beférne egy 15" kerék? Illetve milyen gumi mérettel?
Van még hely a 14" kerék körül.
Köszönöm -
raziel01
veterán
válasz Ádám16 #40525 üzenetére
Téli szettet én nem vennék régit. Azok nagyon hamar felkeményednek és akkor ott vagy, hogy kb kis túlzással olyan, mintha nyárival mennél. Vezettem már felkeményedett téli gumis autót télen és aszfalton is nagyobb gázra elkapart indulásnál úgy, hogy a kocsi meg 80 lóerő körül volt. Bele se gondolok milyen lett volna ha még hó meg jég is van.
windlord: A 4 darab lenne 50K vagy hogy?
[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
Harmadik évét taposó Alpin 5 megerhet 50k -t (205/55 16"), hogy gyakorlatilag új? Harom hónapot ment...
-
Ádám16
addikt
Ilyenkor nyáron lehet kifogni akciós téli gumiszettet? Az sem baj, ha 2-2 külön típusú lenne, ha nagyobb összeget tudok spórolni.
-
félisten
-
Bizsu1st
aktív tag
Sziasztok! Adott egy Fiat Punto Sporting még 2000-ből. Csak városi, leginkább gyermeket iskolába hordó autó, évi kb 2-3ezer km-el! Matador Mp62 négyévszakossal jól gondolom, hogy nem lőnék mellé? 185/60 r14 méretben a bhp-ról 14080ft darabja és van hozzá contisafe is! Barum quartaris 5-öt nézegettem, mert nekem nagyon bevált a Fabiamon a bravuris 3hm(195/55 r15), de kb 2000ft-al drágább darabonként, plusz ugye a matador felszerelése is lesz kb 10k az alufelnikre! A nexen n'blue four season is nagyon tetszik a tesztek alapján, de a contisafe sokat dob a latba! Köszi
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Brandynew #40515 üzenetére
Szerintem ha fújsz rá egy réteg lakkot akkor nem vállik le olyan könnyen... de ez csak tipp.
Én pontosan ezért vettem sima gagyi dísztárcsákat, a gyári Suzukisban ott a logó, de aranyáron mérik.
Hívd fel hoványékat meg ford alkatrész webáruházakat, hátha be tudják rendelni a gyártótól, bár a tartóssága azoknak is kétséges..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
haris
őstag
2015ben vettem egy Seat Alhambra-t. Azon a téli szett acél felni, ezért vettem rá dísztárcsát és ebay-ről 4db Seat matricát.
Most tavasszal dobtam ki a tárcsákat, mert elöregedett a műanyag és levételnél elpattantak a"fülek"
De a matricák rajta voltak még és nem voltak sem kopottak sem sérültek.
Lehet szerencsém volt de nekem bevált.
Meglátom az új szett hogy muzsikál majd.
Már úton vannak a matricák Kínából -
Qru
MODERÁTOR
válasz Brandynew #40515 üzenetére
Nem is fogsz, mert nincs ilyen. Ezek univerzálisak pont azért, hogy mindenféle autóra passzoljon, pl én sem tennék fel Ford feliratos dísztranyót a Hondámra.
Vehetsz rá matricát, de kb az 5. mosáskor le fog jönni vagy legalábbis el kezd felválni a dísztárcsa felületéről a matrica széle.
#nincsbennetarcsi
-
Brandynew
őstag
Köszi a válaszokat.
Még egy kérdés: a dísztárcsákra való márkajelző matricák tartósak, a helyükön maradnak, nem keltenek gagyi hatást?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Brandynew #40509 üzenetére
Maradhat a mankókerék arra elég, hogy a gumisig elmenj vele és az nem szezonos gumi, télre és nyárra is megfelelő. Érdemes a keréknyomását ellenőrizni benne azért időről időre, mert egy lapos pótkerékkel nem vagy kisegítve.
Nem feltétlenül fér be, pont a Hondás fórumon járt így egy srác, hogy megvette a teljes értékűt a mankó helyére és ugyan befért a kerék (hiszen váltóméret, azaz a két kerék kerülete megegyezik) de a csomagtér padlóját már nem tudta síkba visszarakni... Érdemes lemérni neked befér-e.
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Brandynew #40509 üzenetére
A kérdés inkább az, hogy mi a cél és mi fér be...
Én 4évszakost tettem bele, csak fontos h ne Rotation márkájú legyen ugye.De volt erről komolyabb okfejtésünk korábban, mindenki leírta a véleményét pótkerék ügyben.
Személyszerint én a teljesértékű 4évszakosra szavazok, csak fontos hogy váltómérete legyen mindkét szettnek. ( [link] nem ajánlgatom, csak példa, de nekem felnivel együtt nem került annyiba mint egy gyári mankókerék és a defektjavítónál többet ér)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Pótkeréknek mit javasoltok választani? Maradjon a mankókerék, ami most van a kocsiban, vagy amikor rendelek téli és nyári gumiszettet, akkor 4 helyett 5-öt vegyek? Annak ugyanúgy be kell férnie a csomagtartó aljába, igaz?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Brandynew #40506 üzenetére
Van rá gyári ajánlás (a típusengedély szerint) de azt itthon nem nézik (téli gumi esetén nyugaton is eltérhetsz lefelé). Csak a sebességindexet figyelembe véve semmi hátrány nem ér. A magasabb indexes nagyobb guminyomást visel el, összességében ennyi a különbség (általában a benne lévő textilréteg sűrűbben szőtt).
#nincsbennetarcsi
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Ha nem használom ki a gumin megjelölt maximális sebességet, akkor az jár számomra bármilyen előnnyel, ha T sebességindexű gumi helyett H-sat veszek?
Tehát pl. egy Dunlop SP Winter Sport 5 195/65 R15 91H gumi bármilyen szempontból jobb egy Pirelli 195/65 R15 CINTURATO WINTER 91T guminál?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest