-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz Petykemano #59485 üzenetére
Ez az ábra mutatja, hogy azért lenne potenciál az architektúrában.
De ha jól értem, akkor ez a számítási kapacitás csak akkor jön ki, ha a drivernek sikerül VOPD utasításokat előállítania. De ez már a driveren múlik, és sajnos úgy ismerjük az AMD-t, hogy
az optimalizálások jellemzően utólag készülnek el (FineWine)Gyanítható ez alapján, hogy a peltykált driverből hozható +10% épp ez. Tartok tőle, hogy lehet az több is, de tartok tőle, hogy beletelik majd 1-2 évbe, mire beérik a dual-issue cucc.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Petykemano #59485 üzenetére
Abu!
A késleltetéssel kapcsolatban akartam tőled kérdezni.
Mint azt említettem, elég magasnak tűnik számomra az infinity cache és a VRAM eléréséhez a chiplet-kapcsolódás általi hozzáadott késleltetés.
Előbbi esetben kb 30ns, utóbbi esetben 60+ns
Szerinted ez bug (lehet-e ez egy a hardveres bugok közül), vagy tervezett?
Persze a kérdést le lehetne csapni annyival, hogy hát a chipletezés természetes velejárója a megnövekedett késleltetés. Természetesen a a magasabb késleltetés érthető, csak a mértéke tűnik számomra túlzónak. Mondom, miért jutottam erre a következtetésre:
Itt már felmerült egyszer, hogy esetleg az AMD a 2.5D kapcsolathoz egy GLink 2.3LL nevezetű technológiát használhat. Ez gondolom egy PHY.
Nem tudom, hogy létezik-e más IP erre a célra, nem biztos, hogy az AMD tényleg ezt használja, de nem tartom valószínűnek, hogy saját IP-t terveztek volna.Ha rákeresek az "info_os" és "latency" kifejezésekre, akkor elég sok találat pont a GUC GLink termékéről szól. (Egyébként ez egy elég jó ismeretető: [link] )
Ezt a PHY-t 5ns-os end-to-end hozzáadott késleltetéssel hirdetik, ami lényegesen kevesebb, mint amit a Chips&Cheese mért, mint regresszió. Sőt, megkockáztatom, az 5ns egész tűrhető érték lenne.
Szóval, mit gondolsz?
- Az AMD nem ezt az IP-t használja, hanem valamit, ami ennyivel nagyobb késleltetést ad hozzá?
- Ezt használja ugyan, de az 5ns az csak egy elméleti érték.
- Ezt használja ugyan, de valami hibás?
- Valami más?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raggie
őstag
válasz Petykemano #59502 üzenetére
Ezek nagyon érdekes adatok.
Egyébként arról nem találtam most gyors google kereséssel sem jó cikket vagy összefoglaló táblázatot, hogy a mai modern játékok kb milyen %-ban használnak FP16-32-64 számításokat.
Ezzel kiegészítve volna igazán sokat mondó a lenti grafikon.Clint Eastwood FTW
-
Petykemano
veterán
válasz Raggie #59504 üzenetére
Emlékeim szerint az FP16 az AMD-nél Packed Math néven futott. A lényege az volt, hogy egy órajel ciklus alatt két FP16 műveletet is el lehetett végezteni egy FP32 helyett, ha nem volt annyira fontos a pontosság. De emlékeim szerint ezt programozni kellett így.
Ez a dual Issue kicsit olyan - pongyolán fogalmazva -, mintha kiterjesztette volna ezt a Packed Math funkciót az FP32 utasításokra:
Az ábrán az látszik, hogy FP16-ből az RDNA2 is dupla mennyiséget tudott végrehajtani.
MÍg az RDNA3 FP32-őt is duplázta, de FP16-ból csak annyival tud többet, amennyivel több a CU és amenyivel magasabb az órajel.Ha tippelnem kéne, akkor azt mondanám, hogy az történt, hogy a Packed Math feature nem jött be, nem programoznak rá a fejlesztők és az AMD úgy alakítja át az architektúrát, hogy ezt a feature-t saját kezébe (driver) vehesse. Viszont mivel önhatalmúlag nem szabhatja meg a pontosságot, ezért ezt FP32-ben kell intézni.
FP64 számításokat szerintem játékok nem végeznek.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raggie
őstag
válasz Petykemano #59505 üzenetére
Értem.
Ezek alapján ha jól veszem ki a szavaidból, akkor a gaming workload főleg FP32-t használ.
Ha ez tényleg így van, akkor még valóban elég nagy kihasználatlan potenciál van az RNA3-ban. Csak kérdés, hogy ezt mennyire tudják driver-ből megoldani majd és mennyire kell ehhez a játék programozók szándéka és megfelelő kódja is.Valamint azt megtaláltam én is, hogy az FP64-et inkább csak tudományos számításoknál és suimulációknál használják.
Még talán arról is olvastam, hogy az Nvidia ezt mesterségesen le is korlátozza a Geforce kártyáknál formware-ból, hogy az ilyen igényekhez inkább Titan és Quadro termékeket vegyenek a tudományos pénzes felhasználók.[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59505 üzenetére
"Ha tippelnem kéne ... hogy a Packed Math feature nem jött be"
Szerintem más oka lehet. Pl. az utasítás kódolás oldaláról már lehet túl bonyolult lett volna 4db FP16-ot sűríteni egy utasításba, az már elég sok operandus címet igényelne. -
Petykemano
veterán
válasz Raggie #59506 üzenetére
> Csak kérdés, hogy ezt mennyire tudják driver-ből megoldani
A chips&cheese-től idézve:
"AMD can optimize games by replacing known shaders with hand-optimized assembly instead of relying on compiler code generation. Humans will be much better at seeing dual issue opportunities than a compiler can ever hope to. Wave64 mode is another opportunity. On RDNA 2, AMD seems to compile a lot of pixel shaders down to wave64 mode, where dual issue can happen without any scheduling or register allocation smarts from the compiler. "
Bekötném ide az Nvidia AI-optimized driverét. Egy AI modellel ez bizonyára automatizálható.Nem tudom egyébként, hogy ez a compile folyamat pontosan hol zajlik. Akkor-e, amikor a játékot forgatják forráskódból, vagy telepítés során, amikor kiderül, hogy milyen hardveren fog futni, vagy a játék indulásakor. De gondolom, hogy mivel itt valamiféle driveres optimalizálásról beszélünk, ezért úgy sejtem, hogy ez utóbbi lehet.
Természetesen nem célom wundertriber szálakat pengetni, de kiváncsi lennék, hogy lehet-e realitása egy XDNA, amely már a Zen4 APUnak része vagy más gyorsítón, amelyeket a Zen5-höz pletykálnak, futó öntanuló driveres rutinnak, amely ilyen optimalizációkat végez a shadereken?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59508 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #59498 üzenetére
A Navi 31 a csúcsmodell. Nem lesz annál gyorsabb.
#59503 Petykemano : Az a kép a scalar cache-re vonatkozik. Semmi köze az Infinity Cache-hez és a chiplethez.
#59505 Petykemano : Az RPM és a dual issue nem ugyanaz. Az RPM-re programozni kell, míg a dual issue-t a fordító hozza össze. Ez két külön problémára ad megoldást.
#59508 Petykemano : Manapság nem szokás shader cserét csinálni. Az régen volt hasznos. Ma már optimalizálni szokás, mert nem annyira drága a valós idejű fordítás.
Az AI nem tud ilyet csinálni, mert ezek az optimalizálások nem a GPU-n futnak vagy speckó hardveren, hanem a CPU elemzi ki a kapott kódot, és ott fordítják le a shader fordítók.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szmörlock007 #59512 üzenetére
Eltűnt az útitervből. Úgy néz ki, hogy az új cache struktúrával az Infinity Cache elég nagy, így nem igazán használ, ha tovább növeled a kapacitását.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #59515 üzenetére
Driver lesz, és ugye általában az új architektúráknál szokott lenni némi gyorsulás a launch driverhez viszonyítva, de ugye ez sosem azt jelenti, hogy a feje tetejére áll majd minden. Itt is lesz majd némi gyorsulás, és kb. ennyi.
Amikor az új Radeonok nagyon gyorsak, akkor az azt fogja jelenteni, hogy a játék olyan helyen limitált, amit az egyes újítások kevésbé tesznek érezhetővé, például multi-draw indirect accelerator, stb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Ez nagyon meglepő számomra. Hiszen nemrég linkeltem a Graphically Challenged OC videóját, amin úgy tűnt, a grafikus motor túlhajtása alig, viszont a memória alrendszer túlhajtása nagyobbrészt hozzájárult a teljesítmény növekedéséhez.
Persze nem elképzelhetetlen, hogy a CU-k túlhajtása is szükséges, amit viszont a lapka jelenleg gyárilag nem tud (nem tud a tervezett fogyasztás mellett)
Ha a lapka a tervezett 3.5Ghz helyett csak 2.5Ghz-en ketyeg, akkor persze érthető, hogy nem vagy nem annyira sávszél-limites.Sajnálatos.
Szerintem azért egy fél év múlva egy publikus bétateszt erejéig érdemes volna bedobni, mint az 5800X3D-t.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #59517 üzenetére
A GDDR6 tuningja az nem az Infinity Cache tuningja. A helyzet az, hogy az RDNA 2-nél az IC tulajdonképpen ugyanaz volt, mint a CPU-kon, mert a Zenből emelték át a dizájnt. Az RDNA 3-nál az IC egy grafikára áttervezett dizájn, és kisebb kapacitással is nagyobb a találati arány. Tehát ha növeled a kapacitást, akkor nem nyersz vele kiugróan nagy találati arányt, így nem sok értelme van azt növelni. Ettől még, ha egy játék sávszéllimites, akkor még gyorsulni fog nagyobb GDDR6 órajellel, mert az IC az valójában egy védőháló a tiling rendszernek. Oda nem kerül ám be minden adat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #59519 üzenetére
Az újat igen. Azt fel lehet rá pakolni, csak nincs értelme, mert 96 MB-tal is 75% körüli a találati arány 4K-ban. Ha felraknak mindegyik MCD-re egy cache-t, akkor ezen maximum 80-85%-ra javítanak, ami nyers teljesítményben lesz +5%, és eközben a gyártási költség ennél bőven jobban nőtt meg a tokozási költség miatt.
Ennek akkor lehet majd értelme, ha nem csak tiling védőhálóra használják az IC-t, de egyelőre csak annak van érteme, mert minden más tényezőre kigyúrták az L0 és L1 cache-et, mert azok kapacitása nőtt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-FreaK-
veterán
"Driver lesz, és ugye általában az új architektúráknál szokott lenni némi gyorsulás a launch driverhez viszonyítva, de ugye ez sosem azt jelenti, hogy a feje tetejére áll majd minden. Itt is lesz majd némi gyorsulás, és kb. ennyi."
Aha, hogy változnak az idők..
Ez aztán Wundertreiber™ néven elhíresült mém lett itt a PH-n..
[ Szerkesztve ]
-
Cyberboy42
senior tag
válasz -FreaK- #59521 üzenetére
Szerintem ott mindig inkább az új fejlesztésekre gondolt, mint a Chill, az image sharpening az FSR, meg a sok másik újítás. Mostanra a puskapor elfogyott. Persze jön még vala smartShift féleség, ha van integrált AMDs grafika, meg a többi platformhoz kötött dolog, de azok már nem lesznek akkora nagy cucc szerintem. 1-2% a legújabb címekben, meg egypár ha konkrétan 7000 szériás a ryzen proci.
...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
TechN7ne
nagyúr
Sziasztok ,
Szeretnék új vga-kat venni és régi vágásba ,tudom már nem támogatott minden esetben és régi divatnak is számít de jelenleg is CrossFire -t használok és továbbra is azt szeretnék.
Akkora szórások vannak 6700/6700xt terén (vennék 2db-ot) ,hogy az egyik 128bit ,míg a másik 192bit ,de láttam 160bit-es megoldást (utóbbit nem is értem).
Nyilván nem vennék már 200+ felett 256bit-es kártya alatt semmit ,nVidia oldalon bőven 3060-tól már 192bit és a 3060ti és felfele mind 256bit.Régen ezek a dolgok az AMD vs nVidia között mindig fordítva voltak ,AMD olcsóbban jobban fel volt szerelve de mintha mostanság fordult volna a kocka.
Sajnos én nem szeretem az nVidia kártyákat mert nincs bennük semmi változatosság és a képminősége is elmarad a Radeon-tól (ez kezdetek óta így van).[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz TechN7ne #59523 üzenetére
A Crossfire halott, vagy maradsz annal a regi kartyakkal vagy veszel uj kartyat de akkor nem lesz. Egyebkent nem kell ha egy olyat veszel aminek megfelel a teljesitmenye. Keveredes nincs a 6700/6700XT teren. Az elobbi 160bit es 10GB az utobbi 192bit es 12GB. A 6600/6650 sorozat a 128bit 8GB.
De ez nem az a topic ahol arrol lenne szo mit vegyel arra ott van ez [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-FreaK-
veterán
válasz Cyberboy42 #59522 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz -FreaK- #59521 üzenetére
Olyan driver most is lesz. De nem jelentették be, hogy pontosan mikor, csak azt, hogy a 2023-as nagyfrissítés az H1-re van időzítve. Részben azt már elmondták, hogy mi lesz benne: SmartShift RSR, SmartAccess Video, abban jön majd a Xilinx-féle Content Adaptive Machine Learning technológia általános szoftveres háttere, plusz a HYPR-RX. És ugye a HYPR-RX miatt meg kellett újítani az Anti-Lagot, a Boostot és az RSR-t, tehát ezek külön is megkapják ezeket a frissítéseket. De ezeken túl még lesz más is, csak még nem árulták el.
Valószínű, hogy az általánosabb Windows HIP is érkezni fog, mert részben azon keresztül működik az AMD-nek a saját High Performance Raytracing API-ja. A HIP már benne van most is a driverben, de csak pár alkalmazás használhatja, például a Blender. Meg annyi biztos, hogy frissül a Mantle is, de azt ugye usereknek úgy sem engedik használni, viszont a fejlesztőknek fontos a kísérletezéshez.
#59522 Cyberboy42 : Igen ott füleg különböző új funkciókról volt szó. Ilyen most is lesz, de még nincs kész, így az év első felében fog érkezni. Hogy pontosan mikor, arról még nem tudni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #59531 üzenetére
A most érkező drivernél? Valamekkora extra sebesség biztos lesz, mert olyan mindig volt az előző drivereknél is, plusz most ugye új az architektúra, és a launch driverhez viszonyítva mindig lehet találni némi plusz tempót.
De a fő lényege a nagyfrissítéseknek mindig is a funkció volt. Amikor ezekről írtunk, akkor például sosem mértünk sebességet, mert a funkciókon volt a hangsúly. Most is azon lesz. Némelyik funkció új lesz, némelyik felújítást kap, de a működése nem változik, csak hatékonyabbá válik. Például a HYPR-RX miat az Anti-Lag és a Boost át lett szabva, hogy jobban tudjanak egymással működni. És ugye ezeket az átszabásokat külön is megkapják, tehát az új drivertől kezdve új kóddal fut az Anti-Lag és a Boost is, amikor külön kapcsoljuk be. És mivel az Anti-Lag alapja a Chill kódja, így nyilván a Chill is frissül, és hatékonyabban fog működni.
A Boostról annyit tudok, hogy az AMD egyre inkább áttér a klasszikus megoldásról a VRS Boostra. Erről korábban írtunk is hírt: [link] - a változás egyik része lesz, hogy a HYPR-RX általánosan működő technológia, így az új Boost sem per játék szintű lesz, hanem általánosan működő, tehát nem csak a hír táblázatában felsorolt címekben, illetve az azóta hozzáadott játékokban lehet majd bekapcsolni. De ez csak a sima Boostra jellemző, a VRS Boosthoz továbbra is kell a per játékra tervezett VRS mintatérkép. A működés itt úgy nézne majd ki, hogy a sima Boost az lényegében mindenhol aktiválható lesz, és amelyik játékra van VRS mintatérkép, ott nem a sima Boostot kapcsolja be a driver, hanem a VRS Boost verziót.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kunka9096
csendes tag
Mennyire igaza is lett a téma indítójának.
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
válasz Csokissütis #59536 üzenetére
"az eredeti 7900-es kari ki lesz e adva"
Ki van adva, ahogy Abu jósolta, gyári tuningos kártyaként. [link]
Tulajdonképpen minden stimmel, 3x8 Pin, 450W fogyasztás, 3Ghz körüli órajel, össszes feldolgozó engedélyezve....Az is jól látszik, miért nem így adták ki, +100W fogyasztásért elenyészően gyorsabb csak. Nekem sokkal jobban tetszik így, hogy hatékonyabb lett a gyári modell, vágatlan GPU-val, és aki akar, még mindig vehet szobafűtésre optimalizált OC kiadást.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Csokissütis #59536 üzenetére
Eredetileg a Navi 31 lett volna az RX 7800, 7800 XT és 7900 XT. Pont úgy, ahogy a Navi 21 volt 6800, 6800 XT és 6900 XT.
De végül nem lett nagyon lebutított alapmodell, mígy a 7900 XT-ből XTX lett, és kapott egy kisebb verziót 7900 XT néven. Ennél gyorsabban csak a gyártók adnak ki 3 darab 8 tűs csatival. Az AMD két csati fölé nem megy a referenciánál.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
"az igazi 7900 XT ment a levesbe, mert az három 8 tűssel jött volna kb. olyan fogyasztással, mint a 4090, és hasonló mérettel is."
Ez a mondatrész az ami sokakat félrevezethet, és ami valóban kétértelmű lehet.
Amikor azt írtad, hogy hasonló mérettel jött volna a 7900XT mint a 4090 akkor az jelenthet hűtő vagy teljes kártya méretet és jelenthet VGA chip méretet is. Utóbbi esetben az egy teljesen új, nagyobb VGA chipet jelentett volna.
Szerintem erre kérdeznek rá itt páran. Hogy ilyen valóban volt-e és ha igen, akkor várható-e még az hogy kijön vagy már nem.Clint Eastwood FTW
-
HSM
félisten
válasz Raggie #59539 üzenetére
A többi mondatból szvsz világosan kiderül, pl. "Úgy lett volna az egész, mint az RDNA 2-nél". Ott sem volt nagyobb csip a 6900-ason.
"Engedélyezték az összes feldolgozót, és levitték az órajelet, hogy energiahatékony legyen."
Tehát a 6800XT-vel ellentétben az eredetileg 7800XT-nek szánt verzió letiltott feldolgozóit engedélyezték, és így lett egy visszafogottabb, kisebb hűtős, hatékonyabb 7900XTX belőle, mint ami a mostani 3x8 tűs OC verzióknál látható. -
Yutani
nagyúr
Inkább ahogy Abu írta: a 7900XT speckóját visszavették, így 3 helyett 2 8-pin csatlakozó került rá, és átnevezték 7900 XTX-nek. Emellett azt gondolnám, hogy a 7800 XT-ből csináltak 7900 XT-t, és törölték a 7800 opciót, amit 7900-nek neveztek volna, mert túl közel lett volna egymáshoz az újonnan átbrandelt 7900 és 7900 XT.
Mindez azért, mert túl jó lett a 4090, és nem volt értelme (lásd Sapphire Nitro+ teszt) túlhúzni a Navi31-et. Most aztán hogy az NV tudott túl nagyot gurítani vagy az AMD-nek nem jött össze a Navi31, jó kérdés.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #59541 üzenetére
> túl jó lett a 4090
> Most aztán hogy az NV tudott túl nagyot gurítani vagy az AMD-nek nem jött össze a Navi31
Hát igen és sajnos a 4090 még csak nem is az ászok ásza, hiszen van ott még vagy 10% shader és a L2$ negyede, ami le van tiltva.Az volt a remény, hogy ha a Navi31 önmagában nem is, de a Navi31XTX3D majd felveszi a versenyt a 4090Ti-vel. De Abu szerint az se valószínű, hogy a Navi31XTX3D-nel a 4090 hozható.
Valóban nem tudni. Az Nvidiának látszólag minden összejött gond nélkül.
Hiába mondta Abu, hogy az AMD-nél milyen sok tapasztalt gyűlt össze a TSMC node-okkal kapcsolatban. Látszólag az Nvidiának nem volt gond a Samsungtól a TSMC-hez visszatérni és lekaszálni a másfél generációnyi gyártástechnológia fejlődés eredményét.
Ugyan az AMD is nagyon durva jó sűrűséget ért el. Ez egyébként a NAvi33 esetén is látványos. De ezzel egyszersmind mintha korlátokba is ütköztették volna az architektúrát. Nem tudom van-e valami hardveres hiba tényleg, vagy minden tervezett, de látszólag elvileg az AMD-nek nem igazán sikerült a megcélzott frekvenciát a megcélzott fogyasztás mellett elérni, így az Nvidia zárta az ollót.Az Nvidia remekül növelte meg az L2$-t igen komoly méretűre. Ez mellett az AMD infinity cache-e már nem tűnik nagy számnak. Akkor lenne nagy durranás, ha lehetne és lenne értelme az infinity cache 3D irányú bővítésének. De így az egész 3D felesleges petárdadurrogtatás. Márpedig a TSV ott van, foglalja a helyet az MCD-ben. Holt teher.
A Navi31 és az AD 103 tranzisztorszáma egyébként megegyezik, így tulajdonképpen annyira nem meglepő, hogy ezek versenyképesek egymással. Csak így a chipletezésből fakadó gyártástechnológiai költségelőny elhanyagolható. 20%-kal kisebb N5 lapka, de összességében majdnem másfélszer akkora + szerelés. Közben meg a késleltetésen van bukó. Sok hűhó semmiért.
Szerintem inkább az AMD vétette el a célokat.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #59542 üzenetére
Igazából nem lett olyan borzasztó a 7900 XTX. A TPU szerint 4k-n raszterben 47%-kal jobb, mint a 6900 XT, és csak 22%-kal gyorsabb a 4090 ugyanebben a kontextusban. 4k RT-ben is jobb lett hasonló mértékben a 6900 XT-nél, de itt a 4090 55%-kal gyorsabb. Ha csak RT-t nézünk (miért is ne, mert aki nem RT-vel játszik, az bizonyára b*zi), akkor a $999 MSRP-s 7900 XTX nagyjából ott van, ahol lennie kell a $1599 MSRP-s 4090-hez képest. Ha meg rasztert nézünk, akkor sokkal jobb vétel a 7900 XTX a puszta számok alapján.
A 4080-nal összevetve ($1199 MSRP) a 7900 XTX 3%-kal gyorsabb 4k raszterben, de lassabb 14%-kal 4k RT-ben, de MSRP-t nézve ~17%-kal olcsóbb is. Tehát még ezt az összevetést is kiállja a 7900 XTX.
#tarcsad
-
Yany
addikt
válasz Yutani #59543 üzenetére
Az a baj, hogy egyik sem jó vétel perpill. A 4090-es egy TOP kártya, szemtelen összeget el lehet kérni érte, méghozzá aránytalanul, és ez utóbbin a hangsúly. A durva az, hogy ahhoz árazták a többit és a teljes piac ezt bekajálta, legalábbis a kínálati oldalon, de úgy néz ki, hogy így uborkaszezon közepén az early adopterek a keresleti oldalon is megették ezt. Szóval lesz itt még nagyon durva olcsósodás és a 12-pin problémán somolygó AMD-nek most a Vapor dráma és a megdöglő 6000-es termékek sem használnak. Sőt, a review site-ok által pedzegetett driver gondok sem segítenek a versenyképességben és ugye még mindig ott a DLSS, RT, fasza NVENC, stb, ami mind mind extra a puszta számokon túl.
A legeslegjobbért mindig szinte annyit kérnek, amit nem szégyellnek és a többi termék minden generációban le volt szakadva tőle, nem pedig arányos árakkal mentek alá. Most a 4090 tényleg sokkal jobb, ahhoz képest az ára pedig nem is annyira elszállt, de inkább a visszájáról igaz ez: a többi mászott nagyon rá árban. Ennyi. Ez teszi főleg totál sz@r vétellé az összes kártyát a piacon. Igen, mindet.
Használt 3090-est kell venni, legalábbis én ezt tettem és még a 4070 Ti előttig ez nem is volt kérdés, hogy a jó irány, már nem egyértelmű a 24 vs 12 GB VRAM miatt, de ez már másik topic.
Amúgy meg Petykemano +1
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #59542 üzenetére
A Navi33 mindenre választ fog adni szerintem.
6nm esetén rengeteg tapasztalat van már, mindent ki lehet facsarni a szilíciumból, nincs 5nm, ami új változó.
Ha tényleg van 3GHz+ az architektúrában, akkor azt látni fogjuk.
Ha tényleg tud gyorsulni az órajel növeléssel, akkor annak is látszódnia kell(ene), mert nincs chiplet, mint esetleges zavaró tényező.A fogyasztást háttérbe helyezve ez egy tökéletes tesztkártya lesz az RDNA3-at vizsgálva, mint architektúra.
Amennyiben a Navi33-mal is csak felemás lesz az eredmény, ha nem lesz súlycsoport fölé ütés, akkor viszont kijelenthetjük, hogy a tervezőasztalon csúszott meg ez a generáció.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Busterftw
veterán
-
félisten
válasz Yutani #59543 üzenetére
Csak MSRP-t nézni felesleges EU ban.
épp tegnap írtam Nvidia találgatósban erről. A 7900XTX és a 4080 szinte egy árban van nálunk, főleg ha valaki nem ref dizájnt akar( ami érthető) hanem AIB -ot akkor a 7900XTX drágább volt még tegnap is.
Ma bejött egy Pulse egy boltban 1350 euros áron de rányomva már 1430 Euro jön be rá...következő AIB már 1500 euro.
ha valaki REF et vesz akkor 1250 euro az első XTX.de a boltban már az visszaküldött kártyaként van fent valójában 1330 euro. nem látszik az a 200 dollár MSRP eltérés . épp ellenkezőleg. és főleg az AIB AMD kártyák ára magas.
[link]
Totálisan az jön le hogy jelenleg nincs jó vétel igazából, igényeknek megfelelően rossz és rosszabb van.
A 4070 Ti is egyre jobb fényben tűnik fel ilyen árak mellett sajnos.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #59543 üzenetére
Nem lett borzasztó...
Hát... relatíve nem.az RDNA1-hez hasonlóan a mostani csúcs RDNA3 is csak a harmadik Nvidia sku befogására képes. Lehet persze, hogy ez a lemaradás végig létezett csak az RDNA2 széria esetén ócska Samsung gyártástechnológia elfedte.
De igazából mindegy is, mit nyafogunk, amíg az AMD esetlegesen elért előnyeit nem arra használja, hogy alacsonyabb árakkal szélesebb vásárlóközönséget érjen el, hanem minduntalan hozzáigazítja az árait az NVidia által megszabott szintekhez.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #59548 üzenetére
Simán gyorsabb a 7900XTX a 4080-nál.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #59545 üzenetére
> A Navi33 mindenre választ fog adni szerintem.
Szerintem azt, hogy mit lehet elérni N6-on arra a választ már megkaptuk. A szóbeszéd arról szól, hogy van a RDNA3-ban kb 12% "IPC" többlet, meg esetleg 10%-kal magasabb frekvenciát ki lehet facsarni belőle. Ami nem semmi ahhoz képest, hogy a lapka kisebb is.
Azt láttuk, hogy a valószínűleg 120W-os 7600M szépen megelőzi a desktop 3060-at.
120W fölött egy ekkora lapkában szerintem már nincs túl sok. 150W-os változat esetén jelenthet még 5%, legfeljebb 10%-ot ahhoz képest, amit ott produkált
180W esetén 15%
225W esetén 20%De egy 180 meg 225W-os kártya esetén már komoly PCB, VRM és hűtés is kell. Akkor pedig megint drága.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.