Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #58721 üzenetére

    Továbbra is fontos adat, hogy annak a 100%-nak a 76%-a 100 dollár alatti VGA, 18% 100-300 dollár közötti, és mindössze 6% 300 dollár fölötti. És ugye, amikor az NV és az AMD hozza az új generációt, akkor ezt a 6%-os részt célozza, mert egyik next-gen VGA sem lesz 300 dollárnál olcsóbb.

    Ezzel szemben a piaci részesedést nagyrészt az dönti el, hogy abban a 100 dollár alatti 76%-ba mennyi VGA-t adnak el, tehát alapvetően a Polaris 23, a GM107 és az ARC-G11 versenyéről volt szó eddig. Ebből a Polaris 23-at nyár óta nem gyártják, helyére megy a Navi 24, csak nincs annyi kapacitás a TSMC-nél, hogy annyit lehessen gyártani belőle, amennyi Polaris 23 készült negyedévenként.

    Viszont, ha a bevételeket tekintjük, akkor hiába nagy a 100 dollár alatti VGA-k forgalma, a húsosfazék inkább a piac 6%-a. Persze nyilván a maradék 94%-ot sem a vásárlók két szép szeméért csinálják, de ezeken nagyon kevéske a nyereség. Ezért van az, hogy a JPR visszaesése egyáltalán nem korrelál a negyedéves jeletnésekben olvashatókkal:
    Az NV ugye eladási darabszámban -19.7%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 53,9%-kal csökkent.
    Eközben az AMD eladási darabszámban -47.6%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 14%-kal nőtt.
    És ugye a múlt évi Q3 mindkét cégnek egy nagyon zsíros bányásznegyedév volt. A különbség most abból ered, hogy darabszámban nem ugyanazokból a szemgensekből veszítettek. Emellett persze mindkét cégnek tartalmaz mást is a PC-n kívül a Gaming szegmens, de a jó hír itt annyi, hogy ezek nem igazán változnak éves szinten, tehát, ami csökkenés-növekedés van, azt a PC indikálja, a többi terület stabilan állandó eredményt biztosít.

    Ez a tendencia folytatódni fog, mert az NVIDIA jelenleg 4,5 milliárd dollárnyi eladatlan GPU-n ül, és mellé még van 4 milliárd dollárnyi előre lekötött tétel, ezek nagy része még mindig a Samsungtól jön, tehát prev-gen. Ergo az NV rá lesz kényszerítve arra, hogy ezeket szórja ki gyorsan, mert ennyi tételt normál esetében, tehát nem bányászláznál másfél év eladni, de kellene majd hozni az amúgy már kész AD106-ot a tömegpiacra, miközben szeptemberben még tavaszra volt időzítve a start, októberben már nyárra, most pedig jövő őszre. De nem azért, mert bármi baj lenne a hardverrel, úgy működik, ahogy a nagyobb modellek, csak ugye van hozzávetőleg 9 milliárd dollárnyi olyan már kifizetett termék, amelyeket ki kellene dobni, ha tavasszal jönne. És érthető módon az NVIDIA nem akar úgy 7 milliárd dollárnyi tételt csak úgy leírni. Tehát a jövőben ezek eladása lesz a fontos, és emiatt a piaci részesedésük biztosan nőni fog, mert belemennek majd a veszteséggel történő értékesítésbe is. Utóbbi miatt viszont a Gaming szegmens szzonális eredménye még pár negyedévig romlani fog. Persze az egész attól is függ, hogy az AMD hogyan árazza majd a Navi 33-at. Ha nagyon ki akarnak baszni az NV-vel, akkor benyomják 400 dollárra, és akkor az NV-nek is le kell vinnie a GA102-ket erre a szintre. Szóval olyan nagyon ennek a helyzetnek az NV nem örül, az AMD annál inkább, mert a Gaming részlegük már most növekszik a bányászláz után, és még nincs is itt a next-genjük.

    #58723 Albus_D : Az NV-nek nem az a baja, hogy nem ürül a raktár, hanem az, hogy orbitális készleten ülnek. Olyan készleten, amit normál piaci környezetben másfél év eladni. Bányászlázzal nem lenne gond, mert arra tervezték a mennyiséget, de normál piaci körülmények között már lassan ürül a raktár, a most jellemző visszaesés mellett pedig még az sem kizárt, hogy két év múlva is Ampere-eket árulnak 800 dollár alatt.

    #58726 Albus_D :

    Az RTX IO, ahogy be lett mutatva:

    Az RTX IO, ami végül lett:

    Tehát végül nem az lett, aminek mondták eredetileg, hogy a GPU közvetlenül tudja olvasni az adattárolóról az adatot, hanem olyan megoldás, ami a rendszermemóriából olvassa be az adatot. Ez egyébként a DirectStorage API. Ilyen formában az egész RTX IO nem létezik, mert egy szimpla név maradt belőle, semmit nem ad hozzá a szabványhoz. Nem is kell külön támogatni, mert nem történt semmi változás. Olyan, mintha a többi gyártó elnevezné az implementációt jucuskának, és innentől kezdve jucuska technológiaként hirdetnék, de közben működésben nem módosul semmi a szabványhoz viszonyítva.

    Amiről én beszéltem az az, hogy a GPU-nak közvetlenül kellene elérnie az NVMe adattárolót, így megkerülve a rendszermemóriát. Az RTX IO erre nem képes, holott eredetileg ezt hirdették még két éve. Mi történt szerinted két év alatt? Csak nem rájöttek, hogy nem tudják megcsinálni egyedül, az Intel és az AMD segítsége nélkül? De!

    #58727 b. : Nem a nyitottság a gond. Az rendben van az UE5-nél. A baj az, hogy ha a Nanite használva van, akkor nem tudsz használni hardveres RT-t. Ha pedig bekapcsolod, akkor fallback módba kapcsol a Nanite, tehát ez nem fog működni. A két eljárás nem kompatibilis egymással. Lényegében a DXR megöli az UE5 fő újítását.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák