- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
Üdv a tisztelt fórumozóknak!
Látom, felmerült a Quatrac 5 négyévszakosokkal kapcsolatban némi információigény.
Én idén július 4-n vettem egy hirtelen jött ötlettől vezérelve, főként városi illetve agglomerációs közlekedésre.
(négy jelölt volt: Alnac 4g, Pirelli Cinturato AS, Michelin CC illetve a Quatrac).Nyáron többszöri pályázás alatt semmi idegesítő tulajdonságát nem vettem észre, nyúlást, nyikorgást nem tapasztaltam, nagyobb tempónál is stabilnak tűnt. Az egyetlen negatívum, hogy esőben nagyobbat ránt, ha féloldalasan belemegyek mélyebb vízbe.
A jelenlegi őszies időben (5-10'C) egyértelműen halkabb, mint a korábbi, négyéves Barum Polaris 3 szett.
Kíváncsian várom, hogy "télen" mit mutat majd.
[ Szerkesztve ]
-
-
dj79
senior tag
Szép napot Mindenkinek!
Adott egy Golf variant TSI, 122le.
Az autó városi-városok közötti közlekedésben fut az idő nagy részében, autópálya-használat ritkább, ráadásul a két gyerekülés a hátam mögött jelentősen csökkenti az átlagsebességet illetve korlátozza a sportos vezetéstVan hozzá egy nyári szett, 4 éves Hankook gumikkal, jó profilmélységgel,16 collos alufelnin, tehát szvsz ezen kívül még két nyarat elfutnak.
Van továbbá négy gyári lemezfelnim, hibátlan dísztárcsákkal, kuka téli gumikkal.Most mindenképpen kellene télieket vennem, amik ugye 5-6 szezont elmennek. Két és fél év múlva kell majd nyáriakat vennem.
Na itt jön a csavar: nem járnék-e jobban inkább három-négy évente egy új négyévszakos szettel?
Ezelőtt is négyévszakossal jártam (Quatrac5 illetve Apollo) és arra gondoltam, hogy a mi használatunkhoz akár erre az autóra is megfelelhet.Nézegettem a teszteket illetve az itteni hozzászólásokat és látom, hogy a Nexen illetve Kleber négyévszakosairól sok a pozitív vélemény.
A Nexent jelenleg 16450 HUF, a Klebert pedig nagyságrendileg 18500 HUF körül látom
A tiszteletteljes kérdésem az lenne, hogy jófelé tapogatózom, vagy tudtok esetleg valami jobb alternatívát?
Köszi mindenkinek
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #34169 üzenetére
Igen, az alu és a lemez garnitúra is 16'.
Mindkét garnitúrához ugye külön csavarok vannak, illetve két szett kerékőr.Mondjuk én nem annyira kedvelem alapból az alufelnit, de télen nem igazán tenném ki a sónak-fagynak, ezért a négyévszakos szettet mindenképpen a lemezekre tetetném.
-
dj79
senior tag
Nos, a héten felkerültek a Golfra a Nexenek.
Első benyomások:
- az oldalfala puhábbnak tűnik, mint az eddigi általam használt négyévszakos gumiknak (Quatrac 5 és Apollo Alnac 4g, bár azok 195/65r15 méretben lettek vásárolva)
- jelentősen halkabb, mint a négy szezont futott nyári Ventus Prime2, pedig az sincs felkeményedve.
- kíváncsiságból felrakattam a centrírozógépre az üres felniket, majd a felszerelt gumikat, ugyanannyi súlyt kért mindkét esetben
- auto-stop frissebb DOT számot küldött, mint a honlapjukon szereplő
- kínai gyártás, bár nem tudom, hogy lesz-e ennek bármilyen jelentősége a jövőben[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz DonThomasino #35053 üzenetére
Forgásirányos gumiknál csak egy szerszám készül, a gumi ugyanazon oldalára kerül a dot. Itt nincs jobbos és balos.
-
dj79
senior tag
válasz Doki16 #37185 üzenetére
Szia!
Most már harmadik hónapja használtuk a Golfon ezt a méretet.
Vételkori tapasztalatok melegebb időből
Tapasztalat mástól, ugyanakkorJövünk-megyünk, pályán is halk volt tegnap a melegebb időben, kanyarstabilitás nem rossz, viszont ugye itt csak 122le van, illetve két gyerekülés hátul.
Erősebb autónál szerintem viszont a száraz tapadása a télies minta miatt határeset lehet, ezért én a GTE rendszerteljesítménye/nyomatéka miatt valami komolyabbat néznék, pl quatrac 5-öt használtam anno a peugeot 307 hdi kombin.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Én is azt használok, saját tapasztalatom is hasonló. Focvisnak azért sokat segít a súly, bár mintha tőle is olvastam volna egy kis nexen fikázást, amikor megvette a Volvo. Szerintem a quatrac5 jobb lenne nagyobb teljesítményű autóhoz télies viszonyokra, ez is saját tapasztalat.
-
dj79
senior tag
Nexen 4s - fagyott ónos réteg friss tapasztalatok: eddig a gumi áll nyerésre
-
dj79
senior tag
válasz South Velen #38321 üzenetére
Télen az újabb megy hátra, mert az autó hátulja törik ki könnyebben, nyáron pedig az új - legalábbis a gumiszerelő szerint.
-
dj79
senior tag
válasz grizlisandor #38775 üzenetére
Ebből bizony kukacozás lesz.
-
dj79
senior tag
válasz rbalint88 #38801 üzenetére
Én is mindig a gyári méretet veszem meg, de mivel eddig is eltérő méret volt a kérdező autóján, lehet, hogy neki belefér. A Prius méretét pontosan tudom, köszi.
De inkább legyen egy.minimálisan eltérő méretű, jó minőségűnek mondható gumi, mint egy méretben megfelelő budget alatti szar, ha hirtelen fékezni kell.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Azért fura, hogy a 65lovas clión kevésnek érzed a cc teljesítményét. A Mondeo, Galaxy az még oké, ott valóban kevés lehet adott esetben, de én már sok éve négy évszakos gumit használok/használtam alsóközepes kombikon, mint pl peugeot307 HDI kombi, golf5 tsi kombi, megane2 kombi és az én vezetési stílushoz bőven megfelelnek. Ezek azért erősebb/nyomatékosabb autók, mint az általad említett Clio és streetka, szóval valszeg itt vezetéstechnikai okból adódik a probléma.
-
-
dj79
senior tag
válasz szabonagyur #40100 üzenetére
Ez tipikusan olyan vita, ahol mindenkinek igaza lehet
A modern autókon az elektronika sok segítséget nyújt a sofőrnek, tehát a gyengébb vezetői tudást ki tudja segíteni rázós helyzetekben.
Sportosabb vezetőknek (vagy nagy tempójú pályázás) mellé szintén jobb az évszaknak megfelelő gumi.
Nagy teljesítményű (150+ lóerő) esetén szintén két szett lehet az ideális.
A mindennapi használat földrajzi helye szintén lehet döntő, én jellemzően sík területen járok, de ha kiköltöznénk ide a dombságba valamelyik településre, ismerve az itteni közútkezelő munkáját és egyebeket, szintén rákényszerülnék a külön téli szett megvásárlására.Mi már több típust kipróbáltunk, több autón, de a négyévszakos kiválasztásánál a saját felhasználási szokásainkhoz/aktuális autóhoz próbáltam igazítani a lehetőségeket.
A kérdező ugye egy jellemzően kisebb motorokkal szerelt járműhöz keres megoldást, ehhez (amennyiben nem a Kékestetőre jár minden nap) valószínűleg egy télies mintázatú négyévszakos szett megfelelhet, így ha véletlenül egy tél alatt kétszer 1cm hó esik, akkor sem fog komoly akadályokba ütközni.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz rbalint88 #40109 üzenetére
Nem azt írtam, hogy 150le felett kell a két szett, hanem csak lehet. Amúgy az összkerékhajtás a legnagyobb vezetési segédlet télen, szóval a bekezdés eleje pont illik rá.
Majd zöld akkuval csinálj nedves úton egy padlógázas kikanyarodást priushoz két szett marad, hiába nem kifejezetten erős technika, a villany nyomatéka miatt marad a cserebere. Fóbiára meg lehet, hogy intézekvalami olyan típust, ami eddig nem volt, quartaris 5 az esélyes, bár a Nexen is jó áron van.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Valamelyik évben a pirelli Cinturato meg a Goodyear vector 4s is jól szerepelt a teszteken emlékeim szerint
Mondjuk nekem a golfon nem volt gond sose a megállással, inkább télies, de szerintem nézz rá a quatrac 5-re, az a p307 kombin (1400kg) igazi télies körülmények között jól szerepelt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A