Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Windows 10
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Tényleg betilthatja a TP-Linket az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Jelszókezelők
- Mozilla Firefox
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Mikrotik routerek
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DJ. Ru$y
félisten
Nincs benne... Itt az eredeti német könyve, szerintem, ha 2x kinyitották sokat mondok, és nincs benne se egy nyamvadt táblázat, se egy bekezdés benne, semmi.
De kutatok tovább, köszi.
[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
DJ. Ru$y
félisten
A Wheel Size oldalon kívül ismertek még olyan oldalt, ahol a gyári méreteket lehet megnézni? Felhívtam egy felnis/gumis céget, ahol az autóm adatai alapján a csávó teljesen más méreteket látott "katalógusban", mint amit a Wheel Size kidob... Nem tudom, hogy az oldalnak merjek-e hinni. Főleg EZ problémák vannak, mert nem találok akkora ET-s lemezfelnit a téli szetthez, mint amit a Wheel Size ír.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
boogie84
veterán
válasz rbalint88 #34177 üzenetére
Mx5-re olyat vettem télire, de mint írtam az nem sokat megy. Ennek ellenére sztem simán jó.
(#34178) Qru : Köszönöm h rávilágítottál a lényegre. Eddig meg sem fordult a fejemben a dolog.
illetve a biztosító baleset esetén csak részben téríti a károd Itt a lényeg. Bár Cascos az autó, de igazad van!
Most már tisztábban látom a dolgot!A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
konci79
őstag
Sziasztok!
Öregedés szempontjából melyik a tartósabb négyévszakos: Barum quartaris, vagy Nexen? Kevés futás miatt nem a kopás, hanem az öregedés érdekel jobban.
Most van 2 szezont futott téli-nyári szett ( kb 2-3000 km mindkettőben)azt eladnám, és cserélném 4 évszakosra.
185/65 R15 méretben. -
Qru
MODERÁTOR
Árban ott van most nagyon mert engedtek az árából (sztem nem fogyott eléggé). Magasabb prioritású a száraz tapadás (többnyire olyan környezetben autózom vele ezért is hajazok a nyárias 4S gumikra), abban a Conti meg nem olyan jó ahogy nézem a teszteket. Hóban gyengébb a CC de ha nagy a hó akkor meg max nem megyünk a telekre.
Bevárom még a friss teszteket, úgyis csak jövőre lesz esedékes a csere.Az A005 ellen az szól, hogy tapasztalataim szerint a japán gumik gyorsabban öregednek mint a prémium európai gyártók termékei. Mondjuk ez az árán is látszik (CC+ vs A005).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BaLee
addikt
Idén ősszel ismét aktuális lesz egy abroncs csere. Igazából lesz a családban egy olyan kocsi amin már van guminyomás ellenőrző rendszer, adnak hozzá két garnitúra gumit, de én nem szeretném évente 2x cseréltetni meg időpontra vadászni így maradnék a 4 évszakosnál.
Tavaly ősszel az én kocsimra Nexen-t tettem és igazából maximálisan elégedett vagyok vele, nyártól féltem de semmi csalódást nem okozott nagy melegben sem.Az újjal viszont hosszabb távra tervezek és ott sem lenne túl sok futás (évi 6-8k max) emiatt gondolkodom a Michelin CC+-n illetve a Bridgestone A005-ön olyan szempontból, hogy talán 1-2 szezonnal később öregednek el. Igazából csak akkor érné meg a 2 prémium márka ha tényleg pár szezonnal többet kibírna.
Árban a Nexen 17000 körül van a Bridgestone A005 XL 21500Ft, Michelin CC+ árában nagy a szórás 23 környékétől találni nem annyira megbízható oldalakon, Marsonál pl. majdnem 30.
Azt olvastam, hogy az A005 a leggyengébb hóban, viszont bőven a legjobb vízen és szárazon is meggyőző. Nálunk ugye hó nem annyira van, akkor is inkább városban járok ott meg azért takarítják, ill. azt írják róla, hogy a nyári gumiknál még így is nagyságrendekkel jobb hóban. Árban sem olyan vészes még, nekem valamiért ez a szimpatikus. CC+ minden téren a legjobbnak tűnik de azért megbízható helyről 30k-t sokallok, olcsóbb boltok közül valamelyikkel pozitív tapasztalat (friss DOT-os gumit küldenek, esetleg előre meg lehet kérdezni) : [link]
Ti mit vennétek a helyemben?
-
addikt
Köszi!
Leugrottam a mellettünk (1 telephelyen vagyunk) levő gumishoz (rengetegen járnak oda, elég normális a fazon, beszélgettem már vele párszor), Vredestein-t mondja ha picit drágább csak mint a Barum, különben Barum. Kleber-re azt mondja kopik (lehet ár-értékben gondolta, nem tértünk ki rá)
Ez alapján választottam ki, hogy mik jöhetnek szóba
-
addikt
Szép napot!
Téli gumi 195/65/R15 méretben melyiket érdemesebb?
Barum Polaris 5
Hankook Winter iCept
Vredestein Snowtrac 5Esetleg más árban azonos típus ami BB ajánlat?
UI: Egész évben téli gumi van most is rajta (évi kb 5.000 km)
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz boogie84 #34176 üzenetére
Az a baj, hogy szabadon nem cserélgethető a gumi méret főleg, hogy nem is váltóméret (váltóméret az amikor a kerék átmérője nem változik). Ez csak egy elméleti felvetés volt inkább...
Noha fizikailag nem feltétlen baj (ilyen pici eltérés pláne, én évek óta használok 215/55R16 helyett télen 205/55R16-ot) de ha nincs benne az adott gumi az autó típusengedélyében akkor egyrészt a rendőr büntethet érte (itthon nem nézik szigorúan csak ha nagyon más a méret), illetve a biztosító baleset esetén csak részben téríti a károd (közrehatás), valamint műszaki vizsgán is beleköthetnek.Na most neked ezek a gyári jóváhagyott méreteid:
215/55R16
215/50R17
235/40ZR18Egyik sem olcsó méret...
Igazából a fenti három hátrányból csak a biztosítóstól kell inkább tartani a többi annyira elvétve fordul elő, hogy az simán vállalható rizikó de nyilván a te döntésed a dolog...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
boogie84
veterán
Civic gyári téli kerék mérete: 7x16
Gumiméret: 215/55R16Ehhez képest 6,5 a Dezent felni. És igazad van, 6,5-re elég lenne a 205/55r16 gumi is.
krisalp-hp3 17 800 Ft[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
boogie84
veterán
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #34169 üzenetére
Igen, az alu és a lemez garnitúra is 16'.
Mindkét garnitúrához ugye külön csavarok vannak, illetve két szett kerékőr.Mondjuk én nem annyira kedvelem alapból az alufelnit, de télen nem igazán tenném ki a sónak-fagynak, ezért a négyévszakos szettet mindenképpen a lemezekre tetetném.
-
boogie84
veterán
Sziasztok,
Civic-re keresek már most télire gumit.
Méret: 215/55R16
Kiszemelt példányok:
Bridgestone Blizzak LM005 H
HANKOOK W320 WINTER ICEPT EVO2 XL
KLEBER KRISALP HP3 XLÁrban nagyjából azonosak. Kb egy kategória talán a 3 abroncs. Szabad venni ezeket?
(LM005 már van itthon MX5-re de az télen nem sokat megy)
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
dj79
senior tag
Szép napot Mindenkinek!
Adott egy Golf variant TSI, 122le.
Az autó városi-városok közötti közlekedésben fut az idő nagy részében, autópálya-használat ritkább, ráadásul a két gyerekülés a hátam mögött jelentősen csökkenti az átlagsebességet illetve korlátozza a sportos vezetéstVan hozzá egy nyári szett, 4 éves Hankook gumikkal, jó profilmélységgel,16 collos alufelnin, tehát szvsz ezen kívül még két nyarat elfutnak.
Van továbbá négy gyári lemezfelnim, hibátlan dísztárcsákkal, kuka téli gumikkal.Most mindenképpen kellene télieket vennem, amik ugye 5-6 szezont elmennek. Két és fél év múlva kell majd nyáriakat vennem.
Na itt jön a csavar: nem járnék-e jobban inkább három-négy évente egy új négyévszakos szettel?
Ezelőtt is négyévszakossal jártam (Quatrac5 illetve Apollo) és arra gondoltam, hogy a mi használatunkhoz akár erre az autóra is megfelelhet.Nézegettem a teszteket illetve az itteni hozzászólásokat és látom, hogy a Nexen illetve Kleber négyévszakosairól sok a pozitív vélemény.
A Nexent jelenleg 16450 HUF, a Klebert pedig nagyságrendileg 18500 HUF körül látom
A tiszteletteljes kérdésem az lenne, hogy jófelé tapogatózom, vagy tudtok esetleg valami jobb alternatívát?
Köszi mindenkinek
-
-
Viktoár
addikt
Igyekszem, ha megérkezik akkor fel is kellene rakatni mert a jó isten tudja mikori a nyári gumi. Bár kis matekkal kikövetkeztethető, 11 éve vagyok az asszonnyal és új nyári gumi miatt én nem vittem a gumishoz az autót. Ha feltételezem hogy a tudtom nélkül ő sem vitte el az már 11 évet jelent.
Emellett még azt veszem alapul hogy 2006-os az autó akkor valószínűleg nem cseréltette le abban a 2 évben sem amíg nem ismertük egymást. (Mert ő vette anno) Vagyis lehet hogy 13 éves a nyári gumi rajta? Elkopva biztos nincs mert szezonnak megfelelően cserélgetve volt a téli-nyári abroncs.
Évi ~4k km -rel számolva, (~2k km nyári, ~2k km téli) a minta még bőven jó de attól még a gumi elöregszik.
Hogy tudom ellenőrizni azon kívül hogy megkérdezem az asszonyt? Idén volt műszakin, nem szóltak a gumi miatt. Sőt gumisnál is volt mert a jobb elsőn tönkrement a szelep, de a gumis sem említette hogy baj van az abronccsal.
Most már kíváncsi lettem, holnap kiderítem.
Üdv:Viktor
-
rbalint88
addikt
válasz #72806656 #34158 üzenetére
A futas miatt hatareset gazdasagilag, a meret necces negyevszakos szempontbol, ennyire peresben ritka es draga (nem annyira keresett). Gondolom valami kisebb/regebbi auto, ha ket kulon szett lesz, elgondolkodnek telire egy 15” lemezfelni szetten, ott szerintem nagyobb es joval olcsobb a valasztek teligumibol es a katyukat is jobban viseli.
-
rbalint88
addikt
válasz #72806656 #34156 üzenetére
Ez csak azon mulik, havi hanyszor akarja megtenni az utat es ezen kivul mennyit jar az autoval. Eves futasteljesitmenyt kellene megtippelni. Negyevszakosbol inkabb kiegyensulyozott vagy telies iranyba mennek el. Ami mellette szol a ket kulon szettel szemben, hogy akkor se szivja meg, ha a Tatraban lehavazik, ami egy nyarival megoldhatatlan feladat lenne. Cserebe szelsoseges korulmenyek kozott ovatosabban kell menni. Szerintem vallalhato kompromisszum. Az anyagi megerossege a futas mellett a gumimereten is mulik, vannak olyan hulye meretek, ahol a ket szett alig dragabb, mint a negyevszakos.
-
#72806656
törölt tag
Testverem munka miatt Krakow-Sopron kozott fog ingazni havi szinten. Gumi csere elott all. A dilemma: 4 evszakos vagy ket garnitura? Koszonom
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #34151 üzenetére
Inkább a Gen2, a Gen1 jóval gyengébb nála tudásban.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Kérdés:
Gumi méret: 195/55 R16
Nexen Nblue 4 Season (XL) (WH17) 19250 Ft/db
vagy
Continental AllSeasonContact XL 30200 Ft/dbAutó: Prius 2
Szempontok:
-Csendes legyen
-Évi 9-12ezer km futás.
-Évente 6× jégbordás vagy havas alatta jég, 200 méter hosszú emelkedőn felmenni, nekifutásra nincs lehetőség, és van hogy forgalom miatt meg kell állni, majd újra indulni.
Ezt a Sepmperit MASTER-GRIP2 téli gumi 175/70 R13-as méretben ezt az első 2 évében tudta teljesíteni.Nexen Nblue 4 Season két évre tervezném, a Contin-t 3 évre.
Melyikkel tudom ezt teljesíteni a kitűzött élettartam alatt, vagy melyikkel járok jobban.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
harry
veterán
Hát ez elég szomorú : \ Ez a kocsi nem az enyém, így dönteni nem tudok, de megemlítem, mindenesetre köszi az infókat.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rbalint88
addikt
Ugyanilyen ecocontact volt a gyari szereles a splashen, a meret is hasonlo (165/70r14). 6-7 evesen fossa voltak repedve, pedig garazsban allt vegig az auto es telen is ott voltak tarolva a kerekek. El kell fogadni, hogy a mai abroncsok 5-6 evre vannak tervezve, utana eloregszenek. Ekkora futasra megerne inkabb negyevszakosban gondolkodnod.
-
harry
veterán
válasz athomi #34144 üzenetére
Azért 2-3 évet még bírniuk kell, így kicsit pazarlónak érezném mind a négy cseréjét. Keveset használt kocsi, garázsban áll javarészt. De nyilván nem árt megnézetni.
Lehet felhívok egy gumist, aztán megnézzük, csak bosszant, hogy nem tudtam jobban megnézni a gumit, így nem tudom milyen lehet a sérülés. Lehet a legjobb egy javítás lenne, aztán pár év múlva mindet cserélni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hali,
A jobb hátsó gumim ma reggelre leeresztett : \ Conti EcoContact 3, 185/65 r14 86T, Focus 1, DOT 0814. Egyelőre nem tudtam jobban megnézni. Tegnap ~3 órán át mentünk vele javarészt országút / autópályán, nem vettem észre semmit.
Jól gondolom, hogy legalább párban, a két hátsót le kéne cserélni? Igaz 5,5 éves gumik, de kb 37k km lehet bennük (éves futás 7.5k km, innen számoltam), ezért az elsőket nem igazán látnám értelmét piszkálni. Így jó lehet?
Ugyanilyet keressek, vagy lehet pl. EcoContact6 (úgy látom árban ugyanannyi, sőt a Conti oldalán 3-as már nincs is), vagy akár bármi más? Nyilván ugyanúgy 185/65 r14 méretben.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Viktoár
addikt
Köszi szépen mindenkinek a segítséget, végül is az asszonnyal közösen a Continental AllSeasonContact mellett döntöttünk.
Ez már remélem végleges.
Üdv:Viktor
-
veterán
válasz gabor9991 #34135 üzenetére
Nem tesztelgetni, csak lemenni szeretnék. Tájékozódom, hogy mire készüljek.
Elsőkerekessel és télivel lefelé OK, felfelé nem OK; ez most összkerékhajtású + télen 4S lenne. B verzió: felfelé kimegyek az Istenhegyi útra, azt tisztítják azonnal. C verzió: BKV; nagy hóban múlt télen is azt válaszoltottam, mivel nem ment fel az FWD autó. -
blakey
titán
válasz Kornel #34125 üzenetére
Én évi 20.000+ km-re négyévszakost használok, és következőre is az fog felkerülni, így 3 évente kell a gumival foglalkozom. - ugyan kevesebbet megyek és 4 évente tervezem a cserét de ua., szintén maradok a 4 évszakosnál de még nem tudom, hogy melyik lesz, még van 2 évem, eddig nagyon okés a Quatrac 5.
ELADÓ: Homatics Box R 4K Plus *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
veterán
válasz kenguru99 #34129 üzenetére
Idén kipróbálom a nyáron nyári, télen 4 évszakos kombót.
Bő hónapja vettem az autót, a Nexen 4S volt rajta 2 napig, azzal eléggé maszatolt a 30+ fokokban. Utólag gondolok arra is, hogy lehet, a nem megfelelő guminyomás is közrejátszott a kellemetlen érzésben, ill. az autó is teljesen más a korábbihoz képest.Meredek mellékutcában lakom, csak másnap takarítják el a havat; az autó összkerekes, így a felmenetel miatt kevésbé aggódok; a letaposott havon leereszkedés lesz a para.
A Nexen inkább téliesnek mondható, ugye? (friss gumi, januárban vette az előző tulaj)[ Szerkesztve ]
-
hacki87
senior tag
válasz DJ. Ru$y #34128 üzenetére
Én sem a gumis ismerőstől veszem a gumit, de ugyanezt elmondta, hogy az nem jó semmire se. A feleségem elmagyarázta neki(amúgy az ő ismerőse), hogy amikor állt a hó az utcánkba akkor is tudod rajta normálisan közlekedni csúszkálás nélkül. Pedig neki akkor még friss jogsija volt. Nekem az öreg télivel több gondom volt télen mint neki. Lassan két éves lesz neki az Apollo.
-
kenguru99
senior tag
válasz DJ. Ru$y #34128 üzenetére
Amikor 35-40 fok van, nem lesz olyan jó mint egy nyári. Amikor sok hó, jég van (bár ez egyre ritkább) nem lesz olyan jó mint egy téli. Ezt tudomásul kell venni. Viszont a méretből kiindulva, egy kevés kilométert futó átlagos, közlekedő autóra kell. Arra hibátlan választás. Nem beszélve a tavaszról, őszről. Amikor hajnalban fagyhat, de napközben akár 15-20 fok is lehet. Olyankor meg egyértelműen a négyévszakos a legjobb.
Az én tapasztalom szerint a gumisok többsége teljesen fogalmatlan a modern négyévszakosokkal kapcsolatban. És többnyire le akarnak beszélni róla. De ne hagyd magad.[ Szerkesztve ]
-
DJ. Ru$y
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz Viktoár #34122 üzenetére
+1 a Michelinnek elfogultságból.
Amúgy egyetértek Qruval, Nokian felejtős, a másik kettővel nem nyúlsz mellé, csak mérlegelni kell, hogy hol, milyen körülmények között használnád. A Conti kb. középen van a tél-nyári skálán, a Michelin meg inkább közelebb áll a nyárihoz.
Én azért mozdultam a nyárias CC+ irányába, mert itt Mosonmagyaróváron rendesen szokták takarítani az utakat télen, általában csak vizesek szoktak lenni, ráadásul az igazi télies napokból egyre kevesebb van, és az évi átlaghőmérséklet is egyre magasabb. Na, meg itt a Kisalföldön nem sok havas-jeges hegy van, amit meg kellene mászni.
A másik abroncs, ami tetszene, az a Bridgestone A005. Ez elvileg még nyáriasabb, viszont a kopásállóságával kapcsolatban vannak kételyeim. A Michelin biztosan tartósabb.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Viktoár #34122 üzenetére
Nokian-t ne, a másik kettő jó.
mod:
Amúgy ezek az ajánlható 4évszakosok:
Apollo Alnac 4G
Barum Quartaris
Vredestein Quatrac
Nexen N-Blue4 S
Kleber Quadraxer 2
BFGoodrich G-GripBridgestone A005 (inkább nyárias)
GoodYear Vector4 Gen2 (inkább télies)
Michelin CC+ (inkább nyárias)
Continental AllSeasonContact (kiegyensúlyozott)Alsó 4 a prémium a többi kvázi középmezőny.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
válasz Viktoár #34124 üzenetére
Az nem gumi, hanem egy ipari hulladék.
Bármelyik középkategóriás négyévszakos megeszi reggelire.Én évi 20.000+ km-re négyévszakost használok, és következőre is az fog felkerülni, így 3 évente kell a gumival foglalkozom.
Egy hét alatt most belemegy 3000+ km, igazából rosszat ezután sem tudok mondani a Kleber-ekrol, pedig volt minden az úton, kivéve hó.
-
Viktoár
addikt
Ja még valami, jelenleg Kingstar SW 40 van itthon de mivel már 5 éves így azt már nem rakatnánk fel.
Kíváncsiságból kérdezem, hol áll ez az említett 4 évszakosokhoz képest?Üdv:Viktor
-
őstag
válasz DJ. Ru$y #34115 üzenetére
Attól függ, hogy télies mintázatú vagy nyárias jellegű az adott négyévszakos, de a három hegycsúcsos hópehely szimbólum valamennyi megbízható márkán rajta van. A téliesek vannak amúgy túlsúlyban. Valamennyi félinformált szakinak a két garnitúra eladásának nyeresége van a szeme előtt. Én már bő 10 éve is elvoltam négyévszakos gumikkal, és véleményem szerint sokkal többen járnak két garnitúrával, mint az indokolt lenne. Legfőképpen a noname vagy ahhoz közeli preferenciájú autósokra gondolok.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Viktoár
addikt
Tehát ezekből melyik lenne a bestbuy?
Continental AllSeasonContact 16.800Ft / Db
MICHELIN CROSSCLIMATE XL 18.050Ft/Db
De néztem még ezt is hátha...:
NOKIAN WEATHERPROOF 15.600Ft / Db
A continental a legszimpatikusabb de ti jobban értetek hozzá.
[ Szerkesztve ]
Üdv:Viktor
-
flymi
addikt
válasz Viktoár #34117 üzenetére
Még a végén az asszonynak lesz igaza -> A tiéd legalább foglalkozik vele. Feleségemet nem érdekli semmi ami kocsi. Legyen négy kereke, ülései és kész. Persze nincs jogsija (még, de majd meglepem egyszer, h beíratom tanfolyamra), ergo nem is vezet. Pedig már korábban felajánlottam neki, h megtanítom vezetni de nem mutatott semmilyen érdeklődést.
Ez van, de ezért még nem cserélem le.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
tboldi
nagyúr
válasz Viktoár #34113 üzenetére
Michelin CrossClimate+-t használok, alapvetően ez inkább nyárias keverék, de teljesen meg vagyok elégedve a téli teljesítményével is, habár friss havon nem próbáltam még (sajnos kórházban voltam, amikor lehetett volna). Nyáriként nézve viszont meg merem kockáztatni, hogy jobban tapad, mint az előző Hankook Kinergy Eco.
-
Viktoár
addikt
Köszönöm mindenkinek a segítő jellegű hozzászólást. Elsősorban városon belül használjuk, vidékre csak nyáron illetve télen az ünnepek alatt egyszer-egyszer megyünk.
Városban használjuk de itt esztergomban sok helyen nincs takarítva az út ha leesik a hó. Inkább csak a főbb útvonalak takarításával foglalkoznak. Tudjátok, ők már novemberben felkészültek a télre de az első hó mindig váratlanul éri őket.
Még a végén az asszonynak lesz igaza......ez hogy....... ?
Szóval ez a Continental AllSeasonContact vállalható darab?
Üdv:Viktor
-
MrSealRD
veterán
válasz Viktoár #34113 üzenetére
Attól is függ milyen környezetben járkálsz többnyire. Ha városon belül, vagy olyan helyen ahol le van takarítva télen az út, akkor valószínűleg nem lesz gond. Ha a telekre kell kimenni, vagy lejtős vidéken közlekedni télen ahol lehet nagy hó, vagy jegesedés ott már zaccos a 4 évszakos, szerintem.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz Viktoár #34113 üzenetére
Én nem vagyok benne a dologban, szóval egy gyenge amatőr hozzászólása lesz abból amit mindig hall.
Nekem azt mondta mindenki akivel ilyenről beszéltem, gumis, autószerelő stb, hogy ami jó nyáron az nem jó télen, ami jó télen az nem jó nyáron, ergo a négyévszakos gumi maximum közepes lehet mind a kettőben.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Viktoár
addikt
Sziasztok
Meghánytam vetettem a dolgot és végül a barum polaris 5 -re esett a választás. Közöltem az asszonnyal, de most kitalálta hogy járjam körbe a négyévszakos témát is, mivel hogy:
- Jövőre kell venni nyári gumi szettet is
- Éves szinten talán az 5000 km-t sem tesszük bele az autóba,Manapság mennyire kiforrott technológia a négyévszakos gumi? Ha a téli, nyári szettet veszem alapul akkor olcsóbb megoldás egy négyévszakos garnitúra de vajon megbízható-e egész évben? Nyilván kompromisszumot kell kötni egy "all in one" gumi estén, de érdekel hogy esetleg a prémium minőség felveszi -e a harcot egy középkategóriás szezonális abronccsal?
Elsősorban tapasztalat érdekelne nem a fizetett tesztek, hirdetések.
Üdv:Viktor
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Viktoár #34109 üzenetére
Generálisan télre jobb a keskenyebb mert havon és csúszós úton jobb a keskenyebb gumi. Kisebb a vízkiszorítása, így nehezebben fut fel a vízre (aquaplaning), míg csúszós felületen a keskenyebb abroncsok az autó adott tömegét kisebb felületen támasztják fel, így nagyobb tapadással bírnak csúszós, téli körülmények között, illetve a keskenyebb gumival jóval könnyebb haladni nagyobb hóban is. Márpedig jellemzően ezekkel a felületekkel találkozol sokszor télen és itt számít igazán a tapadás. Plusz gondolom nem a száraz aszfaltos kanyarvadászat a célfelhasználási terület amúgy sem.
Márkából ebben az ársávban 2 bátran ajánlható van a Barum Polaris 5 és a Hankook W452.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Viktoár
addikt
Sziasztok
2006-os suzuki swifthez vettünk egy acélfelni garnitúrát télre az alábbi paraméterekkel:
Osztás , lyukkör: 4x100mm
Átmérő: R14"
Szélesség: 5.5"
Eltolás: ET50mm
Agyátmérő: 54mmA gyári felni szélessége 5" tehát amit vettünk az fél collal szélesebb. Mivel új gumikat is kell venni javasolt -e a gyári 165/70 helyett szélesebbet venni?
Üdv:Viktor
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboldi #34104 üzenetére
Igen a kicsin is 175/65R14 alap kerék van ééés rendes évszaknak megfelelő gumi.
Egyébként ha maximalista vagy: ezt az értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük nő, ezért melegben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele +10 foknál meg 2,3 bar.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Amúgy érdekes, mert korábban a 175/65R14-es Hankookokkal jobb volt 1 tizeddel túlfújva, most meg a 185/55R15-ös CC+-okkal egy tizeddel kevesebbel érzem megfelelőnek.
Hűvösebb időben a gyári 2,3-ra lövöm be mindenhova.És nem szoktam más értékre állítani a hátsókat, hátha cipelni kell valamit.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz speedernet #34098 üzenetére
Tapasztald ki, tizedenkent ugralva az eco fele, hogy neked hol jo. Nekem a gyari 2.3/2.2 de 2.4/2.3-on hasznalom mert erezhetoen ugyesebben lehet vele kanyarodni.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Secretlab TITAN Evo "Classic" Regular méret Vadi új Bontatlan Számlával
- Romet Rambler R9.3 MTB Vadi új, 0 perces, Garanciás!
- ÚJ Schwalbe Wicked Will Super Race 29x2.4 (62-622) mtb külső gumi
- Elektromos rollerek/tabletek eladók kiváló áron (500/750/5600 Watt)
- Akvárium tisztító berendezés új 6hó jótállás!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest