Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sentinel80

    aktív tag

    Sziasztok!

    Már többen írták, hogy van valami logisztikai probléma, dugulás a cainiao/expressone párosnál. Van azóta valakinek változás?

    Nálam: 158271900006206673603525 küldeménynél továbbra is ez látszódik

    Import clearance success
    2021-11-06 20:06:46

    A telefonos app + ennyit ír még: estimated delivery nov 20. :F

  • Sentinel80

    aktív tag

    @Makifeju

    Detto ugyanaz a helyzet, fel is hívtam én is őket. 11.06-án láttam a vámkezelés vége üzenetet, 5 napja viszont nem mozgott. Legutóbb seperc, 1-2 nap és az expressone ál volt.

    Lehet amit leírtál az oka annak, hogy az ügyfélszolgálatuk már nem is látta a vámkezelés státuszt. Nekem aleixpressen és a követés appban látszódik.

    Szóval én is tanácstalanul állok, azt mondta várjak pár napot.

    Ilyenkor lehetne az eladónak írni, de korábbi tapasztalat, hogy többet az se lát vagy tud.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz V/ #47789 üzenetére

    Nem értelek V, pont azt írtam, hogy ali-n csak dispute nyitással tudnak visszatéríteni. :F

    Ebay en ezzel szemben, akkor is, ha nem nyitsz dispute ot, mert eleve paypal-al fizetsz.

    Akár rosszabb lesz a jutalék besorolása, akár nem, a pp-vel fennáll a leehetőség, hogy elbukhatod a pénzed. Tessék elolvasni az előző hsz-ben mellékelt linket a paypal forumra , tanulságos. Több esetet is lehet találni google val.

    Én mindenesetre a tapasztaltak alapján biztonságosabbnak mondom az ebay-t, ahol nem a kártyámmal fizetek, hanem eleve pp-vel. Vásárolni aliexpressen csak kisebb értékű árút fogok maximum.

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz V/ #47785 üzenetére

    Az, hogy nem igazán alkalmazzák, az, hogy neked nem volt ilyen problémád, az nem jelenti azt, hogy nem, csak eddig szerencséd volt - bukhatsz a paypal al pénzt is, ha nem USD ben küldi vagy más a paypal beállított pénzneme, mert átváltási költséget is számít a paypal.

    Érdemes elolvasni, már aki angolból jó, hogy milyen tanácsokat adnak, nemcsak itt, más fórumokon. Úgy tudom, hogy az igazán korrekt eladó, maga ellen kér dispute ot, hisz hivatalosan nincs más út a refundra.

    A 15 napos, én csak időhúzás trükknek nevezem, ennél összetettebb. A következő módon próbálta nekem lenyúlni a szállításból fakadó különbözetet az eladó: aliexpress szállítást kértem, de simán küldte el (lassabb, olcsóbb módon) -> miután jeleztem azt mondta, hogy csak azután tud refund ot adni, ha megnyomom a confirmed-et.

    Ekkor nem tudtam, hogy amúgy alapvetően egy eladó az aliexpressen, hivatalosan - a paypal nem hivatalos út - nem tud semmilyen refund ot adni.

    Nem rémhír, hanem tanács más fórumokon, hogy paypal-t ha lehet ne fogadjunk el refundra, nem mondok se többet, se kevesebbet.

    Ime:

    [link]

    Megnyomtam, írok neki, hogy megnyomtam, mikor várható a refund. Hát az, azt mondta olyan 16-17 nap múlva. Zseniális nemde? Ezután nyitottam a dispute ot, igen, 15 napon belül.

    Ilyen egyszerűen vernek át olyat, aki nem ismeri a szabályokat - sok eladót ezért se látni ebay en (3x BAN olták volna). Ebay-en, nehezebb dolguk lenne az ilyen eladóknak, akik ,,csak" aliexpressen vannak.

    Az se kerek, amilyen ügyem most van. Azt mondja az eladó ellopták a rendelésem azért nem indult el - majd a dispute nyitás napján elindul ,,valami" . Lehet csak egy dobozt kapok, lehet ilyen szórakozott. Olvastam olyan esetet, amit lezárt az aliexpress, hogy már pedig a vám on van és kész, mert eltelt x idő. Kíváncsi vagyok, hogy mit kapok és, hogy zárul az ügyem, ha valakit érdekel megírom.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Degeczi #47783 üzenetére

    Én nem vagyok nagy tapasztalatú, de abban már biztos vagyok, hogy 10-7 eladó trükközik. Olvastam bevett trükk, hogy paypal-al odaadja neked a refund ot, majd cancel t nyom és miután lezártad az ügyet, buktad a pénzed is és a terméket is. Ne zárd le, sőt lökd tovább, a support megvizsgálja és a bankkártyádra kapod vissza a pénzed.

    Második trükk az időhúzásos: lezárod a rendelést Confirmed el, majd azt mondja, csak utána ér oda 16 nappal :) 15. napon már nem nyithatsz semmit. velem pl ezt próbálták meg.

    Olyan, mint ami ebay en paypal-al tényleges refund, kártyás tranzakció révén nincs az aliexpressen - emiatt a korrekt eladók azonnal azt mondják nyissál rájuk dispute ot, mert máshogy nem tudják ,,hivatalosan" visszautalni a pénz.

    1 éve használom az ali-t, de ebay en 10 év alatt volt ennyi problémám :)

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    Nekem most van egy érdekes esetem. Rendeltem egy telefont, egy olcsóbb félét, majd miután látom, hogy már több napja a feladótól nem indult el, írtam neki - amire az volt a válasza ,,ellopták" a raktárból és ,,lehet" refund ot kell adnia. Eddig ebay eztem, ott van az eladóknak lehetősége paypal al refund ot adni, itt, hogy kártyával fizet az ember nincs. nyitottam dispute ot és ekkor jön a csoda - elindult a küldemény az eladótól. Eladó semmit nem válaszólt persze.

    Az aliexpress beállt a várjunk 10 napot a dispute nál, de csak cancel t tudok nyomni ileltve módosítani a dispute okát, se confirm, se semmi opció. Már ugye arra gondolnék, ilyenkor is kéne legyen normális rendszerben valami megerősítés - hasonló mint a normál küldeménynél az order listában.

    A másik, azt tapasztalom, hogy már 5-6 napja a nemzetközi posta kicserélőben áll a küldemény - ez normális lenne? eddig mindig 1-2 nap feldolgozták és vagy postára ment vagy vámra.

  • Sentinel80

    aktív tag

    Sokáig csak ebay-eztem, aztán kipróbáltam az aliexpress-t. Sokan jó véleménnyel vannak, nekem eddig vegyesek a tapasztalataim. Kezdem érteni sok ott árusító ebay-en miért nincs. Itt húzhatják az időt, nagyobb eséllyel jönnek jól ki egy problémából. Az aliexpress-en volt már hogy húzni akarta az időt, mikor kisült, hogy olcsóbb módon küldte, mint amiért fizettem - dispute al sikerült csak visszakapni a pénzt. Volt olyan, hogy hiába már vagy 30 napja nem mozdult a csomag, letojta az eladó - dispute - na de ugye ilyenkor kivár az aliexpress,, telt múlt az idő, végül 4 hónap elteltével láttam csak pénzt. Belegondolva, hogy sokan rengeteg dolgot rendelnek, elég ha nem figyelnek, kifutnak a határidőből és a pénz is marad is az eladónál.

    Most újabb érdekes variációt tapasztaltam: telefont rendeltem, valami olcsóbb félét. Nézem 2 hete feladásra vár, nincs tracking info. Írok az eladónak. Azt válaszólja, hát ellophatták a raktárból és ,,talán" kártérítenie kell. :U

    Tudván, hogy az eladóknak nincs eszközük refund ot adni (mintha a legtöbbje nagyon akarna :)) , max ha van paypalja (amivel vissza is húzhatja a pénzt) a már klasszikus dispute nyitással folytattam, leírtam mindent, csatoltam képeket. Erre csodák csodája az eladó által ellopottnak minősített csomag vagy kitudja egy doboz üresen elindult.

    Szerencsére, ha jól érzékelem, lelassult az aliexpresses szállítás is, a dispute nál a aliexpress beállt ismét a ,,várjunk 10 napot" üzemmódra, eladó semmit nem ír. És ugye az van a judment detailnál tudassam, ha megérkezett, de csak a bizonyíték mezőt szerkeszthetem illetve bezárhatom - semmi confirmed. Ez a része lehetne az aliexpressnek kidolgozottabb. A paypalnál rendben megcsinálták a hasonló funkciót.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák